[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:24

Ik denk dat Yildiz bedoelt dat zij de enige ruiter is die met Nour endurancewedstrijden rijdt?
Nicky, wat balen zeg zo'n manager... Duimen dat je wat anders vindt!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:55

Ja managar en schef,s kunnen echt je leven zuur maken is er niet iemand die boven die genen staat Nicky daar kun je mischien dan ook wel mee praten? Ja heerlijk he paarden maar ook honden en poezen kunnen je dag weer helemaal goed maken.

Je kunt echt veel kanten op he met de westeren Yildiz en aan verschillende onder delen mee doen wel leuk word het wel wat minder saai ook om naar te kijken. Dat vind ik wel een beetje van de dressuur het is leuk om mee te doen maar om de hele dag naar te kijken..........Dan is de arabissimo wel heel leuk met al die vershilende disiplines.

Tot nu toe mis ik het fokken niet maar ja we zijn ook nog maar net vorig jaar gestopt. Het enige wat ik jammer vind is dat ik van Dibah geen nakomeling heb. Heb er wel over na gedacht maar ik vind zes paarden gewoon meer dan zat eigenlijk al te veel. Plus ik kan niet meer met Sjaak dekken natuurlijk en ik zie een dekking van buiten af ook niet zo zitten. Bij Sjaak heb ik leuk veulen garantie en dan het dekgeld van de meeste arabieren word je ook niet vrolijk van. Dus te veel minpunten en te weinig plus dus houden we het maar zo :D .

Dat ziet er echt top uit Nicky wat gaat ie er top overheen . Ja dat zou leuk zijn he met Dibah en Noah.

Gelukig dat het beter gaat Joyce en fijn dat je weer lekker met je paardje aan de gang kunt.

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:57

Morgen
Yildiz start met tie endurance en jessica start reining
Nour komt dit jaar uit in een paar zadelrubrieken(de engelse rubrieken) en misschien ook show.
Zo zit het toch ;)

Tam wat werpt die training vruchten af super!
Gelske he wat kloten van Sjaak kon hij maar iets aangeven ben benieuwd met een osteo of dergelijke of dat dan helpt, want op je foto's ziet hij er top uit dus misschien idd een spierenkwestie want gekke sprongen maakt hij genoeg en die zijn misschien soms iets te waardoor hij misschien nevenprobleemjes krijgt, volg je gevoel denk dat je er daarmee helemaal goed zit ookal kan je de vinger er nog niet opleggen wat het nu is, en je babys ook alweer baby af wat gaat dat toch snel.

En nog een ziek paardje die wel de energie heeft maar in gewicht hard minder word, je hebt hem 24/7 buiten staan toch? Heeft hij wel een deken over? Omdat ik zijn vacht ook heel erg bollie wollie vind en je traint toch ook wel aardig misschien dat je hem ook even handje moet helpen met verharen door misschien patroon te scheren zodat hij zijn warmte kwijtkan enminder hoeft te zweten(bv streep onder hals), eet hij ook als een slootgraver of is ie daarmee ook wat aan het miepen en wat voer je, is hij op het land altijd een bezig bijtje of staat hij relaxt flink door te eten. Verder zou ik denk ik eens bloed laten trekken want verder he verdorie lastig hoor.

Joyce jeetje meid sterkte gelukkig iedereen weer aan de beterende hand en fijn dat jullie allemaal de rust weer terugvinden met wat jullie gaan doen (belangrijkste dat jullie gelukkig zijn)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:58

mazzeltje schreef:
Yildiz?
Rij je álle endurancewedstrijden?
Hoe oud is je paard dan?
Ik kom evennuit de meeleesmodus..

Die wij hebben ingepland en niet conflicteren met de reining. Mijn paard (Yentl) is 13. :')

Nour start een enkele ridden classic dit jaar met Val en wellicht wat haltershows...

*edit*
Bren was me voor! Klopt als n bus! +:)+

Vervelend Nicky... Dat is dan idd lastig samen werken... Hopelijk vind je snel iets wat beter past?

Gelukkig geen veuleritus nu dan Gelske!
Pfff ik wel hoor. Gaan vandaag de camera eindelluk hangen! Nog n kleine 3 weken... :):)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 09:30

Oh sorry, verkeerd begrepen.
Er stond " ik start alle endurance wedstrijden"
Ik maakte daar uit op alle wedstrijden die er dit jaar zijn!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 09:35

Jip is trouwens in Kootwijkerbroek afgekeurd in de vetgate.
En ze liep juist zo heerlijk, onderweg niets van gemerkt.
Maar het was duidelijk niet goed.
De dag erna meteen naar de kliniek geweest, maar goed ook want het is een ( lichte) blessure aan de oppervlakkige buiger.
De dag daarna meteen behandeld met ACP (pees behandeld met eigen bloedplaatjes) en nu 6 weken stappen.
Gelukkig mogen we zoveel stappen als we willen dus blijft ze iig in beweging.
4 Mei terug voor controle.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:43

Jeutje meiden het is weer een dagtaak hier! :D

Yildiz, wat lekker he daar te rijden!
En op zo'n paard helemaal natuurlijk. :))
Drie weken nog maar...spannend!!

Gelske wat een knappe paarden heb je toch, das toch ook heerlijk om alleen naar te kijken! :D
En wat gaat dat snel he, Quaseem alweer een jaar! :wow:

Eline, wat vervelend nou, dat het toch niet lekker gaat met Sem...misschien bloedworm, kan ook gewoon een virus zijn, in ieder geval iets waardoor hij niet fit is, lekker even rustig aan en misschien heeft de dokter een idee. :(:)

Tam, wat goed met de balkjes! *\o/*
En je hondje, haha, hier had de hond vorige week een plant van de vensterbank getrapt, ze zag een andere hond buiten die ze wilde uitschelden. :+

Joyce, lekker weer in het vertrouwde ritme, fijn dat alles nu weer op de rit zit, ook met de patienten. :j

Nicky, je ziet het vaker, ze denken dat ze dan een ander kunnen beheersen en voelen zich megabelangrijk, walgelijk.
Je hebt gelijk dat je je niet laat commanderen, zou ook niks voor mij zijn. :=

Bren, halokiedokie! :wave:
Vertel ook eens wat jij hebt gedaan, dat willen we ook weten!!

Haha, Saskia, Yildiz alle wedstrijden meedoen, is niet eens zo gek, ik zie haar er wel voor aan! :P :D
En dan vreemd vinden dat ze moe is... :+ }>
Jip is dus niet helemaal oké..gelukkig was je er snel bij, je hebt er natuurlijk ook verstand van. :))
Beterschap!

Gister ook weer heerlijk gefietst, Fu vindt het zo leuk!
En ik ook. :)) Alleen krijg ik wel een enorm stijve rug van het fietsen, vanmorgen kon ik echt mijn sokken niet aantrekken. :+
Mijn man heeft wat filmpjes gemaakt, die zet ik er later nog even op.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:53

Hier mijn filmpjes, de heuvel op, daarachter zijn twee honden en die rennen door de plassen dus daar werd ie al jolig van, ik hield hem vast aan zijn manen zodat hij mij mee trekt omhoog! :))
Je ziet wel dat hij het heel leuk vind. :D

En toen kwamen we een uitdaging tegen!
We stonden al eventjes daar, want Martijn wilde het filmen dus moest eerst naar de andere kant lopen, maar toch die reactie van Fu, alsof hij het nog niet gezien had.. :')

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:26

Whahahahah, doodeng die boomstam..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:57

Ja, ook zo onverwacht dat die daar in ene lag.. :+

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:48

Toen je het over filmpjes had die je man had gemaakt dacht ik dat hij die had gemaakt toen je je sokken aan het aan trekken was :D . Maar het is natuurlijk van jullie Fu wel leuk dat jullie zoon plezier in het fiesten hebben spring carierre word em denk ik niet :P .

Dat is balen van Jip maar wel fijn dat je de oorzaak heb gevonden ze zijn best hard paarden en als je er dan mee door loopt heb je zo een zware pees blessuren ik hoop dat ze snel hersteld en dat jullie weer verder kunnen knallen in de endurance.

Ja is ook super leuk Yildiz ik geniet ook echt hoor van al het grut wat op het internet voorbij komt ben ook heel benieuwt naar jouw kleintje ;) .

Ja Bren als dat eens zou kunnen dat zou heel fijn zijn. Er zal vast wel ergens een blokkade zitten inderdaad met zen maffe sprongen aan de anderen kant zolang hij ze nog kan maken zit ie nog wel soepel in zijn lijf denk ik.

Nou vandaag weer flink aan de slag gegaan met onze dames, Eerst Dibah gereden in het begin een beetje dwars dus lekker veel overgangen gereden en daarna ging ze super echt hele mooie stukjes zatten er tussen. Toen Noor gelongeerd weer voor het eerst een hoofdstel in gedaan na haar tandarts gedoe. Met longeeren even een hulpteugtje gebruikt en ook dat ging zeer goed ze was heel braaf. En nog onze Sil gereden weer even wat los werk gedaan op een staking en een boze blik na ging ze ook super. Dus weer goed mijn best gedaan en men dames ook :D .

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:42

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:04

Vrolijk Pasen! :D

Haha die Fu! Wat nou boomstam? Dat is een krokodil zie je dat niet?! _O-

Lekker met de dames gewerkt Gelske! Super! +:)+

Balen zeg van Jip... Beterschap voor de dame! :(:)

Gisteren drukke dag gehad: camera installeren is nog niet gelukt. Verder toch nog op de valreep een trainingsrit kunnen maken. Was prachtig weer, dat licht! :wow:

Afbeelding

Afbeelding

Echt waanzinnig mooi! Tie deed t ook fijn, mooie 25 km gereden.

Daarna racen ivm Eetclub, was super gezellig en laaaat geworden.
Had ook eigenlijk niet verwacht vanochtend vroeg in de actie te moeten komen maar werd s ochtends heul vroeg gebeld, dus hop hop vanuit m'n pyjamamodus gelukt om mét Nour binnen anderhalf uur op t dekstation te zijn.
Was in alle consternatie alleen vergeten hem paashaasoortjes op te zetten. :+

Afbeelding

Kwaliteit was weer super dus Fingers crossed voor een directe dracht. ❤️

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:45

Maar goed dat ie geen paashaasoortjes op had, straks komt er nog een paashaas uit! :P
Mooi zeg, die lucht! :wow:

Gelske, nee, van het aantrekken van mijn sokken geen filmpje, gelukkig! :D
Je paardjes doen altijd hun best hè? :))

Vrolijk pasen! :D

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:35

Super leuk Miran, en zie hem eens genieten! :D

Lekker bezig Gelske.

Een weer een mooie rit van Yildiz :)) Heeft Nour een AV mogen dekken?

Ik heb vandaag een ritje gemaakt in het Amsterdamse Bos samen met een neefje van Dayem, hij komt ook bij Esther vandaan en ging als handpaard mee. Samen met nog drie anderen een leuk clubje bij elkaar en best fijn gereden! Er was zelfs een groom mee op de fiets met koelwater dus voor het eerst geprobeerd wat te koelen. Flesje aanpakken was doodeng maar het koelen liet ie echt super braaf toe! Best veel gedraafd en hield zich erg goed! Hartslag viel me ook alles mee. Ben zo blij met hem <3

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:58

Wat leuk het amsterdamse bos daar zijn wij ook regelmatig met de honden te vinden. Zo dat kun je wel zien dat dat een neefje is super dat je zo fijn hebt gereden.

Jammer juist Miranda mischien een idee voor de volgende keer. Jullie ook nog een vrolijke pasen.

Wauw wat een indruk makende lucht Yildiz wel mooie foto zo. Hoe veel dames mag Nour drachtig maken dit jaar ja het is best een gedoe dat dekken zeker als je er voor op pad moet. Duimen dat het in een keer lukt.

Joyce ook een vrolijk passen mooie foto.

Ben vandaag lekker met de honden naar het strand geweest. Toen alle paarden een flinke poest beuert gegeven en aan het einde van de dag met de kleintjes en papa Sjaak naar de bak geweest.

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:40

Even een egopost maar ik heb echt geen courage om alles bij te lezen. Ik ben momenteel een beetje in de war

De bloedresultaten van Sem zijn bekend en het lijkt erop dat hij lijdt aan een Jacobskruiskruid-vergiftiging :\ Vermoedelijk komt het uit mijn hooi, maar 100% zeker zijn we dat niet.
Hij zit gelukkig nog niet in de acute fase maar zijn leverwaarden zijn wel slecht dus we willen nu natuurlijk kost wat kost vermijden dat hij nog meer van dat gif binnenkrijgt. Is er een manier om 100% zeker te weten of je hooi veilig is?

Nog eens sorry voor de egopost hoor maar ik kan op dit moment mijn hoofd niet echt bij iets anders houden :o

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:46

Jeetje dat is niet niks Eline... Misschien even contact opnemen met BLGG Agroxpertus?

Ik ben stampertje trouwens spaanse draf aan het leren :') Hij vind het zooo leuk!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:49

Jeetje wat heftig Eline! Zou daar idd ook van in de war zijn... Volgens mij kun je t laten testen? Zowiezo even andere leverancier nemen die uit ander gebied levert?
Hebben meer paarden deze verschijnselen?!

Super rit Nicky! En je gemiddelde hartslag wow! Goed bezig! +:)+

Nee dit is een halfbloed, de enige halfbloed dit jaar tot zover bekend. Echt een hele gave!
De rest zijn wel AV's (ook heel gave!) Dus ja ben echt wel benieuwd straks in 2016!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:01

Jemig Eline wat schrikken heel veel beterschap en sterkte met Sem!

Sorry voor mijn afwezigheid, ik zie dat iedereen enorm geniet van de paarden en het weer.

Vandaag heb ik genoten met de paardjes de hele dag op het gras, en Roma is op bezoek geweest :)

en Set is vandaag 14 geworden

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:54

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:47

Eline, wat knut.. :(
Zelf heb ik altijd voordroog van dezelfde mensen, die ook een pensionstal hebben en die haalt het van eigen land, dus heb ik wel zekerheid dat het goed spul is.
Vroeger haalde ik bij een boer, daar zat een keer sint janskruid in, (toen wist ik eerst niet zeker wat het was, zag gele bloemen) dat was effe stressen, sindsdien ben ik het toen ook anders gaan doen.
Veel beterschap!

Nicky, dat ziet eruit als een gezellige rit!
Fu zou het aanpakken waarschijnlijk niet eng vinden maar het water wel! _O-
Neefje lijkt wel op Dayem!
Grappig die spaanse draf! :))
Kan hij al stap?
Filmpjes!!

Gelske, de paardjes met de voetjes van de vloer! :):)

Gefeli met je viendin, Kat! *\%/* :# Y)(^)
Gezellig dat Roma er was. *D
Ik herken Ilya bijna niet, alweer erg veranderd, hele andere kleur benen! :))
Ga je topics ff kijken.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:07

Gaaf Kat!

Vanmorgen even langs tentenkamp geweest en thuis gekomen met hele mooi Ariat Windmere laarzen met 50% korting :oo
Hier nog een filmpje van gisteren gemaakt door de groom op de stalen ros 8-)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:42

Jullie hadden lekker de pas erin, Nicky! :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 06:40

Wat ziet dat er een heerlijke rit uit Nicky!

Yildiz, alleen Sem heeft het, de andere pony's zien er net heel goed uit. Dat maakt het ook zo raar allemaal, want als het in mijn hooi zit zouden zij er ook last moeten van hebben.
Ik heb bij hen toch ook eens bloed laten afnemen gisteren, dat zal al iets meer duidelijkheid geven denk ik.

Katja wat een ontzettend gave foto's weer :) Ik ben 2 dagen te laat maar toch een gelukkige verjaardag voor Set :D
Blue heeft echt een heel gave bouw, en Ilya wordt ook steeds knapper :j

Sem gaat redelijk gezien de omstandigheden, hij was gisterenavond rustig wat aan het knabbelen :) Ik vertrouw mijn hooi niet meer dus ik heb ze op het land gelaten, en ik heb de indruk dat hij daar wat van opgeknapt is. Hij had in elk geval weer een frisse blik in zijn ogen :)