Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Iloontjeehh schreef:Idd dat wat Nicky zegt klopt. Hoofdreden voor ons was dat in de sportbrok die Asiyah kreeg, veel te veel suikers zaten waardoor zij onnodig heet en explosief werd van suikers die ze in principe helemaal niet nodig heeft. Ik zeg niet per definitie dat dit voor ieder paard geldt, maar Asiyah doet het er erg goed op. Sinds we zijn begonnen met dit voer is ze meer geconcentreerd tijdens de trainingen, wel lekker alert, zit goed in haar vel en loopt losser door haar lijf. Ik moet er wel bij zeggen: wij geven krachtvoer puur als aanvulling en afhankelijk van hoeveel het paard nodig heeft
Nickyyyy schreef:Ik vind het persoonlijk gewoon erg lastig om het goede voer te vinden en alles goed op elkaar af te stemmen..
De afgelopen jaren kreeg die van mij idd gewoon onbeperkt hooi en dat was prima, maar nu wordt hij aan het werk gezet en wil ik hem daarin kunnen ondersteunen zonder gelijk een lading krachtvoer te geven. Ik geloof namenlijk niet dat hij dat (nu al) nodig heeft.
Iloontjeehh schreef:Ik schrik er soms ook behoorlijk van wat sommige paarden binnenkrijgen qua krachtvoerVan dit Huhgo voer krijgt Asi een halve kilo per dag, twee keer per dag een kwartje dus. Verder is het een paard dat gewoon heel snel dik wordt, dus hier ook geen onbeperkt ruwvoer. Helemaal precies weeg ik het natuurlijk niet af, maar in principe gaan wij uit van 1,5 kilo ruwvoer per dag (hooi bij ons) per 100 kg lichaamsgewicht van het paard. Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij nooit onbeperkt ruwvoer hebben gegeven, dus wanneer paarden dit niet gewend zijn blijven ze eten (zeker een paard als Asi).