Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:57

Zo dat klinkt inderdaad niet verkeerd voor net na de winterstop! Moet je nagaan wat voor monsterscores het worden als jullie er weer helemaal middenin zitten! :D En inderdaad, een onderlinge kun je mooi gebruiken om eens even te kijken waar je staat aan het begin van het seizoen. Maar het klinkt nu al helemaal niet slecht!!

Sneeuw bij jullie?! Echt?

Dit weekend wordt ook weer afzien ben ik bang: vrijdag schriktraining, maar daar worden paard en ik vanzelf wel warm van het vuurwerk en de rookmachines denk ik :') En zondag oefendag in Ermelo, maar ook dan voorspellen ze maar 2 graden boven nul :brr: Flink inpakken dus weer.... Wanneer houdt het nou eens op???!!! _-:(

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:26

Nou ja...monsterscore...Monsterpaard zal je bedoelen op de een of andere manier is June nooit een echte steady factor. Maar ja...ben toch weer trots op haar.

Ja oliebol SNEEUW!!! Al heel de ochtend en koudbrrrr. Ik haat het! Hubbie werkt op lokatie in oirschot, daar is alles helemaal wit, sneeuwt en blijft liggen. Hier smelt het nog weg.

oh leuk schriktraining....moet ik met Scary Scar ook nog gaan doen, die lijkt echt alles Eng te vinden, met haar steady Quarterbloed??????????

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 12:50

Ja, had m idd van de appies vandaan! Zag ook meteen de prijzen en wordt dan voor drie dagen te gortig. Zeker nu Nour ook in training staat en shows gaat lopen waarbij hij een box moet hebben. Bovendien wil ik n drachtige merrie zo min mogelijk in vreemde stallen hebben staan.

Nou das toch heel netjes gereden Nance met je monstertje hihi! *\o/*
Over struikelen gesproken... Was vanochtend kleine stopjes en rollback aan t trainen, struikelt Tie, verliest d'r evenwicht en stort, heel beheerst en in slow motion dat wel ;), gracieus ter aarde. Gelukkig kon ik mijn been wegtrekken maar ben wel op m'n schouder gevallen dus zal morgen wel spierpijn hebben. Met Tie ook alles ok dus daarna training hervat.
Laatste keer dat haar dat gebeurde was ze drachtig. Vandaag geschouwd met een voormalig dekhengst (die dat als ruin nog steeds heel goed kan) maar niks... Mooi!

Het sneeuwt hier ook, grrrrrr!!!! -O-

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:04

Oef toch ff schrikken Yildiz! Maar het zou een mooi teken zijn als ze het idd deed omdat er nu een klein prupke in haar woont :D Hopelijk valt de spierpijn mee :(:)

Hier nog niks, maar wil eind van de middag eigenlijk nog wel even kunnen rijden en da's geen succes met sneeuw in combinatie met Dane-oortjes. Met geen enkele neerslag, eigenlijk. Hij is stiekem toch van suiker... :)) Heb er al wel 's over zitten denken om hem mijn mooie dressuur-oornetje aan te trekken als het waait/regent. Zal mooi staan met western tack :=

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:41

Zo weer een hoop te lezen. Netjes hoor Nancy!! Klinkt veelbelovend voor de rest van het jaar! :D Heb jullie nog nooit live bezig gezien, ben echt benieuwd *\o/*

Wij hadden het programma van Luttenberg incl de prijzen.. inmiddels ook al gevonden via de appie site.. En na een mooi lijstje te hebben gemaakt :list:, gaat het hem voor ons ook echt nog niet worden dit jaar. Helaas, want het lijkt me een super gezellige wedstrijd en het zou een super ervaring zijn voor Shamit en ons zelf. Maar voor dat geld gaan we lekker dat lange weekend richting Loons Drunense Duinen of Veluwe met twee powny's en kunnen we twee weekjes erna een Wran doen in Zeist waar ook Nadeshje wellicht zijn eerste start kan maken in een in hand klasse.

Ohh en yildiz over struikelen gesproken, dat is schrikken zeg! Vorig weekend is me zus onderuit gegaan op het strand met Nadesh. We zetten net aan voor een rustig hand galopje, ik reed voorop en hoor opeens een kreet van me zus.. Kijk ik om liggen ze samen op de grond! Schrok me kapot. Ik draaide snel om en Desh stond toen gelukkig weer, maar robina lag met flinke pijn in haar knie op de grond.. Desh huppelde vertwijfelend weg en snapte er vrij weinig van waarom er op dat grote strand opeens niemand op zijn rug zat.. na 4/500m weg te zijn gegaloppeerd maakte hij een mooie volte en gaf een heeel zielig onzeker hinnikje en kwam weer naar mij en shamit toe gehuppeld. Kon hem gelijk nakijken, maar gelukkig mankeerde hij niks _/-\o_ Voor Robina leek het gelukkig ook op alleen een flinke knelling en niks echt kapots. Ze vertelde dat het zand wat muller werd en hij licht struikelde en niet de power/coördinatie had om weer overeind te komen, dus hij zakte heel rustig op zijn knietjes, rolde op zijn zij en weer overeind. Alleen dat stukje op zijn zij lag Robien haar been er wel ff tussen.. auwww! Na een stukje wandelen waren ze beide weer van de schrik bekomen en hebben we de km'tjes af kunnen maken, maar haar been heeft nu nog steeds alle kleuren vd regenboog :#

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:44

Oef da's geen fijne ervaring!! Wel een geluk bij een ongeluk dat ie toch niet in z'n eentje de wijde wereld in durfde...:=

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:50

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:52

Leuke mogelijkheid voor de kleintjes inderdaad :j

Kijk nou hoe mijn vriendje erbij lag na zijn drukke clinicdag: Afbeelding

:Z :O

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:10

mha :') heeeel hard gewerkt .... B-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 16:18

Haha, hij ligt lekkerrrrr! Is ook zo vermoeiend he zon dag hard werken, nieuwe indrukken... :Z

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 16:19

Hey, das ook op zaterdag! Zal Yul es polsen... Die is nu 6 jaar he?! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:39

yildiz schreef:
Hey, das ook op zaterdag! Zal Yul es polsen... Die is nu 6 jaar he?! *\o/*

Dat bedoel ik. :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:31

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 22:29

Doe je die weg?! Ik denk dat er heeeeel groot Cyann op staat?! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:26

Ja ben nog aan het twijfelen. Pfff

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:13

Mag ik mij hier ook voorstellen? :o Ik heb een Pools gefokt arabiertje en ik overweeg over te stappen naar western. Ik heb in het verleden endurancewedstrijden gereden maar met twee kleine kindjes lukt dat nu niet meer. Ik zoek een nieuwe uitdaging maar het aanschaffen van nieuw materiaal (vooral de kosten) was nu toe een drempel om western te gaan rijden. Ik heb het al eerder overwogen.

Mag ik vragen wat voor jullie de motivatie was om destijds over te stappen? En hoe vinden jullie de sfeer tijdens westernwedstrijden? De onderdelen trail & pleasure lijken mij erg leuk voor mijn paard. Bij mij in de buurt zit Alice Zijlstra dus ik zat erover te denken om een lesje bij haar te gaan proberen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 14:33

Welkom Bella! :)

Tja, wilde samengesteld gaan rijden maar mijn merrie niet! Via haar fokker ben ik toen met de Western in aanraking gekomen en dat paste ons als n handschoen! Lid geworden van de DAWRA en verslaafd geraakt!
Hoe de sfeer is?! Nou, kom maar eens langs zou ik zeggen! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:38

Kijk even op de DAWRA-website en kom idd gewoon eens kijken :j Er zijn ook genoeg WRAN-wedstrijden waar je eens kunt aanwippen, maar de DAWRA is leuker :P

Alice is erg enthousiast, ook over Arabieren, en geeft helder en goed les :j

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:59

Dank voor jullie enthousiaste reacties! :) Heb je ook les gehad van Alice, Rije?

Ik wil inderdaad binnenkort gaan kijken en zal al te speuren naar data. Ik dacht dat de DAWRA eerst ook wedstrijden bij Whitesocks in Zeist organiseerde? Ik zie het nu niet meer staan op de kalender. De meeste wedstrijden zijn nu wat verder weg. Nu is het nog wat vroeg om gelijk over wedstrijden na te denken :P maar het idee is een beetje dat ik minder tijd kwijt ben aan wedstrijden dan bij endurance en dus zocht ik naar plekken om te starten in regio Utrecht/Gelderland.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:10

Klopt Whitesocks zijn we dit jaar niet meer helaas.

Alice heeft vorig jaar de Oefendag van de DAWRA geleid en dat vond ik een groot succes :j Verder heb ik haar op HE gezien en dat was smullen, de demo samen met Krista.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:56

Hi Bella!

Hms waarom western.. ik denk voornamelijk omdat mijn 'vrijheid, blijheid, samenwerking' motto er heel goed bij aansluit :D

En de sfeer? Ja kom zeker kijken! De DAWRA groep is een soort grote familie met western arabieren. Niemand is te belazerd om je te helpen of tips te geven. Ik rij zelf pas sinds een klein jaar western en zit sinds afgelopen zomer bij de dawra. Het dawra weekend (grote mensen ponykamp met clinics van o.a. een Alice :D ) was mijn eerste ervaring met iedereen. En na die 3 dagen leek het alsof ik iedereen al jaren kende! Een compleet andere sfeer dan dat ik gewend was van de standaard manages e.d..

Tevens ook op de Wran wedstrijden is het heel gemoedelijk en gezellig, tenminste voor zover ik weet ;) Pas 2 wedstrijdjes meegedaan haha ;)

En wat leuk dat je zo fanatiek endurance hebt gereden! A.s. zondag wordt mijn eerst keer samen met mijn zus en onze 2 arabjes. 22km in Kootwijkerbroek. Vindt het wel ergg spannend! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 20:03

We kunnen dit topic beter omdopen tot "DAWRA promotie team", haha! :D

Over promotie gesproken...heb afgelopen week een voedselvergiftiging opgelopen (waarschijnlijk te wijten aan mijn oesterraap en vreterij :o ) waardoor ik vandaag aan bed en plee gekluisterd was. Maar desondanks heb ik tussen de krampen en onsmakelijkheden door wel lekker mijn website kunnen bijwerken! *\o/*
Check outhttp://www.yildizarabians.nl Complimenten zijn natuurlijk heel leuk maar liever hoor ik jullie ongezouten mening, zodat ik daarmee weer verder kan... :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:21

ik kan hem op de tablet niet openen (puntje 1? :p) maar ga er nog wel even naar kijken op de pc.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 20:34

:D Wat voor tablet heb je? Lukt het ook niet als je www.yildizarabians.nl intypt? Op mijn iPhone en IPad werkt de link wel.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:37

sorry YILDIZH, hele late verjaardagswensen! Maar heb hele zware werkweek met heel veel vergaderingen na de uren, dus weinig pc tijd gehad!!
dus hopelijk viel je dagje goed mee, maar zo te lezen wel! Ik moest je ook super de groetjes terug doen van zowel ILSE ALS JUAN, beiden zeiden dat je zo wild enthousiast bent over catje en jouw YANOUR!
zondag is het mijn rarebier, zijn keuring tijd!
het flyertje, hier zijn de kleuren niet zo mooi, maar is pdf formaat en met omzetten naar jpg verlies je wat kwaliteit en kreeg hier geen pdf in! dus dat is het adje dat in THE ARABIAN MAGAZINE komt en ook dient als promotieflyer voor hem! Mag ik morgen avond 400 exemplaren gaan afhalen bij de drukker!
http://arabischevolbloeden.nl/forum/vie ... 7&start=10

die tips RIJE dat je deed met DE CLINIC van COLIN, zou ik ook wel graag willen leren horen, want shameless is ook zo als hij iets ziet dan is hij aan het rondkijken, hij is meer begaan, met de wereld rondom hem, dan soms zijn werk!! ah opstellen ahja, maar er komt een vlieg voorbij, wacht ik draai toch even mijn hoofd en hals om te kijken wat en hoe! dus nog werk aan de winkel!
dus TIE nog steeds drachtig super ik duime! Hopelijk heeft ze haar niet te erg bezeerd en jij ook na die val?

Nancy wat super dat ze het al bij al zo goed deed June, het is winter voor iedereen geweest, en we moeten allen terug aan de conditie werken ook onze rarebieren !!
Het komt goed met je knappe zwarte reiningbier!

Bimmetje hopelijk gaat het wat met je? en niet teveel pijn, artrose?? ik ken daar een heel goed middel tegen!!

HELE mooie website Yildizh, en mooie nieuwe foto's, van jouw paarden en ook die van CATALYST ;-)!!

mvg Glenn