[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:53

Ahhh Kleine tie ik weet nog dat ze daar stond wij zijn daar geweest om naar een ander merrietje van Kijf te kijken die stond als afspeen maatje. Ik vond haar moeder ook erg mooi hele lange manen net als tie en haar kinders. Je bent toch super bezig met nour Yildiz soms sluipt iets er gewoon even in of je word te gemakelijk hebben wij ook hoor.

Leuke rit gehad en leerzame dag en goede contacte opgebouwd Nicky.

Amir is zo leuk wat een lekker stevig brutaal ventje. Aleeyah is prachtig maar ja wat wil je met zoon moeder ook met haar zijn ze mooi hoor en die manen daar ben ik echt jaloers op <3 .

Balen he mugjes al zijn ze nu weer ver weg denk ik nu het weer herfts is. Lekker aan het rijden met Nikita das toch leuk als je kind de zelfde hobby ook leuk vind.

Echt top Eline je spring foto,s prachtige bak heb je daar ook om te rijden.

En nog een paard erbij Joyce niet normaal mee hoe veel haar er af komt.

Geen schows voor mij heb die tijd gehad ;)

Van Sierou en farah Dibah heb ik wel veulen foto,s van Sil en Noor helaas niet. Dibah heb ik ook als veulen gezien was al meteen verlieft op haar en was dan ook heel blij dat we haar ruim een jaar later konden kopen :D .

Dat ziet er echt goed uit tam echt leuk om te zien.

Vandaag met Sil (en erwin) en Dibah naar de bak geweest iemand had de balken laten liggen in de bak dus hebben we ook wat balkjes gelopen met de paarden. Ze deden het braaf eerst tikte ze wel wat aan maar ze hadden het toch snel door dat ze hun voetjes moesten optillen. Het word echt voorjaar of zo want op de terug weg was zelfs onze brave sil aan het dribbelen die word echt gek op der oude dag (of het komt door het nieuwe voer :D ) .

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:17

YildizArabs schreef:
TIENEEEEEEE!!!! Had je al gemist hoor. Maar dacht al dat het wat minder ging en misschien dan ff niet de behoefte energie om wat te schrijven? Had je wel geveolgd hoor op FB en ook gezien van je neiuwe baan, proficiat meis, tis je gegund!
Leuk als je af en toe wat laat horen!

Thanks :-) Ben superblij, enerzijds ga ik meer verdienen eb minder moeten uitgeven aan benzinekosten en anderzijds is het weer op 7 minuutjes rijden van thuis. Alles wordt weer makkelijker: naar werk gaan, boodschappen doen (supermarkt ligt vlakbij werk), voer voor de paarden halen... Dus het gaat mijn gezondheid ook goed doen. Op vlak van de lyme is het een beetje afwachten. De pijn is soms terug, maar vooral de vermoeidheid speelt me parten. Maar de lente doet me goed en probeer gewoon heel veel te genieten :D
En goed nieuws van Fin: ik dacht dat hij zomereczeem had, maar plots begon Adje ook te schuren. Dus ik heb er een aantal weken geleden de DA bijgehaald en ze bleken dus luis te hebben. Geen idee vanwaar ze het gehaald hebben, maar we hebben het nu behandeld en Fin heeft niet meer geschuurd!! Dus ik hoop dat er gewoon geen sprake was van ZE.
En Ad zijn ballen hebben euh, een groeispurt gemaakt. De arme scheet zit ook helemaal in de knoei met zichzelf, haha. Maar ze zijn beide toch zo lief!
Binnenkort weer foto's maken!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:12

Even egopost, we hebben weer jonge caafjes <3

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:16

Wat is het lekker rustig hier!
Fijn dat de ballen van Adje zo gegroeid zijn! *\o/* :P
Enndat het allemaal lekker gaat Tien ondanks je ellendige ziekte.

Dibah en Sil mochten ook eens balken, leuk!
Ik heb zelf balken van de houthandel geschilderd, die zijn een maatje kleiner en lichter!

El Fiets doet zijn naam nu wel eer aan! :D
Vandaag op de rommelmarkt iets cools gescoord, een sprookjesjurk die heel mooi is!

Afbeelding

Afbeelding

Oh lieffff caafjes!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:43

Eline (Sem) Nouhou... niet zo'n bijzondere borstel. Gewoon met mijn vingers :')

Miranda; Ah, dat is lastig al die baby-Fu-look a likes :') Mooie jurk!

Hoi Tieneke! Vervelend dat ze luis hebben, maar nu kun je het wel gericht gaan behandelen. Hopelijk zijn ze er gauw vanaf.

Fijn dat het congres geslaagd was Nicky!

Knap hengstje is het Roma, met zijn mooie krulletjes!
Aleeyah ziet er ook al goed uit, ben benieuwd wat er onder die wintervacht weg komt! En Mausi al een beginnend buikje, leuk!

Yildiz weer huiswerk meegekregen met Nour, hopelijk merk je gauw verbetering :)
Schattige foto's van Yentl!

Bij jou paarden ook al voorjaarskriebels Gelske? Moet het wel wat beter weer worden dan vandaag en gisteren, brrr.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:43

Ik zie een heleboel mooie foto's, heb geen puf meer om te reageren na een heel druk en vermoeiend weekend. Ben in de Eifel gaan kijken bij Stal Escapade en ik denk dat Ilya er wel heen zal verhuizen maar kan nog even rustig nadenken.
Ik was zondagavond uiteindelijk wel blij dat ik de paardjes weer kon zien, Set komt weer aan, Blue is gewoon zo leuk en Ilya gaat zn gangetje :) Nu wil ik niks anders meer dan eten, een hete douche en slapen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:03

Charmante foto's, Kat :')

Leuk, Ilya naar de Eifel :) Je had er dus wel een goed gevoel bij?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:04

Heel goed gevoel bij de mensen en de omgeving :j hem moeten missen lijkt me wel moeilijk maar voor hem is het helemaal geweldig.
En ja ik ben een ster in charmante foto's :+ deze paarden passen gewoon bij mij!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:10

Foto 2 vind ik geweldig, kan je zo spreekballonnetjes bij bedenken :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:15

ik moest zelf ook denken aan het spreekwoord "als 2 honden vechten om een been loopt de 3e ermee heen"

Set stuurt Blue weg en Ilya vreet gauw de bak leeg :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:27

Set_Elkol schreef:
ik moest zelf ook denken aan het spreekwoord "als 2 honden vechten om een been loopt de 3e ermee heen"

Set stuurt Blue weg en Ilya vreet gauw de bak leeg :D

Haha, ik dacht hetzelfde bij de foto's! :D
Fijn dat je een goed gevoel hebt bij de eiffel.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:35

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:44

Fijn dagje Gelske ;)

Wat gaaf die jurk Miranda, leuk voor fotoshoots te paard!

Lief, babycaviaatjes!

De Eifel is wel een prachtige opgroeiplek Katja. Mooi voor de basisharding :)

Wat een weer vandaag zeg. Rond een uur of drie Dayem maar eens uit de bagger gevist en lekker een middagje getut :) Morgen weer eens een rondje duin, de paden zullen dan wel wat beter zijn na al die regen van vandaag.

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:45

Hahaha, misschien samenwerking met Miran voor de Pennystrip?! :P Zou succes worden!
Moet ook om die laatste foto zo lachen om Blue, net reprimande gekregen van Set, barst jij en dan dat tongetje eruit! Hilarisch!!! _O-

Ilya naar de Eiffel, misschien, spannend! Wanneer zou ie dan vertrekken?

Mooie jurk! Ik ziet n sprookjesshoot aankomen! :):)

Gefeliciteerd met de caafs! Alles gezond eruit gekomen?
Yul kan trouwens perfect een cavia imiteren :') (weer zinloze informatie maar ach dan weet je t :D)

Ooooh, Gelske... Had er n moord voor gedaan baby Tie te zien toen!!!!
Ja mama van Tie is prachtig en zo onwijs lief, heeft Tie d'r karakter van!
Mooie zweetvos! <3

Dit weekend n rollercoaster aan emoties gehad, heel heftig maar op de een of andere manier komen dan in ene dingen op je weg (ik geloof daar erg in).
Hopelijk ten goede!
Vandaag ook in regen en wind trainingsrit gehad met Tie van 20 km door de DD. Was heerlijk ondanks t buttweer.
En terwijl Tie onder de warmtelampen stond nog even getrailerd met Nour. Hij rende erin?! Asjemenou! :oo

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:48

Jep, moeder en babies zijn gezond. Gelukkig maar, helemaal na het laatste nestje (Vier dode jongen, eentje overgebleven). Voor dit zeugje is het haar eerste nestje. Mijn oude zeug (van het laatste nest) steunt haar heel veel. Zit constant bij haar, blijft bij de jongen als de moeder even wegloopt <3
Haha Yul mag wel een keertje komen kletsen hoor, heb errrrg spraakzame cavia's. Vooral rond etenstijd _O-

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:50

Nour gaat de trailer nog leuk vinden!

Nou wil ik nog steeds weten welke hartslagmeter je gebruikt :P Heb je vandaag ook met gereden? Heb je de gegevens op kunnen slaan?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:40

Nour dacht natuurlijk dat hij op vakantie ging naar Aruba! :D
Je hebt dus weer een richting genomen vanaf het kruispunt. :)

Dayem lekker droog, het is wel erg bar.. :(
Hopelijk morgen weer beter!

Leuk hoor Joyce, dat de ervaren moeder helpt!
Een filmpje is ook leuk, dan zien we die kleintjes wat beter!

De jurk heb ik idd voor mooie foto's gekocht, maar wijdbeens te paard wordt lastig en het is wel erg zonde hem te splitten..ik heb er dan wel bijna niks voor betaald, het is wel handgemaakt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:09

Zonder zadel in dameszit?

Hihi, ja hij had 3 uur in de zeikende regen gestaan dus hop naar binnen hihi!

Misschien kunnen ze skypen Joyce? :P

Ik heb n Polar nog wat en daarbij losse equine elektroden. Kan ik volgens mij niet koppelen.
Maar idd, vandaag er weer mee getraind, zwaar terrein de DD maar desalniettemin in hoog tempo gereden en een beat gem minder dan in de polder. Is wel wat verslavend hoor, zit heel de tijd te kijken op m'n horloge haha: Tie schrikt (kijk), Tie galoppeert (kijk), Tie na galop recovery (kijk). En op Nour heb ik m nog niet eens uitgeprobeerd! _O-

Ja major kruispunt Miran. Hoop er morgen wat meer over te kunnen vertellen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:50

Ik zal morgen even een filmpje proberen te maken! :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 06:50

Tieneke fijn dat je terug bent :D Gefeliciteerd met je promotie! Wanneer krijgen we Adje en Fin nog eens te zien? :o
Gelukkig is het geen zomereczeem maar gewoon luis, ik heb altijd zo'n medelijden met eczeempaardjes maar je kan er niks aan doen :/
En Adje wordt hengst, haha :D Hoe oud zijn je mannetjes nu?

Nicky, gaaf dat Brugge zo goed meegevallen is! :) Ziet er trouwens een leuke rit uit die je zaterdag gemaakt hebt! Lekker getut met Dayem gisteren? Veel meer kan je toch niet doen met zulk weer :o

Roma, wat een dropje is Amir toch :D Aleeyah en Mausi zijn trouwens ook heel knap hoor!

Yildiz, wat was baby-tie toch een lief en schattig ding := Je trailerlaadles was wel erg interessant zo te horen? Tijd voor wat meer grondwerk inderdaad ;) Goed dat hij er dan gisteren wel op ging!
Maar 20 km gereden met dat rotweer, respect hoor!
Laten we inderdaad hopen dat de veranderingen positief zijn! :)

Gelske, fijn dat het balken lopen goed ging :D Zo zullen ze wel leren de voetjes opheffen ;)

Joyce, wat een schattige caviatjes! Ik denk dat ik me toch eens zo'n furminator-geval ga aanschaffen, met mijn vingers lukt me dat niet :=

Miranda wat een leuke jurk :)

Katja leuke foto's van de beessies, allemaal rond één emmer :=

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:08

Wat een parcours Tam, hahah inderdaad het klaarleggen alleen al, maar wat doet ie het goed!

Lekker aan het verharen bij jou Joyce!

Vroeg met Fu op pad geweest, heerlijk!

Tiene! :wave: Fijn van je promotie!

Nee, Moyo heeft geen bultjes meer gehad gelukkig!

Klinkt super gaaf Nicky!

Mooie foto's van het paardenspul Roma!

Tie als kleine baby! Lijkt Yazahra op haar van vroeger?

Gek stel Kat :P Klinkt helemaal goed voor Ilya, zal idd wel even wennen worden.

Top dat het laden met Nour zo goed ging!

Eline ook lekker bezig met Sem, ja hij lijkt inderdaad wel op Set!

Zal zo even een verslagje typen van onze trainingsdag, eerst dit posten voordat het weer weg is 8)7

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:32

Yil, zonder zadel in dameszit met een gladde jurk? :P :D

Leuk Joyce, bewegende mini caafjes! :))

Eline, ik heb voor Zos een gewone hondenborstel, werkt ook heel fijn. :))

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:33

Oh, hallo Iloon, ik zag je post net niet! :wave:

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:50

Zaterdagmiddag de paarden zo goed als gewassen, we hebben helaas geen wasplaats binnen. Wel warm water dus het moest maar even heel snel i.v.m. de wind en tussen de buien door. Ik had een sleezy besteld voor Jas maar die was helaas te klein, dus dan maar op hoop van zegen met alleen een deken op. Gisteren vroeg opgestaan en helaas, alles wat vies kon worden, had Jassie vies gemaakt :') Dus hop, gauw een spons eroverheen, snel nog een borstel en laden maar. Eerste kwartier stonden ze nog wat te stampen op de trailer (voor beide de tweede keer reizen) maar daarna een heerlijk rustige rit gehad. Daar aangekomen mochten ze lekker in een box en begonnen wij aan het theoriegedeelte. Daarna begon de praktijk. We waren met een groepje van 4 aan de hand: Jassie, Moyo, Raffi van Canisia en Gaziya van Elma (volle zus van Set) Jassie vond het wel heel erg spannend aan het begin: eerste keer in een binnenbak, deur van de binnenbak maakte van lawaai, andere paarden (ook nog mensen die aan het rijden waren van de manege), regen op het dak, het was allemaal wat veel voor hem. Na een tijdje vloeide de spanning wat af en hebben we echt goeie dingen mee kunnen pakken. De showmanship proefjes waren nog wel een niveautje te hoog voor ons, zowel voor mij (mijn houding) als voor Jas maar we deden ons best. Als laatste de trail en dat vinden we allebei leuk! Alle manoeuvres kunnen doen en aan het eind best een heel aardige proef gelopen, super leuk! Veel tips gehad waar we thuis weer lekker mee aan de slag kunnen en besloten dat we dit echt vaker gaan doen, want dit is zo goed voor ons! Aan het einde van de dag had hij een enorm groeiproces doorgemaakt :j In de bak hebben Jassie en Moyo eigenlijk helemaal niet aan elkaar gehangen of naar elkaar gegild, op stal vonden ze het wel even gek als de ander er nog niet was maar gelukkig vond Jassie z'n buurvrouw Gaziya ook wel erg leuk, haha! Helaas begon het weer steeds slechter te worden en hoorden we dat het thuis ook behoorlijk stormde. Uiteindelijk na even overleggen dus besloten om maar te gaan rijden achter Canisia en Robina aan en tijdens de rit even contact te houden. Pfff... het was echt geen pretje, het waaide zó verschrikkelijk hard maar de paarden stonden gelukkig super rustig. Rustig aan gedaan en uiteindelijk allemaal weer veilig thuisgekomen. Wat is Gaziya ook een leuke, onwijs brave merrie en tja... Moyo en Raffi: echt talentjes, daar gaan we nog veel van zien en horen! Was heel erg geslaagd!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:15

Wat leuk dat je gaziya van elma hebt gezien! Ik reageer later uitgebreid.