[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:53

Ja tam vier keer van mijn paard afgewaaid toen heb ik het maar op gegeven. Nu eerlijk ik heb ze gewoon uit voorzorg laten staan :P . Je gaat goed het met Noah heb je echt wat gehad aan de training? Leuk springen krijgen we vast wel weer te horen en zien hoe dat is gegaan ;) .

Dank jullie wel voor het mee denken ik heb inderdaad besloten niet naar utrecht te gaan weer onderzoeken stres en een hoop geld kwijt en ik ben bang dat we er niet wijzer van worden. Ik laat nog wel even door mijn eigen VA als hij Qaseem komt ruinen bloed trekken en urine na kijken en ik ga even op zoek naar iemand die hem inderdaad mischien wat lekker in zijn vel kan krijgen ostio of iets dergelijks. En dan lekker met rust laten vandaag had ie weer zoon super dag was het weer helemaal mijn Sjaak.

Heb dus zo als gezegd vandaag weer lekker wat met mijn paardjes gedaan al heb ik wel een beetje gesmokkeld want ik heb ze wel zelf laten bewegen :o :D .

Afbeelding

Afbeelding

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/10575359_419698111545583_2324217211308604182_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/s960x960/11004525_419698171545577_1734705923935363524_o.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:00

Wat een heerlijke stoere kudde heb je toch Gelske!
Wat betreft tips over Sjaak, ontzettend lastig... Denk inderdaad dat je nu wel klaar bent met de kliniek cq. Reguliere cirquit.
Aan de andere kant zie ik hier namen voorbij komen waar ik nog niet misschien m'n paard aan zou toevertrouwen.
Misschien is idd een osteopaat wat maar let wel op welke. Tis een vrij beroep dus iedereen kan en mag zich zo noemen. Je mag me PBen over namen als je dat wilt.

Vandaag hoop geregel geweest voor komend show/sportseizoen.
Heb n nieuwe handler gevonden voor de halterclasses (jeej) *\o/* , want Stinos mag niet meer extern showen ;( ) en verder Jes zover gekregen dat ze Tie toch gaat showen op de Tulip western ridden! Weer jeej! *\o/*
Vanochtend ook een bloedfanatieke Val met rode konen zien lessen met Nour, gaaf hun progressie te zien! En ja zelf weer morgen endurancetraining op t program. Krijg helemaal de voorpretkriebels hihi! *ultimate jeej* *\%/*

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:20

Met dat soort dingen heeft iedereen een mening over iedereen Yildiz :P Er zal nooit iemand zijn waar iedereen laaiend over is helaas. Drukke maar leuke planning zo te lezen!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:28

Voor de osteo's zijn er, naar ik weet, twee erkende opleidingen. Vluggen institute in Duitsland en Icreo in Nederland. Zolang je een osteo heb welke een van deze twee (of beide zoals Michael :Y) ) opleidingen heeft gedaan, zit je in elk geval al op het goede pad.
Bij natuurgeneeskundige is het altijd lastiger, aangezien dit toch wat tja.. vaag.. is :')

Ben nu wel benieuwd Yil aan wie jij zo je paard niet zou toe vertrouwen? O:)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:46

Haha geen ruzie maken hoor dames. Ik ga zeker niet voor de wiggel roede met zout water ;) want dan kan ik net zo goed mijn geld in de prullenbak gooien. Ik denk meer aan inderdaad een Ostio of masseur ook zal ik eens kijken naar iets wat ik hem kan geven zodat de maagzweren weg blijven. En dan dingen zoals toch maar even een dek op doen als het weer extreem omslaat. Ook maak ik nu elke dag een verslagje hoe hij die dag was zodat ik een beetje een beeld krijg van wanneer en mischien ook wel waarom hij zich niet goed voelt. Nogmaals ik ben blij met alle tips vind het echt lief van jullie dat jullie zo mee denken _/-\o_ .

Zeker een druk Schema waar haal je de energie vandaan Yildiz want die begint bij mij ook een beetje ver te zoeken. Al denk ik dat dat wel eens met het weer te maken kan hebben.

Ik ben ook zo blij met mijn mooie kudde zo genieten en nog even wat Spammen staat toch wel gezellig wat mooie plaatjes van ons oogappeltje Farah Dibah. In de winter veranderd ze altijd in een lelijke teddy beer maar in het voorjaar komt daar dan weer onze prachtige dame te voorschijn <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:12

Hihi geen ruzie hoor := Ben alleen wel echt benieuwd, zo leer je alleen maar altijd weer wat bij :j

Zoals Nicky zegt, er zijn altijd voors en tegen voor elke persoon en daarin is het zoeken naar die mensen die bij jou zelf aansluiten. En dat is het lastigste van alles, zeker als je paardje niet 100% is :(:)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:29

Haha idd Nicky! Ga absoluut niemand in diskrediet brengen daarom ga ik ook geen namen noemen. ;)
Wat ik vooral wil meegeven Gelske, shop wat rond, kijk es hoe iemand werkt, geloof niet alles wat wordt gezegd en volg hierin vooral je hart, want dat klopt! ❤️ ;)

Ja is mega druk maar wel hetgeen waar ik op t moment echt m'n energie vandaan haal! Zo veel voorpret! :D

Wat n heerlijke pics weer! :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:22

Gelske, Farah Dibah is gewoon de vrouwelijke, showerige/arrogantere versie van Noah :j die twee lijken zo op elkaar qua kleur en aftekeningen! leuke foto's :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:42

Oef, ik dacht dat ik mijn bijlees kwijt was maar gelukkig niet :D

Iloon, leuk verslagje zeg! Klinkt als een heel bewogen dag :=
Jassie helemaal vuil 's morgens, is wel typisch :')
Gelukkig ben je veilig thuisgeraakt in die storm!

Annika bedankt, ik vind het ook heel fijn dat hij zo goed gaat :j Euffie al een jaar, wat gaat de tijd toch rap! Leuk verjaardagstopic!
Babyspullen zijn inderdaad erg duur :o Wanneer komt je beeb normaal gezien?
Verhuist Ely permanent naar daar? Fijn dat hij buiten kan met vriendjes, en het zal voor jou wel makkelijker zijn met de baby :) Alleen jammer dat het 3 kwartier rijden is, dat vind ik eigenlijk best ver.

Tammy lekker blond, haha! Was je dan nog op tijd op school? 22 groepen voor carrousel is wel heel erg veel zeg :o

Miranda, lieve s(n)elfie! :D Heerlijke woordspeling!

Katja, ziet er best leuk uit in de Eifel :) Ilya zal het daar wel goed hebben! Hij wordt trouwens steeds knapper, en dat voor zijn 7 maand ;)
Heel veel sterkte met de hond!

Nicky, ik blijf het zo gaaf vinden dat je gewoon in de duin kan gaan wandelen! :D Fijn dat Dayem wat minder vast zit!

Yildiz, ik was me ook kapot geschrokken omdat ik dacht dat hij wegging 8)7 Heerlijk dat Nour weer buiten zal kunnen met vriendjes! :D Je maakt zeker de juiste beslissing :j
Verhuizingen kunnen inderdaad best heftig zijn, maar ik merk aan mijn dieren dat zij daar eigenlijk veel minder mee in zitten dan ikzelf := Als de omstandigheden op hun nieuwe plek even goed of beter zijn en ze krijgen vriendjes wennen ze gauw genoeg! Meestal zien ze veel meer af van een wisseling van eigenaar dan van een verhuis.
Voor jezelf is het natuurlijk niet fijn omdat je een hoop moet achterlaten, maar je weet dat je het voor Nour doet hé :(:)
Wat een ongelofelijk schattige foto van TT trouwens :D Ze wordt inderdaad een lange slungel!
Het is toch wat hé als je paarden in de sport en show lopen, heel wat geregel maar zo gaaf allemaal!

Gelske wat rot, arme Sjaak :(:) Ik hoop écht dat ze nu eindelijk eens iets vinden!
Gave foto's trouwens ;) Dibah is mooi! <3

Joyce wat heftig allemaal! Veel sterkte :(:)

Canisia, succes met je scriptie en veel beterschap! :\

Hier loopt alles niet zo lekker :\ Zo goed als het pas geleden nog ging met Sem wel zo slecht gaat het nu. Hij zit helemaal niet lekker in zijn vel en we weten niet wat er scheelt.
Het hoesten sleept nu al 6 weken aan, soms eens een paar dagen wat beter maar het komt steeds terug. Hij blijft ook erg snel vermageren, op een paar weken tijd zijn zijn flanken volledig ingevallen en kan je zijn ribben tellen. Ik moest altijd aan een sterke man vragen om mijn singel toe te trekken want ik kreeg hem nooit vast, en woensdag merkte ik dat hij te lang geworden is ;(
Hij eet en drinkt goed en hij heeft een frisse blik, maar zijn lichaam wil blijkbaar niet meewerken. Ik voel dat er iets goed fout zit maar ik weet niet wat, nog eens de dierenarts gebeld en hopelijk weet zij raad...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:49

He verdorie Eline wat n naar nieuws!
Is ie al wel weer ontwormd? Is t vast niet maar dit kwam t eerste in me op...
Beterschap voor Sem en voor jou sterkte! :(:)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:41

He bah Eline, wat naar van Sem! sterkte... :(:)
Ik was niet op tijd op school die dag nee :') Ik was een kwartier te laat :x

Hier een boze Tamara, de hond heeft 10 van mijn AH moestuintjes van de vensterbank gepleurd toen ik op stal was -O- Hond is nog niet zo vaak alleen in mijn huis geweest, maar om nou zo'n ravage aan te richten... Ook had hij mijn bord van de tafel af getrokken (gelukkig een plastic bord) en alle kruimels er af zitten eten :') Nu heb ik mijn laptop zo neergezet dat als ik morgen les ga geven, ik kan skypen met mijn laptop vanaf mijn mobiel, en zo de hond eens toespreken en in de gaten houden :))

Oh en met Noah heb ik vandaag weer balkjes gedaan, op de volte met verhoogde drafbalkjes, en hij deed het! Er zat zelfs een passagemoment tussen, hij bleef even heel mooi zweven op zijn beentjes _O- ik ga nu eens naar de filmpjes kijken, zal ze er straks op zetten!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:19

Yildiz, hij is een 3-tal weken geleden ontwormd. Ik ontworm normaal gezien netjes om de 3 maanden maar ik heb deze een paar weken eerder gegeven omdat hij wat afgevallen was. Maar met zijn hoest kan dat toch niks te maken hebben of wel? :\

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:07

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:16

Ja hoesten kan ook door wormenbesmetting, maar idd zal wel wat anders zijn? Heeft de DA nog wat gezegd of kunnen betekenen?

Moestuintjes omver gegooid?!! :oo
Zou hier ramp zijn! Yul ging gisteren dagje logeren en heeft mij de zeer verantwoordelijke taak gegeven de moestuintjes bij te houden!
Echt wel dat ik die (3 maal daagse) taak zéér nauwkeurig uitvoer! _O-

Vandaag na drukke werkdag heeeeerlijk ritje met de one and only stallion gemaakt! Djiez wat n fantastische rit, wat rijdt dat dier toch goddelijk! Totally in luvvvv <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:06

Ik vind toch dat je moet stoppen met foto,s posten hoor Yildiz ohh wat kun jij daar heerlijk rijden!

Ze zijn echt leuk Joyce zie ze vaak al op FB voorbij komen echt leuk om te zien word je echt vrolijk van :D .

Ach Tamara mischien wou ie je gewoon even helpen met je tuin en de afwas ja ze zijn er gewoon niet zo handig in. Ben benieuwt naar je filmpjes van de tranning.
Grapig he dat Noah en Dibah zo op elkaar lijken we zouden eigenlijk tweetal moeten gaan rijden ;) .

Das echt balen Eline ja van wormen kunnen ze heel ziek worden maar het zou ook wel iets aan zijn luchtwegen kunnen zijn laat hem maar goed nakijken zeker als hij zo vermagerd blijft echt niet leuk je paarden vriendje zo ziek.

Vandaag weer gewerkt maar toen ik thuis kwam had man lief het huis schoongemaakt (had gisteren even geen puf ervoor) dus morgen extra veel tijd voor mijn paardjes :D . Met Sjaak ging het weer goed vandaag. En mijn kleine kanjer Qaseem is vandaag een jaar geworden *\o/* .

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:04

@Miranda ik kwam dus binnen vallen en snapte die teksten al niet whaha
@Anika haha muts wordt het toch als het waait...asal net zo...Euf al weer een jaar....waar blijt de tijd
@Gelke wat een gedoe met sjaak zeg....en veel geld kwijt en nog niks verder...heerlijke foto's van je paardjes. Gefeliciteerd met Qaseem!!!!!
@Tamara niet gesprongen zo lang....hoe hou je het vol hihi. Krijg een beeld van je moestuintjes door de kamer, moest stiekem wel even lachen maar het is natuurlijk niet leuk
@Yildiz doe jij zelf eigelijk ook shows of wedstrijden?? leuk weer van alles op de planning
@Eline91 dankje, wat balen van Sem zeg...

Vandaag ook enorm genoten van Assie. We hebben het trainen weer opgepakt en as woensdag zal onze eerste clubles zijn. Deze is springgericht maar voor mijn dressuurwedstrijden kan ik altijd privélessen bij nemen. Ik ben zeer benieuwd hoop toch weer lekker aan het springen te komen.
Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:17

Wat rot Eline... Zou ook best een maagzweer kunnen zijn.

Ja hoor. Het is je weer gelukt hoor Yildiz. Prachtig! Jaloers!

Ben benieuwd naar je filmpjes Tam. En wat een stoute woef!

Gefeliciteerd Gelske met je knappe man.

Wat fijn Joyce dat jullie je draai weer hebben gevonden! Goed om te lezen :)

Vandaag wat raars op werk gebeurd waardoor ik weg ben gegaan. Ik was woest! Even stoom afgeblazen bij Dayem, heerlijk lange wandeling gemaakt in de schemer. Lief paard, stilte en getjielp van vogeltjes, ik was aan het eind weer zen!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:23

@Nicky waar onze trouwe paardjes wel niet goed voor zijn he....ik vind het ook altijd heerlijk even op andere gedachten

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:32

Heule stoute woef :') Die mag niet meer alleen in mijn huisje zijn _O-
Wat fijn dat je de rust weer hebt gevonden Nicky! Altijd fijn als je beestje je daarbij kan helpen :j
Joyce, klinkt als leuke plannen! Hoe is het met de family?
Gelske, klinkt als een idee zo'n pas de deux!! Moeten we eigenlijk wel een keer doen :j Gefeliciteerd met Qaseem! *\o/*

Mijn arabische tuigpaard zoals de vriendin die filmde hem noemde _O- Dat pasje op 0.08 :+:

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:42

@Tam manlief lijkt goed, dinsdag mogen de hechtingen eruit, schoonvader voelt zich beter dan ooit en mn vader knapt ook weer wat op maar heeft wel een stukje van zn gezondheid gesnoept.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:12

Gelukkig Joyce!

Wauw Tam, ik doe het je niet na. Wat een power en techniek, maar toch zo beheerst! :oo

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:21

Thanks :D 22 balkjes achter elkaar, het is echt heel zwaar voor hem. Maar hij doet zooooo goed zijn best :+:
Die hogere balkjes kon hij voordat we begonnen met dit project echt niet. Galoppeerde hij half springend overheen :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:40

Dat is goed nieuws Joyce! En ja het zal er vast hard ingehakt hebben. Hoe oud is je vader?

Ziet er netjes uit Tam! Wauw! Das dan wel een heul chique tuigpaard hoor! ;)

Proficiat met Qaseem! Y)(^) Gaat dat toch hard he voor je het weet rij je m ook rond.
Ze zijn maar zo kort baby, weet zeker dat je dát stukje wel zult missen nu je niet meer fokt?

Haha, ja lekker hoor! Had zo een drukke dag gehad op werk en kwam ook nog merrie die dit weekend geïnsemineerd moet worden tussendoor. Hoop geplan en geregel.
Dus net als Nicky dan zo heerlijk ff met pown de natuur in, uit je hoofd/denkmodus komen. Zaaaaalig! :o
Was er zoiets ergs gebeurd Nicky? Of wil je dat liever niet op t net gooien?

Ja Joyce ik rij natuurlijk alle Endurance wedstrijden. Over twee weken weer de volgende.
Dressuur en reining vind ik wel mooi om te zien maar zijn niet mijn ding. Dus best met ruiters laten vlammen vsn wie dat wel hun talent is. Volgend jaar wil ik wel weer in de western (pleasure) gaan showen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:55

Ach komt erop neer dat er nu een ....... manager in zit die zich te goed voelt om zn handjes vuil te maken. Was er gister klaar mee en weigerde zijn commando op te volgen met als gevolg dat hij me gewoon maar naar huis stuurt. Heb nu een sollicitatie eruit gestuurd naar de plaatselijke dierenwinkel/ruitersportzaak hier wat meer in mijn straatje ligt en waar ook veel voorlichting en advies bij komt kijken op het gebied van voeding. Ligt mij wel :D

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:12

Yildiz?
Rij je álle endurancewedstrijden?
Hoe oud is je paard dan?
Ik kom evennuit de meeleesmodus..