[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:04

Ik begin met veel lang en laag. Rij veel op wijken voor druk. Ik heb een lichamelijke beperking oa minder kracht in mijn benen heb asal dan ook zelf opgeleid en ze reageert op minimale hulpen ook door veel op de grond te werken. Daar moet ze ook wijken voor druk. Als ik de hand op de buik leg gaat ze netjes opzij. Ideaal

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:06

Ahja :j Maar daar kan ik me ook in vinden hoor Joyce (of de uitwerking ook altijd zo is bij mij, das ter discussie :)) ) :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:10

Ja dat vind ik fijn aan een paard zelf opleiden. Toen ik nog meerdere paarden had ook voor anderen te rijden waren de meeste voor mij niet te rijden die waren zo afgestopt. Ik kan asal zonder sporen rijden en wil dit ook graag zo houden. Als ik iets mijn been aan leg werkt het al en ze reageert erg goed op stem. Zo zeg ik aan de longe vaak goedzooooo klinkt als hooooo gaat ze heel vaak stoppen of een gang terug. Je moet dus wel heel goed opletten dat je de goede hulpen blijft geven

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:11

:') Mel zit geloof ik verliefd naar t scherm te staren.

Even afwachten of het Ilona schikt zondag :D Ben benieuwd! Is allemaal wel heel toevallig en bijzonder, zou me verbazen als het niet klikt, maar je weet het natuurlijk nooit...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:13

Fijn hè Joyce :j Djuun reageert ook nog altijd het beste op stem :j Longeren met haar is ook zo fijn, omdat ze ten eerste heel geconcentreerd kan zijn en ten tweede heel goed de intonatie in je stem kan horen (oftewel, als ik niet zit op te letten of als ik het écht meen!!) :j Ik hou daar wel van :j

Maar Amy, begrijp ik het nou goed.. de ene is nog niet de weg en je gaan al naar een andere kijken?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:13

Idd bijzonder! Ben benieuwd of het een match wordt, maar leuk hoor voor beide partijen :-) Is het een merrie?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:14

Klopt idd, ik pb wel effe :)

Jup een merrie idd :j

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:01

:')
Soms moet het gewoon zo zijn, zeg maar...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:53

Hmmm... Moyi heeft weer iets nieuws uitgevonden wat hij zelf (geloof ik) heel grappig vindt. Hij zit momenteel echt in z'n staakfase, gaat gewoon stilstaan aan de hand en is niet meer vooruit te krijgen. Iemand hier ervaring mee en hoe pakken jullie dit aan?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:57

Omdraaien en in zn achteruit gaan lopen naar waar jij naartoe wilt :))

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:02

Oh das een goeie! Daar heb ik nog niet eens aan gedacht :-)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:12

Tammy_ schreef:
Omdraaien en in zn achteruit gaan lopen naar waar jij naartoe wilt :))

Dat.
of een extra touw meenemen en die achter je langs zwaaien tegen zijn achterwerk aan. werkt ook goed :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:16

Niet naar hem toe draaien en mee proberen te trekken. Evt kan je langs zijn schouders gaan staan, met jouw lichaam dus naar voren toen en als je bv een lang touw, leadrope of zweepje hebt, hem proberen te stimuleren mee te laten lopen door langs jouw linker zijde een klein zwiepertje richting zijn kont te geven, hoeft echt geen harde tedder te wezen, maar net dat even z'n aandacht weer bij jouw heeft :)

Hopelijk is mijn omschrijving duidelijk :=

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:20

Letizia schreef:
Niet naar hem toe draaien en mee proberen te trekken. Evt kan je langs zijn schouders gaan staan, met jouw lichaam dus naar voren toen en als je bv een lang touw, leadrope of zweepje hebt, hem proberen te stimuleren mee te laten lopen door langs jouw linker zijde een klein zwiepertje richting zijn kont te geven, hoeft echt geen harde tedder te wezen, maar net dat even z'n aandacht weer bij jouw heeft :)

Hopelijk is mijn omschrijving duidelijk :=

dat is wat ik ook schreef maar dan uitgebreider dus :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:29

Hahaha, nou ja, dan bedoelen we het zelfde :')
Ik vind dat zelf een fijne methode :j

Hier hoef ik het zwiepertje niet eens te geven, maar ze snapt m'n bedoeling :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:30

Thnx, hier kan ik wat mee!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:44

Iloontjeehh schreef:
Haha, heerlijk die Noah :D

Wat een goede berichten over Daya, dat maakt het baasje trots :D Daya is toch diegene die een tijd geleden zwaar verwaarloosd door iemand werd opgevangen?

Klopt inderdaad!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:36

Heeft er iemand nog tips om de middendraf beter te bevestigen? Day heeft het erg moeilijk om zijn kracht te behouden. Is het verstandiger om voordat hij zelf zijn impuls verliest de draf te stoppen, of hem door te laten lopen tot hij het verliest en dan terugnemen?
Lastig standje....

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:45

Korte stukjes achter elkaar doen, extra duidelijk vertrekken en terugkomen zodat hij mooi op de achterhand gaat lopen, zo bouw je meer kracht op zodat hij het steeds langer vol gaat houden en meer van de grond af komt :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:46

@ jolinda veel schakelen, stukjes midden draf terug midden draf terug, maakt ze sterker en activer voor het been ze *schieten* dan als het ware weg dit bereid je steeds meer uit. Ga ook eerst veel langs de hoefslag dan pas of de diagornaal omdat ze hier meer aanleuning hebben tijden de krachttraining van het schakelen. Maak ze wel vlug voor het been. Been is weg, ophouding is terug.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:59

Iloontjeehh schreef:
Hmmm... Moyi heeft weer iets nieuws uitgevonden wat hij zelf (geloof ik) heel grappig vindt. Hij zit momenteel echt in z'n staakfase, gaat gewoon stilstaan aan de hand en is niet meer vooruit te krijgen. Iemand hier ervaring mee en hoe pakken jullie dit aan?

Umm jaa ik heb er ook een.Hij heet Montoyo _O- :') Of op dat moment koppige rot ezel :D
Wil hij niet voorruit gaan we toch achteruit...
Hij deed het rond zijn 2e-3e jaar en wordt nu minder.

Of steeds een stapje opzij laten doen.
Dus links en dan Rechts en dan stap voor stap..uiteindelijk is dat spellentje ook niet meer leuk.

Wat bij Mo ook weleens werkt is dus druk op het touwtje en zodra hij een stapje zet druk eraf en dat herhalen..

Of een lange longeerzweep/of touw wat SH zegt..Alleen MO werd dan meestal nog koppiger

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:07

Klopt, ik doe ook met druk en loslaten maar ik heb het idee dat ie me dan alsnog negeert. Dus ik.wiliets wat effectief werkt en denk dat deze tips wel gaan werken voor mijn ezeltje ;-)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:10

Ja ik heb liever dit hoe irritant het ook is dan omhoog komen en voorbeen gebruik :')
Op stal willen ze weleens te hulp schieten maar als ik alleen ben is het handig om het zelf op te kunnen lossen.

Als tip voor de midden draf zou ik zeggen korte stukjes en proberen je binnenhand iets meer mee toe staan zodat hij de ruimte krijgen om ook zo voorbeen verder te gebruiken:)Bij Barc hielp dit super.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:44

Super! Ga er even mee aan de slag! Merkte zoiezo aan de fotos dat ik mijn handen teveel liet hangen om hem ruimte te geven... Weer een nieuwe tic om vanaf te komen..

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:47

met schakelen zou ik in meging goed hand meegeven met naar voren handen terug met terug gaan. Hoe beter het gaat hoe minder je dit kunt gaan maken