[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:56

Gelukkig, weer iets om uit te sluiten! Hopelijk vinden ze wat m scheelt?

Ja joh, wil gewoon rust voor hem en voor mij. Maar komt goed!
Nee hij gaat niet naar de meiden, staan enkel merries en is niet fair voor m te mogen kijken maar niet aan te mogen komen.
Hij krijgt een top NH plek! In de winter hele dagen buiten en zomer 24/7! Prijs bijna 100€ minder. Met mini hengsten als gezelschap. En ook direct aan de DD enige is dat ik geen binnenbak heb meer dan maar wel super buitenbak. Neem ik voor lief. Dichter bij mijn huis, dichter bij t KIstation.
Fijne mensen waar t direct mee klikte.❤️
Maar ja, ik laat ook weer fijne mensen achter, lastig maar nogmaals mijn emotie bepaalt niet het welzijn van mijn dieren.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:15

Yil balen zeg van de verhuizing van Nour maar idd paarden gaan voor. Het blijft lastig om goede huisvesting te vinden voor hengsten.

Gelske hoop dat ze snel vinden wat er met Sjaak is.

Miranda gave jurk en wat een geweldige foto's van Fue. Zeker die met de shet op een berg er achter.

Hier gaat alles lekker. Erg druk alleen op werk. Kreeg de rekening van de dierenarts van vorige week zaterdag binnen echt zo niet normaal. alleen al aan voorrijkosten en consult 95 ex btw kwijt.

Vorige week met Mini bij Erik geweest voor de clinic voorbrengen. Was erg leerzaam, zaterdag 11 april nemen we mini mee naar erik voor het vervolg

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:50

Haha Tam, nee het aanbod gaat over Ely! Die treinactie is mij ook niet onbekend hoor!

Ik heb ook wel wat dingen tweedehands hoor, Miranda, maar dan alsnog... Leuke selfie!

Misschien vertekent het ook wel omdat we hem alleen maar kennen onder het westernzadel en dat dressuurzadel geeft toch wat meer zicht op de lengte van de rug. Ik ben juist altijd fan van wat meer lengte in de rug hoor!

Wat is de Eifel toch mooi, Katja, aan de ene kant vind ik het toch jammer Euforio daar niet naartoe gebracht te hebben, aan de andere kant ben ik heel blij dat ie toch wat dichterbij staat nu.

Ziet eruit als een lekker rondje duin, Nicky!

Sterkte met het inslapen van de hond, Katja, dat is echt nooit leuk, hoe op ze ook zijn...

Verhuizen is altijd balen, maar klinkt als een fijne plek waar je met Nour naartoe gaat. Lijkt toch makkelijker te zijn om daar bij jou een goede hengstenplek te vinden dan hier... Ben nu al bang hoe dat dalijk met Euforio moet...

Jeetje, weer Sjaak aan het kwakkelen, Gelske, wat enorm balen! Hopelijk komen ze er nu eindelijk achter wat er aan de hand is...

Wat een wind inderdaad, gelukkig zijn bij ons de stallen zo gebouwd dat ze in de stallen 9 van de 10 keer uit de wind staan, dus daar maken ze dankbaar gebruik van!

Euforio heeft gisteren een fijne dag gehad bij de opfok, ze hebben voor hem gezongen, hij had een mooi verjaardagshoedje gekregen :D en een heerlijke poetsbeurt! Knulletje is verwend dus! Hopelijk kan ik zelf dit weekend even langs.
Gisteren mijn stal opgezegd voor Ely... Die gaat eind van de maand verhuizen naar een vriendin van me in Veenendaal in volpension... Ik loop mezelf zo giga voorbij de laatste tijd, heb het idee dat ik iedereen inclusief Ely zelf tekort doe, dus er moest echt even wat veranderen en dit kwam zo mooi op mijn pad. Daar staat ze lekker hele dagen buiten met 2 vriendjes en onbeperkt hooi. En bos op stapafstand om dalijk te gaan rijden! Helaas wel een stukje verder rijden (ruim 3 kwartier), dus dagelijks haar zien zal er niet van komen, maar ze zal daar vast niks tekort komen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:12

Dus ook voor jou een lastige beslissing Annika! De plek klinkt super en idd wel ver driekwartier. Maar ze gaat t er vast heerlijk krijgen!
Wat grappig dat ze Euf z'n verjaardag hebben gevierd haha! Hopelijk kun je m zelf dit weekend feliciteren!
En hier is t ook gruwelijk lastig een stal voor hengsten te vinden. Stal waar ik nu heen ga nemen ze ook geen hengsten aan en zonder hulp was ik nooit binnen gekomen. Dus enorm geluk gehad hiermee!

Ha ja, ik houd ook wel van lengte. Er moet nu eenmaal een zadel op passen maar Nour is niet lang, niet kort, gewoon fijne lengte! :D
TT heeft wel wat meer lengte.
Vandaag een poging gedaan haar schoon te maken. Kleidreadlocks zijn niet funny! :x
Ze was echt braaf op de poetsplaats en ook met benen wassen maar de strijd met de dreadlocks hebben we verloren. -O-
Volgende week weer n poging ondernemen.

Afbeelding

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:36

Sterkte vandaag Kat, nooit leuk om een goede vriend te verliezen :(:)

Jeetje een hoop drastische veranderingen! Voor Nour en Ely klinkt het allebei zeker fijn! Heel veel succes komende tijd, verhuizen is niet niks!

Wat balen zeg dat Sjaak nog steeds niet goed is! Ga je toevallig ook volgende week donderdag? :+ Ja zou Margriet een keer kunnen vragen. Zij kan echt goede dingen verrichten bij zulke vage klachten! Dit is haar site; www.opzoeknaardeoorzaak.nl

Ze kan in ieder geval lekker paard zijn Yildiz :))

Zojuist de osteopaat/chiropractor over de vloer gehad voor Dayem. Hij is vooruit gegaan vergeleken met vorige keer! Spieren veel losser en minder blokkades. Bekken en rug mooi los :) Ik durf wel te zeggen dat we door het verwijderen van die ijzers uit de vicueuze cirkel zijn en zijn lijf eindelijk aan het herstellen is, fijn! :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:12

Pff het gaat super lekker hier, niet kunnen reageren omdat we een³¤€¼½¾ week achter de rug hebben. Manlief moest toch geopereerd worden, schoonvader ook op de zelfde dag een een hersen tumor. Eigen vader lag op met een beginnende longontsteking kan hij totaal niet bij zijn spierziekte hebben. kortom...wij vervelen ons niet....
De paarden gaan top bij mijn ouders asal is beter te pas dan ooit. Vandaag ook weer heerlijk gereden tussen de buien door, volgende week voor het eerst naar de clubles.
De paarden gaan niet alleen maar wij gaan ook weer terug naar mijn ouders. De gezondheid van mijn ouders is de hoofdzaak maar ook dat als wij er niet bij komen het huis in de verkoop zou moeten op den duur en aangezien wij de 5e generatie zijn willen wij dit voorkomen. Het is een meer jaren plan maar zijn nu al druk aan het klussen. Pfff heel veel veranderingen maar we kunnen weer vooruit kijken

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:52

Wow Joyce dat zijn nog al wat veranderingen. Je leven in een roller coaster. Hoop dat je vader snel weer opknapt. En van je schoon vader is rond uit k.t, kunnen ze er nog wel wat aan doen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:08

Jemig Joyce heel veel sterkte met alles..

wat een lange benen heeft TT!

Fijn dat Dayem zo lekker gaat ineens :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:35

@joyce ja mijn schoonvader lijken ze optijd te zijn, wel moet er nog een stukje uit zijn darmen op de kweek
@kat dankje

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:52

Pfff Joyce wat heftig! Dikke knuf! ❤️

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:54

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:32

Nicky, mooi dat het goed is, weet je gelijk dat je geen ijzers meer wil..

Yil, ze is heel fijntjes, mooie meid!
En die dreadlocks straks een keer goed wassen, dan is het weer oke.

Joyce (raven), de dierendokter kan weer een mooie vakantie boeken van jouw centjes..

Annika, mooi plekje voor Ely gevonden, toch wel lekker, want je hebt straks even wat andets aan je hoofd, dan is het fijn als ze goed staan.

Joyce Asal, wat heb je allemaal te verwerken zeg, gelukkig gaat het goed maar wel heftig!
Wel weer vertrouwd thuis met de paardjes erbij.

Hier niks bijzonders, ben een mooi showhalster aan het maken en met Fu niks gedaan, ik had effe geen zin in dit weer, morgen maar weer.
Verder druk begonnen met helpen op school, de ouders regelen de eindmusical zo'n beetje, heel leuk om te doen!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:41

Heftig Joyce... Sterkte komende tijd :(:)

Ik wil ze idd zo veel mogelijk vermijden Miran :) Dayem krijgt 17 april schoentjes aangemeten. Als het goed is worden het de Floating Boots!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:00

Krijgt Dayem gympies of gaat hij voor goede wandel schoenen :D . Ik heb ze hier ook allemaal op blote voetjes dat gaat prima.

Nee Miranda het weer is niet stimulerend om wat te gaan doen alhoewel een mooi halster maken ook leuk is.

Balen Joys soms zit je inderdaad in een tijd waar alles in ene lijkt te komen ik hoop dat het snel weer beter gaat worden voor jullie.

Nee Nicky we hebben een afspraak voor Dinsdag met Sjaak bedankt voor de link. Het word echt heel lastig denk ik om wat te vinden want hij staat er nu gewoon weer goed bij al een paar dagen. Fijn dat het met Dayem zo goed gaat.

Ze is groot he Yildiz of is de gene naast haar heel klein dat kan natuurlijk ook. Nee hoor aan haar benen te zien word ze erg groot. Dat vieze haar valt er vanzelf wel af als ze der zomer jas krijgt ze is wel heel apart van kleur nu.

Lekker Anicca je mooie dame naar een anderen stal waar ze helemaal verzorgt word. Ik hoop dat je van het weekend nog je jochie zelf kunt feliciteren. Wat is het jaar hard gegaan he wel leuk dat we zo de kleintjes groter zien worden.

Ja raven somige dierenartsen zijn echt niet normaal zo duur leuk dat je clinic goed ging zie veel op face book voorbij komen het ziet er gezelig uit daar bij eric.

Nou gewerkt vandaag maar morgen weer of geen weer ga ik echt wat met de paarden doen :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:05

bedankt allemaal voor jullie opbeurende woorden

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:16

Vreemd zeg dat ie nu ineens weer goed lijkt te zijn.... Ik zou echt Margriet eens bellen :)
Dayem krijgt sportschoenen 8-)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:13

Gelske, morgen wordt het wat beter weer, ik ga ook echt weer wat doen!

Dayem zal straks supersnel zijn met zijn nike air!
Kan hij daar ook mee over water lopen??

Joyce, een beetje steun is het minste wat we je kunnen bieden, kun je wel gebruiken, tuurlijk leven we met je mee!

Kale boel zonder smileys, maar ik vind die teksten ietsiepietsie irri worden inmiddels...heb alle smileys al uitgeprobeerd..grappig bedacht vind ik..al las ik al dat er mensen waren die het niet konden waarderen, stelletje zeurpieten.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:42

Zal er nu weer vanaf zijn, 1dag irritante teksten is te doen toch? :P

Zo K dat de vinger niet te leggen is op Sjaak... Dorie... Hopelijk komt er vrijdag dan wel wat uit.

Dayem op Nike airs hihi! Heb alleen Tie rondom, hoeven sleten echt mega in de polder met Endurancetraining en achter natuurlijk op slidingplates. Nour laat ik lekker zonder nie nodig nie.

Zou ook wel n halster eillen leren maken!

Ja Gelske ze wordt reusachtig! Gisteren gemeten: 13 maand oud en meet 1.41
Tie 1.48.... :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:31

Toch ook lastig bij jou om een goede plek te vinden voor een hengst? Dan kan ik het vervloeken van de Randstad weer even terug nemen :D
Ely is echt enorm kort, dus alles met normale lengte lijkt voor mij lang haha!
Knap meisje, die TT! En groot!

Top dat Dayem weer zo lekker gaat, Nicky!

Jeetje Joyce, wat een heftige situatie en veel veranderingen! Sterkte ermee!

Hopelijk kunnen ze nu wel vinden wat er is met Sjaak en houdt het kwakkelen op, Gelske!

Pfff wat een weer en wind! Gisteren toch nog even poging gedaan tot Ely longeren, moet altijd zo om haar lachen als het zo hard waait, want dan gaat ze altijd bokken als haar staart tegen haar benen aanwaait, muts! Daarna wel supernetjes gewerkt en dat in die wind, was trots op haar!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:03

Ja het houden van een hengst blijft toch lastiger ook zelfs bij ons hoor terwijl wij ze op een eigen stal hebben. Het gemakelijkste is toch lekker allemaal bij elkaar zo als we nu hebben. S,morgens hup naar buiten met zen alle en einde van de dag alles weer naar binnen :D .

HAha gekke ely heeft nog niet door dat er iets aan der bibs hangt.

Dat is echt groot yildiz ik had ook niet gedacht dat tie zo klein (normaal hoor voor een arabier) was ik had haar ook groter geschat. Ik denk dat Jhadorah ook echt groot word die heeft ook van die lange benen en het blijft ook zoon iel slungtje.

Ik vond het ook niks die smileys wil niet zeuren maar ben toch blij dat ze weer normaal zijn *\o/* .

Ja ik weet het ook niet meer met Sjaak we zijn nu 2000,- euro verder en zijn gewoon nog waar we zijn begonnen. Zit nu ook wel te twijfelen of we verder moeten gaan zoeken in Utrecht of dat we toch een anderen weg in moeten gaan. Is het wel iets medisch of zit het toch in zijn hoofd. Omdat hij verder goed eet er gezond uit ziet maar dus nog steeds de symthonen heeft van een maagzweer?????? Verder kunnen ze mij daar ook niet vertellen wat het dan zou kunnen zijn ze kunnen nu alleen maar onderzoeken doen om dingen uit te sluiten maar ze hebben dus zelf ook echt geen idee. Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:21

Lastig, Gelske, ik heb dat ook jaren geleden gehad met Ely. Die gaf alle symptomen van kogelartrose, maar was op de foto's helemaal goed. Werd toen naar huis gestuurd met het advies dat rust misschien wel de onverklaarbare kreupelheid op zou lossen :roll:
Uiteindelijk een thermografisch onderzoek aan huis laten doen en daar bleek het uit de rug etc. te komen. Traject met een osteopaat heeft het toen opgelost.
Ik geloof dat hier in het topic ook wel een aantal mensen zitten die fan zijn van Laarakker, daar heb ik zelf geen ervaringen mee. Maar wellicht kan het geen kwaad om het eens ergens anders te zoeken inderdaad...

Weer eens een Euforio-topic gemaakt :D
[KS-ITP] Euforio alweer één jaar!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:22

Typisch Annika, fijn dat ze goed haar best deed :D

Ik zou het laten rusten Gelske. Van de zomer met rust laten, lekker het land op en dan na de zomer nog eens bekijken hoe hij zich dan voelt :)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:38

Gelske, je zou eens een afspraak kunnen maken met Michael Hamerslag en/of Monique Baan.
http://www.paardenosteopaatmichael.nl/?page_id=36
http://www.natuurgeneeskundemoniquebaan.nl/contact

Michael is osteopaat, maar heeft voor véél meer dan dat gestudeerd. Mijn overleden merrie werd bij alle klinieken weg gestuurd met het antwoord dat ze niks had, maar Michael en Monique zaten wel op het juist pad. Zij kunnen beide veel betekenen op psychologisch en fysiek vlak.

Wij zelf werken nauw samen met een combinatie van hun beide, Monique en Michael sluiten heel goed aan op elkaar.

Geen idee overigens waar je precies woont, maar beide zijn bereid aardig ver te reizen, enkel zullen ze niet binnen 1-2 weken al kunnen..

Heel veel sterkte er mee in elk geval!

*kruipt weer in meelees status, vanwege ziek zijn en scriptie deadline :( *

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:14

Gelske, het blijft lastig soms, maar als ze niks kunnen vinden en je hebt toch je best gedaan houdt het even op denk ik en moet je hem misschien wat tijd gunnen inderdaad.
Maar met de maag kan wel hardnekkig zijn, misschien moet hij wat langer op de medicijnen blijven?
Connyhttp://www.bokt.nl/forums/memberli ... le&u=18847 heeft toen ook heel lang maagproblemen gehad met Fu's broer Kenchy, dat was zo 1-2-3 niet voorbij, die kwakkelde ook zo.

Ely heeft een gevaarlijk staartje! :D
Ga zo even naar Euf kijken! :j

TT is al op 2 cm na net zo groot als Fu! :D

Gelukkig kunnen we gewone smileys gebruiken, het was wel erg grappig maar ook irri! :Y)
Straks ga ik weer fietsen. :):)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:58

Kat, veel sterkte met het inslapen van de hond... Nooit leuk :(:)

Nour verhuizen, jammer dat jullie niet op jullie oude plekje kunnen blijven! De stal klinkt wel erg fijn, en ach voor die €100 per maand die je nu bespaart kan je als het moet ook nog wel een paar keer in een binnenbak oefenen als dat nodig is :)

Gelske, echt heel naar van Sjaak zeg, en balen dat Qaseem zijn castratie opgeschoven moet worden. Ik zou zelf niet weten wat ik zou doen in jouw situatie... Wij hebben op stal een merrie die top in de sport liep, nederlands kampioen springen, en toen ineens koliek... Heeft inmiddels 2 operaties gehad, in België op de kliniek gestaan, en vanochtend weer raak, weer koliek. Dus nu weer op de kliniek, en dat paard krijgt echt uitgemeten voer, strikt op een tijdschema, altijd ruwvoer, alles wat er mogelijk is. Maar die blijft ook kwakkelen...

Raven, rekeningen zijn nooit fijn, en helaas is de DA altijd zo duur :x Bij ons op stal heeft een pony een verschrikkelijk einschuss-been, en de medicatie slaat niet aan. Elke dag de DA langs, jeetje wat een geld!

Annika, snap dat je er even een beetje afstand van doet met Ely als je zelf zo druk bent! Klinkt als een fijne plek waar ze dan komt te staan :) Wat voor soort aanbod had je gekregen voor haar, of was het verhuizen wat je bedoelde?

Jeetje Yil wat heeft TT een stelten!! :wow:

Joyce, dat is ook schrikken zeg!! Sterkte met alles :(:)

Dayem op Nike's :')

Al iemand van zijn paard gewaaid? :P Ik merk dat sinds de dressuur steeds beter gaat, ik het springen een beetje in de steek heb gelaten... Met mijn balkjestraining, trainingsfysiologie lessen, en de 30 dagen houding en zit challenge... Al bijna 3 weken zelf niet meer gesprongen met Noah! :oo Gisteren ook weer heerlijk dressuur gereden, pak nu stukjes contragalop mee in de buitenbak, en in de binnenbak rijden we gebroken lijnen in contra.

Maar, vandaag tijd om weer te springen!! :Y)