Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:37

Zo hee jij gaat het nog druk krijgen, haha Tong uitsteken Ik heb mijn pakkie voor vrijdag zo goed als klaar. Ik heb ook zo'n pofbroek gemaakt, maar het is zo verschrikklijk lachwekkend als ik hem aan doe, dat ik nog twijfel of ik hem aan doe, hihi Tong uitsteken

Gister met de springles ben ik er bijna af gevlogen omdat ik nogal twijfelde Tong uitsteken Toen vorig jaar met ponykamp ben ik met precies zo'n oxer op dezelfde plek er afgevallen, en die 'angst' is er dan toch wel een beetje, maar ik had me toen geen pijn gedaan ofzo.. Naja, Maria zei dat het lager als deze oxer zou wezen, of net zo hoog, dus het moet overleefbaar zijn Tong uitsteken

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:40

Wat voert Yellowah dan wel niet allemaal uit bij jou? Bij mij was die aardig braaf en hij sprong gewoon. Maar in galop moest ik hem bijna helemaal loslaten, omdat hij anders te weinig ruimte had voor de sprong. Dat was wel een beetje ... 'eng.'

Hoe hoog was die oxer dan ongeveer?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:44

Toen ben ponykamp kwam het ook meer door mezelf omdat ik haar niet genoeg voorwaarts had Tong uitsteken Dus ze sprong te vroeg, moest ongelooflijk hard afzetten en toen werd ik nogal gelanceerd ROFL. Gisteren was de bak gesproeid, en we moesten zo'n lijntje springen zeg maar. Bij A afwenden, over een steiltje, en dan richting M, en voor de hoek van M stond een vrij hoge oxer. En dat stukje in het midden van de bak waar je overheen moest, was nat. Yellowah had toen dus even geen grip, en toen we weer op het 'droge' kwamen moest ze springen. En met het feit dat ik twijfelde, en dat ze even geen grip had, werd het een nogal aparte sprong ROFL

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:57

Ach so. Tong uitsteken Donderdag was het zand heel erg mul, en toen had Yellowah er dus ook moeite mee.. Ik heb alleen een hele poos niet meer op Rinske gesprongen.. Ben wel benieuwd hoe dat zal aflopen ..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:00

Haha ja. Ik heb liever dat het iets muller is, dan dat modder, vink doodeng Tong uitsteken

Rinske is op het moment wel een beetje boefig hé, maar ik denk dat het wel goed gaat hoor! Haha!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:04

Donderdag ging het juist hartstikke goed, en heb geen een keer de zweep hoeven gebruiken, en zonder spoortjes. Ze ging gewoon in galop enzo .. Dus dat viel nog reuze mee. Maar ik heb inderdaad een paar keer op d'r gereden .. pfóé. Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik ga nu even naar Emmen .. Doei!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:18

Veel plezier! Jou arme portomonnee hahaha Tong uitsteken

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:30

Paps heeft alles betaald. Tong uitsteken Ik heb uiteindelijk alleen kleine kraaltjes, een bolletje wol en clovertjes gekocht. De verkleedspullen zouden mijn ouders sowieso betalen, hebben ze gezegd. De jurk was er niet. -.-' Kon niet meer nabesteld worden. Heb ik uiteindelijk wat andere spulletjes uitgezocht, waarvan ik er eentje gratis heb gekregen.

De pad die ik al eerder gekocht heb, moest ik wel zelf betalen, ach .. 8 euro. En de lintjes moet ik ook nog even kopen, die moet ik ook zelf betalen. En ik moet inschrijfgeld zelf betalen.. Valt uiteindelijk nog reuze mee.

zapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:22

en wet je al hoeveel je dan kweit ben voor je verkleed partytje?
(daar ging het toch over? ALS ik zo vrij mag zijn mij er mee te bemoeien?)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:30

Ehm, zo'n .. 15 euro ben ik kwijt. Valt nog mee, als je bedenkt dat een verkleedpak best duur is/kan zijn.

zapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:45

ja idd ik gha altijd bij en tweede hands winkel kijke hier in bergen op zoom (vlk bij mijn woon plek) zijn ze redelijk goed koop en hebbe ze aqltijd exclusieve dingen.!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:09

Oh, en trouwens.. Bij de Wibra hebben ze bollen wol van 260 meter, voor 1 euro. En het pluist niet! En ik denk niet dat in Emmen de enigste Wibra is die wol verkoopt. Tong uitsteken

zapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:34

juist ja idd..
en kaTOEN hbben ze ook en soms leuke houte kralen.
maar hoe maak je een borst tuig en moet dat aan het zadel zitten?

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:38

Op pagina 1 van dit topic staat een korte beschrijving van Jalenka_Kiya, hoe zij aan het borsttuig is begonnen en wat zij toen had. Er staat ook een schets bij, hoe die eruit gaat zien, en een aantal heel duidelijke foto's!

Een borsttuig hoeft niet persé aan het zadel te zitten. Maar het is misschien wel handig om er een stuk aanvast te maken wat naar de singel gaat. Evenals een martingaal en thiedeman.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:43

Hoi meiden ik zie weer eens een heleboel mooie dingen voorbij komen! Maja ik ben weer onder de indruk van je creatie! Prachtig en ook een hele mooi kleur! Heb je die suede gewoon in dit formaat gekocht want het lijkt me wel lastig om zo mooi recht te knippen?
Ik ben hard bezig met een showhalster, het borsttuig zoals op pagina 1 ligt helemaal stil want dat is gewoon heel veel werk. Ik ben zaterdag naar de hengstenkeuring van het AVS geweest en toen heb ik weer veel inspiratie opgedaan, onder andere bij de stands met halsters Knipoog

Snel een updat met foto's, maar heb (voor de verandering) weer een tentamens...

zapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:54

jeejtje ik net een stukje zitten lezen uit het memorium ofzo en damn het zal je maar gebeuren dat je paard overleid,,,
ik izt nu helemaal vol tranen stel dat het gebeurd met je eigen paard al is het maar een verzorg pony ofzo
ik bedoel stel dat het met zapper gebeurd ondanks dat het zown eikel is (afentoe) zal ik hem tog enorm misse en ik heb m nog maar 2 weken...

zapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:58

hmm neeh ik zie niks dat me helpt op de link geen foto maja
hij heeft nu een arafat sjaal aan als we trainen...
Haha! Haha!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:07

Ben alweer hard aan het oefenen voor een halster te maken, alleen heb ik nu wat mindere zin onze Aranka heeft vannacht haar veulentje verloren Huilen het was een mooi klein meisje alleen bijna drie maanden te vroeg. Dit verpest weer mijn hele humeur vandaag dus dat knutselen aan het halster gaat vandaag niks meer worden denk ik, of misschien dat ik me er op ga uitkuren Boos!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:09

melanie_h schreef:
Ben alweer hard aan het oefenen voor een halster te maken, alleen heb ik nu wat mindere zin onze Aranka heeft vannacht haar veulentje verloren Huilen het was een mooi klein meisje alleen bijna drie maanden te vroeg. Dit verpest weer mijn hele humeur vandaag dus dat knutselen aan het halster gaat vandaag niks meer worden denk ik, of misschien dat ik me er op ga uitkuren Boos!

jeetje, veel sterkte ermee Ach gut hoe is het met je aranka?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:19

Het gaat redelijk met haar de dierarts is gebeld en zou langs komen, ze staat op dit moment niet meer zo te shaken als toestraks en ze heeft nu ook weer wat gegeten, dus ik hoop dat ze er snel weer boven opkomt.
We laten haar nu ook nooit meer dekken, het is haar derde dode veulentje Huilen Ze mag gewoon geen mama worden.
Ik heb lang getwijfeld of ik haar weer wilde laten dekken.
De eerste twee veulens waren pure pech, eentje met de navelstreng om zijn middel en is gestikt en twee maanden te vroeg afgekomen, de tweede tijdens de geboorte had het veulen de placenta losgetrapt en ook niet snel genoeg geboren en is ook gestikt.
We hadden der nu helemaal laten shecken door verschillend dierenartsen voor we besloten haar weer te laten dekken omdat de vorige veulens pure pech waren geweest.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:22

gos het zit haar dan ook niet mee. weten ze wat de oorzaak was dat het veulen nou 3 maanden te vroeg kwam?
iig veel sterkte en geef haar maar een flinke dikke knuffel Ach gut

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:25

Ik ben ook weer eens begonnen aan een blauwe met de weitasknoop (of hoe je dat ook schrijft..). Maar ik ben altijd t elui om het af te maken.. Knipoog

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:31

toeka schreef:
gos het zit haar dan ook niet mee. weten ze wat de oorzaak was dat het veulen nou 3 maanden te vroeg kwam?
iig veel sterkte en geef haar maar een flinke dikke knuffel Ach gut

Dierarts is net geweest, haar hartslag was weer fijn rustig, haar temperatuur was ook netjes en de oorzaak tja???
Dan zal ik het veulen moeten laten onderzoeken, maar dit ga ik niet doen aangezien we haar toch niet meer laten dekken en je moet ook altijd maar afwachten of ze ook weer een oorzaak vinden.
We gaan der nu extra goed en lekker verwennen dit heeft ze verdient

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:25

Wat vreselijk Melanie! Ik kan goed begrijpen dat je haar niet weer wil laten dekken, want het is denk ik ook niet gezond meer voor Aranka op den duur. Sterkte!

iloveiwan

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) de

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:28

Knipoog Heey popetjes Knipoog

Ik zit te te twijvelen of ik er ook 1 zal gaan maken voor mijn verzorg fjord ! Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken
Kan je z`n halster ook maken door midel van vingerhakken ? Haha! Haha! Haha!

Mzzl

P.s. Srry voor de spelfouten heb moeiten in speling ! Bloos