[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:48

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:13

door je 2e link bedacht ik me ineens dat ik me nooit heb kunnen aanmelden op het AV forum! maar meteen een mailtje gestuurd :')

Ik heb volgende week trouwens mn evenement dat ik met een aantal klasgenoten georganiseerd heb! Dus, als er nog mensen in de buurt van Bergharen zijn zaterdag 9 februari <<) http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7957_n.jpg (indien ik mijn facebook nog niet genoeg volgespamd heb met de flyer :+ )

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 00:01

joysjuh1987 schreef:
@kooarabians ik heb gestemd hoef ik alleen maar te liken?

nee, je moet echt op de Vote button klikken http://bit.ly/VtnZD6 ;) thnx!! xx

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:11

dan is heb ik bij deze gestemd

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:12

joysjuh1987 schreef:
dan is heb ik bij deze gestemd

dank je wel!! :D

kom op mensen please stem op Najjar *\o/* Http://bit.ly/vtnZD6

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:50

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:00

Pff wat een nacht en dag :')
Eerst werden we gebeld dat de Birth Alarm scheef zat.
Dus om elf uur in de avond singel recht gedaan.
Net lekker in me bedje terug.
Jawel 01.00 is dat ding afgegaan.
Wij als een speer naar stal.
Merrie lag,Muts was groot en stond zoveel druk op.
Zou het dan toch *\o/*
Uiers waren volgelopen, merrie had versnelde ademhaling.
Keek naar de buik al met al heel erg onrustig.
Dit heeft ze heel de avond gedaan.
Maar nog geen veulen...
Zal vannacht wel weer waken worden ;)

Tussen door even naar de shell gereden voor eten en drinken.
Dus ik remde bij het kruispunt omdat de stoplichten het niet deden en nogal een gevaarlijk stuk is.
Alhoewel ik voorrang had toch maar op safe gespeeld.
Maar een Jongen met een vracht wagen dacht dat ik doorreed en die is boven op me Ferrari geknald...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:26

spannend voor de merrie Jes! maar arme auto :(:)

Hee Letiets doet ook mee met de 30 day shred :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:41

Je bedoelt aan zelfpijniging? :')

Pff slopend Jes! Hopelijk kan je morgen veulen foto's laten zien :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:46

haha het is verschrikkelijk maar toch ook wel fijn :+ ik heb al 10 dagen lang spierpijn _O-

Ik heb vandaag Noah gewassen, kwam er achter dat Noah een open plekje heeft bij de singel -O- Hij ging weer heel happy staan frummelen met z'n bovenlip toen z'n koker aan de beurt was voor de grote schoonmaak, hij stond op een gegeven moment met z'n benen wijd en staart omhoog _O- dan hoop ik altijd maar dat er niemand langs loopt, schaam me dood voor dat maffe beest...
Daarna Noah afgedroogd, zweetdeken er om en op stal gezet. Ze waren in de bak nog bezig met het parcours weghalen van de wedstrijd van gister, dus ging ik maar even boodschappen doen. want een planning!

Toen heb ik nog even zonder zadel gestapt, nou dat was ook feest :x Krukje gepakt, stalgenoot hield Noah vast. Toen ik zat voelde ik hem helemaal aanspannen... mijn letterlijke gedachten: *oh oliebol. oh oliebol. oh oliebol...*
stomme beest begon raar te springen en alles aanspannen en stuiteren, hadden al ruim een half jaar niet meer zonder zadel gereden, oeps :x
Toen heb ik hem een stukje achteruit laten lopen, daarna een rondje gedraaid en toen konden we rustig de bak in, ik was even bang dat hij in de bak echt zou gaan bokken maar gelukkig niet, anders lag ik er echt naast :+

altijd wat met die rare arabier :7

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:49

Enig Tam :')

Wat voor singel heb je? Mijn oude merrie lag echt altijd open, tot ik met lamsvachtbontje ging rijden, nooit geen problemen meet gehad :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:51

:') Wat een mafkees is Noah toch haha.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:54

ik heb een neopreen met elastiek, maar ik ben bang dat ik ivm Noah zijn overtollige okselhuid toch richting een anatomisch gevormde moet gaan kijken. Ik doe er meestal op tijd een bontje omheen, als de huid wat kaal begint te worden maar heb het deze keer niet goed gemerkt denk ik -O- Dus maar even kijken hoe ik het ga doen, denk dat ik er sudocrem op smeer. Ik kijk uit naar de zomervakantie want dan kan ik werken en geld verdienen voor een nieuwe singel, ik heb echt even geen centjes voor nieuw spul -O-

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:55

Zozo dames, ik heb een heel beweeglijke tijd achter de rug. Geen tijd gehad om op bokt te zitten :o

Daya verhuisd want we konden veeeeel dichterbij huis staan op een stal met inloopstal, een bak waar de paarden ook in los mogen en enorm veel weidegang voor mijn vriendje. Daya kropte enorm zijn energie op op mijn vorige stal, want hij kon nooit eens lekker los rennen. Zijn paddock was 10 bij 10 (gok ik) en dat was gewoon te klein om even lekker de benen te strekken, dus zodra ik ging longeren ging de stekker bij hem eruit en sloeg hij de gaten in de (nieuwe) goede rijbak...

Hem gister dus heeeeeel fijn even losgelaten, voor het eerst, en dat resulteerde in een enorme stuiterbal, die niet te stoppen was en die iedereen probeerde bang te maken met zijn indrukwekkende bewegingen, haha. Heerlijk om dat zo weer te zien :)

Startpas is binnen voor de endurance dit seizoen! Nog meer mensen die van start gaan dit seizoen :D?

Singels is altijd een hekel punt geweest, ook bij mij en daya. Ik heb nu van Knight Rider de Anatom. Deze is echt serieus waar de beste singel die ik ooit gehad heb. Hij was 67 eurie, maar zijn geld dubbel en dwars waard. Twee zijden met elastiek, leder, super!

Nooit meer last :) Ik ben altijd bang met lamswol dat het misschien te warm is, of vergis ik mij daarin? Anderzijds heeft het ook een drukverdelende en warmteregulerende werking, als ik het goed begrepen heb.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:57

Ohja, en groot nieuws!! Na daya zijn trailerongeluk afgelopen jaar, heb ik hem nu zonder horten en stoten de trailer op gekregen om te verhuizen!!!! Aaaaapentrots!

Ik ben wel, heel gevaarlijk en tegen alle regels in, in de trailer blijven zitten onderweg. Het was een stukje van tien minuten en wilde mijn vriend niet alleen laten. Zo kon ik goed zien wat er gebeurde en wat hij deed, maar hij keek af en toe uit het raampje, dan keek hij mij weer aan. Intussen hing ik aan de telefoon met mijn vriendin die voorin zat zodat ik direct kon zeggen dat ze moesten stoppen als het misging, maar ik ben zooooo ongelofelijk blij met deze goede ervaring! Moest het even delen :o

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:33

Haha, heerlijk die Noah :D

Wat een goede berichten over Daya, dat maakt het baasje trots :D Daya is toch diegene die een tijd geleden zwaar verwaarloosd door iemand werd opgevangen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:50

Zo, ik leef ook weer :=

Paardjes hebben het reuze naar hun zin en Umoyax is zn appelige zelf weer nu hij de hele dag ravot met zn nieuwe vriendjes :) En een berg hooi dat ze hebben op stal :oo Dat was mijn grootste angst eigenlijk, dat ze niet genoeg hooi zouden krijgen, maar daar had ik me geen zorgen over hoeven maken :=

Daya ook nieuw plekje zie ik, klinkt heerlijk zeg! :D

Noah maakte bokkensprongen :+

Jes dr ferrari aan gort -O- Zelf allemaal wel ok? Schrikken zeg.. :(:)

Hier heeft een moeilijke beslissing plaats gevonden, Melissa gaat voor Padri een ander huisje zoeken. Hij gaat maar rond de 1,45m worden en Mel zelf is tegen de 1,75m. Bovendien wordt zij gauw zenuwachtig van situaties en Padri gaat vervolgens meestressen. Ze heeft gewoon een wat nuchterder paardje nodig. Op zich zouden ze er wel komen samen, Mel werkt er echt keihard voor, maar aangezien hij óók nog te klein blijft voor haar... Dus dat was effe moeilijk. Vriendin van ons heeft het er met haar over gehad (ik kon het niet over mn hart verkrijgen) en toch de beslissing genomen.
Dus mochten jullie nog iemand weten voor een toekomstige sportpony... :)
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... mympSeller

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:59

Zelf niks behalve een beetje stijf en spierpijn.
Soms moet je keuzes maken Amy en dat is tegen jezelf en paard soms gewoon eerlijker :)
Knap van de eigenaar van Padri.

Vannacht weer over de snelweg geraasd.
Maar nog geen definitieve verschijnselen dat het er echt aankwam.
Dus na een uurtje weer naar huis gegaan.
Het klote ervan is dat we 30 km ver wonen en het risico niet willen nemen om te denken ah vanavond komt het toch niet.
Ze was Gister echt van slag dus houden we haar liever in de gaten aangezien me vriendin er zelf voorstaat tijdens de bevalling.
Wel met mij erbij maar geen stal eigenaren.Want die wilde gister opeens de merrie ergens anders hebben in een apart gebouw :n
De honden sloegen aan tijdens het waken.....Dus er is het een en ander daar aan de gang wat nergens op slaat.
Voor de merrie zo vlak voor de bevallig heen en weer te sjouwen is niet echt bevordelijk.

Hopelijk is het deze week gebeurt en heeft de merrie een veulentje.
Zelf weet ik wel dat ik met Mirka een camera systeem wil :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:35

Spannend hoor Jessica, ze houdt jullie wel bezig!

Jammer dat je vriendin Padri moet verkopen, Amy. Maar ze is iig wel eerlijk tegenover zichzelf en tegenover het paard. Dus nu zet ze hem ook niet meer op AVS papier? (ik las je verhaal op het AV forum, bizar zeg 8)7 ) Was je nu al eens bij Ylona en haar arabieren geweest? Mocht je vriendin toe zijn aan iets nieuws, kan ik jullie zeker aanraden om daar te gaan kijken. Zowel Asiyah (daar gefokt) als haar zoon Remoyo zijn allebei heel chill van zichzelf.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:41

Iloontjeehh schreef:
Spannend hoor Jessica, ze houdt jullie wel bezig!

Jammer dat je vriendin Padri moet verkopen, Amy. Maar ze is iig wel eerlijk tegenover zichzelf en tegenover het paard. Dus nu zet ze hem ook niet meer op AVS papier? (ik las je verhaal op het AV forum, bizar zeg 8)7 ) Was je nu al eens bij Ylona en haar arabieren geweest? Mocht je vriendin toe zijn aan iets nieuws, kan ik jullie zeker aanraden om daar te gaan kijken. Zowel Asiyah (daar gefokt) als haar zoon Remoyo zijn allebei heel chill van zichzelf.

Kan ik weer eens oefenen voor als Mirka drachtig is :=

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:47

Haha, nou een camera is wel ideaal idd. Hoewel Asiyah gewoon thuis staat, hadden we er ook een camera bij hangen. Asi is best wel gesteld op haar rust en ik was blij dat ik de monitor naast mijn bed had staan, kon ik lekker blijven liggen als er niks aan de hand was ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:51

Iloontjeehh schreef:
Haha, nou een camera is wel ideaal idd. Hoewel Asiyah gewoon thuis staat, hadden we er ook een camera bij hangen. Asi is best wel gesteld op haar rust en ik was blij dat ik de monitor naast mijn bed had staan, kon ik lekker blijven liggen als er niks aan de hand was ;)

Juist plus dat inderdaad de merrie ook voldoende rust krijgt.
Het is allemaal net wat beter in te schatten:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:14

Ik heb al bedacht dat ik Nashwa gewoon bij Ilona neerzet tegen die tijd en zelf een tentje opzet daar :+ Was zwaaaar onder de indruk van hoe ze Mishkaljijah (schrijf ik het nou goed?) op de wereld hebben geholpen :D

Idd wel een goed idee ja (had er nog niet eens aan gedacht..)! Alleen wel een vrij beperkt budget, maar wie weet.. Zal wel effe berichtje doen :) Ze zoekt niet per se een Arab (ohhhh schande := ) maar gewoon ''het'' paard, kan van alles zijn :P

Pfft das geluk hebben dan! Zelf toen ik 8 was heftig auto-ongeluk gehad, auto compleet total loss (stoelen lagen er los in!!) maar met 4 man er levend en ongeschonden uitgestapt, ongelooflijk.
Wel raar idd met de merrie.. hoop dat het gauw komt! :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:17

Ik las haar advertentie inderdaad, ze heeft goed beschreven wat ze zoekt dus er komt vast wel weer iets op haar pad wat helemaal bij haar past :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:18

amyz schreef:
Ik heb al bedacht dat ik Nashwa gewoon bij Ilona neerzet tegen die tijd en zelf een tentje opzet daar :+ Was zwaaaar onder de indruk van hoe ze Mishkaljijah (schrijf ik het nou goed?) op de wereld hebben geholpen :D

Idd wel een goed idee ja (had er nog niet eens aan gedacht..)! Alleen wel een vrij beperkt budget, maar wie weet.. Zal wel effe berichtje doen :) Ze zoekt niet per se een Arab (ohhhh schande := ) maar gewoon ''het'' paard, kan van alles zijn :P

Pfft das geluk hebben dan! Zelf toen ik 8 was heftig auto-ongeluk gehad, auto compleet total loss (stoelen lagen er los in!!) maar met 4 man er levend en ongeschonden uitgestapt, ongelooflijk.
Wel raar idd met de merrie.. hoop dat het gauw komt! :)

Dit is me derde auto ongeluk -O-
Een keer als passagier waar een taxi zich bij mij in de zijkant boorde.
Vriendin die achter zat is met klachten aan nek en rug geplankt.
En met me eerst auto met 120 tegen de vangrail geknald....Ook zonder kleer scheuren ervan afgekomen :D

Ja die merrie gaf al een keer een extreme reactie op het draai van de veulen en daarom nemen we het zekere voor het onzekere.
Liever tien keer voor jan banketstaaf aankomen dan een keer te laat :)