Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JENNx

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:04

Ik haalde net de Divoza catalogus uit de brievenbus. Staan weer mooie dingen in! Pling
Voor m'n rapport krijg ik waarschijnlijk een Ankypad, maar dan moet ik nog even Natuurkunde tot een 4 zien op te halen.
Ik sta nu een 3,3 .. -.-'

Morgen lekker vrij! Haha! Genoeg tijd voor m'n showhalstertje. Alhoewel ik vandaag wel weer genoeg genaaid heb. Ik ben dus jolig de hele tijd bezig geweest met het naaien van een jurk. Met de hand, omdat we van onze lerares niet op de naaimachine mochten. Boos!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:40

Hee, is het weer Divoza tijd? Haha! Moet ik ook nog maar even in de brievenbus gaan kijken, hihi Tong uitsteken

3lsk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:35

Ja, ik ook!
Ik denk dat ik binnenkort maar weer eens ga beginnen met een halster, want ik heb met snowboarden mijn enkel verstuikt, dus dat wordt een tijdje rustig aandoen :S

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:33

hoi allemaal! mijn halster is bijna af! nu heb ik enkel een vraagje waar enkel jullie mij misschien in kunnen helpen. er staat hier recht tegenover mij nu zo'n uitgemergeld, ondervoed paard.. weten jullie of ik daar iets kan aan doen? om te beginnen staat hij op een wei met niets dan zand. het spijt me dat ik dit hier zet, maar ik kan er gewoon niet tegen om zo'n dier te zien lijden.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:17

zoralena schreef:
hoi allemaal! mijn halster is bijna af! nu heb ik enkel een vraagje waar enkel jullie mij misschien in kunnen helpen. er staat hier recht tegenover mij nu zo'n uitgemergeld, ondervoed paard.. weten jullie of ik daar iets kan aan doen? om te beginnen staat hij op een wei met niets dan zand. het spijt me dat ik dit hier zet, maar ik kan er gewoon niet tegen om zo'n dier te zien lijden.

Vraag aan de eigenaar of je hem een keertje mag verzorgen. Krijgt hij hooi en water in de wei?

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:38

ik zou wel willen verzorgen, niets liever maar ik mag niet van de mama. er ligt steeds een hoop stro op de grond, dat is alles wat ik zie. een echte wei kan je het ook niet noemen Verward

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:39

Oke. Stro is niet genoeg vind ik. Misschien kun je de eigenaar vragen of hij het paard geen hooi kan geven. Of misschien kun je de eigenaar overhalen een dierenarts of iemand die verstand van paarden heeft te bellen, zodat die hem kan uitleggen hoe je een paard góed voert. Krijgt hij wel water?

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:49

wel dat vroeg ik me nu net of of hij water krijgt! er lag daar een lege emmer, maar verder zag ik niets dat op watertoevoer leek. ik wil zo graag helpen, maar ik mag niets doen van mijn moeder. dat moet je nou net hebben als paardengek. tenzij ik heel subtiel kan vragen om mijn halster en zo op hem te mogen passen. is het verkeerd om hem af en toe een stukje appel ofzo te geven?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:16

Je kunt zelf ook een keer een emmer water neer zetten, of een klein plakje hooi neer leggen. Dat kan denk ik geen kwaad Knipoog Maar misschien is hij wel ziek etc.? En ik weet niet of je op een manege rijd? Misschien kun je je instructeur een keer vragen wat je het beste kunt doen.

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:29

Bonjoy, Ik zag je post op HT. Ik heet daar ener2. Bedankt trouwens dat je zei dat er hier ook topics waren. Haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:38

X_orville_X schreef:
Bonjoy, Ik zag je post op HT. Ik heet daar ener2. Bedankt trouwens dat je zei dat er hier ook topics waren. Haha!

Oke Haha! Welkom! In dit topic kun je wat makkelijker vragen stellen enzo, aangezien ik niet altijd op HT ben, en hier zijn ook een heleboel mensen die je graag helpen! Haha!

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:07

Bonjoy schreef:
X_orville_X schreef:

Oke Haha! Welkom! In dit topic kun je wat makkelijker vragen stellen enzo, aangezien ik niet altijd op HT ben, en hier zijn ook een heleboel mensen die je graag helpen! Haha!

Oke! =D
Leuk. Haha!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:59

podiepom, borsttuig is al ver klaar nog maar een stuk of 20 klosjes :| laat dat nou juist het meeste werk zijn.....

Tja kleed moet ik nog aan beginnen, heb spulletjes bij Sayila besteld als goed is komt het morgen binnen....

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:00

Ik ben een buikdanssjaaltje uit elkaar aan het halen voor mijn halsterversiering Haha!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:33

Nou kreeg vandaag dus de bestelling van Sayilla binnen, kreeg de schrik van mn leven, die haaientanden waren rond de 5 cm groot !!! En de ringetjes die ik erbij had besteld om te bevestigen aan de neusketting waren dus veels te klein :S Dus die gaan retour.....

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:49

haha dat was dus niet helemaal de bedoeling Knipoog had je de afmeting niet gezien die erbij stonden? dat vind ik daar zo ideaal!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:07

ik heb 't probleem dat ik mij dat niet kan voorstellen. Bloos Als ik swarovski-ornamentjes zie staan van 33 mm, lijkt mij dat zo immens groot. Haha!

Sè toeka ondertussen heb ik zelf al uitgezocht hoe ik ze moet bevestigen hoor. Tong uitsteken

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:21

Tja de formaten staan erbij, maar 43mm vindt ik wel heel anders als 50mm Tong uitsteken ik wacht ff op reactie misschien kan ik daarvoor iets anders bestellen, ze zijn wel mooi maar gewoon veels te groot.

zapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:53

hey man dat is leuk zou jeme wqat ideen kunne mailen
gr rosa

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:54

Ik zou zeggen er zijn 151 bladzijdes met ideeën in dit topic, dan is er nog een ander oud vol topic en een eerder topic dat alleen over showhalsters ging Knipoog

zapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:01

aha juist nou ik heb al zo vaak dingen geprobeerd te maken ik zou eigenlijk wel eens een hoofdstel ofzo van kralen ofzo wilemaken maarja dat is natuurlijk nooit sterk genoeg + het snijd ook nog eens! zeker ook geen tips voor?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:11

Misschien met een laagje stof eronder? En als je dat rijgt met staaldraad ofzo is het denk ik wel stevig, maar of je er dan echt mee kunt rijden? Knopen van touw zoals bij touwhalsters is ook leuk, kun je ook veel mooie dingen mee maken!

zapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:12

btw even een ander iets.
ik heb sins kort (1week) eindelijk me eigen paard.
hij is 4 en mixe met arabier. ik ben nu bezig methem te trainen en op te voeden.
hebben jullie mss een forum waar ik tips enzo kan vinden?
gr... roos en zapper

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:20

Wat leuk dat je een eigen paard hebt. Hier op bokt is er dus een subforum over arabische volboeden. Je kunt ook kijken op www.arabischevolbloeden.nl. Dat is een wat kleiner maar heel gezellig forum.
Maar ik raad je aan om wel begeleiding te nemen bij het trainen en opvoeden van een jong paard. Vooral een (kruising) arabier moet consequent en eerlijk behandeld worden (maar welk paard niet) Niet om betweterig over te komen maar ik wil jou en je paard gewoon een fijne toekomst gunnen Knipoog

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:46

jokari schreef:
ik heb 't probleem dat ik mij dat niet kan voorstellen. Bloos Als ik swarovski-ornamentjes zie staan van 33 mm, lijkt mij dat zo immens groot. Haha!

Sè toeka ondertussen heb ik zelf al uitgezocht hoe ik ze moet bevestigen hoor. Tong uitsteken

aaaaaaaaaaaaaai helemaal vergeten. sorry sorry Vriendjes zijn?