Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden (max 2 foto's pp)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jmc

Re: Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 00:02

dakhilah schreef:
En jij wel?neem ik aan?
Dacht ook dat men ontopic bleef?
gr,sas.

Ik wel ja. Maar goed, laten we maar ontopic gaan Knipoog .
Dit is het niet waard.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 06:07

CtjeLief schreef:
[***], ik denk een heel leuk en mooi paardje om verder mee de sport in te kunnen, mooie maat, mooie bloedlijn (al doet dat er niet echt meer toe omdat ie ruin is, als ik het goed heb begrepen??) ik taxeer hem tegen de 3000 euro ongeveer.. kan wellicht oplopen als hij op niveau gaat presteren...

Bedankt voor het taxeren!
Hij is inderdaad een ruin. Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 06:09

Redrumfox schreef:
Ik ga ook maar eens taxeren, Pardusz zet ik er ooit nog wel een keer tussen. Lachen

Ibn Orashaan x Orashaan x Wahani El Gezirah, van [***]
Flink aan de maat, nog lekker jong en beheerst nu al L oefeningen > als je dit voortzet kan je waarschijnlijk ver komen als hij het nu al door heeft, niet bijzonder veel type: normaal. sprekend hoofdje.
Taxatie: €3250,- minstens

Bedankt voor het taxeren!
Hij heeft inderdaad al veel dingen door, hij kent zelfs het begin van schouderbinnenwaarts. Nog niet in draf, maar alleen in stap. Maar voor de rest hou ik me er ook niet zoveel mee bezig, omdat hij nog jong is. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:00

Redrumfox schreef:
missfcdb schreef:
dakhilah Ik ga helemaal met je eens.
Ze is niet jong meer.
Maar als je bij ons langs komt en ik zet der in de bak dan is het net een veulen.
Maar inderdaad met jou ben ik het wel mee eens.
En ik laat der nog een keer dekken wil niet dat het tenkosten van mijn schat gaat Haha!
ik bp je zo even over iets best wel eng hoor.

Nee goh.. mensen die zeggen wat jij wil horen hebben natuurlijk ááááltijd gelijk. Lekker kinderachtig. Rolleyes
In mijn ogen hoor jij niet op bokt thuis aangezien je niet fatsoenlijk een discussie aan kan gaan en overal waar je de kans ziet offtopic gaat, erg onvolwassen.

Nee hoor ik heb iedereen gelijk gegeven maar dat is om dat ik toch weet wat ze kan Knipoog
geef jullie je zin wees blij Haha!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:50

Hallo Doei!

xXxkimmii Leuke pony. Ik kan aan de foto`s niet veel zien, maar wat ik er aan kan zien is dat ze wel leuk loopt Haha! Lekker opgewekt koppie. Ik denk toch zeker 2000 euro. Nu maar snel starten!
peehtje Erg leuk paard, met zo te zien een hele leuke toekomst voor zich. Toch wel 2500-3000 euro.

Ben erg benieuwd waar jullie deze jongen op taxeren Bloos

Naam: Pawo (Wielki)
Leeftijd: 13 jaar
Schofthoogte: 1.50m
V. Pawodok
M. Cha Cha (Wielki)
(Russische bloedlijn)
Geslacht:Dekhengst
Shows: Heeft alle predikaten op zak
Rontchologisch goedgekeurd
Sport: M2 Dressuur
Springt af en toe een wedstrijdje op L niveau mee.
(Noorse dekhengst)

Hij heeft al een aantal goed presterende nakomelingen voortgebracht. Als 3 jarige heeft hij zowel internationaal als landelijk veel shows gewonnen. Hier in Noorwegen heeft hij entertainment shows gedaan en is hij goedgekeurd als predikaat-prestatie dekhengst. Op een show in Oslo brak hij door en won hij de titel voor "beste Noorse AV dekhengst"
Verder heeft hij gèèn gebreken en is een zeer gemoedelijk dier. Achter heeft hij 2 witte sokjes en is nu vliegenschimmel.

Hier de foto`s:

Afbeelding Als 3 jarige op de keuring. (Won deze uiteraard)
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YM8YVJBJ.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e48/Gabion/20071026013.jpg?t=1198137148
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PWVU7BQD.jpg

(Ik weet wat hij op de huidige markt op zou brengen, maar ben toch benieuwd wat hij ijo waard is)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:35

Kun je wat meer vertellen over zijn nakomelingen en de prestaties? Het is moeilijk taxeren omdat ik denk dat er in Noorwegen een heel andere grotere markt voor is, persoonlijk denk ik dat de taxatiewaarde hier in NL, of belgie lager ligt dan in Noorwegen omdat ik denk dat de lijnen hier minder geliefd/gewild zijn.. Ik zou wat meer over de nakomelingen willen weten als dat kan.. Wat ik zelf van hem vind, een mooi paard met rastype, niet extreem, maar gewoon een goed in elkaar zittend paard. op de foto's vind ik zijn hoofd ok, maar niet spectaculair, zijn oog toont wat klein (kan aan de foto liggen?) en niet overdreven veel dish. Voor mij zou de waarde met wat ik nu weet en zie rond de 8000/9000 liggen.. Nogmaals, ik denk dat je in Noorwegen een heel andere prijs kan zetten, hoeveel weet ik niet..

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:21

Ja dat ben ik met je eens, de marktwaarde is hier wat hoger, hier ligt zijn waarde op zo`n 40.000 euro Bloos Hijis getaxeerd door zo`n taxeur.

Zijn oog is redelijk groot: Goede basisgangen en een spectaculaire draf. Lastig om dat te laten zien zo...

Oh dan moet ik even goed zoeken naar die nakomelingen Tong uitsteken Hij is niet van mij namelijk, ik heb hem in traning staan.
Ik weet wal dat zijn nakomelingen het goed in de sport doen. Èen is predikaat merrie geworden en wordt nu als fokmerrie gebruikt op een AV fokkerij. Doet het ook goed op de shows met goede basisgangen en een spectaculaire draf.

Dit is een stukje artikkel over pawo:
WIELKI PAWO Grey stallion. 1994. (Pawodok – Wielka Cha-Cha) Owner/Breeder: Åge Stenumgård. Strain: Kehailan Dajani (Mlecha)
The Norwegian Arab Horse Society is pleased to announce that Wielki Pawo has been awarded their 2006 WAHO Trophy. This lovely stallion of predominantly Polish bloodlines has been champion several times at international shows as well as gaining Best in Show titles.
He also excels under saddle. Over the last few years he has been trained and ridden in several competitions including dressage, with good results.

His wonderful temperament has also allowed him to be used for some rather unusual assignments. He has been used by an artist who wanted photos with a horse in different kinds of situations. The first time it was by the photographer Knut Bry who wanted to make a poster for a play. Wielki Pawo was the horse he chose, and he took the horse indoors onto the stage of the Oslo National Theatre to get the poster he wanted. In the summer of 2006 another artist, Kristin Gunter, wanted to show the movement of a horse from a very different viewpoint - from directly underneath. This was a very complicated project because the horse had to trot across a bridge made of Plexiglas which was 15 metres long and suspended 1.5 metres above ground level.

An Arabian was perfect for this job because the horse could not be too heavy (due to the strength of the Plexiglas), and again Wielki Pawo was chosen. The artist then stood underneath this Plexiglas bridge, filming the horse. Kristin Gunter showed this film at Kistefoss museum with very great success.

To successfully meet such unusual challenges, a horse must have tremendous trust and confidence in his handler in what he is being asked to do. Therefore, it was considered that for the above reasons, as well as for his beauty and show wins, Wielki Pawo displays the best Arabian attributes to a high degree, and is a worthy ambassador of the breed in Norway.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:29

Poolse bloedlijn dus Bloos Dat krijg je nu het je eigen paard niet is hè Tong uitsteken

Ik hoop deze vakantie recente foto`s te maken. Het is zo`n gaaf model! Knipoog

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:29

foutje Bloos

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:17

Pawo
Jeetje wat een schoonheid zeg! Hij heeft een prachtige halsaanzet; komt niet te diep uit de borst zoals je vaak tegenkomt. Sprekend hoofdje, populaire kleur, net papiertje, doet het goed onder het zadel, zeer goede resultaten in het showwereldje, blijkbaar een goed karakter (kan ik niet over oordelen, neem ik van jou aan), nog redelijk jong. Wat ik ook erg mooi vind aan dit paard is dat vanaf zijn neus tot het eind van zijn staartwortel 1 mooie golvende lijn is. Dat is heel elegant.
Taxatie: Poeh hé.. Toch zeker wel tussen de €30.000 en €40.000

Hij is werkelijk prachtig! Daarbij komt dat ik helemaal verkikkerd ben op dit type: flinke hals en ondanks dat lange benen, niet te klein hoofd en alles netjes in proportie. Hij is echt perfect! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:23

Precious20 schreef:
missfcdb schreef:
Had ik het over jou nee
Over jou wis ik allang dat jij arabjes traint.
Dus jou had ik eigelijk al op lijst met respect gezet Knipoog
Ik heb toch niet bij neer gezet wie Bloos

Dan neem ik aan dat je mij bedoelt... Laat het dan een troost zijn, maar ook ik heb op verschillende fokkerijen met showpaarden gewerkt. Indien je de hele waslijst van stoeterijen en showpaarden wil hebben, mag je me altijd pb'en. Eens zien of je dan nog lacht... Knipoog

Heb je bp gestuurd

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:37

Ik geef niet zoveel uit aan paarden, ongeacht wat ze voor bloedlijnen hebben of gepresteerd hebben... Ik ben dus ook niet goed in taxeren.
Ik zou Pawo gewoon tot een 10.000 euro houden (NED. begrippen).

Ik wil Sabiha nog een keer aan jullie voorstellen nu ze ingereden is Haha!

Naam: A.F. Sabiha
Geboortedatum: 27 april 2003
Schofthoogte: ong 1.50m (zeker nog niet groter, maar groeit hopelijk nog)
V. Aparan
M. Rih al Djanna (Balasjow x Kadour)
(Russische bloedlijn)
Geslacht: merrie
Shows: Heeft door ongeluk op 1 jarige leeftijd een permanente dikke knie en schiefels opgelopen, dus niet op shows uitgebracht (was wel de bedoeling)
Rontgenologisch: goedgekeurd
Sport: Is nu een paar maanden onder het zadel en is zeer braaf, af en toe wat uitproberen, ze is zeer bewerkbaar en niet schrikachtig. Wel snel onder de indruk van dingen. Springen vindt ze leuk en buitenrijden ook. Heeft zeer goede en ruime gangen, en een zeer sterke, stuwende achterhand, ze belooft wat voor de dressuur Ja
Ze is nu ongeveer B nivo klaar.
Dekking: voor het jaar 2008 staat de hengst Hallim's Shah JC te wachten op haar...
Ben benieuwd wat deze bloedlijncombi gaat doen Ja
http://www.allbreedpedigree.com/hallims+shah+jc

Afbeelding

Afbeelding

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:07

Nou join the club Tong uitsteken

Ja leuke merrie trouwens Griebels!
Leuke bloedlijn, mooi opgewekt koppie, jammer van die schade aan de knieen. Gaat de waarde vaker toch mee omlaag.
Ik heb geen idee van taxeren, maar wat ik nu aan haar afzie, zo`n 3.000 tot 4.000 euro??? Heb geen idee.

Leuk dier!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:37

Er is niets mis meer met haar knie. Ze heeft nav de operatie een onrustige groeischijf gehad en daardoor is de knie dikker. Maar die knie geeft geen belemmeringen, alleen een schoonheidsfoutje dus. Net als de schiefels...

Ze is dus helemaal goedgekeurd, en zou alle takken van sport mogen beoefenen...

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:49

Dat heeft mijn forester ook, iig zoiets. Hebben hem toen laten taxeren voor de emigratie èn hij heeft HKO èn een schoongheidsfout aan zijn bijde ribbenkasten. Ging de waarden ook fors in omlaag. Ik vind het opzich wel wat overderven, maar zo gaat dat.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:52

WEet ik niet hoor, ik heb bewijzen dat er niets mis is met die knie. Dus daar kunnen ze niets van zeggen in mijn ogen.
Knie is goed, punt Haha!

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:54

Griebels:

Mooi paard, goed gebouwd.
Mooie verhoudingen, hoofd lijkt wel iets klein op de eerste foto.
Jammer van de knie..
Ik schat zo 4.500 a 5.000

ps. leuk dat zij gedekt wordt door Hallim's Shah JC.
die heb ik een hele poos verzorgd Lachen
nu kom ik er nog af en toe.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:07

Leuk om te lezen dat de taxatie nu wat hoger ligt nu ze ingereden is en wat opgeknapt is na de opfok. Trouwens een belangrijk punt vergeten te melden... Ze heeft zomerexceem Boos!

Hoofdje is niet kleiner dan die van mijn hengst, maar wel heel sprekend, grote ogen en vooral driehoeksoogjes Haha!
Vind ik persoonlijk heel erg mooi Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:08

Ps kom je bij Kathy of bij Ylona?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:16

leuke merrie, zit goede beweging in zo op de foto en een aansprekend hoofdje op de foto.. ik vrees ook dat de knie en zeker ook de exceem invloed heeft. Zelf ben ik geen fan van apparan bloed, maar dat is persoonlijk natuurlijk.. Ik taxeer haar zo rond de 3000/3500 euro.. spannend dat je gaat fokken! Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:20

tussen de 3.000 en 35.000 Gestoord

Tiepfoutje haha...
moet natuurlijk 30.000 en 35.000 zijn Schijnheilig

ik heb haar niet gekocht op afstamming maar op karakter, dus voor de afstamming had ik haar laten staan, zijn er teveel van Knipoog

Ik ga niet fokken hoor, ze is half uitgeleend. Ik wil geen veulen, kan ik niet meer verkopen Schijnheilig

Exceem mag invloed hebben, knie vind ik van niet. STEL ik zou haar ooit moeten verkopen (wat niet gebeurd maar goed Knipoog ) dan kan iemand die die knie een probleem vind in combinatie met de prijs, gewoon weer naar huis gaan zonder Sabiha Knipoog
Bewijs is er dat die knie goed is, niets mis mee.
Maar ik ben dan ook errug eigenwijs Schijnheilig

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:21

Hey Ctjelief, nu heb je je bericht aangepast, maar wel verkeerd Tong uitsteken

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:35

haha.. ik pas mn waarde toch wel aan, 3500/4000, omdat het toch een merrie is, waar je wellicht best leuk mee kan fokken! Ikzelf zou misschien ook geen zorgen maken om de knie, maar ik denk toch dat er mensen zijn die dat wel zouden hebben.. Maar goed, gelukkig betekent die knie verder niets..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:36

We zullen zien... in 2009 krijgen jullie hopelijk veullie fotootjes te zien Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:37

Miss offtopic, maar vind je van de combi?