* is van plan deze week ook spulletjes te gaan halen* maar voordat ik dat doe ga ik nog een domme ( ooh nee domme vragen bestaan niet, niet vragen is pas dom ) stellen,, moet je speciaal wol hebben er voor>
ik heb het gewon met wol van de zeeman gemaakt. vervolgens heb ik 2 macramee-strengen naast elkeer genaaid op een stoot band voor in je broek. het resultaat is erg mooi geworden. ik ga dalijk foto's maken (heb eindelijk een digi ) en dan kijken of dat ik ze hier geplaatst krijg. heeft iemand een tip om ze hier te plaatsten? ik werk via mijn album!!! alvast bedankt.
ik ga toch eens ook aan de slag moeten. Macrameeën deed ik vroeger heel graag, en jullie hebben hier wel al leuke ideetjes laten zien. Kan je macramee-draad in een wolwinkel kopen ? Of zou ik naar een echte hobbywinkel moeten ? (die ligt nl 2 keer zo ver als de wolwinkel )
Ik kan het natuurlijk ook altijd gewoon gaan vragen daar.
Iemand een idee hoeveel cm je nodig hebt voor een grote cob / kleine full ? Een metertje of zo ?
O ja, ik las hier iets over hondenkettingen. Ga daar niet mee op de baan, want dat trekt je paard zo kapot als ie wil (spreek van ondervinding, gelukkig bleeft het paard in kwestie mooi naast ons staan). Heb ondertussen al een paar zware hengstenkettingen liggen.
nou, mijn halster is zo goed als af. ik ben er nu 2 dagen mee bezig geweest! het is mijn eerste halster, dus ga zo dadelijk niet te kritisch kijken ok?
Ik stel het afmaken steeds uit..Hahaha, jaa, ik doe het vanavond wel.. * savonds.. Nee, doe het morgen wel Heb ketting, goud, voor op de neus. Alleen nog inelkaar zertten, dat is alles wat ik nog moet doen !
dit is het halster "helemaal" ik weet nog niet of ik er wel een ketting bij wil maken, mijn verzorgpaardje is nl nogal gevoelig op het hoofd!
dit is de neusriem. deze heb ik gemaakt door een macramee streng op een stootband te naaien, op de helft van de streng, ben ik weer terug gegaan over de band met als gevolg dat het dubbel is nu.
dit is de verbinding tussen de neusriem en het bakstuk(?) het zwarte stukje is niet zo heel erg mooi, maar wist even niet hoe het anders op te lossen
dit is dan het bakstuk, nou ja, iig het stuk wat achter de oren door gaat. dit is gemaakt van 30 draden wol van ongeveer 1.50m. *edit* de draden heb ik gevlochten hihi <met dank aan toeka>
@kitag1rl: tuurlijk kun je ook een halster maken voor een kwpn! misschien kun je het dan wat breder maken? als het een wat forser paard zou zijn. ik dnek dat je gewoon even moet kijken hoe je paard gebouwd is. zo maak ik mijn halster voor een friesje, maar deze heeft een heel mooi fijn hoofdje, dus kan et iets smaller!
@toeka: dank je wel. nu ik een maal weet hoe het moet, is het ineens héél makkelijk
Hee Bijke wat is die ava precies? Omdat je zegt dat ze daar macramee draad hebben ben ik wel geintresseerd! Er komen vanavond foto's van mijn borsttuig.
Dat is een winkel met papaierwaren in België. Weet niet of ze die in Nederland ook hebben, maar vermits ik jokari ken (ze rijdt een pony van dezelfde eigenaresse als ik), wist ik dat ze daar misschien terecht kon omdat het in de buurt is.
hallo, ik heb misschien een vraag die al tig keer beantwoord is maar kan het even niet terug vinden.. ik wil in mijn vakantie ook heel graag gaan beginnen aan zoiets vind die van mistica op pagina 1 persoonlijk heel mooi.. maar wat heb je voor zoiets nou precies nodig en waar kun je het kopen? alvast bedankt