[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimH

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:11

CtjeLief schreef:
en door veel training worden ze vaak ook wat ronder.. dus ach niets van aantrekken, schuif het gewoon bij het rijtje vooroordelen Knipoog

Zoveel training heeft hij niet, alhoewel.... hij traint zichzelf samen met zijn vriendjes Haha! , we zijn wel begonnen met (heel)licht longeerwerk.
Die opmerking zat me wel erg dwars, maar goed ik zal het in het rijtje vooroordelen neerzetten.

Ik krijg ook vaak de opmerking: Is het wel een hele arabier? Hij is zo braaf!!! Gestoord

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:12

Ik krijg de opmerking of ik hem wel eten geef... Beest krijgt zoveel eten...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:15

KimH schreef:
Ik krijg ook vaak de opmerking: Is het wel een hele arabier? Hij is zo braaf!!! Gestoord

Kan misschien door zijn goede opvoeding komen vanaf dag 1 ??????
Wat een idioten heb je er toch bij zitten. Aicha vandaag gescand, hup, zo de vee-arts erachter. Die merrie is zo braaf, zelfs onze 3 jr merrie, niks mee te doen. Het ligt er gewoon aan HOE je met de arab omgaat, je kunt ze zo gek maken als je zelf wilt !

En een vee-arts heeft toch geen verstand van het ras, die hoort de naam 'arabier' en denkt gelijk in harnas klaar te moeten staan (gelukkig is dat bij onze vee-artsen hier wel anders) die maken zoveel arabs mee hier in de omgeving ! -> in positieve zin.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:18

Haha Als je iemand hebt die moet leren een halster omdoen bij een paard, dan moet je ook Raheem pakken, die steekt zelf zijn hoofd er in hahahaha

Nu spreek ik alleen maar goed, maar meneer heeft af en toe ook zijn 'van drakenstein' buien hoor Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:19

Inderdaad. 99% van het "paardenvolk" hier heeft nog nooit een Arabier van dichtbij gezien, buiten die van mij. Ik krijg zooo vaak de vraag of ik hem wel heb kunnen betalen bij de koop (vooroordeel 1: ze zijn zoooo duur!!!), of hij wel te houden is (vooroordeel 2: ze zijn zoooo hevig!!!) en of hij niet doorknapt bij het minste dat er iemand opzit (vooroordeel 3: ze kunnen niks verdragen!!!)...

Echt te erg voor woorden...

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:22

Laatst zei iemand ook: Ja als je Raheem heb ingereden dan kun je maar beter huis-tuin-en-keuken ritjes doen. Op een wedstrijd zal je toch niets met hem bereiken.... No Cheer

Des te meer reden voor mij om ze (tegen die tijd) eens een poepie te laten ruiken!!!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:23

That's the spirit!

ArabianRanch

Ja joh, er loopt zulk vreemd volk rond.
Er waren hier een keer mensen en vonden het vreemd dat onze arabs niet op stal stonden te galopperen hahahahahaha Ze waren zo rustig, wat super zeg !!
*zucht* moei wordt je ervan Slapen

liesB

niet te vergeten de meeste zeggen ook arabier ohw gevaarlijk Clown
ik zou niet anders willen eens arab altijd een arab Pling

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:25

Tja, dat zijn nu mensen die dom geboren zijn en niets hebben bijgeleerd, van die "wereldvreemden" hahahaha Vork

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:32

ik sta net op een nieuwe stal.. eerste keer in de bak kreeg ik de opmerking: zo die is braaf voor een arabier! Die zijn normaal heel wild aan het been... Gestoord Jaaaaaaaa hooooooorrr... Ja

en dag erna: Is dat een appaloosa?? (kent blijkbaar geen vliegenschimmel) toen moest ik stiekem wel even heel hard lachen! Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 01-07-08 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:33

Whahahaha geweldig!!!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:36

Of dat een arabier niet in de regen kan staan, dat overleeft hij niet...

Die heb ik ook al meermaals gehoord Clown

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:37

Op de vorige stal kreeg ik ook bij alles te horen: Tja, het is toch een arabier he, dat zijn zeikerds. Terwijl Kas bijna alles braaf deed, maar ja, soms probeerde ze weleens wat. Maar ik kan tenminste wel aan een halstertje langs de weg met mijn Arabieren, was geloof ik de enige op stal bij wie dat goed ging Clown .
Nu sta ik op een andere stal met van elk ras zowat wel eentje. Daar zijn ze helemaal weg van mijn Arabjes, er is er zelfs eentje diewacht met naar buiten gaan tot ik mee kan Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:39

Ja, ik moet wel zeggen dat meneer hier niet bepaald de vooroordelen over het hevig/schrikkerig zijn ontkracht... Hij is echt een schrikscheetje, maar als je hem echt vertrouwen geeft, zal hij je wel overal volgen. En dat is zo speciaal Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:40

En of mijn arabier niet zielig was dat hij in de winter ook 24/7 buiten moest staan zonder deken Scheve mond (wel met schuilstal, maar daar denken ze blijkbaar niet aan Clown )
Oja en toen ik les had op mijn bijrijdarab (een spaanse) en hij voor zijn doen eindelijk ontspannen rondliep (hij schrikt werkelijk van alles, hij zoekt er ook echt naar Rolleyes ) zei iemand langs de kant dat ze vond dat hij zo mooi liep te showen ROFL

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:40

Raheem heeft ook een hoop fans (de jongere meisjes van de manege), die aan mij vragen: Als Raheem ingereden is en ik een keertje op vakantie ga. Of hij dan in de manege gaat meelopen... Erg lief gevraagd maarre....neee!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:42

Haha, echt geweldig, Djilan Haha! Showen... Jongens toch.

Of ze Falco mogen rijden, hebben ze hier nog niet gevraagd. Als hij zich eens verschiet, zie ik altijd zo die mensen langs de kant achteruit gaan met een vies gezicht Clown Haha! Zo precies van: bah, zo'n arabier! Haha!

Terwijl hij laatst flink door de plas in de bak liep, terwijl alle andere paarden er niet door te krijgen waren. En ik kreeg niet eens een applausje Scheve mond

Clown Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:01

hahaha heerlijk.. ach wij weten allemaal beter!! Knipoog ben gek op mn 'appaloosa' wahaha

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:13

Tieneke schreef:
Inderdaad. 99% van het "paardenvolk" hier heeft nog nooit een Arabier van dichtbij gezien, buiten die van mij. Ik krijg zooo vaak de vraag of ik hem wel heb kunnen betalen bij de koop (vooroordeel 1: ze zijn zoooo duur!!!), of hij wel te houden is (vooroordeel 2: ze zijn zoooo hevig!!!) en of hij niet doorknapt bij het minste dat er iemand opzit (vooroordeel 3: ze kunnen niks verdragen!!!)...

Echt te erg voor woorden...

Hahahaha ik ken alle 3 de vooroordelen idd *LOL* Vooral die 1e en 2e!!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:14

Hihi, de vooroordelen werken altijd maar 1 kant op he Lachen
Dhariyat heeft bij ons op stal wel de vooroordelen over gevaarlijke arabier de kop ingedrukt.
Ze roemen hem zelfs om zijn heerlijk lieve en makkelijke karakter en staan dagelijks te genieten van zijn geshow Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:14

KimH schreef:
Raheem heeft ook een hoop fans (de jongere meisjes van de manege), die aan mij vragen: Als Raheem ingereden is en ik een keertje op vakantie ga. Of hij dan in de manege gaat meelopen... Erg lief gevraagd maarre....neee!

Nagelbijten / Gniffelen dat zou ik ook voor geen goud doen! Arme Raheem als manegepoownie *LOL*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:18

Bij mij op stal zijn er gelukkig ook maar weinig mensen met vooroordelen, al staat er een arabisch merrietje die er wel redelijk aan voldoet Nagelbijten / Gniffelen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:24

Doei!
Ik heb me ooit al eens eerder gemeld hier, maar verder niet bijgehouden. Dat wil ik nu toch wel eens gaan doen.

Momenteel zit mijn arabje in de lappenmand.
Afbeelding

Hij is met 1 been buiten de longeerbak gekomen en heeft nu een (gelukkig oppervlakkige) snee die gehecht is.
We zijn dus aan het stappen momenteel.

Ik zal me overigens netjes opnieuw voorstellen.
Ik ben Nadia, 25 jaar en heb mijn arab 4 jaar geleden bij AF gekocht.

Shah ibn Estaman (Estaman ibn Estopa x Nichem) is een 11 jarige ruin. We zijn sindskort samen gestart, nu L1+1.
Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:24

Ik was net tijdens de lunch wandelen met 2 collega's. Toen de een hoorde dat ik een AV had zei hij meteen: dat zijn hele zenuwachtige paarden!! Ik zei ja dat is 1 van de vooroordelen... hij zei nee hoor geen vooroordeel... ik dacht laat maar lekker banketstaaflen Knipoog Nagelbijten / Gniffelen zucht.....