Canisia: blij om nog iemand tegen te komen met een arab op wiebelbenen die het liefst niet het tempo rijd die jij niet wil haha en sterkte met je arm!! Zoetermeer is ook zo'n gevaarlijke stad..
En waauwie mooi bit!!!! oehhhhh
Ik ga het zilver van mijn hoofdstel proberen op te knappen morgen.. Zal wel kijken of ik een foto voor en na kan plaatsen! vind ik wel leuk om jullie mee te pesten!
En idd.. een dressuur/ spring paard op een western topic gaat hem niet worden! op de markt staan er genoeg!
@yildiz, nope gips kan helaas niet.. In een mitella en thats it. Rustig houden voor minimaal 6weken. Uhuh.. Morgen eens n poging doen tot met 1hand longeren :p
Mijn meissie is vroeger best hoog dressuur gereden, maar 1niet meer te koop en twee officieel al heeeel wat jaartjes omgedoopt tot western
@nenaavdw, jaa je bent echt niet de enigste hoor! Die van mij, shamit, heeft het overigens vroeger wel perfect gekund met de oude eigenaar. Maar dat is 1 al langgg geleden en 2, ik bak er nog niet zoveel van. En totdat ik het niet goed doe,vertikt zoj
*Vertikt zij het ook. En daar geef ik haar niet echt ongelijk in haha. Ach ja wr leren rustig verder en pleasure is nog niet bepaald ons hoogte punt :p
Nou nenaa, kom maar op met die foto's! Hup aan het werk jij!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-13 12:25
Ja! Foto's! Foto's!
Canisia, hum... 6 weken rustig houden... En dat gaat jou lukken?
Heb de laatste tijd toch wel wat vreemde ontmoetingen met dieren die op mijn pad komen... Gisteren rij ik vanaf mijn werk terug naar huis: steekt er een ree over, ik schrik en rem heel hard (in een reflex) en dat was maar goed ook want ree nr 2 komt er achteraan gejumpt net voor m'n motorkap langs... Vanochtend, ik rij bij ons de straat uit (bebouwde kom) staat er in ene een paard voor m'n auto! Op de rem en auto met knipperlichten de weg geblokkeerd want is best n drukke straat. Uiteindelijk nog hele toer om paard weer veilig van de straat te krijgen, maar jee.. Das toch raar?
En een dressuurpaard in een westerntopic zoeken? Joh das toch niet zo vreemd? Onze Westernarabjes zijn zo allround (trail, pleasure, Showmanship, reining, sommige zijn getuigd en kunnen zelfs zitten als een hond ), joh dat dressuren en springen, appeltje eitje toch?!
ja dat is wel zo idd.. ik heb een western/ circus paard met een verborgen spring talent waar ik niks van wil weten! Maar hij is lekker niet te koop hahahahahahaha..
en ja ik ga aanhet werk.. ben net klaar met werken dus ik ga nu knutselen!!
weslyjune
Geplaatst: 26-02-13 15:14
nenaavdw schreef:
ja dat is wel zo idd.. ik heb een western/ circus paard met een verborgen spring talent waar ik niks van wil weten!
Jeuzus yildiz.. gaat lekkerr dannn! Ze moeten je wel hebben zeg
Iemand nog handige tips/truuks om met 1 hand hoeven te krabben? Dat was het enigste waar ik tegen aankwam waar ik geen andere manier voor kon verzinnen.. Misschien op een krukje leggen ofzo
Soooow dat glimt je weer tegemoet! Wat voor poetsspul heb je gebruikt?
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-13 18:57
Gaaaaaaf die V-brow!!! Je hebt bij de Lidl bij tijd en wijle van die zilver poetsdoékjes, die zijn echt top!
Zojuist Versatile geoefend, of eigenlijk trail, want daar zijn we niet in thuis. Was errug leuk en ook hilarisch toen ik alle balkjes ging opruimen en nog ff de Tie down wilde oefenen: "Tie stay!" Vooral m'n publiek heeft zich kostelijk vermaakt!
Wetsernfriek
Geplaatst: 26-02-13 19:57
heel knap geknutseld, heb je gewoon gepoetst of wat heb je met het zilver gedaan, EN JA heel knap V-brow!!! Heel mooi hoofdstel trouwens super Bimmetje romals en bit, jaja tack addict welkom bij de club, heb hier ook een halve western/arabwinkel haha (en ik geef toe je hebt nooit genoeg, ik blijf telkens een wishlist hebben die soms leeg is maar dan ineens heb ik weer een nieuwe haha) je weet wel zwarte showpad haha
oei Canisia, wat tiest nieuws, hopelijk ben je snelk l terug weer de oude, veel sterkte alvast!! ps ik ken wel een ruin te koop psytadel (uit khidarmoeder) 2007 stokmaat 157 ingereden zomer 2012( is nog groen dus voor meer info per pb)
jeetje ik heb het een klein beetje geprobeerd om bij te lezen maar wat gaat dit allemaal snel !!
canisia wat balen dat je int gips zit las zo iets ook al op facebook inderdaad !!!
yildiz met furb gaat op zich goed heb vorige week zn laaste basis enting moeten geven en gelijk mest onderzoek er tegen aan gegooid omdat dat na 6 weken moest i.v.m die spoelwormen. nu was er uit gekomen dat die bloedwormen had. nu weer wormen spuit er in gedaan en weer afwachten. wel ziet die der al een stuk beter uit en gaat het gewoon lekker. zn bult op zn boeg die veroorzaakt is door een trapt verdwijnt door de zalf nu dus hoeft niet open gesneden te worden godzijdank! ....
Wauwww vet hoofdstel!! Leve de tweede hands spulletjes die met wat doekies en spullies weer als nieuw lijken!
Haha ik was ook vandaag bezig met tie down, maar via klikker training, lukte best oke maar soms sta je tegen een muur commando's te geven hihi
Shamit liet een tijdje geleden al vrij veel haar los, maar dat is nu weer flink geminderd. Nadesh aan de andere kant.. pfff die wil je niet aanraken, zit je gelijk met een bakkes vol wollig grijs fluffy haar
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-13 21:25
Fijn dat het nu beter met Furbebeest gaat! Pak van je hart zeker? Ja hier ook al enkele weken flink in de rui! Vooral Tie komen echt pakken haar af terwijl ze eigenlijk door de dekens best een korte vacht had. Nour ga ik morgen eens lekker plukken! Die dikke shetvacht mag er nu wel af!
jaaa zekers yildiz het gaat echt lekker nu! speelt vollop met zn vriendje hangt de clown een beetje op stal uit. krijgen met elkaar ook een leuke klik ben ook heel blij met hem.
me merrie heeft nooit veel haar gehad dus ook nooit geen last van gehad. darinko toen die nog leefde ook nooit geen last van gehad. maar furb !!!!! man man man ,.. tis net een shetlander die zn vacht verliest wordt er helemaaaaaaal gek van !!!!!
Bedankt allemaal! Ik ben er ook echt super blij mee!!!!! Het zilver was er echt helemaal af op die stukken.. Ik moest hem eerst ontsmetten met amoniak-water en dan inpoetsen met "the silver solution" en afspoelen of oppoetsen met een zachte doek.. Ik moet zeggen dat ik super blij ben met het resultaat!! Het ziet er weer als nieuw uit! Ik heb het gekocht via mijn moeder, zij werkt bij een goud en zilver groothandel. Vandaar dat ik dit project ook heb gestart haha.
Zig is ook al heerlijk in de rui! Nu weet ik weer waarom ik altijd zo hard schreeuwde dat ik nooit maar dan ook nooit een schimmel zou nemen haha. Alles zit al onder de witte haren. Op de dagen dat het kouder word valt het wel mee, maar vandaag heb ik met hem staan kroelen in de bak en het leek wel of het had gesneeuwd haha
Leuk om te lezen dat er nog iemand clickert!! Ik heb vandaag weer geoefend met het liggen en blijven liggen en daarna mocht meneer nog even zitten! (vind hij mooi)
Bimmetje
Geplaatst: 26-02-13 23:12
Hier nog helemaal niets in de rui. Ja 1 shetter van de 7, maar verder nog niet 1 in de rui.
Hahaha yildiz, ik zie ze al allemaal staan kijken naar jou hihi
Nenaa, je hebt goed werk geleverd! Mooi hoor! Ik poets het zilver gewoon met zilverpoets. Die doekjes van de liddle ken ik niet.
Glenn haha ja erg he die tack addickt. Maar goed, eigenlijk wil ik dat helemaal niet zijn, kost al genoeg allemaal.
Ik heb weer super fijn gereden vandaag. Ze deed zo goed haar best weer vandaag en ze heeft me ook een paar keer echt aan het lachen gemaakt. Was ze vol concentratie aan het werk en zo werd ze zo nieuwsgierig om wat er daar ginds gebeurde dat haar hele hoofd dan plots hp omhoog ging en ze zo maar starend door hahaha apparaat is het soms. De wissel kan ze tegebwoordig uit haar duimpje, dus die doe ik tegenwoordig op allerlei onlogische plekjes of ik fop haar door weer op de diagonaal terug te draaien. Mevrouw meedenk maar ze lijkt weer helemaal terug te zijn en er ook weer helemaal zin in te hebben. Toppertje van me!
Bimmetje
Geplaatst: 27-02-13 18:55
en hier mijn knappe teddybeer met haar nieuwe bit! Heb er ook nog een trainings 7-shank met losse scharen bij gekregen, maar dan met een hogere tongboog erin. Ben hier echt helemaal blij mee. Staat helemaal chique de friemel hihi
haha nee hoor, dit is mijn dressuur hoofdstel en ik wil hier eerst mee trainen. Dit bit moet aan mijn one ear showhoofdstel komen Owja en wat een onzin is die etiquette dan, rij nu ook gewoon met een hoofdstel met frontriem en raad eens..... yup met shanks.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-13 20:21
Ja om te trainen is iets anders (al zul je dat mij ook niet zien doen). Maar daar ben ik een Heule erge zeikerd in.. Maar in de showring is t echt not Done. En andersom snaffle aan one ear....Maar dat zie je toch hier in NL wel veel voorbijkomen.... Je one ear in combi met je bit zal wel heel kek staan!