Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:40

Ik heb les van Vera Houweling.. Pleasure richting en de basis reining.. maar daar zijn we voorlopig nog lang niet haha (toekomst plannen)

Ja hoe is het idd gegaan met de smid!!!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:08

Goede morgen! :D

Ja ik heb gister helaas geen tijd meer gehad voor het internet. Werken, de smid en daarna de vergadering van de fokvereniging. (Shetters)
Dus nu even mijn verhaal.

Helaas is er niets gevonden bij nada. Gisteravond liep nada ineens alweer een stuk beter. Gistermorgen ook en gistermiddag toen de smid kwam ook. Ze maakt haar pas nog niet helemaal goed af, iets wat voorzichtig, maar niet dat jou nou zegt van: jeetje die loopt slecht!
Nee hoor, het leek alsof er eigenlijk niets aan de hand was.
Maar wel een warme hoef, dikke koot en pulsering bij de kogel/pijpbeen. Alle tekenen dus van een zweer, alleen lijkt ie voor nu ineens verdwenen.
Heel vreemd allemaal. De smid heeft de hoef een eindje uitgeneden en met de tang geknepen etc. ze blijkt wel heel gevoelig op beide steunsels van de hoef. Met het knijpen met de tang reageerde ze eigenlijk alleen heel gevoelig bij de steunsels.
http://www.mbieverhoefsmederij.nl/images/hoef.gif

Echt heel raar allemaal, maar helaas dus niks kunnen vinden.
Ze loopt nu weer goed, dus we hebben besloten om het af te wachten, want de kans dat er toch een zweer zit is heel groot vanwege de symptomen. Afwachten of die eruit wil komen en anders kijken we het even aan hoe het zich vorderd.

Ik heb wel besloten om a.s zondag de wedstrijd de laten schieten.
Echt heel jammer, maar ik vind de gezondheid van mijn paard belangrijker en ik ga nu eens even lekker door trainen nu het weer het weer toe laat! ;) en daarbij weer om de week lessen bij wendy.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 20:38

Verstandig... Maar jee wat balen... :( Ik heb (gelukkig) geen ervaring met hoefzweren maar hopelijk komt ie er dan gauw uit?

Vandaag een heel gezellig plaatje van Tie ontvangen, languit liggend in de zon! 8-) Ze ligt normaal niet zo snel in de wei en zeker niet met andere paarden erbij maar blijkbaar voelt ze zich super comfi bij haar nieuwe vriendinnetjes! Heel goed! ;)
De DA is geweest en morgen is t zover! She's ready!!! *\o/*

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:54

Ik zou zeggen weg met de ellende, zweren en andere enge dingen en op naar de veulen vreugde!!
Vandaag was ik helemaal in de zomer stemming! We hebben heerlijk les gehad en ik heb een poging gedaan om mijn poownie weer wit te wassen en dit is voor de helft gelukt.. hij bleek meer wit op zijn benen te hebben dan ik dacht haha.
Vandaag de benen en staart gedaan.. de eerst volgende zomer dag gaan ook zijn manen en hoofd!!!

OP NAAR DE 20 GRADEN!!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:59

Oei Bimmetje wat naar, nieuws hopelijk is Nada snel weer op de been!! Ik duim alvast!
Spannend Yidizh, vandaag had ik iets gelijkaardigs, malha lag naast sublimo, die voor haar stond uit te kijken, precies van ik bescherm mijn dame! Grappig zicht maar eenmaal ze me zag, schoot ze als een vuurpijl recht en stond ze aan de draad! das echt grappig!

Ik duim dat Tie snel drachtig mag zijn!!

grtjs Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:01

Wat een mooi nieuws yildiz!
Ik duim mee hoor!

Ga zondag lekker helpen op de wedstrijd. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 20:30

Staan jullie in de slaapstand?! :? Màn, wat is t rustig hiero!

Hier weer weekend, heerlijk hoor! *\o/* Ben deze week (tijdelijk) weer meer gaan werken en das wel ff wennen! Dus blij dat t nu weer weekend is!
Tie is woensdag gedekt en dat is super gegaan. Gisteren was ze nog steeds hengstig maar vandaag was t klaar en wilde ze niets meer van knappe Jazz weten. Ga haar morgen weer ophalen en ik moet zeggen, heb haar echt gemist! :o
Vandaag weer uitgebreide knuffelsessie met Nour! Wat is t toch n lekker ventje! <3

Hoe loopt Nada Jes? En hoest met alle andere rarebieren? Beetje geprofiteerd van t fijne weer? Het wordt weer kkkkkk.....koud! :brr:

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:05

Hopen dat het raak is Yildiz!

Hier vandaag weer gereden, Daan was een beetje schieterig, maar er zaten ook leuke stukken tussen. Veel clinics en leuke dingen voor de boeg, dus even flink aan de bak om niet een compleet modderfiguur te slaan :=

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:18

Ja ik vond het idd ook al wel aardig stil hier!

Dat betekend natuurlijk wel dat wij op zijn minst elke maand een buik foto update krijgen toch?? Spannend!!!

Ik heb met het heerlijke weer geprobeerd Zig zijn benen en staart te wassen.. Maar die bleven maar een paar uur wit.. Wannabe paintabier! Dus dat word malliots over zijn hele lijf als we een keer op wedstrijd gaan.. Het zal me niks verbazen als hij zelfs daar doorheen vies word!
We hebben de hele week lekker getraind!!

EN IK WIL GEEN KOU MEER!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 21:34

Daan schieterig?!!! :oo Zeg maar tegen m dat Western niét direct cojbojtje spelen betekent!
Of ambieert ie mounting shooting?!! http://youtu.be/6cv-LBexipg
Welke clinics ga je doen?

Is Zig dus ook een varkenbier? Zucht... Heb met je te doen, heb er hier ook maar die zijn gelukkig bruin... :\
Buikfotos, haha, ze heeft nou al een pens hihi!
Deze was van Nour maar hij blijft zo cute:
http://youtu.be/jVqwheR7E9k

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:25

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 22:33

Best cool he dat mounting shooting?! Nieuw onderdeel bij de DAWRA!? (Volgens mij hebben we dan een primeur in Europa haha)

Gaaf! Van Colin zou ik, heul lang geleden, nog eens les krijgen toen hij toch in Brabant in de buurt was. Dat is toen helaas niet doorgegaan, dus ja ben wel benieuwd! Veel plezier!
En de 7e gaan we elkaar zien! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:08

Zeker! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:58

super dat Tie weer naar huis kan. Ben heel benieuwd of het gelukt is. Ik duim nog even door.

Marije, gaat vast en zeker wel goed komen!

Nada loopt inmiddels weer helemaal goed. Maar heb haar nu nog op rust staan voor een goed herstel.
Wat het nu geweest is weet niemand, maar dat het dan nu maar weg blijft! ;)
Na het weekend als het weer ook weer beter is, ben ik van plan haar weer op te pakken. Maar ga rustig aan weer opbouwen. Doorwerken aan het rechtrichten en als ik vind dat de basis weer helemaal voor elkaar na de winter rustperiode, gaan we weer flink aan de bak.
De oefendag doe ik niet mee. Ermelo vind ik veel te ver. Helaas.
Had ook nog een 2 mails gehad voor de shows in deurne en (kom er er even niet meer op).
Jammer zijn beide alleen maar pleasure en dat is onze tak van de sport niet. ;)
Deurne leek me wel leuk en is goed te rijden voor ons.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 21:27

Oh fijn Jes!! Laten we hopen dat die rot kreupelheid lekker weg blijft!
Je bedoelt de Tulip Cup? Ik ga wel mee doen! Pleasure is Tie d'r ding en een mooiere promotie voor je paard kun je niet wensen op zon mooie grote internationale show! Maar t moet idd maar net je discipline zijn.

Vandaag Tie gehaald. Mevrouw stond erbij alsof ze er al jaren stond. Goed te zien, ze heeft t echt goed gehad: lekker de hele dag buiten met 3 andere meiden waar ze ook nog eens de baas over was. Overkomt haar niet vaak, haha! Maar wist ik al wel toen ik de foto zag toen ze zo languit in de wei lag. Dacht nog, die krijg ik nooit meer de trailer op haha, maar gelukkig verliep ook dat zoals altijd heel soepel!
Gelukkig ook geen ijzel onderweg dus vlot (voor t hele pokke end dat wel!) weer thuis.
Ze heeft de afgelopen week werkelijk alles mee gehad: minimale penetratie, goed weer, relaxte omgeving en een goede hengstigheid... Nu is t duimen en afwachten...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:59

Ja de tulip cub bedoel ik idd. Ja leek mij ook super leuk om mee te rijden. Maar ja pleasure is mijn discipline niet en dat vind ik dan wel weer heel jammer.

Wat super dat Tie zo relax was daar en nu weer lekker thuis staat. Zal ze ook wel weer fijn vinden denk ik.
Nu weer lekker genieten van je meisje.

Morgen ga ik niet op wedstrijd maar ga wel lekker helpen.
Heb er zin in !

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 08:12

Veel plezier Jes!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 09:38

thnx! Jij ook met Tie! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:40

super Yildiz, die date was snel geklaard! Ik duim dat ze drachtig blijft!

Super al het goede nieuws in western arab land! Hier ook klein nieuws, heb shameless deze morgen naar Murillo gaan brengen! Mooi van op en af, heel rustig tijdens het transport, klein beetje onwennig daar wat normaal is!

Hij staat naast se hengst, en daar naast staat de knappe papa van NOURTJE, je had de groeten van CATJE ;)!!

Bimmetje blij dat Nada, weer op de been is, hopelijk blijft het zo!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 18:56

Wat gaaf Glenn! Geef Catje een dikke knuf van me en Juan en Ilse mijn hartelijke groeten!
Gaat hij bij Juan verder in training? Hij zal t er zeker super gaan hebben! Tie is daar ook zo top verzorgd!

Vandaag heeeeerlijk ritje met Tie gemaakt! Bij het opstappen dacht ze waarschijnlijk dat ik Jazz was, want ze bokte en brulde :oo als n woeste hengst!! Heb haar even duidelijk gemaakt dat ik het maar was en toen was t goed. Over rarebieren gesproken...
Maar fantastische rit gehad! Het was echt heul koud maar wilde toch even de duinen meepakken. Hebben zalig gegaloppeerd en Tie wilde eigenlijk alleen maar hard, oortjes erop en gaan! Lekker ding! <3
Daarna lekker warm op stal stond ze met d'r grote kijkers voor zich uit te dromen...

Nour had ik op op de wei gezet maar bij het eruit halen was er geen land mee te bezeilen, ronduit vervelend joch met z'n spatjes! }> Ach, moet ook wel om lachen, druktemakertje!

Jes, hoe was de wedstrijd?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:00

Ja was super gezellig en leuk!
Ook mensen tegen gekomen die echt heel negatief veranderd zijn. Gatverdamme! Wat heb ik een hekel aan zo'n mensen.
Bah
Maar verder was het weer toppie en heb het secretariaat werk gedaan. Was ook heel leuk en zat lekker warm. Tussendoor geholpen met bardienst en andersom hihi topdagje dus!

Wat een rarebieren hebben wij toch haha. Fijn dat je weer even lekker uit hebt kunnen waaien met Tie.

Glenn, wat leuk zeg! Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 20:04

Hè wat jammer... Maar denk erom, wedstrijdstress brengt soms wel het meest negatieve in mensen naar boven... ;(
Maar wel lekker warm gehad dus, haha!
Vin t hier maar kkkkkkkkkoud... :brr:

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:19

Ritje klinkt heerlijk zeg! Ik kijk zo uit naar de tijd dat ik ook lekker alleen met Daan naar buiten kan! Maar voorlopig nog maar even samen met het groepje, vind ik wel zo'n fijn idee.

lekker dagje wedstrijd is ook leuk. Zonde toch altijd dat mensen zich zo laten kennen, toch nergens voor nodig...

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:57

Shameless gaat daar op training voor hengstenkeuring, en komt nadien terug bij Apdeco even terug op rust en dan kijken we voor terug bij Johanna normaal voor de shows!

Ook ander nieuws! ik kreeg contact van de eigenaars van MARHAABAH dat hij deze issue gaat komen van ARABIAN MAGAZINE, en ze zeiden is mss interessant omdan SHAMELESS in het issue samen te promoten! Dus zogezegd zo gedaan! Ik kreeg hier net het proofissuetje van zijn paginatje van shameless! Dus allen het ARABIAN MAGAZINE in het doog houden! Shameless zal erin staan!!

grtjs Glenn ben fier op mijn fokproductje!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 21:00

Bij de DAWRA is dat gelukkig wel anders! :D

Ik weet niet of je veel langs de straat moet Marije? Ik ben met Tie juist heel snel toen ze net onder het zadel was, alleen gaan rijden. Voordeel hiervan is, vind ik, dat t niet zo van die plakkers worden. Ik kan ook heel gemakkelijk van een groepje andere paarden wegrijden hierdoor.
Nour neem ik aan de hand ook alleen mee. Maar die is gewoon wel heel snel afgeleid als er andere paarden in zicht zijn. Zullen de ontluikende hormonen wel zijn...