[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:48

Woogy schreef:
Zaraar valt gelukkig enorm mee, zit een oppervlakkige beschadiging op de oppervlakkige buiger. Klein plekje ook maar. Komende vier weken stappen en koelen en dan terug voor controle. Show seizoen is wel definitief over voor hem dit jaar, helaas.

He balen zeg dat die niet meer kan showen dit jaar, maar possitief dat het maar een kleine beschadiging is

lilskie

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:03

Ik hou ook van longeren. Ik vind het ook fijn om te zien hoe mijn paard loopt vanaf een kleine afstand. Princesa vind het ook wel leuk. Al neemt ze me ook vaak compleet in de maling door gewoon 20 minuten op volle snelheid om me heen te sjezen.. Maar goed, ik ben dan weer iemand die daar om gaat lachen.. En dat weet ze volgens mij ook.. Pietje paniekpaard...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:21

hee Lisa jammer van het showseizoen, maar nu kan je volgend jaar iedereen verrassen met een volwassen hengst!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:50

Gelukkig valt het mee Lisa! En dan idd volgend jaar maar weer :)

Umoyax laat zn eten staan dus straks maar aan de gang met spuiten met appelmoes. Die buut is ook echt wel heel bitter, snap best dat ie het niet lekker vindt...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:03

Woogy, jammer, maar beter zo dat het dan uiteindelijk nog lijkt mee te vallen.

Longeren vond ik leuk tot Falco eens schrok en ik 5 meter door het gras ben gesleurd :+ Domme ik die de lijn niet wou lossen...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:14

Tieneke schreef:
Woogy, jammer, maar beter zo dat het dan uiteindelijk nog lijkt mee te vallen.

Longeren vond ik leuk tot Falco eens schrok en ik 5 meter door het gras ben gesleurd :+ Domme ik die de lijn niet wou lossen...

Dat doe ik ook niet gauw hoor los laten :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:16

Nee maar achteraf gezien was dat slimmer geweest, haha :-)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:17

Amy, ik had dat ook een keer met mijn paard, heel donkere plas en de dierenarts vond het zorgelijk, maar na nakijken bleek er helemaal niks aan het handje. :+
Dus het hoeft niet altijd slecht te zijn al zou ik het zeker wel na laten kijken.

Jammer Lisa maar gelukkig niks ernstigs.

Joyce, haha, voor niks naar je werk! :P

Tieneke, lief van je moeder. Sterkte. :(:)
Lekker dat ze lagen te slapen, het ziet er altijd zo gezellig uit.
Maar als je loslaat met longeren gaan ze volgende keer nog harder trekken. :Y)

Jes, ik doe ook vaak zonder bit en dubbele lijnen, kan makkelijk. :j

Arabieren hebben vaak een hoge staarthouding wat ook al niet echt gewenst is.
Scheef is helemaal niet wenselijk, normaal gesproken ligt het echt aan stijfheid, wat je dus met rechtrichten wel op kunt lossen. :j
Ik kijk soms wel eens stiekem achterom als ik Fuego laat volte sluiten en dan kan ik zien dat hij mooi buigt door zijn hele lichaam. :)
Knijpen is spanning, ook dat is op te lossen, ontspanning is iets wat heel belangrijk is.

Volgens de buienradar houdt het hier straks op met regenen, zal het echt waar zijn? :')
Anders hou ik de paarden thuis, even afwachten!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:19

Ja er is eigenlijk nooit een 'volgende keer' gekomen. Ik had net iemand gevonden die ons hielp terug vertrouwen op te bouwen, en ja, ze is maar 2 keer kunnen komen...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:32

Als je longeerd in een kleine ruimte kunnen ze nooit echt wegrennen dus dat maakt het een stuk makkelijker.
En je zou dan ook los kunnen longeren, dan kun je in ieder geval de commando's oefenen.
Dus als je een stukje af kan zetten zou je dat kunnen proberen. :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:36

Nja Falco is dus overleden en de jonkies zijn nog te klein.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:52

Ik vind het er niet slecht uit zien hoor Kelly, ze lijkt idd wat stijfjes rondom haar bekken, maar verder loopt ze heel braaf haar rondjes, volgens mij heb je ook wel een fijne instructrice die echt met de basis bezig is en niet alleen met de voorkant?

Longeren vind ik heerlijk om te doen, vooral met Djuun, die is dan zo lekker scherp, ik longeer tegenwoordig nooit meer met lijn, maar wij hebben de luxe van een roundpen :)

Balen Lisa, hopelijk knapt ie snel op :)

Klinkt als een mooi cadeau Tineke :j Wil je ons een foto laten zien, of ligt het te gevoelig?
Ik heb thuis een gedenkingskistje staan van Darmorah, in het deksel zitten foto's en in het kistjes zelf ligt een stuk van haar staart, haar entingsboekje en haar paspoort en ik heb natuurlijk mijn eigense Anne-Baukje in de kamer hangen:
http://img217.imageshack.us/img217/5719 ... kopie1.jpg
Links Darmorah en rechts Djuun (als driejarige, lekker broekie toen nog <3 )

Gisteren met Djuun getraind en ooh ik werd weer even helemaal opnieuw verliefd op d'r, als d'r pet goed staat kan ze toch bewegen, gewoon soms amper uit te zitten en ze was gisteren zeer goed gemutst, dus echt een fantastisch trainingsrondje gehad, ik geniet er nu nog van :+:

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:58

Letizia, wow, dat is prachtig!! Is het een echte tekening of digitaal getekend of zo? Echt mooi. Ik wil het plaatje wel laten zien hoor, zal vanavond een foto maken en tonen :-)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:00

Is een pasteltekening, ben er ook zo blij mee :)
Paarden hebben elkaar trouwens nooit gekend!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:05

Letiets, klopt! Ben erg blij met me instructrice. Zij leert volgens de Spaanse rijschool en centered riding ofzo iets? Veeel grondwerk als basis zodat ze het ohz al kunnen. Maar inderdaad de basis is heel belangrijk en de voorkant komt later wel. Ontspanning staat gewoon voorop! Super fijn dus! Ze gaat er volgende week zelf een keer op om te voelen hoe ze loopt en wat ze aan kan. Ik wil dat zij haar eventjes een keer per week gaat rijden gezien ik zelf ook nog veel moet leren!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:06

Prachtig trouwens die tekening!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:38

Owh Tieneke sorry ik begreep het verkeerd.
Maar met de jonkies moet je nog even wachten idd. :)
Heb je daar straks wel vertrouwen in dan, want de jonkies zullen ook niet al te makkelijk zijn?

Ja das mooi hè Letiz! :j
En wat fijn dat Djuun zo lekker liep. *D

Zelf nog even wachten op mijn zadel, vandaag zag ik niet zo zitten met dat weer dus het wordt maandag. :+
Het moet wel weer even wat beter weer worden hoor, het lijkt wel herfst!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:44

Niet erg hoor ;)

Ik ben er niet bang van, Falco heeft me toen gewoon zo hard verrast en reageerde zo plots en buitensporig dat ik me er niet aan verwacht had en ja, daar ging ik :+ Kan altijd gebeuren, denk ik dan maar...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:22

Jee wat gaan jullie weer rap! Nou hopelijk sla ik niemand over... :o

Kelly, denk dat meeste idd al is genoemd. Ze knijpt niet echt maar denk wel dat t meer ontspannen kan, dat ze toch spanning in haar rug/bekken vast houdt.
Arab hoort z'n staart te dragen en als ie beetje lekker beweegt swingt die staart mee! ;)

Mooie tekening!!!

Lisa, wat oliebol maar idd als dat het enige offer is en volgend jaar kan knallen! Heb ook al paar keer de fout gemaakt te vroeg te willen showen, zijn ze gewoon nog niet op hun top. Dus misschien wel geluk bij ongeluk? Nja... Toch schrale troost... -O-
Wij gaan de honneurs wel waarnemen hihi, heb vandaag bijgeschreven voor de internationale op zondag. Ga Nour nog enkel showen in de liberty en straks ridden, halter vindt ie echt zo niet leuk! :')

Werken met kaptoom is idd fijn! Nu we weer ff uitgereden zijn ga ik het rechtrichten aan de kaptoom weer oppakken. Leuk om te doen en hopelijk dalijk ook veel profijt van onder de man. Verder ook dubbele lange lijnen weer oppakken en uiteraard Parelli en trail in hand. Zin an! :)
Nour vandaag tussen z'n vriendjes:

Afbeelding

Hoe lang moet Umo nog Bute Amy?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:38

Kelly, wat is ze lekker voorwaarts iig van drzelf :) Vind het er voor de rest ook netjes uitzien hoor, het mooie plaatje komt inderdaad vanzelf wel, eerst goede basis :)

Wat een lekkere stek voor je man, Yildiz!

Lisa, balen zeg! Hopelijk geneest het goed en snel! Goed dat je bent wezen scannen, weet je iig hoe je er nu voor staat!

Wat een leuk spook heb jij Joyce :P
En voor niets op het werk, haha! Muts :P

Amy, was het nog gelukt met plas opvangen?

Ooow meiden, ik had toch net een hard werkend lekker ding met longeren <3
Afbeelding
Afbeelding

Met die zelf-ontworpen-door-Letizia-longeerhulp loopt ze echt nog het beste van allemaal <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:38

lekker sjouwen die Djuun!

Leuk Yanour en zn vriendjes!

Kel heb je filmpje bekeken, ze ziet er beter uit!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:42

Prachtige tekening zeg!

Nour gezellig op de wei :)

Longe loslaten doe ik ook niet gauw. Tijdje terug nu fijn kunnen skiën, 2 weken mank van gelopen maar niet losgelaten :+

Het rode monster eet weer :) kwam gewoon door de buut. Vanavond in een spuit met appelmoes gegeven en daarna appel aangeboden. Werd zeer wantrouwig besnuffeld en daarna een heel zuinig hapje geproefd :') hij vond het vies, dus puur de nasmaak. Daarna heeft hij een paar happen met lange tanden staan eten van zn voer en toen was de nasmaak kennelijk weg :)

Het is zo verkrackt dit ;( weer zo intens genoten van mn grote vriend. Hij is weer helemaal zichzelf, zo rustig en gezellig en knuffelig...

Hij moet, vandaag niet meer mee gerekend, nog 8 dagen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:02

Ohja Kelly sorry de auto deed het vandaag niet dus heb de dekens nog niet bekeken

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:14

Dat valt gelukkig mee Lisa! Jammer van de shows maar het voordeel is dat je volgend jaar met een mooie volle grote hengst de show steelt 8-)

Dubbel gevoel Amy... :(:)

Djuun gaat lekker! Mooie spiertjes zitten erop :)

Yanour lekker op de wei, fijn! Mis ik wel hoor. Gelukkig hoeft D niet zo veel te missen van het verse gras, elke dag 2 volle kratten, jammie! Een veel te lief mannetje op stal die elke dag met z'n zeis verse grasjes gaat halen en mijn kratten ook vult :)

Dayem blaft nog steeds. Morgen over op voordroog, hopen dat dat wat helpt. Heb maar drie flessen honing ingeslagen, dat ook maar proberen... Het is niet gek hoor, wij staan in kassen die goed geventileerd zijn als het dak op een flinke kier staat. Helaas wordt die 's avonds veel te ver dicht gegooid waardoor al die bacillen niet weg kunnen en dus alle paarden worden aangestoken, zucht :(

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:21

Hoe werkt dat dan bij Dayem, Nicky? Zo zonder wei?
Hebben ze paddocks waar ze in groepen op staan ofzo? En altijd 's nachts op stal?