Jep, hier verharen ze beide momenteel flink Annika! Bij Yusraa lag er een tapijt van een paar cm dik omheen
Fijn dat je weer wat met Ely kunt werken! Jij schiet ook al mooi op zeg! (onderschrift)
YildizArabs
Geplaatst: 23-03-15 19:59
Idd hier ook Joyce! Vooral Jazzy en Yazahra meeeeega! Kun je lekkere trui van breien haha!
Bren sterkte! Fijn dat Mas er voor je is! Sommige hebben dat soort dingen meteen door he?❤️
Jij ook Kat! M'n PB staat open he? Leuke Ilya pics weer! Klein hartendiefje!
Eline dat komt me echt bekend voor! En idd wat je instructrice zegt, ff laten ontladen zodat ze daarna en ontspannen zijn én beter bij de les! Fijn te horen dat t zo lekker ging!
Annika, lastig! Zou doen wat je hart je ingeeft én daarna het eens met je man bespreken, ik ieder geval iemand die niet hormonaal is! Had namelijk zon zelfde ding bij de zwangerschap bij de eerste (Khan); had al een pup gereserveerd! Toen is mijn moeder mega boos geworden waarop ik de pup heb afgemeld. En blij toe! Jeetje hoe je leven toch in ene verandert als je kleine er eenmaal is! Allemaal leuk hoor echt, maar wel op z'n kop. Althans das mijn ervaring.
Oh en ja veulen Nour x Jazzy is idd in utero verkocht! Goed van mij he? Kan ik me er ook niet aan hechten hihi! Nee, zonder gekheid, heel blij met deze deal, krijgt 5 sterren huisje en blijft gedurende de opfokperiode nog lekker bij ons wonen.
Miran hoe heet je bok?! Hij is vet gaaaaaaaaf!!!! Got Personality and Personality Goes a loooooong way!
Vanmiddag de pannen erop gegooid, veel te lekker weer, en met meneer, na z'n tukje...
lekker de (lege) achtertuin verkend! Top rit weer!
Net toen ik in galop zon Black/Bay stallion gevoel had en heel penny hem dit ook vertelde hoe geweldig ik m vond en dus knuffelde en niet oplette, schrok meneer (neee niet van mij! ) maar van drie reetjes die vanuit de greppel het veld op huppelden!
Lag er bijna af met die grappenmakerd!
Oh en ja was super gaaf gisteren in Wanroy! Waaaaaar blijft dat verslag Jes?!!! Genoten!
Bimmetje
Geplaatst: 23-03-15 21:35
aaah wat ligt ie daat lekker yil!
Even egopost sorry, maar moet even gaan voeren nu. Nou zal ik mijn verslagje nog doen....
Gister half 2 was yil bij mij en zijn we richting wanroij vertrokken. Als het allemaal zou lopen zoals gepland, zou onze rubriek tussen 15.00 en 16.00 beginnen. Echt was het wel weer zo verschrikkelijk uitgelopen dat dat pas 17.15 werd voor ze begonnen. Toen hadden we het geluk dat ik als 23e was ingedeeld en dus pas om 19.18 de arena mocht betreden. Jeetje wat een pech zeg! Dus 4 uur daar gestaan voor we eens actie konden gaan ondernemen. Gelukkig hadden we goed gezelschap en hebben we er een mini arab campinkje van gemaakt met de familie groenenboom ofwel de Countree Ranch hihi dus zo sleepte we elkaar erdoor. Was echt super gezellig!
Nou om 17.00 zat ik erop om even de arena te gaan verkennen. Helaas! Omdat het al zo uitgelopen was mochten de beginners de arena niet meer verkennen. Hmmm ik dacht wij beginners waren Nou ja ook prima dan een rondje in de losrijbak gedaan. kwartiertje denk ik en toen weer klaar en afgezadeld. 2 uur later mocht ik dan eindelijk. Lekker losgereden en het ging goed. Mijn trainer Anne was er ook, dus kreeg ter plekke coaching! Heerlijk! Nou er werden scores van 72 gereden, dus dat waren dan ook combinaties die er gewoon eigenlijk niet meer thuis horen. Dus laat ze maar snel alles winnen, des te eerder zijn ze vertrokken hihi
Nou ja, nu mochten wij, de grote schitterende arena binnen. En wat voelde het goed! We begonnen lekker en goed, helaas heb ik telraampje nodig want had een keer 5 spins gedraaid ipv 4, dus een 0-score Nou ja pech gehad, gewoon lekker doorgaan en schoolen die hap! En dat hebben we gedaan! De run was bepaald niet vlekkeloos, we hadden nogal wat mis communicaties hier en daar. Helaas kreeg ik soms even geen juiste reactie van Tie, dat dus resulteerde in wat penalty's, maar joh daar had ik haar weer door en we gingen weer lekker verder met een los teugeltje. Dit hebben we 4x gehad, maar!!!! We hadden er ook super fijne sterke stukken tussen. Spins waren ook echt niet slecht. Vooral het begin was even moeilijk, maar dat was te danken aan de zwaardere arena als de losrijbaan. Maar hey, ik heb zo onwijs genoten! Van Tie, van Yil, van nancy en haar familie, van mijn joep en stalgenootjes en vrienden!! Heb veel support gehad en dat voelt goed.
Vanmiddag kreeg ik te horen dat de scoresheet online stond van nancy en dat ze mijn run gewoon door hebben gescoord en dat ik daar heel trots op mocht zijn, toen ik keek bleek dat ik het nog lang niet zo slecht had gedaan inclusief de 3,5 penalty. Score zou dan zijn 61,5! Dus nee we klagen zeker niet! Dat zou dan een gedeelde 18e plaats zijn van de 27. Op naar de volgende reining wedstrijd en dan gaan we voor een score! hihi
We hebben idd de wedstrijdplanning iets aangepast. We gaan alleen maar reinen dit seizoen en ik heb er zin in! Geen gezeur, geen gezeik, gewoon let's go en slide!! the greatest pride! 26 april eerst de ridden op de amateur EK in lille en dan 24 mei weer naar wanroij!
Sorry voor mijn lange verslag. Maar ja het was ook zo'n leuke dag!
hey meiden, zal even snel een verslagje doen...lees mee hoor... Kan even niet veel reageren, manlief wordt morgen toch geopereerd gaat toch niet zoals het hoort met zijn been... Paarden zijn afgelopen weekend weer terug verhuisd naar onze oude stek bij mij ouders, Asal voelt zich weer helemaal thuis, vandaag de training weer rustig opgepakt aan de longe en het viel me niks tegen na onze winterstop Nu gauw naar bed morgen gaat nog een spannende dag worden.... sorry voor mij ego post ik hoop in deze dagen mij weer fijn bij jullie te kunnen voegen
Fijn Eline en Annika dat jullie trainingen goed gingen
Jeetje wat een hoop uitloop! Is dat normaal? Snap niet zo veel van reining maar als je gevoel goed is.....
Fijn Joyce dat de paardjes over zijn. Heel veel succes en sterkte morgen
Overmorgen ga ik voor drie dragen richting Brugge (Belgie) voor het Equine Health and Nutrition Congres. Is nog vanuit stage georiganiseerd, ik ga daar drie dagen vrijwillig helpen Super gaaf. Komen heel wat interessante mensen en een aantal presentaties mbt endurance. Heel veel zin in
YildizArabs
Geplaatst: 24-03-15 08:09
Joyce beterschap en sterkte met je man vandaag! Wat denken ze dat er aan de hand is?
Jes mooi verslag! Enne Nicky, van jou verwachten we ook een uitgebreid verslag he?! Lijkt me heel interessant congres!
Miran wat een leuk bokje heb je! Jazzy haar baby al verkocht, doe je goed Yildiz! En inderdaad, dan kan je er ook niet aan hechten Trusthim, leuk van Marah hoor, maar het blijft een HK topic hier he Mish en Olina gezellig samen gemeet, wat lief! en fijn dat het goed ging Ik had al even gespiekt Nicky, wat een prachtige foto's
Katja praaaachtige foto!
Eline fijn dat je zo'n scherpe instructrice hebt! Even gas kunnen geven is erg fijn voor een paard, ik maak ook gretig gebruik van onze buitenbak daarvoor
Zondag heb ik dus een heeeeeeele lange dag ( ) gehad, maar met resultaat: mijn pupil is allround kampioen van de indoor competitie geworden!! Met sjerp, volkslied en allemaal prachtige plakkaten en rozetten Ik moest er bijna van huilen, zo trots was ik!!
Oh en Noah heeft een parcoursje gesprongen met een meisje waarvan haar eigen pony kreupel was. Maar Noah was beledigd toen ze hem slordig aanreed op een hindernis, dus ging hij er middenin staan Uiteindelijk wel het parcours uitgereden
@yildiz hij heeft een onderhuidse nloeduitstorting die niet vsnzelf weg wil. Deze veroorzaak ook verdrukking vd beenspieren dus wanneer ze hier niks aan doen worden de spieren niet voldoende doorbloed en dit kan erge gevolgen hebben.
even uit de meelees modus. Joyce beterschap met je man.
geshahquille
Geplaatst: 24-03-15 16:14
Joyce beterschap voor je man en wat fijn dat je paardjes verhuisd zijn gaat het goed met ze?
Zo wat goed tammy van je pupil ik snap dat je trots bent. En Noah ja het is een echt arabier he zo herkenbaar en leuk.
Jeetje zo veel uitgelopen phoe daar zou ik echt niet vrolijk van worden hou echt niet van wachten maar wel top gereden met Tie op naar de volgende keer en dan komen jullie vast met prijzen naar huis.
Dat is leuk en leerzaam Nicky.
Yildiz veulen al verkocht tja dubbel natuurlijk want stel dat...... maar ja als ........ Das het nadeel van fokken natuurlijk je moet ook verkopen en dan is het wel heel fijn als je al een toppie huisje hebt. Maar wat ik me dan nog wel afvraag je moet toch vallen voor een veulen en wat als dat toch niet het geval is bij de nieuwe eigenaren? Nou ja mischien denk ik altijd wel te veel het is maar goed dat we gestopt zijn he .
Ely weer terug op aarde fijn dat je weer energie krijgt en ja hoor lekker jaartje uitstellen ze is nog jong genoeg om mee te dekken.
Eline Dibah is heel voorwaarts ze loopt altijd een beetje onder haar werk uit in de buiten rit gaat het nu super. Maar in de bak wil het nog niet helemaal lukken ze krijgt verder genoeg ruimte van mij om uit te razen het zij los in de bak of aan de longe maar onder het zadel probeer ik haar toch wat rustiger te laten lopen en dat lukt niet altijd maar we gaan vooruit Fijn dat je les goed ging en dat je een lekkere ontspannen les had dat is inderdaad lastig als je ze nergens even kunt laten uit razen.
Nou weer een toppie daggie met mijn kanjer Qaseem en zijn mama Sil naar het strand geweest. Het laden op de heenweg ging wat langzamer maar onder weg was ie super braaf. Op het strand zo rustig lief en hup de zee in onveral langs en heerlijk rustig mee lopen wat toch een heerlijk dier. De terug weg met een beetje hulp zo de trailer in ja ik kan niet anders zeggen .
YildizArabs
Geplaatst: 24-03-15 18:48
Wauw topppppie Tamara!!!! Proficiat! Jaaaa, snap dat je trots bent hoor!
Oef Joyce, klinkt nie goed nie! Hoe is t vandaag gegaan? Wat gaan ze nu doen? Beterschap voor je man.
Wat n mooie momenten heb je daar weer op camera Gelske! Prachtig! Top dat ie t zo goed deed, net een kind he die dan z'n eerste pasjes zet! Hard van genieten hoor! En nee, totaal geen dubbel gevoel over de verkoop! Hoe slecht ik me toen bij de bijna verkoop van Yazahra voelde (en t daarom ook afblies), hoe goed voelt deze! Klopt helemaal! En ja als t merrieveulen is he, tja in dat geval behoud Yil het recht er in de toekomst 1 veulen uit te halen! Mooi man!
Ik reageer maar heel af en toe. Lees wel trouw mee geniet volop van jullie verhalen.
Tammy_
Geplaatst: 25-03-15 09:06
heb je goed geregeld dus Yil!!
mijn twee kampioentjes van de mama van het meisje had ik een bos bloemen en een aardigheidje gekregen, maar de pony vond de bloemen ook wel erg leuk!
Noah liep gisteren trouwens weer heeeeeerlijk zijn linkergalop begint echt duidelijk sterker te worden, en rechtsom galoppeert hij wel met weinig sprong, maar wel helemaal nageeflijk en met een ontspannen rug. Alsof ik zweefde gisteren!
Annikab
Geplaatst: 25-03-15 11:01
Ja, het gaat opeens hard, Joyce, soms dringt het even tot me door dat ik gewoon al over 10 weken kan gaan bevallen
Geweldig verhaal van die puppy, Yildiz! Op het moment heb ik niet de juiste stalling voor Ely om met een veulen te staan en ik wil ook niet de stress van verhuizen in dracht etc. dus sowieso eerst een goede stal vinden en daarna dekken, maar was net zo blij eindelijk weer een hengst gevonden te hebben waar ik warm van werd... Lekkere slaapkop, die Nour!
Top dat de wedstrijd zo gezellig was, Jessica! Beetje jammer van het wachten wel...
Sterkte met je man, Joyce!
Klinkt als een interessant congres, Nicky!
Wat een heerlijke foto's van jou en je knulletje, Gelske!
Zo belangrijk om het goede gevoel bij een verkoop te hebben. Ik kon vorig jaar Dos al meerdere keren verkopen, maar het voelde iedere keer niet goed, dus haar weer uit de verkoop getrokken tot we dit jaar toevallig tegen haar nieuwe baasje aanliepen. Dat voelde meteen goed en nul komma nul spijt van de verkoop gehad!
Leuke foto met je kampioentjes, Tamara!
Gisteren weer helemaal blij met Ely! Sinds die heftige hengstigheid is ze weer helemaal happy, alsof die hengstigheid haar al de hele winter dwarszat ofzo. Superbraaf haar rondjes maken en op een gegeven moment showmodus aan en toen ik showmodus kon koppelen aan de brave modus had ik zo'n enorm lekker lopend paard, zoveel souplesse, ruimte en veer in de beweging Echt genieten!
YildizArabs
Geplaatst: 25-03-15 13:33
Heerlijke foto Tam! En super leuk dat moeder je zo verwend heeft, de pony vond het vooral n lekker cadeautje hihi! En Noah lekker aan t lopen! Dat zijn dan van die momenten dat je echt echt geniet van je paard! Zelfde met Ely! Af en toe kan dat behang niet dik genoeg zijn en zeker met merries, en dan weer... Hoppa, zo mooi!❤️ Het gaat idd hard! Laatst die foto van jou met die grote buik! Wow, das andere koek dan toen ik je bij Kris d'r opening zag! Hoe voel je je? Kijk je uit naar de bevalling of zie je er tegen op?
Nicky hoe was t seminar? Je had t laatst over polar hartslagmeter en koppelen aan Endomondo? Hoe doe ik dat? Vandaag voor t eerst uitgeprobeerd, spulleke joh! Alleen weet ik nog niet zo goed hoe alles te interpreteren? Heeft iemand tips? Of een link? Zelf ook maar eens googlen. Training vandaag met Tie: Had nu n erg bezorgde Tie vanwege de drukte met tractors en opening van een brug waardoor t op onze polderroute kei druk was: Gem hartslag 123 Max hartslag 213 Min hartslag 53
Nee hoor, ze kunnen met gemak 230 halen hoor Dan is de hartslag van Set toen in rust gemeten. Dayem zit in rust rond de 50, stap 60-75, draf tot 120. Check de grafiekjes op m'n endomondo maar eens. Ik ben een paar weken terug naar een lezing van Tonkie geweest over trainen met hartslagmeter. Was erg interessant en geeft een aantal handvatten, moet je maar ff in de gaten houden of ze die nog een keer geeft!
Ik heb zelf een TomTom horloge en in het programmaatje op de computer kan ik zeggen dat ie m'n trainingen door linkt naar endomondo. Wat voor hartslagmeter heb je precies (dus niet je horloge). Als die op analoog signaal wordt het lastig. De Polar Equine Belt icm H7 transmitter werkt op Bluetooth dus kan hem ook direct aan endomondo koppelen als ik m'n horloge ben vergeten.
Gelske, wat een leuke foto's en wat heb je een braaf kind!
Annika, fijn dat Ely nu weer goed in haar vel zit!
Nicky, veel plezier in Brugge, cool!
Set_Elkol
Geplaatst: 25-03-15 14:23
Gefeliciteerd met de in utero verkoop Yildiz!
Fijn van de tips voor Sem Eline, fijn dat het rijden meteen beter ging
Fijn dat Ely zo lekker gaat Annika
Hier verharen ze nu ook verschrikkelijk
Wat vervelend die uitloop Jessica, gelukkig ging alles verder wel goed!
Joyce heel veel succes met het been van je man, wat vervelend dat hij nou toch geopereerd moet
Veel plezier op het congres Nicky!
Super resultaat Tam van je leskindje
Wat stoer van Quaseem Gelske!
Fijn dat Fu braaf gesprongen heeft
Ik heb het zelf een beetje druk en voel me wat ellendig vandaar de stilte. Had een examen in Wageningen dinsdag (praktijk, 5 uur lang broodbakken) en dat is gelukkig wel goed gegaan.