[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:13

Ja hoor Joyce, die heb ik al :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:15

De sprong op het laatste filmpje is natuurlijk perfect :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:20

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:32

Set_Elkol

ben ook benieuwd :D Ga nu je filmpjes kijken!

Barcelano

Ik snap wel wat Lisa er mee bedoelt
Paar pagina s terug ook zoiets gezegd.
Maar bute tegenwoordig is niet dat stevige spul die je vroeger kreeg.

Mirka reageerde dus minimaal op de bute..idem op metacam.

annika zijn vaak ook periode s van die kkeintjes :p

Ik vind t fijn om ze redelijk snel aan touwtje te leren lopen..

Djuun heeft last van diva gedrag....haha.
Had Mirka ook :p

wow wat netjes je spring les voor je pup dayem.
Super goed ook galop oef etc.

Yildiz fijn dat je Nour zo kan hebben..
Mo staat wel alleen op de paddock.

maar wel paarden ernaast..beter dan dat kan ik t niet maken.

Als Barc er nog was had ik t ook geprobeerd..

Vandaag ffe op Mo paar rondjes gezeten.
Super braaf was ie weer.

Dit weekendje met hem weg :D
Heb er zin in :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:14

Wat zo is, als je pijnstillers neemt, dan voel je niks en kan het verergeren omdat je eerder overbelast.
Dus als je dan stopt heb je meer pijn.
Dus ik denk dat je daar wel rekening mee moet houden. :j

Zelf vind ik het ook veel fijner als mijn paard niet alleen staat.
En als ik die twee van mij zie, hoeveel lol die hebben, daar alleen kan ik al zo ontzettend van genieten, dat is me wel een aantal dekens waard. :Y)
Gewond zijn ze nooit, soms een klein plekje maar das niks.
Ik had Zos er eerder als hengst bijstaan, is pas op z'n 4e gecastreerd, ik denk ook dat ze allebei als hengst ook prima bij elkaar konden, Fuego was als hengst ook prima te pruimen.
Toen hij net gecastreerd was kwam hij in een groep met 16 kwpn-ners en dat ging ook zonder ongelukken.

Met mijn vorige paard die in Oostzaan stond ging ik zomers bij een boer in Wijdewormer op de wei, daar stond hij heerlijk met nog een pony! :j

Mooi dat Setje goed gaat!

Mooi gedenkbordje, Tieneke!

Leuk hoor, lekker weg met Mo!

Euf moet schriktraining doen!
Met een zeiltje enzo, dat went echt snel hoor!
Kun je gewoon op de wei oefenen en dan steeds een stapje verder.
En laat je hem met je meelopen aan het halster?
Dat is wel iets wat heel handig is zo snel mogelijk te leren.

Hier is de stalling veel minder.
Bij de manege hier vlakbij staan ze op paddock met schuilstal voor 150. :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:31

Mocht ik een eigen plekje krijgen zou ik graag een maatje erbij willen.
Mss wel een kleiner hengstje...Handig voor het schouwen :')

Mirka en Montoyo waren gewoon zo leuk samen...wel niet in een paddock.
Maar wel naast elkaar met een draadje ertussen.....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:37

Annika, beste is gewoon doen, in de houdgreep en meeslepen een aantal keer achter elkaar tot het 'normaal' is.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:46

Annika, ik denk dat de remedie is om het veel te doen. Djuun heeft daar in lichte mate ook wel last van (vooral bij schaduwen en plassen en bij voorkeur in het bos :7 ) en met veel doen wordt het wel minder.
Maar het wordt natuurlijk wel rottig als hij al niet met mama mee wilt :+

Nicky, wat is Dayem braaf zeg!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:49

overigens...Weet niet hoe de hekken zijn bij jullie Annika...maar dat was voor Arie reden om te springen toen ze van het land af kwamen. Hij weigerde vrijwillig door de plas te lopen die in de opening lag en sprong daarom maar over hek

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:59

Ik snap het niet meer. Slaapgebrek gaat parten spelen denk ik. Wat bedoelen jullie nou precies?
Het is sowieso niet voor lange termijn dat moge duidelijk zijn..

leuke filmpjes van knappe Dayem!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:06

Bute is een snel werkende kort werkende pijnstiller zonder andere effecten. Het moment dat je hem op de bute zet en hij knapt al direct op. Weet je genoeg toch?
Wat verwachten jij en je DA na 14 dagen bute te zien als je stopt? Als je nu zou stoppen zie je toch ook al direct het effect?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:10

Mn da verwachtte niet eens dat hij erop zou reageren :+ ik weet wel wat ik verwacht als ik er mee stop...
da gaf aan 14 dagen afmaken dus dat doe ik braaf. Misschien heb ik die tijd ook wel nodig om me mentaal voor te bereiden. Ik weet het niet. Zie er in elk geval ook weer geen enorme meerwaarde in om tegen het advies da in te gaan en nu al te stoppen ..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:16

denk dat hij veel pijn heeft Amy, vind het zo erg voor je :( gewoon doen wat goed voelt!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:28

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:38

Vind t echt gigantische bedragen die gevraagd voor de Randstad...
Normaal betaal je hier in Brabant in vol pension, weidegang, binnen- en buitenbak én buitenrijmogelijkheden tussen 200-300€
Zonder dat, dus weidegang 24/7 en/of stal met buitenbak tussen 50-150€

Katja, dekking betaald in 2014 = ook nog gebruiken voor andere jaren! Daarbij... Nour heeft een zwaar zwak voor schimmels, hoe witter hoe heter! <<) :P

Vandaag weer wat gedaan met de man: loswerken en daarna vrij springen! Heb ik weer! Ooit als spring/crossruiter gestopt omdat bepaalde dames het verrekte te springen en me geheel op de western gestort..,., jaren later: zit ik met n "western" gefokt sujet dat enorm trekt op hout!!! |o
Maar soi, daarna, nog wat rechtgericht aan de hand. Schouder binnen ging super op beide handen, travers op rechterhand heeft heul veul training nodig! :=

Daarna poging gedaan z'n hoofd te scheren.... Jezus t ziet er niet uit!!!!! Hopelijk groeit t beetje aan.... :x

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:47

haha Yildiz, waarom scheren? Zal nu toch wel mooi kort en strak zijn??

Ik ben zelf absoluut geen springer, maar met een paard als Arie ben ik bang dat ik wel zal moeten ;)

Ik betaalde bij de laatste pensionstal 325 voor een 24-7 paddock met schuilstal. Had daarvoor wel twee buiten banen...water...mestput...niets verder eigenlijk, dat kleine strookje gras was ook geen wei te noemen....Laatste stal waar ik stallen had was 340 per maand all in.

Nu betaal ik 400 euro voor m'n stal, water, electra en paddocks exclusief voer en strooisel en legen van de mestput. Stuk betere deal.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:53

Knappe dikke Setje!

Filmpjes zien er leuk uit, Nicky!

Euforio is prima halstermak hoor, Miranda, en loopt ook prima mee normaal, maar van de ene ondergrond naar de andere dan gaat ie in de staak.
Ik denk dat ik het maar op die manier ga doen inderdaad, Lisa. Van de week maar even hulptroepen inroepen en gewoon doen. Wij hebben draad-omheining, waar hij 1x onderdoor is gegleden, maar springen heeft ie nog geen poging tot gedaan.

Het is een lastige situatie, Amy, ik snap wel wat iedereen probeert te zeggen, maar snap ook dat jij liever even je tijd neemt...

Haha Nour met een mislukt geschoren hoofd, gelukkig groeit het weer aan!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:57

Annika: Arie had ook eerder nog geen poging tot springen gedaan.
Zeker nu ze nog 'klein' zijn gewoon in de veulen houding om het lijf grijpen en over bodems heen mee nemen. Tot hij weer braaf mee gaat. Komt goed :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:07

Ow... Ja idd.. Dat wilde ik nog zeggen Anika... Gewoon kontje erbij pakken. Je kunt ze nu nog heel makkelijk op t "enge" tillen. Doorgaan totdat t nie meer eng is! En dan uitgebreid belonen en rust geven!

Ja Jezus, hij staat kei kort in z'n vacht. Maar scheren is zon soort of must op show, en t kan ook zo mooi...
Echt oliebol... Heb de verkeerde blade gebruikt en nu heeft ie n blote billen gezicht! Djiez, hoe stom kan je zijn?! Weer wat geleerd.....hopelijk groeit t op tijd terug... :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:09

YildizArabs schreef:
Ow... Ja idd.. Dat wilde ik nog zeggen Anika... Gewoon kontje erbij pakken. Je kunt ze nu nog heel makkelijk op t "enge" tillen. Doorgaan totdat t nie meer eng is! En dan uitgebreid belonen en rust geven!

Ja Jezus, hij staat kei kort in z'n vacht. Maar scheren is zon soort of must op show, en t kan ook zo mooi...
Echt oliebol... Heb de verkeerde blade gebruikt en nu heeft ie n blote billen gezicht! Djiez, hoe stom kan je zijn?! Weer wat geleerd.....hopelijk groeit t op tijd terug... :')

Hair grows =:)

Jullie laten het wel makkelijk klinken, maar vorige keer toen ik hem op het harde wilde krijgen, moest ik toch echt wel even alle zeilen bijzetten, want hij gaat echt compleet in de staak/achteruit! Hmmm zou ik hem er anders makkelijker achteruit op kunnen krijgen denken jullie?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:11

Maar, wat probeert iedereen te zeggen dan?

De foto's liggen bij diverse klinieken en artsen, ook buiten Nederland, ik verwacht niet dat Tom een ander antwoord zal geven. Ik weet dat dit zijn vakgebied is en als de andere klinieken een misschien zouden geven zou ik het ook zeker proberen bij hem, maar in dit geval is het wel zo duidelijk allemaal...

Ben je mooi klaar mee yildiz :') wordt toch maar springen dus? :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:15

Schei toch uit Yildiz, BS Mashallah won op de tullip, kan je verzekeren dat het enige wat er bij hem geschoren was, zijn eurries zijn en z'n derde oor. Als een paard mooi strak in z'n haar zit en mooie donkere oogplekken heeft moet je er juist niet te veel aan doen maar met make-up werken.

Amy als ik in jouw schoenen zou staan zou ik hem nu even van de bute af zetten, verslechterd hij weer zou ik hem comfortabel houden tot ik zelf de knoop door kan hakken. Bij Tag ga ik mezelf een maand, uiteindelijk heb ik haar na 3 weken weggebracht omdat ze van 1 zakje(twee keer daags half) naar 4 op de dag ging...Dit is wat ik zou doen, ik heb in je schoenen gestaan, alleen had ik ook nog de pech niet te weten wat ze had tot na haar dood.
Begrijp me goed, ik wil je niets opleggen of ergens toe sturen.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:15

Heel hard, maar aangezien hij nu zo'n verandering/verbetering laat zien op de pijnstillers, is het dan wel eerlijk naar hem toe om eerst weer te stoppen met de pijnstillers, waardoor hij weer terugvalt in de pijn, voordat je besluit om hem eventueel uit het lijden te verlossen? Weet je nu niet al genoeg?

:(:)