[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:50

Voorpret? Ik heb nu al de zenuwen _O- Haha nja zenuwen, meer dat ik alles al ga zitten uitdenken :P We gaan tot die tijd nog ff oefenen om niet helemaal als amateurs over te komen :') Heb er wel echt ontzettend zin in! Ben zo benieuwd hoe ze het gaat doen!! 2e x op vreemd terrein wordt het voor Shief

Ja ik heb al een lijstje met lekkere muziekjes gemaakt!

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:54

kies iets wat je leuk vind :)

Nour is knap Yildiz, mag ik vragen wat je voor een dekking vraagt??

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:57

set_elkol schreef:
Ik vind alleen staan ook niet zo pretttig, en 2 volle kratten gras is bijna niks voor een paard op een hele dag toch :+
Maar zoals al gezegd elk paard (of elk baasje?) z'n eigen voorkeur.

En daarnaast onbeperkt hooi natuurlijk :) Liever iets dan niets.

Shanna, wij hebben geen weiland bij de stal. Heb er overna gedacht om hem voor 2 maanden op het land ergens anders te zetten maar dat is zo'n vertrapte bende en constant wisselende kudde dat ik heb gekozen dat ie gewoon lekker op stal blijft.

Dayem stond aan het begin helemaal achteraan met twee paarden naast zich waar die niet zo veel mee had. Toen merkte ik echt dat ie het niet naar z'n zin had. Dus zodra er een plekje vooraan vrij kwam hem daar neer gezet en hij bloeide weer helemaal op met twee hengsten en twee ruinen naast zich. En die opmerking over dekens en wondjes is gewoon een voordeel wat bij deze stal komt kijken, ik zet hem natuurlijk niet bewust hier neer zodat alles heel blijft :+ Deze stal is echt walhalla voor paarden als je het vergelijkt met stallen in de buurt (de hele dag binnen en als je geluk hebt 1-2 uurtjes in de paddock).

Hier zie je een beetje de opbouw van de paddocks naast elkaar.

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:58

Woogy schreef:
kies iets wat je leuk vind :)

Nour is knap Yildiz, mag ik vragen wat je voor een dekking vraagt??

Je hebt PB ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:59

en nog steeds heb ik geen idee waar jouw stal is Nicky :)
Je hebt volledig gelijk, in de omgeving is het heel moeilijk om iets te vinden waar ze überhaupt buiten komen, laat staan dat aan alle andere behoeftes wordt voldaan

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:01

Bij de campings tegen Noordwijkerhout aan! Op de weg naar de Zilk.

En al heb je een stal waar dat wel allemaal wordt voldaan, betaal je gelijk €500 per maand :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:03

dat sowieso! De pension prijzen rijzen de pan uit in de randstad.

Moet maar een keertje langs komen denk ik :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:07

Ja gezellig :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:15

Ik begrijp nog steeds niet waar je op aan stuurt? :)
Het is voor mij natuurlijk ook vrij duidelijk maar vind het ook fijn om 14 dagen te geven en zeker te zijn van wat ik zie.

Spannend hoor showkriebels :D zit stiekem te twijfelen om met Nasje ook liberty te komen doen in alkmaar... t is zo fijn om de hoek.. :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:39

__Nicky schreef:
Bij de campings tegen Noordwijkerhout aan! Op de weg naar de Zilk.

En al heb je een stal waar dat wel allemaal wordt voldaan, betaal je gelijk €500 per maand :+

Voor 1 paard, 500 €?!!!! :oo -:(- -O-
Jeetje blij dat ik hier in t zuiden woon...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:10

500 euro... Daar huur je een appartement voor hier... Wel een kleintje ;-)

Ben ik blij dat de paarden bij mama aan huis kunnen staan. Wellicht had ik er anders geen gehad.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:11

Bij mij aan de overkant ook. 5 sterren manege. 540 ofzo per maand. Ze zijn gek! En dan staat je paard 24 u op stal en mag je een kwartier in de paddock.. YEAAAAH :=

5 sterren kwa luxe voor de ruiter misschien. Als ik 5 sterren hoor wil ik dat het voor me paard 5 sterren is maar dat is hier helaas ook schaars. Ik betaal ook aardig wat maar geisha leeft wel gewoon lekker buiten met alle mogelijkheden.

Nicky ik vind het er wel knus uit zien! :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:50

Wat een prijzen voor pension, hier is het ong rond de 300 en dan heb je luxe, binnenhal, buitenbad, stampmolen, paddocks en weide gang wel wisseling zodat alle paarden er uit kunnen maar worden paarden samen baar buitengezet ze kijken leuk met elkaar kan. Ik ben ook blij ze aan huis ze hebben weet ook biet of ik anders paarden had gehad zeker niet zoveel
@shanna ik heb ook 2 liedjes beetje beat en up tempo is altijd leuk

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:21

Leuk Amy! Worden we concurrenten! Nja, niet dat je ons als concurrent hoeft te zien.. :=
Ik vind het inderdaad zo fijn dat het vlakbij is! Anders hadden wij echt mee kunnen doen, gaan waarss met de fiets heen, pief ernaast! Of te paard, moeten nog ff bekijken wat handig is

Ik heb het enorm getroffen met m'n stalling :j Betaal relatief weinig (wel een doehetzelf stal) maar we hebben fijne mogelijkheden

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:15

Ben er nog niet over uit hoor := Ergens denk ik wel dat het juist erg leuk is om mee te pakken, even lol en ontspanning. Maar vind het idee doodeng _O- Heb al stress als ik prijsjes uit moet reiken in de ring :') En t is stom, want vroeger deed ik talentenjachten en heb ik wel eens voor een paar honderd man gestaan. :+

Hier liggen de prijzen ook tussen de 200-300. Uitschieters zijn er natuurlijk altijd.
Hoewel een beetje meer luxe best fijn zou zijn hebben de paarden het gewoon echt super bij Danielle en bovendien is het gewoon heel gezellig zo. En nu ben ik helemaal doodblij hoor want alle steun en hulp die ik nu krijg van Daan hoef ik op een andere plek echt niet zo gauw te verwachten denk ik.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:27

Joh, Nash is al bekend met show! En je hebt net ook de amateur meegedaan, dus je kan t wel +:)+
Met het idee dat er mensen kijken heb ik dus echt geen moeite haha, meer de zenuwen dat ik het zelf goed wil doen!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:29

Alkmaar kom ik wel even koekeloeren dus doe maar mee :D

Woei, net springles gehad met Dayem. Hij (en ik ook natuurlijk) vond het zooooo leuk! Dikke lol. Hij kwam vaak niet uit maar heeft echt alles gesprongen, nergens geweigerd of er langs. Stiekem vind ie het gewoon veel leuker om dwars door de hindernis te duiken dan eroverheen haha :=

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:32

Nas maak ik me idd geen zorgen over, dat is zo'n schat, die doet dr ding toch wel :+ Maar gewoon het idee.... Stom he _O-

Gaaaf, leuk dat hij het zo goed deed zeg!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:33

Gekke Blue, tegen de heuvel op rollen!

Waarom investeer je niet in een echt goede regendeken, Kelly? Dos heeft de winter met een Rambo deken gestaan en Doortje is er echt op losgegaan en toch is ie bijna niet kapot.

Dat is een fijne deken, Miranda, stalgenootje heeft 'm ook!

Umoyax ook nog rare kleur urine, wat een gedoe toch, Amy!

Filmpje van de les ziet er leuk uit, Kelly!

Kaptoom is fijn werken! Ik vind longeren ook echt superleuk om te doen!

Gelukkig dat het meevalt bij Zaraar, Lisa!

Fijn dat Nour lekker met vrienden staat!

Mooi gedenkbordje!

Het is lastig (zeker in de Randstad) om een stal te vinden die aan alle wensen voldoet en ook nog betaalbaar is. Hier in de buurt komen ze of veel buiten of heb je goede faciliteiten. Zijn er stallen die beide hebben, dan betaal je een godsvermogen.

Vanmorgen is Ely bekapt, die had een scheur in haar voorhoef. Hiervoor moest ze even de wei uit, omdat het daar nogal modderig is. Nu is Euforio een beetje bodemschuw (zeg maar gerust heel erg bodemschuw). Eerst kregen we hem van de straat niet de wei in (moest echt aanduwen) en nu durft ie van de wei niet meer op de straat. Het is zo'n held op sokken...
Dus ik dacht: ik haal Ely eruit en dan laat ik het draad open, misschien komt Euforio dan wel uit zichzelf mee. Maar nee hoor, meneer ging gerust in z'n eentje de hele wei op stelten zetten, gezellig babbelen met paarden uit andere weides, showen, etc. Mams helemaal over de zeik natuurlijk, maar meneer kwam echt de wei niet uit |o Iemand de oplossing voor bodemschuwheid?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:43

@Nicky wat stoer, jullie binnen kort ook een leuk springfilmpje?
@Annika ik heb het met de minis ook wel eens gehad en ben veel gaan wandelen en vooral over verschillenden ondergronden
Hier net ff met de cam na buiten geweest, weer heerlijk genoten van mn paardjes. Lekker los in de bak en in de padock gehad

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:44

Ilona ja lekker met zn allen ontbeten, alleen mijn zus zit midden in haar afstuderen dus zondag BBQ, volgende week naar Gent met z'n viertjes en pas volgend jaar echt een groot feest voor vrienden en familie ook omdat mijn ouders nog steeds last hebben van de aanrijding

Yildiz leuk dat Nour zo happy gehouden wordt, en tof een aanbieding! Ik doe dit jaar niet mee :D

Shanna Blue is gewoon komisch, vandaag kreeg mijn vader een dikke zoen vol slobber

Nicky ik snap dat ie meer voer krijgt :P

Annika _O- Tis gewoon een mietje, enige oplossing die ik kan bedenken is vaker even de wei uit, of kan je niet dat stukje stenen waar die Tinker stonden laten aansluiten op de wei? Dan gaat Ely er zelf misschien soms over en dan leert Euf het ook
Scheur van Ely niet erg?

Set was gelukkig super happy vandaag, dus mijn zorgen zijn weg. lekker erop gezeten tijdens haar maaltijd en dat voelt zo goed <3

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:46

Doe maar gewoon mee Amy, gaan we samen lekker stressen die dag _O- Haha! Als ik zenuwachtig ben wordt ik vaak heel giechelig, zie overal weer giga lol in wat er vaak in resulteert dat ik niet meer zo serieus bezig ben en dus ook niet gefocussed haha. Ach, als je maar een leuke dag hebt, toch!

Shief kan echt leuk showen, maar die vind het ook heerlijk om als een hert de bak door de scheuren.. Dus ben benieuwd wat ze gaat doen met de liberty :Y)

Hmm lastig Annika, werkt het ook niet als je Euf echt direct naast/achter Ely hebt? Dus dat hij ziet dat er niks gebeurd? Zou het anders niet weten, geen ervaring mee

Oh Nicky wat stoer van Dayem! Wat is het toch een alleskunner :D
Laatst bijgewerkt door Shanna_ op 29-05-14 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:47

Ja, het is echt een held op prachtig witte sokjes :D
Helaas kan ik dat stukje er niet bij betrekken, omdat daar een geblesseerd paard staat nu. Ik ben inderdaad van plan om 2/3x per week even een stukje aan de wandel te gaan, maar zie er nu al tegenop om hem de wei uit te krijgen, want als meneer iets niet wil, dan doet ie het ook echt niet (hoe bedoel je, karaktertrekje van mams? :P ). Vorige keer hebben 2 mensen hem er echt uit moeten duwen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:49

:') Foei hengstje. Ja lastig dat nou juist daar een paard staat, verdorie :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:47

Afbeelding

Afbeelding

hihi