Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:50

super nenaa!!

Nancy en yildiz zijn met administratie bezig. Leuk werk altijd haha

Marije, dat daan 1.54 was had ik m ook echt wel geschat. Ik weet hoe groot nada is en hoe groot daan was als ik erop moest klauteren hihi :P

Overschrijven bij het AVS heb ik ook niet gedaan. Kost me ook veel te veel aan wat ervoor heb.
Ga niet naar (amateur)shows en ik geloof dat lid zijn van de DAWRA al genoeg was voor een zadelrubriek tijdens een AVS show. Zo niet, dan maar geen zadelrubriek. ;)

Hier gaat het weer de goede kant op. Ben weer lekker aan het trainen met nada. Ze loopt weer goed en doet weer haar uiterste best :D
Op naar de onderlinge op 10 maart!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 21:36

Goed te horen Jes! :) Je mag best wel eens weer n filmpje schieten hoor, jij bent veeeeel te zuinig haha!
Ik ben wel (weer) lid geworden van het AVS maar dat heeft natuurlijk met het fokken te maken. Dus blijf voorlopig maar ffkes lid! ;) Maar Jes, jij wilde toch in de toekomst ook met Nada fokken?

Vandaag vriendin laten kijken naar die hakken van Nour en die viel niks op. Je voelt het (gelukkig) ook meer dan dat je iets ziet. Hopelijk met veel beweging, simicur en massage dat je straks ook niks meer voelt.
Vandaag werd ik weer bedolven onder de knuffels, zon lekker menneke! Tie is daar nogal zuinig mee, haha!
Was heerlijk weer, dus vanochtend met Tie uptempo door de bossen! Oortjes erop en gaan! Was weer heul fijn!
Ga morgen naar de zadelmaker om te kijken of ie in is voor een projectje! Heb mooi Montanazilverwerk voor op m'n BC op de kop getikt dus hopelijk kan ie t er mooi opkrijgen. Zelf durf ik t niet aan. :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:56

nenaavdw schreef:
Ziggy zijn paspoort is afgegeven door de GCDHA.. een tinker oganisatie.. Daar is hij ook gechipt, dus dat is allemaal een beetje apart.
In de moeder van Zig is nooit opgenomen in het AVS, maar zijn vader wel en daar heb ik een DNA test voor gedaan.. Zo kan ik jullie pesten bij de DAWRA

Ja de Tinker organisatie geeft paspoorten af voor elk paard waarvan de ouders niet bekend zijn ivm chipwet. Mijn veearts werkt daar ook veel mee.

Eigenwijs als ik ben, heb ik destijds contact opgenomen met het NRPS ivm het duidelijk aanwezige arabisch bloed en zeker geen Tinker bloed. Dit was nav onze ouwe dibbes Carla, die gechipt moest worden ivm wetgeving. Dat was in 2005. Ondanks dat beide ouders onbekend waren, was het voor het NRPS geen probleem.
Nadien heb ik ze om een paspoort gevraagd voor Scarlet en in dat paspoort hebben ze keurig heel de afstammeling gezet conform haar americaanse stamboom papier (Quarab met 50% av bloed). Uiteraard had ik van te voren eerst ff gebeld met het NRPS. Mijn eigen veearts mocht chippen.

Gelukkig Yilz valt het mee. Ben onafgebroken lid geweest van het AVS sinds 1990, had ze nu wel genoeg gesponsoord, dus lidmaatschap opgezegd voor 2013. Succes met je zilverwerk.

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 01:11

Ja de GCDHA is idd alleen de uitgeven van de chip en het paspoort..
Ik had hun gebeld en het was allemaal geen probleem om het erbij te laten zetten. Het is wel duidelijk dat Zig geen tinker is (hoewel hij soms wel zo lomp is).
Als zijn vader maar geregistreerd staat in zijn paspoort en het op mijn naam staat. Het kostte ook maar €10 om het aan te passen dus vind het wel mooi zo. Het is jammer dat de fokker mij niet meer kon vertellen over de mama van Zig.. Hij kon zich Zig niet goed herinneren omdat de hengsten na het spenen gelijk verkocht werden.. En als ik het DNA van haar ook nog had moeten laten testen was ik duur uit geweest!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 01:12

En we zitten btw op de 150e pagina!! Yeahhhh

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 01:25

nenaavdw schreef:

En dat komt allemaal door Yildiz, die ooit dit topic is begonnen..hahaha Geniaal! Ik zeg DAAR MOET OP GEDRONKEN WORDEN *\o/* PROOST *\%/*

Ja joh als de naam er maar bij staat en dat voor slechts 10 euro! Al was het het bij het zeeuws trekpaard :+ . Who cares :D

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 07:07

Haha dat wil mijn mana wel van mijn arme poown maken..
Ja zegt ze.. We gaan hem beleren om de bak te slepen %)
Ik heb d'r succes gewenst haha

Arme Zig

Ik drink er een glas melk op, op deze vroege morgen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 08:40

nenaavdw schreef:

*\o/* Jeeh! 150 pagina's gezelligheid! Cheers! Voor mij een sapje. :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:54

Hier een drinkontbijtje om het te vieren :D

Eetze! :))

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:04

hier een koffie!! hihi

Ja yilz, die filmpjes of foto's vallen niet mee voor mij nog steeds. :P
Misschien wil ik ooit in de toekomst wel een veulentje fokken bij nada, maar voorlopig nog zeker niet.
Dus als ik het in me hoofd haal om te gaan dekken, is lid worden van het AVS ook zo gepiept. ;)

Het kost al duur zat allemaal. :')

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:46

Nancy dank je wel. Ik ga ff puzzelen.

Momenteel ben ik zelf weer ff uitgeschakeld. Ben door me kat gebeten door 3 aders heen en t is te hopen dat t niet ontsteekt. Aangezien ik in deze arm al feit heb gehad. Nu mega reactie in me arm en tetanus prik en antibiotica rijker

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 14:33

Je moet ook lief zijn voor je kat Joyce, niet met ze vechten! :P ;) Hoe krijg je t toch steeds weer voor elkaar?
Beterschap in ieder geval en hopelijk gaat t niet ontsteken! :(:)

Ik zag trouwens ook iets op FB langskomen over je veulen Kirsten? Gaat het goed met hem?

Nou heb iemand gevonden voor m'n zilverwerk! Enige is dat het stuk zilver voor op m'n cantle te korte chicagoscrews heeft. Heb Adje al gebeld of die lange had liggen maar dat wist ie zo niet. Ik ben voor mn werk toch volgende week in Vorstenbosch dus ga dan ff langs.
Iemand anders nog n adresje?
De zadelmaker wilde er ook wel achteraan gaan maar doe t liever zelf.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:55

raven schreef:
Nancy dank je wel. Ik ga ff puzzelen.

Momenteel ben ik zelf weer ff uitgeschakeld. Ben door me kat gebeten door 3 aders heen en t is te hopen dat t niet ontsteekt. Aangezien ik in deze arm al feit heb gehad. Nu mega reactie in me arm en tetanus prik en antibiotica rijker

Tjeezus wat voor een kat heb jij??? Grote wilde boskat of zo? Wilde die zijn wormenkuurtje niet? Donders, ben je weer lekker klaar mee....zucht

Beterschap

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:11

WOOOOW!!
Een pittbull kat! Dat ken ik.. maandag had ik ook een kat vast.. die schrok van een hond en hing ook ineens in mijn vinger.. Bij mij is het gelukkig alweer over.. STERKTE!

Ik kon het niet laten om jullie te pesten met deze foto van Zitty haha
Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:58

whaha Blijf!

Ik zie het al voor me tijdens een trail wedstrijd met "Tie Down".
Elke ruiter laat dan 1 teugel de grond raken als teken dat zijn paard moet blijven waar ie is. Jij zegt gewoon "Zit en blijf!" :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 09:09

_O- :') Geweldige pic!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:49

hey Jes, ik hoor net dat er van mijn Scarlet een halfbroer te koop staat bij Wendy. Hihi geinig, die heb ik als veulen meegemaakt bij de fokster. A Classical Ride: http://www.wendyvanoschph.nl/tekoop.html

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:44

Hee daar heb ik ook nog opgezeten toen ik naar Daan ging kijken. Lief beest maar nog heel erg puppy en instabiel. En erg mooie kleur, hoewel ik niks had met zijn oog. Dat is het eerste waar ik op let bij vreemde paarden, dus nam ik Daan mee. Die heeft me veroverd met zijn lieve blik :j

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:58

haha nou gelukkig maar marije!! DAWRA is blij met je ;) En zijn halfzus is ook nog niet veel hoor qua stabiliteit. Maar je hebt het over zijn oog? Bij geboorte had ie die amber blauw achtige kleur ogen. Op de foto zag ik die niet meer terug.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:48

Die mooie oogies heeft ie nog hoor :j mooi vachtje ook. Maar niet de uitstraling die ik zocht. En ik heb ook nog net genoeg zelfkennis om niet voor zo'n jonkie te gaan, daarvoor moet ik zelf nog teveel leren.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:03

Ja toch! Schijnt kenmerkend te zijn voor de kleur champagne bij paints. Zijn mams was ook champagne kleurig. Die stond op het adres waar wij altijd logeerde toen het NK nog in Marienheem was. Dikwijls heeft ook de DAWRA club daar gelogeerd incl. grooms, paarden en supporters. hihi was altijd wel heel erg lachen...ooit sliepen we er met ca 20 dames en heren. :D We hebben er wat afgelachen!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:06

oh grappig zie nu opeens dat DAAN ook nog altijd op die site van wendy staat. Gaaf paard!! Mooie body en lekkere kont :j Oh en heerlijk nekkie!! Helemaal mijn type!! Mooi ook zonder aftekeningen op benen! +:)+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:44

Een half broer van scarlet. Leuk nanc!
Maar dit is echt niet mijn type paard. Hopelijk is scarlet leuker hihi
Zoals marije al zei, nog erg groen en qua karakter ook niet mijn type. :n

Haha nenaa nou ik zie nada nog niet gaan zitten op mijn commando. Eerder de capriole :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:24

CounTree schreef:
oh grappig zie nu opeens dat DAAN ook nog altijd op die site van wendy staat. Gaaf paard!! Mooie body en lekkere kont :j Oh en heerlijk nekkie!! Helemaal mijn type!! Mooi ook zonder aftekeningen op benen! +:)+

Hij is zeer onderhoudsvriendelijk :)) hij is daar wel een beetje dikkig, en nog steeds wel, maar het is idd een heerlijk dier! Je gaat hem nog wel tegenkomen *D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:26

Bimmetje schreef:
Een half broer van scarlet. Leuk nanc!
Maar dit is echt niet mijn type paard. Hopelijk is scarlet leuker hihi

OP mijn facebook heb ik paar dagen geleden foto's op mijn tijdlijn gezet. Wilde hem hier ook uploaden, maar helaas te groot...

oh ja Scarlet is CT Radical Baskalena