[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:05

Ik heb voor Blue net een vliegenkap met neusflap gekocht, ze verbrandt nog steeds niet maar heeft last van haar ogen als de zon fel schijnt, dus heb de UV kap maar gelijk met neusflapje genomen!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:08

Wat fijn dat het meevalt met Set! Pfoe das toch een opluchting.

Burka :D Nas heeft een mooie roze burka 8-)

Ik doe dus ook gewoon los opjagen met een zakje :') werkte voor Nas heel goed, liep als een trein. Voor alkmaar toen niet geoefend en toen liep ze ook niet :+

Geisha wordt mooi :)

Nasje was vandaag heel braaf bij de smid, ben echt blij. Bij paola begreep ik dat ze steeds omhoog kwam bij voorhoefjes doen en ze vond het de eerste keren bij mij ook echt moeilijk, maar het gaat duidelijk steeds beter :D

Verder zit het ons echt dik tegen nu. Vanmiddag stond Umoyax te plassen en bij toeval keek ik op en zag dat t niet t goede kleurtje had... Meteen da gebeld en moest plas opvangen maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen :') Vandaag ook niet neer gelukt hoop morgen wel. Geen idee wat het is, blaasontsteking schijnt bij paarden echt heel weinig voor te komen maar zou kunnen. Las ook ergens iets over dat als paarden ineens gaan ontspannen ze veel afvalstoffen gaan afvoeren, iemand die daar meer over weet? Hij is echt enorm relaxed nu natuurlijk ineens...
Hoefsmid gaat volgende week pas weer naar kliniek en dan foto's bespreken. Hij had ze zelf ook al even bekeken en gaf aan dat hij er erg van geschrokken was.
Ook contact gehad met Steffi vd laarse en ook zij geeft aan prognose niet goed. Moest haar laten weten hoe het straks gaat zonder bute.

Probeer maar zo veel mogelijk te genieten. Vandaag heerlijk staan knuffelen en kroelen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:11

Pff -O- -O-

Kan het van de bute zijn?
Sommigen paarden zijn er erg gevoelig voor.

Opvangen... :roll:
Geen makkelijke opdracht.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:15

Amy, Falco had donkere plas na koliek. Dan werd er spier afgebroken en dat gaf dan donkere urine, leek alsof er bloed in zat, maar of het dat ook is bij Umoyax...

Dat filmpje van Blue is zo schattig en ook herkenbaar :-)

Ik weet al perfect hoe mijn mannen in elkaar zitten. Adje is echt een beetje lomp. Ik heb hem ongeveer twee weken en heb al drie wondjes mogen verzorgen. Nu weer eentje uit pure lompigheid, was wel klein maar toch beetje diep. Kleutertje toch :+ Fin staat er superrelaxed bij. Een week geleden kon ik niet in zijn buurt komen, nu komt hij als eerste naar me toe en laat zich vrij goed borstelen. Denk dat ik daar nog een heel goede klik mee ga hebben.

Mijn moeder had een pakje voor mij zojuist: een gedenkplaatje met een foto van Falco en zijn naam, 2004-2014. Slik. Tranen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:16

Dat was mijn eerste gedachte idd ook :j volgens de da hoort dit echter niet bij bute.
Je had ons moeten zien rennen met die emmers :') ben er ook zo lekker bij dus eerst reageerde ik veel te traag en daarna kreeg ik de deur niet open :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:20

Tieneke :(:) het klinkt prachtig. Lief van je moeder.
Je mannen klinken heerlijk :)

Het was een beetje richting roze/oranje, in elk geval niet richting bruin zeg maar. Hij kijkt verder heel helder en vrolijk uit zn ogen ook.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:42

amyz schreef:
Tieneke :(:) het klinkt prachtig. Lief van je moeder.
Je mannen klinken heerlijk :)

Het was een beetje richting roze/oranje, in elk geval niet richting bruin zeg maar. Hij kijkt verder heel helder en vrolijk uit zn ogen ook.

Heeft ie niks raars gegeten wat kleur af kan geven....

Ik schrok me een keer zo de pleuris...

Had er een foto van maar kan hem ffe niet vinden.

Kwam fel groen spul uit zijn neus.

Opeens ging er een lampje branden.
Had iets in zijn oog gezeten en de Da had vloeistof in zijn oog gedaan........nu staat dat dus met elkaar in verbinding en het vloeide via zijn neus er weer uit... :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:44

Nee niks anders dan anders..
:') en jij maar denken dat ie alien-snot had :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:45

Klinkt als niertjes Amy.

Hengsten hebben sneller last van de nieren omdat die zich wat drukker maken, intern of extern. Daardoor maken ze meer afvalstoffen aan en slaan ze ook meer op. Drainage kuur werkt het beste. Zout uit het dieet houden

Duimen jullie mee voor Zaraar morgen, ben bang dat het niet goed zit, apekop heeft nu ook pijn in z'n pootje :(

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:53

Nee! Ik duim voor je!!

Nieren dacht ik idd ook al aan... Hij krijgt draversbrok, marstall haferfrei, grasmix, slobber en uiteraard veel hooi. Ik dacht niet echt veel zout in maar heb er eigenlijk ook nooit specifiek naar gekeken...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:55

Nou dames ik duim voor jullie beide.... :j *D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 06:31

Ik ook!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:46

lief dank je wel!

Geef Umo eens bleekselderij, brandnetel en een drainage kuurtje van de groene oss

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:57

Lisa ik duim :oo

He wat balen weer van Umoyax, als hij je ziet rennen met die emmers zal die ook wel denken :?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:03

Zit niet mee he amy! Hopen op beter nieuws..

Duimen lisa!

Filmpje van de les.

http://youtu.be/GCeS72gYz-c

Ben benieuwd wat jullie vinden. Er zitten fijne stukjes tussen maar we zijn er nog lang niet!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:08

Ik kwam daarnet aan de stal, lagen de mannen naast elkaar op de grond nog te slapen, hoop hooi in hun manen, superschattig :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:14

Haha sleepy heads. Leuk is dat he! Als ik s ochtends aan kom en ze is in de binnenstal, dan hoort ze me auto en staat ze gelijk met dr hoofd naar buiten te hinneken! met zaagseltjes in de manen :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:47

@kelly fijn dat het nu beter gaat met geisha zag leuke fotos van haar op de wei, bijt blue je nu iets in de been?? kleine donder
@Kat gelukkig dat het niks ergs is bij set, bijt blue je nu iets in de been?? kleine donder
@miranda jij hebt ook al spoken in de wei? Hier ook al aliens whaha
Afbeelding
@Jessica heeft een goeie conditie :D Moet je mij eens zien hijgen als ik de baan uit kom met die minis whaha
@Amy en Lisa mijn duimen maken overuren maar heb het er voor over

Hier mooi vroeg vanmorgen, stond al op mn werk......hoefde ik vandaag niet eens zucht!
Zou vnaaf ook les hebben maar de binnenhal is bezet en vanwege de regen kunnen we ook niet buiten, morgen ook geen cc ivm wateroverlast. Nja dan hebben we maar rust. Onze eerste zijn de almelose ruiterdagen super gaaf concours en echt mega veel zin in

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:28

Hier draaien de duimen ook!

Ziet er opzich goed uit Kelly. Als ik je tips zou mogen geven zou ik meer figuren rijden en veel schakelen (pasje wegrijden, laten wachten, wegrijden, etc). Dan blijft ze wakker en gaat ze eerder de hand opzoeken :)

Spook Asal. Hier ook een spook met precies hetzelfde spokenmasker :))

Amy, je zou Margriet Lenting (www.opzoeknaardeoorzaak) kunnen contacten. Zij werkt met afvoer van afvalstoffen en aanvoer van voedingsstoffen (cranio sacraal)! Zij kan je ook precies vertellen welk kuurtje je het beste kan geven. Ik denk zelf aan een groene leem kuurtje met jeneverbesolie. Is een hele grondige reinigingskuur.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:44

@nicky ook UV?asal verbrand anders op dr roze neusje

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:05

Ja klopt! Doen we normaal ook maar de bak was best nat dus vandaar ook de volte. Ik ben al blij dat ze voorwaarts is en niet meer sterren loopt te kijken haha. Nageeflijkheid mag er nu ook wel komen. Soms zitten die stukken er al tussen. Ze word van achter gelukkig sterker en haar hele lijf kan ze beter gebruiken. Mede door dit zadel ook. Tips zijn altijd welkom hoor :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:26

Amy en Lisa ik ben ook aan het duimen. Hopen op wat meer geluk.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:17

Hier ook nog steeds duimen aan t draaien.

Hoe lang is ze onder t zadel Kelly? Wat mij opvalt is dat ze haar staart niet draagt maar tegen haar bips houdt. Doet ze dat altijd ?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:54

Ja altijd al gedaan. Je bedoelt dat ze hem scheef heeft of niet? Heeft haar vader ook maar dan de andere kant op. Waar zou het volgens jou op kunnen duiden? Ze is nu eigenlijk zo'n 4 maanden echt onder het zadel. Wel met tussenpozen.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:07

En paard dat de staart aanknijpt heeft spanning of balans verlies net zo als het scheefdragen dat is om hun evenwicht te bewaren