Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:18

haha ja tot nu toe nog geen reacties gehad..
Das echt wel balen.. Ik vind dit erg slordig van de organisatie en vooral het feit dat ik niet ben ingelicht over het een of ander.. als ik meer had moeten betalen voor de aanpassingen was dit geen probleem geweest.
Ik ga morgen na mijn werk ook weer gewoon bellen!!

IK GA STALKEN!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:32

OMG...als het ook weer afwijkt van wat ze 9 van de 10 keer moeten doen, gaat het weer giga verkeerd.....

Moet eerlijk zeggen dat ik de eerste keer dat ik het paspoort opstuurde naar het NRPS ivm Quarab paspoort, het ook helemaal verkeerd ging. Ja ook ik had tel. contact gehad en precies gedaan wat de mevrouw door de tel. had gezegd, briefje erbij etc.
Krijg ik het paspoort weer terug dat ze me niet kunnen helpen omdat er geen dekbewijs bij zit of iets dergelijks. %) :o?
Enfin ik weer bellen en net zo lang door gedramd totdat ik de juiste persoon weer aan de lijn kreeg. Duurde ff want de aan die kant hielden ze ook stug vol en telkens begrepen ze me weer verkeerd en vertelde ze het verkeerd door aan de verantwoordelijke. Maar eindelijk kreeg ik die dan toch aan de lijn, ze wist nog wie ik was en dat we elkaar hadden gesproken....oeps duizend maal excuses er was een flinke miscommunicatie binnen het stamboek. Weer opsturen en het zou gegarandeerd goed komen.
Idd *\o/*

aanhouder wint!!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:46

Pff nou ik hoop het.. Aangezien ik vanmiddag heel die uitgever niet te pakken kreeg.. Ik bedoel het is toch nie de bedoeling dat je een opgevouwen kopie van een dna test op een slordige mannier tussen het paspoort bind.. Stelletje pannekoeken.. Als ze het niet snappen.. Bel of mail dan gewoon.. Een nieuwe eigenaar inschrijven duurt nog geen minuut maar ik ben dat paspoort ongeveer anderhalve maand kwijtgeweest en kan me nu nog niet aanmelden voor een wesdtrijd organisatie..

Hoe ging dat bij de nrps? Wantje moet daar toch elk jaar lidmaatschap betalen?
En dat zal wel heel wat kosten om het naar hun over te laten zetten ipv dat hij nu bij een tinker gebeuren staat.

En ik heb nog wel €15,- betaald voor het aangetekend versturen en ontvangen.. Doe het dan gelijk goed.. Kan ik dat bedrag straks opnieuw betalen.. Ik heb geen geldboom in de tuin!

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:45

@nenaavdw Balen!! :S ik zeg STALKEN die boel.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:13

Nenaa met die DNA test heb je voldoende bewijs om bij de DAWRA te mogen starten. Immers je kan aantonen dat je paard afstamt van een volbloed arabier.

Bij de nrps ben ik geen lid en ook nooit geweest. Gewoon opdracht gegeven een paspoort te maken van een paard dat reeds ingeschreven staat in een USA stamboek, waarbij vermelding van ouders opgenomen moesten worden in het paspoort. Ze verwezen me meteen naar Holstud, maar daar heb ik zo'n slechte ervaring mee, dat ik daar nog geeneens een paspoort wil bestellen. Ik weet niet precies de kosten meer, maar veel duurder was ik niet uit dan jouw 15 euro. Ik zou het op moeten zoeken om zeker te weten.
Ook onze ouwe CARLA staat ingeschreven d.m.v. paspoort uitgegeven door NRPS. Daar staat ouders onbekend omdat die idd niet bekend zijn. Toendertijd ook geen lid geworden.

In jouw geval heb je al een paspoort waarin de chipcode is verwerkt, dus eigenlijk ben ik bang dat je wel bij de tinkers terug moet aankloppen. Op een aantal bladzijdes in het paspoort is het label geplakt met het chipnummer erop. Het nrps heeft eigen paspoorten en ik denk niet dat ze een paspoort van de tinkers gemakkelijk kunnen/willen wijzigen. Ook ivm label terugplakken zal het problemen geven.

Misschien is dat laatste ook wel het probleem van het tinker stamboek en hebben ze wellicht daarom dat kopie erin gefrummeld.
ff bellen, mailen weet ik veel ;) . Starten bij de DAWRA kan je zeker, je hebt bewijs, dat is voor de DAWRA voldoende.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:37

BEDANKT!!

PFFFFFFFFF..
Nou hoor ik heb net gebeld en de vrouw die er over ging had een of ander banketstaaf verhaal.. eigenlijk moeten de originele papieren er in met de sticker.. en op se sticker moet dan een stempel om het soort van officieel te maken.. maar omdat ik een kopie heb gestuurd ipv het origineel heeft ze dat er maar in geplakt %)

Ze vertelde mij dat er vanaf 2009/2010 nieuwe paspoorten in omloop zijn en van mijn paspoort dus geen bladen meer bestaan die ze er evt in had kunnen plaatsen.. Dan had ze een nieuw paspoort moeten maken maar een nieuw paspoort kost mij 25 euro.

Ik ben aan de telefoon best pissig geworden want ik heb netjes mijn contact gegevens vermeld en erbij geschreven dat als er complicaties of onduidelijkheid is dat ze kunnen bellen of mailen. Dit is NATUURLIJK nier gedaan. -:(- Had zij mij gewoon gebeld dan had ik 25 euro over kunnen maken en de originele papieren op kunnen sturen.. was geen probleem geweest.. Wil ik dit nu alsnog.. dan moet ik het weer aangetekend op laten sturen en terug laten sturen wat mij idd de €15 extra kost en waardoor ik mijn paspoort dan opnieuw bijna 2 maanden kwijt ben..

Ik word er een beetje niet goed van.. Die vrouw was ook erg geirriteerd aan de telefoon over dat ze nog meer werk te doen heeft en dat ze niet zomaar iedereen kan bellen die papieren opstuurt en ik had het stamboom van de vader niet bij de papieren gedaan.. bla bla
Erg vervelend dit, Ik betaal hun er toch voor!

gewoon dat je denkt van >;) :r #) _-:( -:(- |o ;(

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:56

En zo maken ze zich er weer heel gemakkelijk vanaf..Schandalig!! Ze mag potdorrie blij zijn dat ze nog werk heeft in deze tijd!! Klant is Koning, dat heb ik geleerd!!

Het verhaal van originele papieren en stickers, dat klopt idd wel. Ze bedoelt o.a. de chipstickers.

FF mijn rekeningen 2011 gepakt....NRPS: registreren chip + aanmaken paspoort CT Radical Baskalena Quarab Horse...totaal kosten EUR 39,00 incl. BTW.
Mijn veearts mocht chippen en gebruikte zijn eigen chippapieren....alles ingevuld en incl. alle chipstickers opgestuurd incl. kopie Quarab registratie papier, zodat ze e.e.a. in een nieuw paspoort konden verwerken.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 01:32

Maar Zig is al gechipt door hun.. Dus hun hebben al die gegevens zelf daar al.. Ik snap niet waarom ze het zichzelf zo moeilijk maken haha nu moeten hun dubbel werk doen..
Ik wacht nu weer op de sticker van de DNA test (die krijg ik wss morgen) en dan stuur ik hem weer op de post met een brief erbij dat als er dit keer weer iets niet in orde is dat ze mij moeten bellen omdat ik het gewoon in orde wil hebben.. Mama zei al dan moet je gewoon zeggen haal de kosten van het aangetekend versturen en ontvangen eraf.. Dat is op hun kosten voor het slordige werk. Maar ik ben bang dat ze dan helemaal niks meer doen.

Ja zat zat mens.. Ik moet zulke dingen allemaal maar tussendoor doen in een half uurtje of 3 kwartier.. Maar als het maar zo kort duurt, waarom wacht ik er dan bijna 2 maanden op.

Ik had idd wel meer verwacht van zo'n grote organisatie. Een beetje de klanten op kosten jagen!
Het is dat ze helemaal ergens in Drente ofzo zitten en ik bij Rotterdam anders was ik persoonlijk langs gegaan en had ik wel even een uurtje gewacht tot ze klaar was haha..
Elke andere organisatie heeft zoiets in een week gedaan!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:42

Hoe is het hier met iedereen?

Yildiz gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag toegewenst!

Gisteren clinic van Colin Rietdijk gehad. Super gereden! Hele fijne tips gehad, vooral om hem geconcentreerder te houden, want Daan is vaak wat te alert op dingen om hem heen en op dat soort momenten minder op mij. En sowieso was ik supertrots, want hij heeft zich werkelijk voorbeeldig gedragen voor het eerst op vreemd terrein met allerlei andere dingen en mensen en dieren dan thuis. Wat een heerlijk dier heb ik toch! <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 19:56

Thanks Marije! Klinkt goed die clinic! Altijd fijn als je weer even vooruit kunt! *\o/*

Vandaag ontbijtje op bed gekregen en, had mezelf getrakteerd op n dagje vrij, luie ochtend gehad. S middags had ik afgesproken met n vriendin en hebben we een lekkere lange rit gemaakt! Met t zonnetje erbij, echt zááálig! Ook weer nieuw, prachtig stuk bos ontdekt, zijn toch ook weer cadeautjes!
Kortom, kan er weer ff tegenaan! :D

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:16

Gefeliciteeeeeerd!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:24

gefeliciteerd yildiz!
Klinkt als een zeer geslaagde dag.

Marije, klnikt goed zeg! Heerlijk gevoel is dat he, als je zo blij bent met je paardje.
Lekker zo doorgaan. ;)

Ik moet morgen naar het ziekenhuis. Ze denken een carpaal tunnelsyndroom, dus morgen onderzoeken en meteen de uitslag. Ben benieuwd wat de uitslag zal zijn.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:33

Yildiz! Gefeliciteerd!!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:03

Ook hier gefeliciteerd!!!

Sterkte morgen Jes.

Hey Krista alles goei??

Zon kom maar op, want ik ben die winter zoooooooo zat. Het is hier altijd zoooo snel pikkedonker in polder. Geen straatverlichting niets....alleen verlichting van ons eigen huis...that's it. Ben altijd blij als het volle maan is, dan is er nog wat verlichting. Enige voordeel is dat je de sterrenhemel prachtig ziet schitteren, maar ja....dat romantische is er gauw af hoor :+ . IK WIL ZON!!! en dan vooral op mijn vrije dagen. }> :j

BTW hebben jullie de wedstrijd gezien van White Socks eind maart?? Klinkt wel leuk.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:35

Sterkte vandaag Jessica! Hopelijk valt het mee!

Ja heb die wedstrijd gezien, meerdere toch? Leek mij ook wel leuk :j Maar heb het al best druk de komende tijd. Even kijken dus...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 12:41

Sterkte Jes! Heb je de uitslag al?! Zal kaarsje voor je opsteken en duimen voor een negatieve uitslag.

Voor mij ook niet meer wedstrijden dan ik al heb staan. Echt te druk nu.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:31

nou de uitslag was goed. Nou ja goed...... nu weet ik dus nog niks!
Terug opnieuw naar de huisarts voor verwijzing naar reumatoloog. :(

Hier trouwens ook geen wedstrijden voorlopig.
Heb er even helemaal genoeg van. Ik wil graag eerst weer normaal kunnen rijden voor ik iets zeg dat ik ga doen. Doe voorlopig helemaal niks meer. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 21:00

Beter! Je weet natuurlijk nu nog niks, maar een operatie aan je pols zit he met je beestenboel natuurlijk ook niet op te wachten... Hopelijk snel duidelijkheid Jes!

Vrijdag wordt Tie gescand! Was eigenlijk pas maandag, maar hoorde dat mijn vaste paardenarts ook vrijdag langs kwam op stal dus kan ik mooi de voorrijkosten delen. En eerder zekerheid! Fingers crossed...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:12

Hopelijk is het raak Yildiz!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 08:28

Ja ik ben benieuwd...

Marije, of iemand anders, ik heb nog n vraagje wat betreft de Rassenshow. Ik heb het programma gezien en ga alleen de zaterdag deelnemen. Is het verplicht om dan een box te nemen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:13

Ik heb het programma zelf nog niet gezien. Het lijkt mij toch moeilijk om iemand te verplichten een box te nemen, dat lijkt me ieders eigen keus. Maar ik zal het even voor je gaan nakijken! :)

Vanaf vandaag komt er ook op de DAWRA-site een verwijzing naar westernbreeds.nl voor het inschrijfformulier en het programma.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:17

Yildiz, een box verplichten??? Nou moet allemaal niet gekker worden. Grapjas!
Ik neem zelden tot nooit een box, onze trailer is 1 grote box... Bij meerdaags nemen we wel altijd een box. Trouwens het valt ook niet te controleren, mijn paarden staan zelden in een box op de wedstrijd lokatie ivm de prijzen. Ik zoek bijna altijd een goedkopere stek voor mijn paarden en lukt dat niet, dan is de kans heel groot dat ik niet naar die wedstrijd ga.

nog 1 dag Yilz....dan weet je het. Joehoe!!

Overvruchtbaarheid gesproken...
Kom net bij de huisarts vandaan....slik al bijna 30 jaar Diana pil. :( Toch maar ff gevraagd voor een andere, heb geen last meer van puistjes. :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:10

BTW waar heb je het programma gevonden Yildiz...kan het niet vinden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:18

Ik gok bij de Appies. Maar op Westernbreeds staat het idd nog niet :n

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:49

Net ff scores sheet bekeken van mijn wedstrijd j.l. zondag te wennekers. Dat was een onderlinge maar werd wel gejureerd door NRHA erkende judge.
Gekozen voor deze wedstrijd ipv DHRA a.s. weekend. June is nog niet op conditie en ik vind haar nog niet klaar voor meerdaagse bij DRHA.
Dus dit was leuke wedstrijd om e.e.a. weer ff te controleren.

De scoresheets zouden ze inscannen en op de site zetten. Ze staan er inmiddels: http://www.wennekersreiningtryout.nl/

Beginners gereden op twee handen. Uiteindelijk 8e van de 20 (score 61). o.a. drafpas en deels overkruist tijdens snelle cirkel (dat is al 3 strafpunten), changementen te laat (dat komt door mijn bedenktijd/voorbereidingstijd = 2 minpunten), maar ze waren er wel. Ook zat er een slechte rundown/stop in, omdat zij eerder wilde stoppen dan ik aangaf en haar dus extra doorreed. Tja...kom om te oefenen, nietwaar. :j

Amateurs (non pro) op 1 hand gestart en uiteindelijk op twee handen bewust overgepakt (=nul score). Jury had doorgepunt, dus dat is mooi. Tot mijn verbazing hadden we zelfs nog 63 punten behaald! Daarmee was ik dan 5e geweest van de 20 deelnemers in de non pro. Dat valt dan eigenlijk helemaal weer niet tegen, zo na de winterstop!!
Tel daarbij op de -2, omdat June struikelde (paard beetje moe..). En dan hadden we zelfs nog 65 gehad en dat is toch weer best een leuke score. Mijn changementen waren wederom te laat, maar beter dat dan geen. Dat geeft deze burger dan toch weer moed zo aan het begin van het seizoen met mijn vreemde reining eend.

Oh ik had dit keer startnummer 125.

En het is weer fijn dat het sneeuwt....en sneeuwt....ik heb er echt niets mee. -O-

Surf ff naar de appies voor programma....idd zie http://www.appaloosa.nl/downloads/wedst ... rmulieren/
Laatst bijgewerkt door CounTree op 20-03-13 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt