[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:32

Leuk hoor Aleeneh, Olina en Mish zo samen!

Ik duim mee dat het gelukt is Roma!

Waaauuuw Nicky, wat moooooi! <3

_O- _O- Ilya :')

Heerlijk hoor Joyce, hier ook lekker aan het verharen!

Gefeliciteerd met de verkoop van het veulen Yildiz!

Fijn dat je les zo goed ging Eline en dat je zo'n fijne instructrice hebt, daar kun je weer mooi verder mee!

Mooi resultaat Jessica en zo te lezen hebben jullie genoten, super debuut!

Fijn dat je paardjes weer terug verhuisd zijn Joyce en heel veel beterschap voor je man!

Wat een dapper mannetje Gelske, heel leuk!

Hoe leuk Tam! Kan me voorstellen dat je super trots bent!

Dat gaat hard Annika, leuk hoor! En Ely lekker in haar vel, super fijn!

Leuk Miran, Fu wordt springpaard? :))

Haha, dankjewel voor alle succeswensjes, ja wel spannend met school maar doe m'n best! Wil graag voor de zomer m'n bachelor halen dus ja moet er even hard aan werken. Jassie zit niet heel lekker in z'n vel, ik zat goed met m'n gevoel want hij had toch een lichte wormbesmetting. Hopelijk komt hij nu wat aan in gewicht!

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:32

3 soorten kleinbrood zoals dat heet, krentenbollen, krokante broodjes en zachte broodjes (kadetten/puntjes)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:45

Iloon, hopelijk zit Jassie weer snel goed in zijn jassie! :P :))

Leuk Kat, komt dat nou door het soort deeg dat het ene brood dan zacht is en de andere knapperig?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:48

dat komt (helaas rotzooi) door broodverbetermiddelen.. Je hebt poeders voor zachtbrood, krokantbrood, vruchtenbrood. Ikzelf ben niet zo van die rommel maar het staat onlosmakelijk in verbinding met de bakkerswereld.

Succes met Jassie!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:44

Leuk om te lezen hoe dat gaat met een bakkersopleiding. Had me dat weleens afgevraagd, maar nooit in verdiept. Hoelang duurt deze opleiding?

Gefeliciteerd met de verkoop Yildiz! Lijkt me wel 'zuur' als er een bloedmooi veulentje uit komt (merrietje, zwart bijvoorbeeld :') )

Gefeliciteerd met je leerlingen Tamara!

Fu gaat carrière maken als springpaard, hihi!

Prachtige foto's op het strand Gelske. Wat een stoere baby!

Veel plezier op het congres, Nicky! Ik heb afgelopen maandag de hele dag congres gehad, erg interessant.

Wat een leuk verslag om te lezen, Jessica! Het seizoen is geopend! :D

Hoe gaat het nu met je man, Joyce?

Ik heb van een van de eerste eigenaren van Yusraa veulenfoto's gekregen. Ben er ontzettend blij mee! Ik had er ook al twee van haar fokster, en die had deze foto's aan het nieuwe baasje destijds meegegeven.
Kijk, baby Yusje 1 dag oud...straks op 12 april alweer 20 jaar geleden!
Afbeelding

En als 3 maanden oud veulen:
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:29

die babyfoto's zijn zo leuk! ik zag ze al voorbij komen

Het is op elke opleiding weer anders, bij ons begin je met 2 jaar BOL niveau 2, daarna kan je nog door met 1 jaar BBL niveau 3 (komt misschien een BOL versie van) en daarna eventueel nog een jaar niveau 4 BBL (wordt weinig gedaan volgens mij). Dus helaas voor mij moest ik na het VWO eerst helemaal beginnen bij niveau 2. Die heb ik nu bijna afgerond, 2/4 examens gehad. De andere 2 zijn ook in Wageningen in mei/op zn laatst juni. Dan moet ik 1 banket doen en 1 brood. Je wordt dan geexamineerd door vakmensen/bakkers die steeds rondlopen en meekijken.

Wat een regen en kou vandaag hier!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:54

Leuk hoor Kat! Hier weinig regen, wel leuk trouwens om te zien hoe mooi Ilya gebouwd is, onder al dat haar lijken ze soms net letterlijk bolletjes wol, nu het nat is zien we een hele knappe jongen, ben benieuwd naar zijn kleur en bouw over een paar maanden!

Heel leuk Joyce, wat een droppie nog daar!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:55

Oh wat lief dat je dat zo zegt :o <3 ik ben zo trots op hem, ook omdat ie juist zo knap in elkaar zit in mijn ogen. Dus het zo te horen krijgen maakt mijn baalweek weer een beetje goed.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 25-03-15 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:58

Ben er ook heel erg blij mee, klein droppie :D. Wat een verzopen paardjes op die foto's, haha!
Ah op die manier, dat verduidelijkt het een beetje! En juni schiet ook aardig op! Ga je dan nog verdere opleidingen op dit vlak doen? (Na die BBL niv. 3)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:59

Ik weet nog niet eens zeker of ik niveau 3 ga doen omdat voor de BBL te weinig stageplekken zijn en het dus lastig is te realiseren. Als de BOL er komt ga ik denk ik wel door. Verder staat de toekomst beangstigend open ineens helemaal nu mijn relatie er ook niet meer is..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:00

Dat is weer het nadeel inderdaad. Hoor je wel bij veel opleidingen, dat het lastig is om een stageplek te vinden.
Gek is dat hé, ik ervaar dat net zo... je hebt opeens veel vrijheid en mogelijkheden :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:06

Klopt, aan de ene kant positief en aan de andere kant wel heel erg leeg ineens.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:25

Je kunt het inderdaad positief en negatief invullen :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:46

Poeh *braindead* Eerste werkdag gehad :') Ging op het moment zelf supergoed maar als je dan thuis bent voel je je ineens zó gaar :')

Kat, ik denk dat het zaak is om er iets positiefs van te maken :) Maar snap het wel hoor, dat het angstaanjagend voelt.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:41

Gelske wat een heerlijke strandfoto's! Ondanks het ontbrekende zonnetje lijkt het me toch een fijne dag zo :)

Miran, als je wilt mag je een hapje komen nemen hoor :') wil je een witte, oranje of toch liever een roze? :Y)

Kat, dan hadden we dinsdag naar elkaar kunnen zwaaien! Ik studeer op maandag en dinsdag in Wageningen :+

Aaaawh, baby Yus :+: Als drie maanden oude baby was ze al flink aan de maat!

nawwwww sneue Blue, boos op de regen _O- en die laatste foto, wat lief! drie op een rij in de schuilstal :+:

stageplaatsen, begin er niet over :x

Aleeneh, lekker uitgeput op werk dus! Was het wel leuk zo'n eerste dag? :)

Ik heb de hele dag op stage oudjes vermaakt met de kids! Ze hebben een rondleiding gedaan, en lekker zitten kleppen met de oudjes over de beesten op stage, over hun stages, en lekker veel cake gegeten :Y) Nu gauw omkleden en naar Noah toe :+:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:46

grappig Tam ik was dan dichtbij, vlakbij bushalte Ooststeeg. Ik wist dat je er studeert :j had alleen sowieso weinig tijd eromheen haha.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:52

Als je met de bus was, dan ben je letterlijk langs mijn schoolgebouw gereden :)) en je hebt een mooi rond aantal posts :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:53

ha nu je het zegt :P net zo mooi als mijn registratie datum. Ja met lijn 88! (welke anders :') )

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:05

Halte campus/atlas, tegenover de universiteitsgebouwen zit het ronde Stoas-gebouw, dat is mijn schooltje :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:06

ik zal het onthouden want ik heb nog 2 examens daar :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:09

Hihi, dan zal ik zwaaien :wave:

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:59

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:31

Heerlijk!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:05

Klinkt bekend dat verharen, mijn poetsplek is echt onder een tapijt bedolven telkens na het poetsen :=

Yildiz, wat schattig dat middagdutje :D

Jes, ziet er heel leuk uit met Tie!
Klote dat je zo lang moest wachten voor het aan jullie was :o En een beetje jammer van die spin natuurlijk, beter tellen volgende keer :=
Het belangrijkste is natuurlijk dat jullie ervan genoten hebben, en dat jullie er iets uit leren voor de volgende keer :) Leuk verslagje!

Joyce hoe is het nu met je man? Hopelijk is alles goed verlopen? Fijn dat de paardjes verhuisd zijn :)

Tammy, gefeliciteerd met jullie overwinning! *\o/*

Gelske, wat gaaf dat jullie naar het strand geweest zijn!

Annika, fijn dat Ely zich beter lijkt te voelen! En ja, je eigen beebje zal er inderdaad snel zijn ;)

Miranda, fijn dat Fuego zo braaf sprong!

Katja, fijn dat je examen goed ging! Ik wist trouwens niet dat je 3 bruine paarden had? := Wat zijn ze vies, haha! Ilya is inderdaad echt een lekker ding, benieuwd hoe die zal uitgroeien :)

Wat een leuke foto's van Yusraa :D

Ik leef momenteel echt op een wolkje, het rijden met Sem gaat de laatste week zo goed <3
Zaterdag mijn dressuurles met het fijne gas-geef momentje, dat heeft me echt geholpen om mijn paard beter te leren kennen en begrijpen :=

Afbeelding

Gisteren ging ik voor de eerste keer bij een nieuwe springinstructeur, waar ik een aantal echt goeie tips heb gekregen waar ik wat mee kan :) Voor herhaling vatbaar!

Afbeelding

Vandaag had ik groepsles dressuur met een nieuwe lesgever en ook dat is supergoed meegevallen! Hij ging sneller ontspannen dan anders, bleef zijn tempo/impuls behouden en leek ook beter door de rug te lopen. Op het einde konden we zelfs heel fijn wat zijgangen rijden :D Dit gaan we zeker ook vaker doen!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:15

Fijn dat je eerste dag een succes was Eline! Toch altijd spannend :D

Ze was daar inderdaad aardig groot Tamara! Ze is inmiddels 'uitgegroeid' naar ongeveer 1.56.
Succes met Noah!

Superleuk Gelske! :D

Vind het echt dapper, die sprongen. Vroeger vond ik het ook heel erg leuk, nu denk ik veel te veel na over wat er fout kan gaan :') Wie weet, ooit nog eens.