Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:27

yildiz schreef:
Ik rij sinds 1,5 jaar western met mijn AV. Dit lukt best aardig en de tijd is rijp om komend jaar te starten bij de DAWRA en de WRAN (in eerste instantie Pleasure en Horsemanship, later proberen we reining).
Ik ben heel benieuwd wie er hier op Bokt allemaal besmet zijn met het westernvirus en de AV, welk niveau je rijdt en welke onderdelen? Of rij je heerlijk recreatief western? Waar loop je (misschien) tegenaan? Zo bemerk ik dat er bijvoorbeeld maar weinig arabs zijn die in de reining lopen. Mijn paardje kan wel leuke stopjes maken maar de pivots/ spins gaan moeizaam vanwege stijfheid in dr ribben.
Ben benieuwd naar jullie reacties en misschien tot ziens volgend jaar bij de DAWRA! :D

Hier wat pics van ons:

Tijdens oefenwedstrijd
[ Afbeelding ]

Tijdens de training

[ Afbeelding ]

Ik rijd ook Western (&NH)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:36

ja Nancy jij hebt de halfbroer leren maken van Scarlet, ik heb jouw geholpen met haar Naam te maken tijdens de scottsdale show via lifestream haha! Zo helpen we elkaar! ik zie ook liever scarlet, het arabisch bloed van june en geen aftekeningen en een zwartje, ben ik zot van! Droom ik ook van als ik de lotto win, al zoveel zwarte gaan kijken, maar pik er die altijd boven de 15000 euro uit pfff!

grtjs

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:02

CounTree schreef:
raven schreef:
Nancy dank je wel. Ik ga ff puzzelen.

Momenteel ben ik zelf weer ff uitgeschakeld. Ben door me kat gebeten door 3 aders heen en t is te hopen dat t niet ontsteekt. Aangezien ik in deze arm al feit heb gehad. Nu mega reactie in me arm en tetanus prik en antibiotica rijker

Tjeezus wat voor een kat heb jij??? Grote wilde boskat of zo? Wilde die zijn wormenkuurtje niet? Donders, ben je weer lekker klaar mee....zucht

Beterschap

Idd nancy heb n boskat. Straks naar de dokterspost dus weer afwachten

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:31

Succes bij de dokter dan maar!!!
en dat word temmen die boskat.. maar er maar een tuinpoes van haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 21:17

Hopelijk valt t mee Joyce!

Nou ben vandaag ook weer lekker bezig geweest, pffff....
Vanochtend les Trail in voorbereiding op de Versatile die ik ga starten, leuk en leerzaam! Daarna was Nour aan de beurt met Parelli wat ie zo braaf deed! Dus na de les alle spullen opruimen en Nour even laten rollen in de paddock. Ik dacht nog snel op de wei zetten die jongeman omdat hij de neiging heeft dicht bij het hek te gaan rollen. Ik loop dus naar de paddock en ik zie m zich zo vastrollen tegen het hek! Zie dat hij op Houdiniachtige wijze zijn hoofd, borst en voorbenen onder het hek wurmt! :shock: Mijn hart stond stil.... Ik probeer zo kalm en zo snel mogelijk naar het hek te duiken (en besef dat dat t rare combi is :roll: ) en duw z'n hoofd en borst zo snel mogelijk terug. Dat lukt maar zijn achterbenen blijven in het hek hangen en hij paniekeert! Dus 5 slagen en een half hek later is ie los! De adrenaline giert ondertussen door m'n lichaam en ik besef dat ik m zo niet kan meenemen. Dus ff goed geademd en hem gecheckt op kreupelheden etc. Maar buiten wat schaafwondjes niks aan de hand.
Ingesmeerd met simicur (ben inmiddels grootverbruiker) en op de wei gegooid...
Half uur daarna merk ik dat mijn onderarm nogal pijn doet en dik aan t worden is. Dus hoppa; kids naar opa en naar het ziekenhuis voor de zekerheid (is niet de eerste keer dat ik iets breek en ermee door loop). 4 uur en n foto later, blijkt dat ik gelukkig niks gebroken heb maar wel flink gekneusd. Gelukkig dus geen gips! :D
Zijn maar lekker gaan eten bij onze favoriete tapastent, dag was inmiddels voorbij... :( Nour is nog gecheckt en mankeert natuurlijk en gelukkig niks...
Vraag mij opnieuw af waarom ik geen marmotten hou?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:39

Jeetje Yildiz wat vreselijk schrikken is dat, zo'n actie :oo goed dat jullie beiden er met de schrik vanaf zijn gekomen...!

Je kan ook gaan dammen, of schaken, scheelt je ook nog s centjes :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 21:56

Is daar ook zon gezellig topic voor? :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:15

Oei Yildiz... Ongeluk zit in een klein hoekje ja met paarden, weet er alles van... :+
Ennuh, kwam laatst wel een topic over skinny cavia's tegen, toch minder :)
Sterkte in ieder geval!

En wat een wilde boskat, heb er vier gehad en nog nooit problemen gehad... Waren juist goedzakken...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:35

yildiz schreef:
Is daar ook zon gezellig topic voor? :D

Kun jij dan mooi opstarten, is je hier ook goed afgegaan :D

Naakte beesten zijn niks voor mij :n Mijn beesten moeten harig zijn, hoewel Daan het een beetje heeft overdreven deze winter :=

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 23:34

Skinny cavia's?!! :n Hou t op skinny jeans en dat is t wel zon beetje... Volgend jaar gaat er ook n deken op Nour. Die dikke shetvacht werkt niet voor mijn bieren, krijgen dan regenschurft. Lekker kort houden dus!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 07:42

Soms schuilt zo een ongelukje in een kleine hoek , gelukkig is het weer eind goed al goed! Op zo een momenten dan besef je toch dat je met die rarabieren toch veel kan voorhebben want het zijn en blijvende levende wezens die ook soms hun speciale trekjes hebben en gewoontes! Maar we zien ze toch zo graag!!! Ps die parelli lessen die je met Nour volgt wat houden die in?? welke oefeningen doe je met hem??

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 08:39

Voornamelijk wijken voor (zo licht mogelijke) druk. Hij ging gisteren bv aan de rail al beide kanten zijwaarts zonder dus dat je m aanraakt. Gisteren ook oefening met de Leadrope; hij vond de Leadrope eng bij z'n benen, durfde er zelfs niet overheen te stappen, dus stap voor stap Laten wennen en uiteindelijk liep ie met het touw om z'n benen, zonder angst. Of ook het touw over z'n rug zwiepen (beide kanten) als voorbereidende oefening van opstijgen (gooi je ook je been op die hoogte er overheen), etc, etc...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:30

Wetsernfriek schreef:
ja Nancy jij hebt de halfbroer leren maken van Scarlet, ik heb jouw geholpen met haar Naam te maken tijdens de scottsdale show via lifestream haha! Zo helpen we elkaar! ik zie ook liever scarlet, het arabisch bloed van june en geen aftekeningen en een zwartje, ben ik zot van! Droom ik ook van als ik de lotto win, al zoveel zwarte gaan kijken, maar pik er die altijd boven de 15000 euro uit pfff!

grtjs

Ja toen hebben we gelachen hey Glenn..en kregen we ook nog eens op onze kop omdat we in onze eigen taal aan het bebben waren... :+. Vonden ze niet netjes?!! haha moeten ze ook maar eens meer dan 1 taal leren nietwaar. ;-)
Maaruh ik wil jou best helpen hoor...onder de 15000 mag je Scarlet best komen halen hoor. Daar kan ik best mee leven :D :P _/-\o_ :j

Maar klopt hoor Glenn, dat is waarom ik ook mijn zoektocht voor een geschikte arab hengst ben gestaakt. Ik zag paar jaar geleden of vorig jaar eindelijk ergens in europa een leuk zwart homozygoot hengstveulen met pools bloed, zonder aftekeningen, mijn bouw....ku-tjing EUR 10.000 ...was een vraagprijs, dus er ging al gauw paar duizend af...maar dan nog, hierheen krijgen, inschrijven etc etc, zit je ook zo op 10.000. En dan nog heel zien te houden....laat maar.

Yildiz lekker verhaal weer....happy end gelukkig.

Joyce....boskat <3

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:49

Trouwens hebben jullie in je bed geplast of zo??? Niet een beetje vroeg wakker voor de zondag???

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 12:58

Mïjn kids slapen echt niet uit en zéker niet op zondag haha! :P

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:20

Hoi nancy, Ik vind het héél leuk aanbod, maar sorry ik blijf bij een arabier, geen quarab! Dus zoek ik wel lekker verder en spaar ik verder, wat niet makkelijk is aangezien, training Shameless en dan de verbouwingen bommen geld kosten! Of shameless moet gouden zaad hebben haha! Ik ben benieuwd wat hij zal fokken, nu de training voor de Hengstenkeuring en hopelijk een dekking kan verkopen heb ik weer wat centjes voor de training!!

Zondag sta ik altijd héél vroeg op om mijn agenda te maken voor mijn school, nog steeds niet klaar wordt alsmaar meer en meer pff!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:31

Real die hard Glenn, respect!! Vroege Vogel hihi

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:46

Aangezien het toch vies smerig aan het sneeuwen is :( Ik ben er zooooo klaar mee! Hier dan de upload die ik had geplaatst op facebook.
Mama is volbloed arabier: Bas Almost June en Papa is Quarter: A Radical Ride.

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:56

Ze is echt prachtig Nancy en echt pik pik zwart geen wit haartje te bespeuren héél gaaf! Ps is dat bij jullie thuis die stallen? echt heel knap en gezellig!!

mvg Glenn

(pff net gedaan met die agenda pfff, thema stenen week 2 is klaar)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:21

Thanks Glenn. En idd dit zijn onze stallen/schuur. Links zie je de muur van ons huis en rechts de stallen. In het tussen gangetje van beide gebouwen zit ook aan weerszijde een deur, schuin tegenover elkaar dus met 1 stap zijn we van huis in stal. :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:41

jeetje yildiz wat een schrik weer! gelukkig zijn jullie er beide nog goed af gekomen.
Nu ook geen achteraf schade bij nour en jou?

Scarlet is leuk!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:14

Wat heb jij weer een mazzel met je romals Jes!! Vuist erom heen en rijden.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:51

??? heeft Jes romals gekocht?? of ik snap het even niet??

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:35

JAAAA!! Wel gewone trainings romals, dus niets aparts, maar ben er echt super blij mee!
Kan niet wachten tot ik ze kan gaan uitproberen! *\o/*

Glenn, ja klopt heb net per toeval romals over kunnen nemen van iemand tegen een heeeeeeeeel mooi prijsje! hihi
Ik heb namelijk steeds meer last van mijn handen en heb steeds meer moeite om mijn teugels goed vast te kunnen houden. Als ik veel last had, deed ik er al een gewone dressuur teugel aan, zodat ik mijn teugels niet kon verliezen. (just in case) en nu kreeg ik net via facebook een super aanbieding om haar romals over te nemen. Die kans heb ik natuurlijk gegrepen.
Heb er nog nooit mee gereden, maar dit is een mooie gelegenheid om het eens uit te proberen. :j
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 24-02-13 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:37

Glenn, lieve schat, je zult nu toch echt aan Facebook moeten geloven hoor! :P Je mist de helft...

Vandaag gelukkig boven verwachting goed met m'n arm! Ik kan er eigenlijk al wel alles weer zonder echt door de grond te zakken van de pijn. De zwelling is ook al bijna weg! *\o/* Nour helaas wel n dik been maar kreupelde niet en was lekker aan t bokken en gek aan t doen, dus dat zal ook wel los lopen... Meneer weggejaagd, hij wilde wéér aan t hek gaan rollen, wat hééft dat beest?!!! 8)7