[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:57

Jeetje wat balen Eline zeker omdat je nu geen zekerheid hebt waar het van komt. Ik kan je verder ook geen advies geven alleen maar duimen dat het goed komt met Sem en dat de rest geen last heeft.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:13

Je paarden zien er goed uit, Gelske!

Leuke planning, Yildiz! Klopt helemaal wat je zegt, je moet je hart volgen, want daar kan je nooit de fout mee ingaan!

Eline, ik ben eind juni uitgerekend, dus ik heb nog wel even! 45 minuten is inderdaad best ver rijden, maar als je bedenkt dat ik nu ook al ruim 25 minuten moet rijden om op stal te komen...
Lastig met Sem, hopelijk knapt hij snel op!

Altijd fijn, zo'n hond, Tamara :D

Fijn dat Assie zo lekker gaat, Joyce!

Heerlijk, zo'n ritje waardoor je weer helemaal zen bent, Nicky! Leuk trainingsritje ook!

Echt balen van de blessure van Jip, Saskia!

Geweldige filmpjes, Miranda!

Mooie foto's weer van je kudde, Katja!

Ik kreeg zaterdag een berichtje van de opfok dat ze het idee hadden dat Euforio niet helemaal lekker was, maar dat ze hun vinger er niet op konden leggen. Dus ben zondag maar ernaartoe gereden. Sinds de laatste keer dat ik 'm had gezien (2 of 3 weken geleden) leek hij toch wel flink wat afgevallen te zijn en hij leek inderdaad wat mat. Rest van de kudde zag er top uit, dus waarom hij nu niet... Afgesproken dat hij extra ontwormd wordt en als dat niet helpt, gaan we bloed trekken... Gelukkig was hij nog wel zo bijdehand om in m'n billen te bijten, monstertje!

Eline91

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:26

Bedankt Gelske!

Hij zag er vanmorgen naar mijn gevoel al ietsje beter uit, hij keek fris uit zijn ogen en zijn slobbertje ging goed binnen :) Het deed me echt plezier om te zien dat er vanmorgen zelfs een galopje afkon richting de wei. Ik heb de indruk dat hij met zijn dikke winterjas wel wat energie kan sparen, ik ben normaal gezien niet zo van de dekens maar zodra ik het afneem staat hij heel zielig te rillen.

Bovenop de leverproblemen heeft hij dus ook nog een bacteriële infectie op de luchtwegen/longen opgelopen, die door zijn verzwakte afweer al een tijdje bleef aanslepen. Daardoor kreeg hij ook geen koorts, terwijl er inwendig wel van alles fout zat. Maar op vlak van de infectie lijkt het nu de goeie richting uit te gaan, het snotteren is gestopt en de longen klinken al een stuk beter :)

Verder wacht ik een beetje de bloeduitslagen van Bugs en Farao af, in de hoop dat dat wat meer duidelijkheid zal geven waar dit nou vandaan komt.

Annika, hopelijk is alles in orde met Euffie! :(:)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:26

Annika, wat balen van Euffie zeg! Wel fijn dat de opfok goed contact houdt met je over dit soort dingen :j

Hihi Gelske, dressuur vind ik ook leuk maar inderdaad niet de hele dag... Op een gegeven moment heb je het wel gezien :+ Met reining, springen en de cross is veel meer spektakel :Y)

Miran, wat prachtig Fu met die boomstam! _O- En hoe hij er ook overheen wandelt, prachtig :)

Gelske, fijn dat het rijden met je dametjes zo goed gaat!

Lekkere paasfoto's van knappe paardjes, wat heerlijk allemaal! Noah had ook een paashaas momentje, voor degene die hem niet op FB gezien hebben:

Afbeelding

Nicky, Day zijn broertje lijkt echt op hem, vooral het koppie :j Wat een heerlijke foto's, en dat filmpje is ook om van te genieten! Hij loopt echt al een stuk beter, of niet? hoe is het nu met de hoefjes?

Kat, gefeliciteerd met Setje! :)F

Eline, fijn dat Sem zich wat beter lijkt te voelen :j Hoop dat er gauw duidelijkheid komt of het inderdaad het hooi is, raar dat de rest nergens last van lijkt te hebben.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:15

Haha Noah de paashaas! :D
Nu begrijp ik waarom Fu ook zo liep te springen in de bak, hij had ook paashaaskriebels! (hij was met uitmesten zo dol, ging elke keer met vier benen de lucht in..) :')
Grappig hè, hoe hij stapte over de boomstam, ik verwachte een megasprong maar hij deed mij na.. :')

Eline, ik hoop dat het meevalt met Sem.
Wel fijn dat hij op de wei kan en die deken kan best nog even om
blijven, das het ergste niet.

Annika, vervelend nou van Euf, hopelijk is het niks ernstigs en knapt hij snel weer op!

Morgen komt de zadelmaker weer eens, mijn zadel lag weer niet lekker dus elke vier maanden komt er weer iemand kijken. :+
Hopelijk kan ik er dan wat langer van genieten.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:30

Ja zadels blijft een gedoe Miranda zeker met die rond geribte paarden. Welke boom heb je er in want ik heb echt het idee dat meeste paarden en vooral arabieren gewoon een te krappe boom maat hebben.

Ik weet het zeker Tamara Jouw Noah is een kloon van Farah Dibah zelfde uiterlijk net zo maf kan gewoon niet anders,

Fijn Eline dat het weer wat beter gaat ik hou ook niet van dekens maar ja er zijn gewoon uitzonderingen en dan gaat ie er hier ook gewoon op. Ik blijf duimen voor je kanjer.

Ach jee annica dat is sneu voor euf dan is het ook niet fijn als je er zelf niet altijd bij kan zijn wel fijn dat ze zo op hem letten.

Dat ziet er goed uit Nicky ga je toch nog starten dit jaar of stel je het nog even uit naar volgent jaar?

Mooie foto,s kat ja kleine mannetje worden veel te snel veel te groot, Wat word Bleu mooi zeg echt een knappie pony is dat zo mooi in verhouding.

Zo heerlijk vier dagen achter elkaar vrij ben maandag weer met de dames aan het werk gegaan Dibah liep super zelf toen er iemand bij kwam in de bak. Noor was even dwars met longeeren omdat toen die gene juist net weg ging maar daarna ook weer braaf. En Sil ging ook lekker begint weer lekker los te worden in haar lijf . En vandaag weer zo genieten dag met Sjaak en Jhadorah naar het strand geweest zo braaf Jhadorah liep ze de trailer op en ook ondanks haar vader er heel anders over dacht de zee in terwijl er best hoge golven stonden. Toen dacht Sjaak okee de zee eet je niet op dus liep hij achter zijn dochter aan de held :D . Toen het briljante idee om bij een van mijn zadels een grote boom te zetten en ja wel hoor hij past onze Noor alleen de singel blijf nog niet lekker om zen plek dus daar even een ander voor halen. Nou ja toen ze opgezadeld stond toch maar weer even gehangen en al hangend een stukje gestapt ze is zo braaf ik vind me zelf echt zoon schijterd dat ik nou niet op durf zo stom :o .

Mijn drie kanjers:
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:39

Mijn zadel heeft geen te krappe boom en ligt ook helemaal goed als het net weer is opgevuld, alleen na een maand of vier is het weer ingezakt. :roll:
Maar het komt wel goed, moet gewoon extra vulling bij. :)

Wat braaf, grappig dat dochterlief het goede voorbeeld moet geven aan haar vader! :D
Best jammer dat je het zelf niet durft, maar ja, straks is het vast wel snel geregeld als ze zo braaf is en zit je er toch wel snel op. :))

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:14

Fijn Eline dat ie wat beter gaat! Het is alleen echt een sluipmoordenaar dat JKK :( Hoop dat z'n lever niet te veel is aangetast :(:)

Eufie ook al niet lekker :( Niet gewoon een voorjaarsvirusje? Deze periode is altijd lastig, verharen kost ook zoveel energie...

Noah plat door de bocht 8-)

Fijne dagen gehad zo te lezen Gelske :)

Dayem gaat idd als een trein! Letterlijk, want hij gaat zo hard dat ik het niet meer uit kan zitten :+ Ik wacht wel tot volgend jaar met starten. Heeeel misschien één van de laatste wedstrijden dit jaar impuls starten maar dat zien we tegen die tijd wel :) We gaan met pinksteren twee nachtjes bij de fokker van Dayem logeren. Zij zit vlakbij het Montferland dus dat wordt fijn trainen!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:57

Bedankt iedereen voor de bemoedigende woorden :)

Nicky wat een grappige foto :D lekker enthousiast! Gaat Dayem mee naar de fokker? Wat gaaf! :D

Miranda, ik denk dat we het zadel-probleem allemaal wel kennen. Hopelijk wordt er een oplossing gevonden zodat Fuego weer lekker kan lopen :)

Gelske, wat heb jij een hoop gedaan zeg met je paardjes, waar een verlengd weekend niet goed voor is ;)
Fijn dat Noor zo goed vooruitgaat!
En wat een gave foto van je drie kanjers, het ziet er een leuk stel uit :)

Ik heb toch te vroeg gejuicht wat Sem zijn vriendjes betreft, ik heb net hun bloedresultaten ontvangen en de leverwaarden zijn zo mogelijk nog slechter dan bij Sem ;(
Ze zien er gezond uit, maar blijbkaar zit er binnenin toch vanalles mis. En nu? Ik ben druk op zoek naar ander hooi dat 100% zeker JKK-vrij is, heeft iemand van jullie ervaring met Jopack?
Verder denk ik er sterk over om een tweede opinie te vragen, twijfel alleen of ik een andere DA ga bellen of direct naar de kliniek ga...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:02

Het nare van JKK vergiftiging is dat het onherstelbare schade met zich meebrengt... Ik zou niet weten wat een kliniek voor je kan betekenen :( In Nederland verkopen ze Hartog Compact gras. Dat is sowieso JKK vrij.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:25

Daar heb ik inderdaad net voor geïnformeerd, ik ga daar straks een lading van halen :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:20

Jee Eline, wat onwijs k**!!! Zou je heel graag advies willen geven, maar heb hier echt geen ervaring mee alleen met t steken van die ellendige rotplant...
Hopelijk valt de schade mee en was je er vroeg bij.

Leuk zon weekendje weg met je paard Nicky!

Arme Euf, maar super dat ze je zo op de hoogte houden!
Hopelijk straks op t gras weer helemaal de oude. Ik vind TT er op t moment echt verschrikkelijk uitzien, dof en te mager maar weet/hoop dat over maand of wat ze weer glanst als n spiegel op t volle gras.

Lekker zo op t strand Gelske en wat gaaf dat jullie dan zo ongeveer het hele spul daarmee naartoe nemen! Noor gaat dus ook top!

Balen van t zadel Miran en hopelijk nu opgelost met t vullen. Vreemd dat dat zo vaak moet?
Ik heb nu voor erbij een boomloos zadeltje. Moet zeggen dat me dat ook echt wel heel goed bevalt!

Jaaaa Bren vertel eens? Hoe gaat het bij jullie?

Nog proficiat met Set Katja! Ik vind haar ook echt veranderd voorbij vorig jaar voor de dracht. Dracht doet sommige merries zon goed he, worden ze in ene grande dame van! ❤️

Hier weinig te melden. Veel gewerkt en vandaag beetje m'n rust gehaald bij de merries die lekker bij me kwamen staan in de wei. Fijn moment.
En dan vanavond eindelijk de camera installeren? _-:( |o

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:50

he bah Eline, echt k.u.t. nieuws dus!! :(:)

Miran, wat raar van je zadel? zou toch niet moeten kunnen, na 4 maandrn alle vulling ingezakt... Of fluctueert Fuutje zo in gewicht? hij is natuurlijk wel een beetje een bolletje :p

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:17

Nou, mijn zadel is weer oke!
Er was nu iemand anders en die vond ook dat er veel meer vulling in moest en das dus gebeurd.
Vorige keer zei ik ook al tegen de zadelmaker dat ik het wel erg zacht vond, dus dat klopte wel..
Ik verwacht nu ook wel dat het voorlopig even goed blijft!
Morgen gaan we er in ieder geval van genieten, Nikita erop en ik ernaast op de fiets! :):)

Eline, dus allemaal niet goed.. :(
Hopelijk knappen ze wel op nu ze het niet meer krijgen.
Het blijft opgeslagen in de lever, dat is wel echt k*t.

Nicky, leuk dat je met Dayem een paar daagjes op vakantie gaat, dat wordt genieten!

Yil, ja, straks ben je nog te laat met de camera! :P

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:56

Dat is fijn Miranda kun je er weer helemaal tegen aan.

Komt vast goed met je Dame Yildiz je zal inderdaad zien dat ze er straks weer prachtig uit ziet . Het verharen kost veel energie en dan de haren die nu los laten zijn dof. Lekker daggie rustig aan ook heerlijk .

Eline wat ontzetent ..... ik heb er echt geen netjes woord voor. Dat zoiets er zo in kan sluipen weet ook niet wat ik zou doen in jouw geval vaak sturen veeartsen ook het bloed op naar juist een kliniek maar je kunt natuurlijk altijd vragen ze even bellen voor wat meer info. Onze Sil krijgt op dit moment senior voeding dat is ook een soort van ruw voer vervanger misschien is dat even wat voor nu het is in verschillende merken te krijgen Sil krijgt het van subli maar er zijn meerderen merken. Dan weer je in ieder geval zeker dat er verder niks in zit kwa giftige planten.

Haha ja dappere Doortje misschien ook wel een beetje beginners geluk dat ze de volgende keer denkt ja dag ;) .

En ja hoor vandaag was mijn wil sterker dan mijn angst en ben ik op Noor gaan zitten samen met Erwin een rondje door de bak gelopen en ze deed het weer super. Ben echt trots op haar en mezelf :D. Haar uiteraard vreselijk beloont en je zag er echt kijken van waarom om eigenlijk. Foto is niet echt op een charmant moment genomen maar hier het bewijs.

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:17

Gelske!!!! Wat onwijs vet! *\o/*
Ik dacht al, zeg mooi niks, maar als n paard zo eigen is en het hangen en alles gaat zo natuurlijk en in alle vertrouwen dan is er echt op zitten nog maar een hele kleine stap.
En jij durfde dat ook gewoon! Super! Dat voelt goed he?! *\o/*

Super Miran dat t nu anders en hopelijk beter is gedaan.

Ja absoluut Gelske, komt ook wel goed. Ga morgen even met Juan kijken of we haar gaan showen dit jaar. Maar eigenlijk wil ik haar gewoon lekker in de klucht laten 24/7 op t land, maar hoor graag zijn mening.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:28

Gelske, wat goed! *\o/*
Het ziet er wel heel gevaarlijk uit! :D
Kijk dat blije gezicht! :))

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:34

Miranda, fijn dat je zadel weer in orde is :D

Gelske wat goed dat je op Noor gezeten hebt *\o/* Knap dat je dat gedurft hebt!

Ik ben dus maar van dat speciaal hooi gaan halen gisteren, wat is me dat schijteduur zeg! Ineens van 3€ per dag naar 12€ 8)7 Maar goed, als het nodig is voor de beessies moet het maar even zo, we kunnen nu echt geen risico's nemen.
Hartog Compact Gras heb ik trouwens niet gevonden dus het is Jopack geworden, dat is ook stof- en JKK-vrij maar het is wel voordroog en geen hooi. De eerste pak die ik opentrek heeft verdorie wel geen schimmel! Zwaar balen natuurlijk, maar de tweede was gelukkig wel schoon. Verder lijkt het me wel erg goeie voordroog en de paardjes zijn het daarover duidelijk met me eens :)
Fijne oplossing dus, vooral als je een geldezeltje hebt :$ We doen het nu even zo maar ik ga toch op zoek naar een permanente oplossing die wat beter haalbaar is.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:05

Eline, kun je dat dan terugbrengen, dat pak met schimmel?
Als je grof hooi voert kun je wel beter zien of er rare planten inzitten trouwens, als het erg fijn gehakseld is herken je niks meer, dat geld ook voor de paarden.
Maar gelukkig gaan ze straks voorlopig gras eten, heb je even de tijd om het uit te zoeken!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:48

Zo dan! Das nogal aan de prijs... |(
Idd zoals Miran zegt lekker op t gras straks en dan op je gemakke uitzoeken wat je voortaan wél veilig kunt voeren.
Hoe gaat t nu met Sem?

Wat n weer, wat n weertje vandaag! Heerlijk! {:}
Vandaag was Juan op bezoek en weer mega veel geleerd en genoten van de trainingssessie met Nour.
Ook nog even naar m'n kleintje geweest en haar moves bewonderd.
Yul wilde haar s middags ook nog knuffelen dus ja...

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:02

sorry voor mijn afwezigheid

Eline ik vind het heel heftig van het JKK in het hooi en ik hoop echt van harte dat alles helemaal goed komt!

Gelske wat heerlijk dat je er op bent gestapt :D goed gedaan! *\o/*

Annika arme Eufje he ik hoop echt dat de wormenkuur helpt

Nicky wat stoer die Spaanse draf! en wat ben je sowieso lekker bezig met Dayem :j

Ik heb vandaag de baardjes van de paarden afgeknipt :+ Ilya ziet er gelijk zoveel mooier uit. En hij heeft zo'n mooi masker van het verharen/verkleuren <3

verder gaat het wel oke met me, ik slaap alleen heel slecht dus dat is een beetje nadelig/heeft invloed op alles.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:18

Yil, wat een mooi koppie heeft ze toch!
Heerlijk he het weer!

Kat, leuk dat Ilya een mooi masker heeft. :))
Set had ook een megabaard zag ik al! :D
Vervelend hoor dat je niet goed slaapt.. :(
Ik heb het op het moment ook, want ik hoest. >;)

Vandaag heerlijk weggeweest met Fu, ik op de stalen en Nikita op de echte ros!
En hij is zo stoer geweest! *\o/*

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:37

Leuke foto Miranda :D Ziet er echt gaaf uit!

Katja, balen dat je zo slecht slaapt! Is dit iets van de laatste maanden of heb je dat al langer? Ik ben al m'n hele leven een slechte slaper dus ik snap heel goed hoe lastig het is :(:) Hopelijk is dit iets tijdelijk en slaap je gauw terug beter, als je uitgerust bent heb je meer energie en kan je alles gewoon veel beter een plaats geven :o

Yildiz wat een lieve foto, Yul lijkt me echt een leuk ventje <3 Hoe gaat het nu eigenlijk met hem? Krijgen jullie de medicatie een beetje afgesteld?
Gaaf dat je genoten hebt van de training met Nour! :)

Sem gaat gezien de omstandigheden redelijk, met z'n eetlust is er niks mis en hij is gewoon nog steeds dezelfde ondeugende Sem als altijd :) Hij knapt duidelijk wat op van de wei, zijn buik lijkt al een stuk minder opgetrokken en hij lijkt eindelijk van die vieze hoest af te raken. Verder blijft het afwachten, mijn dierenarts is in overleg met een andere DA om even af te toetsen of we toch niks missen.
ik ben toch elke keer opgelucht als ik die driestemmige begroeting hoor bij het aankomen op de wei, ik kan me niet voorstellen wat een leegte er zou ontstaan als er ineens een stemmetje ontbreekt...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:41

Al mijn hele leven een slechte slaper maar sinds de relatie uit is slaap ik echt maar een paar uurtjes per nacht waarbij ik om de paar uur wakker wordt (gemiddeld om 1 uur, 3 uur en 5 uur). Ik blijf hopen dat het vanzelf weer minder wordt want medicijnen begin ik liever niet aan..

Ik snap je angst en bezorgdheid om de paardjes! ik denk aan jullie

Gaaf Miran! Wat een leuk plaatje zo van Fu :j gelukkig is je zadel weer goed.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:47

Yul lijkt ook wel gegroeid! :j

Kat, medicijnen is meestal ook niet de oplossing, maar kan soms een keer wel lekker zijn.

Eline, hou op, daar moet je toch niet aan denken.. ;(
We duimen allemaal dat het meevalt! :(:)