Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 13:52

Canisia, ik las op FB dat het herstel toch minder lang gaan duren dan was verwacht! *\o/* Super fijn! Kun je nu toch gaan showen?

Gisteren heerlijk getraind met Tie! Begint nu echt weer ergens op te lijken en ook lope wordt sterker (About time). Maar moet nog altijd veel aan gebeuren, we blijven maar oefenen... Ook de benen van Nour gelukkig weer dun, pak van m'n hart.

Jes, hoe gaat met jouw gezondheid? Hopelijk gaat t weer wat beter?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:56

jeetje wat een lappen tekst.....Jongens...tis hier niet meer bij te houden.. :D

Anyway...wij hadden zaterdag les...bleek nirvana kreupel. Dat gebeurd wel vaker, ze is niet meer de jongste en het was op haar oude spat blessure been, dus dan weet ik genoeg. Meestal zo weer weg.

Helaas liep ze gister nog kreupel...donders balen!! want cyann heeft zaterdag in principe wedstrijd in Vrouwenpolder.
hmmm....toch maar geadviseerd haar patterns (5 stuks) te leren. Hopelijk is de kreupelheid vrijdag zo goed als weg.... :(

HAHA hebbu een nieuwe truk voor leren patterns ....
Bak uitgezet met potloden en trail/iht pattern met wasknijpers, gummen als pionnen en markeerstift als pilaren hek. hek van playmobil ertussen. En kinders kunnen spelen *\o/* (er was een vriendinnetje thuis die ook western rijdt).
Kinderen zoet dus moeders kon gaan rijden op june.

Kom ik terug...heeft ze uiteraard der playmobil paarden erbij gehaald, in paardenvrachtwagen.....june, nirvana en nog 2. 4 ruiters erbij (playmobielpoppetjes)...publiek aan de kant. Jury met schrijver aan de lange zijde... Heel verhaal over wie 1e en 2e was en allround was *\o/*. En ze had zelfs het aantikken van de balken geteld en der vriendin had helaas een dq tijdens de Showmanship at Halter, omdat ze het dansje niet had gedaan, dus dat was een leermomentje. :D Volgende keer maak ik er een foto van...batterij was leeg _O-

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:01

Ach gos wat een dametjes, heerlijk :D En lekker makkelijk ook :D

Hopen dat Nirvana op tijd weer goed is.

Fijn dat je alweer eerder de oude bent Canisia, hoe gaat het hoevenkrabben inmiddels? :))

Fijn om te horen dat je lekker aan het trainen bent Yildiz! Ik wil ook weer aan de bak, hopelijk was dit echt de laatste sneeuw en vorst en kan ik nu eindelijk echt gaan trainen met Daan-banaan!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:33

Haha, die Cyann! Joh, die wil dalijk nog een jury cursus gaan doen! ;)
Wel balen van Nirvana! Kun je daar nog wat aan doen om herstel te bevorderen? Spat komen ze toch eigenlijk niet meer vanaf dacht ik?

Er komt weer goed en warmer weer aan Marije! Van mij mag de lente nu echt gaan beginnen, kan zelfs niet wachten op de zomer! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:36

Oh straks weer in je T-shirtje op het paard, hoe heerlijk is dat!! :D

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:45

Nou hier is het helaas nog steeds koud en bewolkt.. Ik verzamel moed om naar buiten te gaan hahaha

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:49

Wel een zonnetje hier in Amersfoort, maar tegen de tijd dat ik weer thuis ben, is het donker, dus hopelijk is het dit weekend ook nog lekker.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:26

hier gaat het wel yildiz. Dank je.
Weet nog niet of ik de wedstrijd rij volgende week.

Ik heb vandaag lekker grondwerk gedaan met nada en de beginselen van het rechtrichten.
heerlijk! Ging zo lekker en leuk! Ze pakte het goed op allemaal. Wijken voor druk ging al super, dus we zijn nu echt aan het oefenen voor de lengtebuiging.
Na dit werken, heb ik met haar gespeeld haha, was echt super leuk!! Ikke rennen zij achter me aan en dat ging zo wel even door. En elke keer kwam ze me weer opzoeken en kon ik haar belonen met een aai. Lekker penny, maar voelde me weer even helemaal 1 met mijn paard. Geweldig gevoel.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:19

Oefening: Lengtebuiging creëren door het stretchen van de spieren in de hals en nek en het voorwaarts - neerwaarts vragen in stap. Ook het wijken voor druk, pakt ze enorm goed op!

Eind resultaat: Een ontzettend ontspannen paard met alle aandacht voor jou. Die het leuk vind om met je te werken en samen blij van het eindresultaat.

Daarna samen gespeeld als Cooling Down! Was enorm leuk en lache!!

De beginselen van het rechtrichten van Marijke de Jong #PaardenBegrijpen
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 18:11

Cool dat je daar mee bezig bent! Ik merk door het rechtrichten dat Tie zoveel beter gaat lopen, zeker voor het changeren helpt het!
Was je hier al langer mee bezig?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:08

Knap staat het op Nada zeg zowel western stangbitje als je klassiek hoofdstel! En ja ik ben ook als Yildizh daarin zo volgens de etiquette, alhoewel, je meer en meer mensen ziet starten met 2ear showhoofdstellen met een snafflebitje! Bij de western pleasure ruiters, met een super bling zadel, en een bijpassen super bling 2oor kralen hoofdstel (love die hoofdstellen)

mvg Glenn
Die oefeningen heb je zo geleerd of je volgt daarbij een cursus Bimmetje??

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:22

Thnx glenn, ja nada staat alle optoming wel. Dat is wel leuk hihi maar vooral vind ik het gewoon heel handig voor bepaalde trainingen.

Yildiz, nee ben hier nog helemaal niet lang mee bezig. Vandaag voor de eerste keer :D
Ikbheb een ebook van marijke de jong en van daaruit ben ik vandaag gaan werken. Ik vin het enorm leuk om te doen. Ben eraan aan het denken om de cursus te gaan doeb. Vind het enorm leerzaam en leuk om te doen. Ook het zien dat je paard er zo'n plezier in heeft en het zo goed oppakt allemaal doet me deugd. Vraagt naar mee! :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 01:20

Oh het gaat weer hard hier! Jeetje balen van Nirvana zeg! Hopelijk is ze snel weer oke! En Cyann heeft gelukkig serieus door geoefend :P

En jaaa het klopt! Gister naar de orthopeed geweest en het blijkt dat me breuk toch iets minder heftig is dan ze voor het weekend dachten. En ik mag dus eigenlijk alles weer doen zolang het geen pijn doet! *\o/* Inclusief skien en paardrijden. Dus ja, weer aan het regelen gegaan en morgen avond in de auto naar Zwitserland voor NK freestyle skien! :D Weet nog niet 100% of ik mee kan doen, want voorlopig zijn er nog aardig wat bewegingen die nog flink pijn doen, maar pijnstillers erin en stretchen die handel }> Hopelijk er niet nog een x op vallen, want dan ben ik wel de sjaak..

Ook het voorbereidings schema voor de endurance van 24 maart is wéér aangepast en we gaan nu dus toch kijken of we met beide perdjes kunnen gaan. :P

Ik heb zojuist me schouder test ritje gemaakt en het rijden ging primaa, gewoon met twee handjes! En sinds zeker 3 maanden aan grondoefeningen, los/longeerwerk en buitenritten, voor het eerst weer eens met Shamit aan de slag gegaan onder het zadel in de bak. En mede door jullie tips van vorige keer over Zig zijn jog, ging het echt goed!! *\o/* Zodra ze veelste voorwaarts en kijkerig was, lekker aan de circels, s'jes, balkjes en dergelijke in het midden waardoor ze vanzelf echt aan het werk ging en lekker soepel werd en het koppie liet zakken en goed vanuit achter begon te lopen. Zodra ik haar dan op de hoefslag nam, was ze veel geconcentreerder en meegaander. Hoefde haar veel minder vaak op te pakken, en zodra ik dan losliet bleef ze veel langer goed lopen. Zal na me weekje zwitserland het eens filmen, want ben sowieso erggg benieuwd hoe het er uit ziet en wat voor tips we nog meer kunnen krijgen! :P

Oja en hebben jullie wellicht nog tips/truuks om haar recht te laten wegstappen. Zodra ik haar stop en weer vooruit weg wil rijden, neigt ze altijd naar links of rechts te gaan ipv rechtdoor. Ik probeer zelf goed op een punt recht voor te focussen en echt recht te zitten, maar we vinden het samen heel lastig. Heb het nu een aantal x gedaan tussen twee balken, en dat hielp al een hoop. Maar misschien hebben jullie nog meer tips! :) Verder met rijden heb ik niet het idee dat ze moeite heeft met lange lijnen rechtdoor lopen. Ik ga morgen eens even googlen op die Marijke van jou Bimmetje. Dat klinkt ook erg interessant en leuk! :D

En @nenaavdw, Ik moet zeggen mijn vorige clicker sessie was een van me eerste met de paarden. Is nog erg wennen, want ik ben het alleen gewend met honden. Heb een jaar lesgegeven op een hondenschool waar we met clickers werkten. Maar met paarden is het toch weer beetje anders. Heb jij Zig het zitten en dergelijke allemaal met clicker aangeleerd?! Echt tof!! _/-\o_ Heb me hond een handstand geleerd, zouden paarden dat kunnen? hihihi :=

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 01:33

Hey super nieuws canisia. Goeie reis!! en succes!

Oh en die handstand bij paarden??!! Ik hoef Scarlet maar los te "klikken" in de wei en de handstands vliegen om je oren :+ :roll:

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:40

Canisia, wat een super nieuws! Doe je wel een beetje voorzichtig? ;)
Je zou voor het recht wegrijden juist heel voorwaarts weg moeten rijden. Maar dit is waarschijnlijk helemaal niet waar je naar toe wil werken vanwege je jog oefeningen. ;) Maar het scheef wegrijden heeft toch echt met de balans van je paard te maken en deze moet eerst goed voor elkaar zijn. :j
Dus ik zou me echt gaan richten op de balans en het rechtrichten van je paard! Dus ja wellicht dat ook hier in dit geval de oefeningen van Marijke de Jong kunnen helpen. Verder veel overgangen en schijnovergangen rijden om de balans van je paard te verbeteren.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 09:44

Super Canisia! Heel veel succes! Enne... Niet op je plaat gaan he!

Dat naar een kant "vallen" is de natuurlijke scheefheid van je paard. En ja dat kun je met rechtrichtoefeningen goed krijgen. Heb daar verschillende oefeningen voor gekregen maar vind ik lastig zo te beschrijven. Misschien dat het Jes lukt? Of idd een cursus volgen. Heb er ook les in.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:29

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:00

Oh vettt interessant! :D Heb hem vast ff snel doorgelezen (moet eigenlijk me ski spullen inpakken ;) ) Maar jaa klinkt erg logisch hoe ze het uitlegt! En verklaard nu ook zeker meer dingen in me eigen paarden. Een aantal vd oefeningen doen we al veel met ze, zoals het stil staand inbuigen en extra goed eronder zetten van het binnen achter been op een kleine volte, side pass. Maar zoals dat vooruit naar beneden buigen is ook een vet goede! Moet me alleen nog even gaan verdiepen in al die dresuur termen :? Want daar heb ik geen kaas van gegeten haha, nooit in me leven echt les gehad :o Wil gelijk aan de slag! hihi

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:14

Haha ja je kan een handstand op de achterbenen leren! Maar verder dan dat kom je denk ik niet..
Ziggy kon al wel aardig wat kunstjes met de clicker, dit heeft zijn vorige eigenaresse hem geleerd.
Het zitten heb ik hem wel zelf geleerd en dat ben ik nu aan het uitbreiden met recht zitten en een jambette geven en lachen terwijl hij zit.
Ook ben ik begonnen met buigen en een spagaat. Gister heb ik voor het eerst op zijn rug gezeten terwijl hij ligt, dus voor je het weet is dat mijn nieuwe manier van opstappen!

Ik zweer bij die clicker haha. Ook heb ik hem een tijdje gebruikt bij het rijden omdat hij niet meer voorwaards wilde stappen na een jambette onder het zadel of het achteruit lopen. Ook dit werkte prima. Ik vind het hele goede oefeningen voor het vertrouwen en de band die je heb met je paard!

Fijn ook dat je wat heb geleerd van het commentaar op mijn filmpje! Gister ben ik bezig geweest met de achterhand er meer onder rijden en in stap was het een eitje voor meneer na wat geknutsel.. maar mijn jog word dan alweer snel een draf.. dus dat word nog meer knippen en plakken!
Aankomende week weer een lesje als het goed is!

En ik zeg WEEKEND!!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 18:23

Jeeeee!!! Weekend! Morgen gaat Tie daten! <3 Duimen jullie voor Bingo deze week? *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:18

ow wauw yil!!
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:12

Yeuj een Tiebaby!!! Ik duim mee.

Vandaag voor de tweede keer met Daan naar buiten geweest, voor de eerste keer een drafje *\o/* Hij is superbraaf, hij gaat alleen wat hard nog := Ik heb de hele rit tegen 'm gezegd "denk pleasure Daan, denk pleasure!" _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 21:54

Thanks!!! <3

Haha Marije, je wil niet weten wat ik Tie allemaal vertel... :D
Maar uh... Ging ie ook "pleasure"?! :)
Wat n Bravebier!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:02

Mwoah hij is wel te controleren, maar hij loopt die kleine pootjes gewoon uit z'n lijf :D Geen idee hoe vaak hij bos heeft gezien of überhaupt buiten is geweest, dus die haast maakt me nog even niet uit, als ie maar braaf doet. Als ie wat vaker mee is geweest wordt ie wel ontspannener, en het is ook wel een beetje een hardloper van zichzelf.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:52

Hahaha marije, dat dacht daantje toch ook! Hij had er zeker pleasure in! Hihi