[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:29

@Yildiz: Spannend zeg, nog maar een maandje voor je weer een beeb krijgt :D Ik ben ook benieuwd! *\o/*

@Rachel: Marah is echt prachtig <3

@Roma: Geeft niks toch, sterkte en hopelijk gaat het gauw weer beter. Wat een gedoe om dat sperma allemaal te regelen enzo.. je maakt flinke autoritten dan. Benjamin woont hier zowat om de hoek, zwaai vanuit de auto maar als je langs komt rijden :P Ik ga je filmpje van Amir zo kijken, leuk dat hij het zo goed doet. Hopelijk voedt Aziza hem een beetje op!

@Ilona: Sterkte met school! Ik zal helpen duimen dat alles goed gaat.

@Bimmetje: Succes met de wedstrijd! :D

@Gelske: Oef, ben je hard aan het werk gezet? :P Het paard moet eigenlijk het werk doen toch? :')

@Yildiz: Hahaha oeps, datum voor de les verkeerd doorgegeven, foei :P Gelukkig ging het zelf goed met trailerladen en heb je ontdekt waar het probleem zit. Toppie, want dan kun je er ook echt aan gaan werken! Wel stout hoor, die Nour.

Ja, wij krijgen een hele kudde zo :Y) Er staan twee bonte pony's (shet/dartmoor kruisingen), Boreas en Mish dus, en nu Olina. We blijven Boreas rijden, en Olina uiteraard ook. Nu kunnen we wellicht dus lekker samen ook gaan rijden, heb er nu al zin in. Dat zal fijn zijn... Het is de bedoeling dat de dochter van de eigenaresse uiteindelijk op Boreas gaat rijden zodra ze daar groot genoeg voor is (ze stapt hem nu af en toe al uit)...dus tegen de tijd dat we met Mish gaan beginnen zal het rijden met Boreas wel minder gaan worden. Eigenlijk dus een superdeal :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:34

Tam schop onder je derrière! :D
Wat nou lange dag?
Hier om 8 uur op stal, Tie wassen en in de krulspelden, klant ontvangen en Pony showen, Tie uit krulspelden halen, laden, Jes ophalen, naar Wanroy, groomen, zadel verkopen, groomen, filmen en heeeeeel laat weer terug met Jes en Tie en maken dat alles weer veilig en verzorgd thuis komt! En das leuk man!
Fijne dag morgen! *\o/*

trustHim

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:51

Ik word 7 april eerst geopereerd en dan 6 weken verplicht rust, plannen zijn om daarna serieus het inrijden op te pakken

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:57

Super Eline! Heule goeie deal zo! Dat zou ik zo tof vinden he, met m'n geliefde of met m'n kind lekker ritjes maken. Dat eerste kan ik dik op m'n buik schrijven en hoop dus op t laatste, als Yul hopelijk aanvalvrij gaat worden kunnen we daar beginnetje mee maken.

Voorspoedig herstel! Kun je mooi in je herstel plan van aanpak gaan maken! ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:11

Oke toch een poging

gaaf die zonsondergang Nicky :j lekker genieten

Jij dus ook muggen Miran, ik vrees het ergste deze zomer!

Alsnog gefeliciteerd met Jhadorah :D

Fijn dat Sjaak zo blij was gister :D goed teken

Tam wat leuk dat de balkentraining resultaat geeft! Als ik Set weer ga oppakken wil ik misschien ook af en toe wat balkjes draven. Heb het oppakken wel uitgesteld tot ze weer wat voller is.

Eline de kleur van Ilya is valk met zilver, wat je vaak bij Rocky Mountains ziet. Hierdoor zijn manen en staart zilverig en de benen chocoladebruin in plaats van zwart :)
Ik hoop dat Sem stopt met hoesten!

Jazzy tietjes! *\o/* ben zooo benieuwd.

Roma Amir is zoo stoer, succes met Aziza insemineren! en jij ook succes met het dipje. Fijn dat Dani goed herstelt.

Succes met studie Ilona :j

Je hebt het er maar druk mee Yildiz, die Nour is ook een lekkere om voor muesli wel de trailer op te gaan :P
Succes in Wanroy!

trusthim goede operatie en herstel gewenst! Ik vind Marah prachtig.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:18

Aleeneh schreef:
Egopost:

We gaan Olina zo halen :D

Ik heb denk ik iets gemist? Wie is Olina?

Succes morgen Yildiz en Bimmetje :)

Heerlijk dagje vandaag. Viel helaas wel wat tegen qua koopjes enzo. Wel nog een zooitje prikpaaltjes en lint goedkoop weten te scoren om een paddockje te kunnen maken straks op wedstrijd :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:26

Eh, dat is Desirees oude pony... die nu weer onze nieuwe pony is :Y)

Afbeelding

Is twee jaar geleden naar de kust verkocht ivm zomereczeem, maar moest nu weer weg bij de persoon waar ze toen bij was beland... dus ze staat weer bij ons :) Hier hebben we een stuk meer mogelijkheden om wat aan haar eczeem te doen dus we hebben goede hoop dat het nu wel goedkomt.

Dus eh... we hebben ineens twee paarden :Y)

P.S. Don't mention the playboy. Die mag nu uitgroeien :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:12

Even uit de meeleesmodus, maar wat leuk dat jullie haar toch konden gaan halen Eline!!!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:19

*\o/* Thanks :D
Vind het ook zo superleuk voor Desiree :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:21

Echt wel, zijn ze toch weer herenigd!!! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 01:08

Haha ja, must have been meant to be :P

Had nooit gedacht dat Olina en Mish elkaar ooit nog zouden ontmoeten :Y)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:04

bedankt allemaal voor het succes wensen! :D
Ik ga ervan genieten en heb er zin in!

Eline, wat super leuk dat je haar weer kon ophalen. Geniet ervan.

Tam, wat ziet de training er relax uit zo. Gaat zeker vooruit zo op de foto's te zien dan. ;)

Roma, succes vandaag met het insimeren. Wat een gedoe zeg allemaal.
Maar hopen dat het direct raak is en wat een schitterend veulie heeft ze er nu bij lopen. Ik hou van die lekker quarterbillen hihi *D Mooi dier!

llina, jij heel veel succes met je tentames enzo. Ben zo blij dat ik daar al zo lang vanaf ben hihi
Ach ja, ik heb dan ook niet door geleerd. Ben met 16 gaan werken. Heerlijk centjes verdienen. Leren was niet echt mijn ding. :n

Yil, tietjes van jazzy beginnen op te schieten, maaruhh mag dat wel tietfoto's? ~~}> _O-
Tot straks! *\%/*

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:13

Succes Jessica!

Ik ben weer lekker bezig :+ Om 5.45 uur mijn bed uit, want ik dacht met de boot van 7 uur te gaan. Rijd ik naar de paarden, denk Ik ineens: 'gaat op zondag de boot eigenlijk wel al om 7 uur om deze tijd van het jaar?' Dus toch maar even checken, nee hoor, Tot 1 april de eerste boot om 8 uur |o Dus voor niks op tijd uit bed, maar ach nu heb ik iig alvast de stallen gedaan. Ben blij dat ik het bedacht toen ik naar de paarden reed en niet toen ik bij de boot stond. Alleen een beetje jammer dat het sperma inmiddels al bij Benjamin is, en ik er pas rond half 12 kan zijn :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:18

idd wel goed dat je er net op tijd aan dacht. En ja mooi balen!
Maar is nog altijd beter dan erachter komen dat ze helemaal niet varen. Toch? ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:37

Afbeelding

Eerste meeting van Mish en Olina is geslaagd :D

Afbeelding

@Roma: Oeps :') Gelukkig op tijd bedacht. Is alles goed gegaan?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:40

Leuk dat het zo goed gaat met de dames samen Eline!

Ik zit inmiddels weer op de boot terug, lukte allemaal net. Toen ik uit Duitsland weg reed zei de Tom Tom 14.35 uur, maar gelukkig toch om 14.27 bij de boot. DA komt tussen half 4 en 4 uur insemineren. :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:47

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:58

Spannend Roma!

Ik ga zo kijken Nicky :D

Wat is Mish een mooie rode dame zo! wat een warme kleur.

Ik werd keihard gephotobombed net

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:49

Jeumig, dat is wel het toppunt van photobomben :+

Wat lief die foto's van Olina en Mish! Wat is Mish groot vergeleken met haar!

Roma druk aan het sjezen voor een 2016 veulen, hihi! Hopelijk pakt ze gelijk de eerste keer op!

Ben benieuwd wanneer Jazzy haar veulentje krijgt! Wanneer is ze uitgerekend?

Leuk om die balkjesfoto's te zien Tamara! Fijn dat je al resultaat ziet/merkt.

Fijn dat Sjaak weer wat beter te pas was! En nu zo houden :D

Succes met school Ilona!

Topic van Marah zag ik al voorbij komen, mooie foto's! Blij paardje.

Prikpaaltjes etc. komen altijd van pas Nicky! Ik wou eigenlijk dit jaar ook naar Equitana, maarja...chronische drukte :=

Gisteren een compleet paard van Yusraa afgeborsteld, wat een haar := Munir vind borstelen ook héééérlijk, maakt niet uit waar, als je hem maar aanraakt, haha!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:24

Haha Bonjoy dus nu heb je drie paarden ;) . Ja ze vinden het heerlijk nu borstelen!

Ahh wat lief kat hij zingt een liedje voor je.

Is het allemaal gelukt Roma jeetje wat een gedoe dan nou ja als het allemaal lukt krijg je er wel iets moois voor terug.

Wat super Mish en Olina echt lief fijn dat jullie haar terug hebben ik vind het een erg mooie dame ze ziet er in ieder geval ook super verzorgt uit,

Jammer dat de koopjes tegen vielen Nicky heb je nog wel leuke demonstraties gezien.

Yildiz en Tammy een drukke dag is ie verder wel goed verlopen dames?

Vandaag een heerlijke dag vrij weinig uit gevoerd (had ik Erwin belooft) even met de hondjes naar het park en in de padock lekker met de paardjes getut in het zonnetje. Op een gegeven moment kwam Qaseem gezellig kletsen en ik eens kijken hoe hij me volgt achter uit vooruit en zelfs een rondje links en rechts en tussen door telkens even stil staan en een kus <3 <3 <3 <3 <3. Later op de dag Noor nog even gelongeerd gewoon even met halster. Ze was lekker fris zullen we maar zeggen op de terug weg van de bak eens een ander wegetje in gegaan dat was wel even van huh maar toch weer braaf. Toen thuis nog even het zadel opgedaan en samen met Erwin die haar vast hielt even gehangen. Ze liep wel wat weg maar luisterde braaf toen ze moest stoppen ook nog even hangend met haar gestapt en nog even omhoog in de beugel gestaan dat was wel even spanend en liep ze weer weg maar stond ook weer meteen stil toen dat gevraagd werd. Uiteraard daarna heel erg beloont met heel veel snoepjes knuffels en lieve woordjes en dat vind onze Noor wel heel erg leuk :D ...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:27

Hahahaha Kat die foto :') :') :')

Paarden zijn lekker aan het haren idd! Hier ook al, ontzettend. Leuk dat Munir ook zo'n knuffel is. Hoe gaat het met hem?

Klinkt alsof het erg goed gaat met Noor! :D

Ja apart he, Mish is een toverballetje dit jaar... van licht met blonde manen naar best wel donker/roodachtig. Vind allebei wel wat hebben hoor :D

Ze is idd de grootste van stal, haha. En de jongste, dus.
Hier zie je de rest :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:44

Haha, alleen heb ik nummer 3 inmiddels opgeruimd! :P Met Munir gaat het heel goed. Flink in de groei en gedraagt zich als een gezond, jong hengstje. Lekker ondeugend en zelfverzekerd, hihi.

Wat een leuk, diverse kudde zo!

Goed bezig Gelske! Het was ook heerlijk weer om wat met de paarden te rommelen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:04

Iedereen dus heerlijk dagje gehad?! Top! :)
Hier pas net thuis, waar ingeschat werd dat Jes en Tie rond 3 uur moesten starten liep eea giga uit en waren ze pas rond half 8 aan de beurt! :oo
Enorm genoten van de dames en hun eerste wedstrijd samen! Het verslag laat ik ff aan Jes over! ;)

Verder vanochtend het veulen in utero verkocht (jazzy is trouwens 22 april uitgerekend) en in Wanroy ook nog eens m'n DC zadel (eindelijk!) :D
Al bij al lucratief dagje, ben echt doodop dus ga nu vooral ff met de beentjes omhoog!
Morgen weer bijlees post! Y;(

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:12

Nicky, wat fijn dat je zo weinig over de weg moet om te gaan wandelen! :) Heeft iemand je trouwens al gezegd dat de foto's echt retegaaf zijn! :=

Miranda, hij gaat al zo veel mogelijk op de wei maar het gras wil nog niet zo goed meewerken := Wat een grappige foto met dat bokje!

Roma, wat lastig dat je je niet zo goed voelt! :(:) Spannend van Aziza!
En fijn dat alles goed gaat met Amir! Hij ziet eruit of hij al wat reserves heeft, en die opvoeding komt wel!
Gelukkig is Fardani's castractie goed verlopen :)
Klote dat er geen boot was, gelukkig op tijd aan gedacht!

Ilona, succes met je school hoor!

Gelske, was Dibah zo lastig? := Wat deed ze dan?
Heerlijk dat Qaseem even kwam kletsen :) Noor gaat goed vooruit toch?

Haha Yildiz, ze zijn toch soms hopeloos hé ;) Hoe was het in Wanroy?

Tammy, dat was een drukke dag zeg! Hield je het een beetje vol?

Aleeneh, leuk dat alles goed gegaan is met de verhuis van Olina :)

trustHim,leuke foto van Marah! Goeie operatie gewenst trouwens :(:)

Katja wat een grappige foto! :D

Ik heb het er ondanks dat hoestje toch op gewaagd om zaterdag naar de dressuurles te gaan met Sem, en ik ben blij dat ik het gedaan heb :)
Het hoestje heb ik bijna niet meer gehoord sinds de dierenarts geweest is, het lijkt erop dat het toch gewoon een verkoudheidje was :)

De dressuurles was heel leerzaam trouwens +:)+
Mijn instructrice merkt ook heel gauw dingen op, ze zag onmiddellijk aan Sem dat hij veel te veel met de rem erop gereden wordt en adviseerde me om hem eerst even te laten uitrazen. Daarna ging hij effectief veel meer ontspannen en zijn rug beter gebruiken. Ik had in geen maanden nog zo'n los paard gehad.
Het klopt wel dat hij nooit eens mag hard gaan maar in de winter heb ik gewoon die mogelijkheid niet. Ik kan enkel in een kleine binnenbak terecht waar we vaak met 8 ruiters zitten terwijl die ook nog volstaat met hindernissen. Ik weet dat het niet ideaal is maar als ik niet kan rijden is hij echt zichzelf niet dus het is in elk geval beter dan niks.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:44

Fijn dat het weer wat beter gaat met Sjaak, Gelske, hopen dat het inderdaad maar een virusje was! En top dat de meiden weer goed eten! Jhadorah alweer een jaar, gefeliciteerd!

Haha ik heb niet echt het idee dat ze 'doorhebben' dat ik zwanger ben ofzo, Nicky, Ely is nog net zo lekker lomp als altijd _-:(

Ziet eruit als een lekker verjaardagsritje, Yildiz! Vervelend dat je steeds zo moe bent :(:) Spannend met Jazzy! Heb je nou dit veulen wat er aan komt al in utero verkocht?

Dayem ziet er goed uit, Nicky, fijn dat je instructrice er lekker mee de gang gaat! En je maakt toch heerlijke ritjes he!

Je hebt Fu lekker aan het sjouwen, Miranda!

Fijn dat het springen zo lekker gaat met Sem, Eline!

Heerlijk dat Mas je zo kan steunen in het verlies van je hondje, Brenda! Castreren zou ik liever nu al doen ipv later ivm vliegen e.d.

Knappe Ilya! Weet dat je altijd tegen mij aan mag klagen/praten etc. he lieverd :(:)

Balkentraining gaat lekker met Noah zo te zien!

Wat een gedoe met dat insemineren, Roma, hopen dat het in 1x raak is!

Ik ben nog erg aan het twijfelen wat betreft dekken. Dit jaar wordt 'm in ieder geval niet (is al druk genoeg met eigen baby), maar volgend jaar zou ik eigenlijk ook wel weer graag het rijden op willen gaan pakken... twijfels twijfels...

Top dat het verhuizen van Olina goed is gegaan en dat zij en Mish elkaar leuk vinden, Aleeneh!

Verharen ze bij jou ook zo, Joyce? Hier komen er ook hele tapijten van Ely af. Euf was nog niet echt bezig de laatste keer dat ik er was.

Hier zakt de hengstigheid langzaamaan weg, dus we kunnen weer wat haha. Begin weer wat meer energie te krijgen om Ely weer wat op te pakken, dus dat is wel fijn. Lekker bilspieren trainen met een balkje erbij en weer even hameren op de commando's.