[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:37

haha zal ik het dan maar vertellen :+

Noah boeit het normaal nooit zo veel als hij een balk aantikt ( -O- ), de volgende keer tilt ie ze dan wat beter op maar that's it. Ik had vandaag een oxer van 1.05m hoog en 90cm breed, en een stijltje van 1.10m. Alles ging prima, hij sprong mooi ruim en was goed te regelen qua tempo en afstand. Op de stijl tikte hij omdat we nèt iets te dicht kwamen 1x met zijn hoef tegen de balk ( bleef gewoon liggen, zo zachtjes tikte hij er tegen aan) en Noah werd me een partij NIJDIG! _O- Flinke bok na de landing en daarna scheurde hij er een paar passen vandoor, ik kwam niet meer bij :')
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 25-05-14 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:39

Tieneke, welkom! Had je mooie paardenmannen al gespot in een topic!

Tam, hahaha, wat een flapdrol :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:55

Haha Tam _O-

Tieneke welkom (terug?) je mannen zijn erg knap en wat fijn dat ze zo samen kunnen lopen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:57

Bedankt, ja terug :-) ze zijn echt super samen.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:50

Zo ik ben na een weekend ook weer bij gelezen, man wat man wat gaan jullie hard zeg.

@Tieneke, welkom, leuke jaarlingen heb je, had gister ff snel in je profiel gespiekt. Snap heel goed dat dit je op vrolijkt. *D
@Bren Heel veel sterkte met het verlies van je hond, nooit leuk om ze op jonge leeftijd te moeten laten gaan. :(:)
@Amy, meis ik leef met je mee, we hebben het er ook al uitgebreid op de app overgehad. Nogmaals heel veel sterkte en ik vindt het heel dapper en knap hoe je ermee om probeert te gaan. Helaas weet ik hoe het voelt. Heb in 2012 me paint moeten laten gaan op 5 jarige leeftijd. Als er wat is en ik kan je helpen steunen een luisterend ook bieden of wat dan ook app je maar. Ik zie je zo wie zo vrijdag en maken er een paar gezellige dagen van. :(:) :(:)
@Nicky, leuk filmpje als ik dat weer zie wil ik ook weer aan het strand staan. Leuk ook n nieuwe trailer.
@Katja, altijd moeilijk beslissingen nemen en zeker als je eigen land hebt maar wel een wijze keus van je om te gaan genieten van Set en der Baby en Blue natuurlijk.
@iloon, wat heb jij verschrikkelijke buren zeg bah :+ daar zou ik niet aan kunnen wennen :P :P hahha
@Joyce Leuke selfie, ik ben met Amy mee naar de show dus wij gaan ook meeten :+
@Tam haha wat een lolbroek is Noah zeg
@Siel, Leuk filmpje

Zo volgens mij heb ik iedereen gehad, en zo niet sorry voor de gene die ik vergeten ben

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:55

Ik heb alles bijgelezen op m'n telefoon, maar even niet de puf om van 8 pagina's een bijleespost te maken, sorry!

Amy, ik ben er echt helemaal stil van... Ik wens je veel sterkte en wijsheid en weet dat jij het beste zal doen voor je grote vriend :(:)

Leuke selfies gezien!

Welkom, Tieneke, mooie mannen heb je!

Gisteren bij de Eifelopfok geweest, wat een gave plek voor de kleintjes om op te groeien!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:21

@Siel nep haar heb ik ook gehad maar heb nu zelf de lengte, als ik het nu in doe dan geeft het geen meerwaarde
@Tamara whaha Asal gaat er gewoon voor staan, divatje. Denk dat noah te mannelijk voor is haha, hij gaat liever springen die fanatiekeling :D
@Maaike snoepje in de hand van je telf doen dan willen ze wel. igg assie doet alles voor snoepjes
@Tieneke je bent zo oud dan dat je je voelt toch?
@raven wat gezellig heb er echt super veel zin in. Kun je 1 van mijn minis ook meeten
@Annika staat hij nog in de buurt dan?

Hier keihard aan de studie. Mijn laatste half jaar dus moet alles gaan afronden best heftig. Maar goed nog even!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:52

Tieneke welkom :D
Prachtige mannen heb je <3

Amy nogmaals sterkte!

Wie volgen er nog meer vampire diaries. Ik heb zojuist seizoen 5 binnen en the Orginals seizoen 1 zo maar eens kiezen welke ik eerst ga kijken.

Gaat hier zo regenen. Volgens mijn telefoon valt er voor heel de maand. Ben benieuwd.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:30

Hier was het al wat aan het spetteren...

Ga je ze alle twee tegelijk naar de Eifel brengen Annika? Een vriendin heeft haar veulen daar destijds ook naar toe gebracht en was er erg tevreden over wat ik begrepen heb :)

Welkom terug Tineke, knappe kerels heb je, maar dat had ik al tegen je gezegd :P

Hahaha, geweldig Tamara, schrok hij niet van z'n eigen reactie? :')

Vanmorgen is Djuun naar de tandarts geweest, zag er allemaal keurig uit, hoofdstel past goed (daar laat ik altijd even naar kijken), paar kleine haakjes, maar niks bijzonders :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:33

Bedankt allemaal :-) ja ik ben apetrots, en het is zo spannend voor mij haha.

Ik moet de tandarts ook een keer laten komen voor de ezels denk ik. Wanneer zou ik de jaarlingen laten doen best? Denk wel dat ik een andere da ga zoeken...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:35

De regen gaat tot Drenthe en wij blijven zo goed als droog :D

Fijn van Djunnahs tanden zeg :j

Ik zit er over te denken Sets veulen misschien maar 6 maanden weg te brengen, puur vanwege het even op eigen benen staan, weg van mams, ander gebied, ander terrein, andere paarden, niet het weiland war je geboren bent en hopelijk nog vele jaren blijft :+: Dan zou ik hem/haar van april tot oktober weg willen brengen. Niet naar de algemeen bekende Eifel/opfok maar naar een kleine particuliere van een endurance ruiter, vanwege de korte periode en rare inschaarmoment met dit late veulen :j Ik zou het veulen niet jarenlang wegbrengen vanwege de kosten en vanwege dat ik het leuk vind het veulen met 1 weer thuis te hebben en gezellig elke dag te zien :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:01

Haha malle Noah :')

Eifel hoor je veel goeds over idd!

Kat lijkt me toch een goed idee hoor. Idd voor het zelfstandige :j

Kom net bij de da vandaan. Zo eerst nog even Utrecht bellen om de allerlaatste optie te bespreken. Anders wordt het gewoon afwachten wat er gebeurt als hij van de buut af gaat. Klapt hij terug naar zijn oude gedrag... nouja, ze zei 'dan laat je het maar weten als je er klaar voor bent'.
;(
Heel langzaam begint de berusting te komen. Ik hoop zo hard op een wonder, maar ik moet ook realistisch blijven.

Ik voel me zo schuldig... Hij heeft zo zijn best gedaan al die tijd voor me, zo gevochten tegen de pijn, letterlijk. Ik hen steeds wel een vermoeden gehad maar niks mee gedaan en daar voel ik me nu zo rot onder, hij probeerde het me te vertellen...
Zo zie je maar weer; alles is communicatie.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:05

@Amy het laatste wat jij moet doen is je schuldig voelen, jij hebt destijds ook maar adviezen op gevold en daarvoor gekozen omdat je dacht dat je dan het beste voor je paard zou doen, en nu weer kijk eens wat een opties je kiest. Paarden kunnen helaas niet praten.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:14

Wat Joyce zegt Amy, daar heb je niks aan kunnen doen. Zeker ook niet te veel gaan dubben daarop, krijg je alleen maar een naarder gevoel van.... :(:)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:14

Ach Amy, je hoeft je niet schuldig te voelen! Jij hebt geluisterd naar de mensen die er, daar zou je vanuit moeten mogen gaan, verstand van hebben!

Ik ben ervan overtuigd dat paarden op ons pad komen om ons dingen te leren. Umoyax leert jou om (nog meer!) naar je gevoel en intuïtie te luisteren en daar ook actie op te ondernemen, dit gebeurt jou niet nog een keer!

Ik heb bewondering voor hoe je ermee omgaat en hoe eerlijk je naar hem durft te kijken!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:16

Vergeet jou berichtje Annika, Eiffel heb ik ook goede berichten over gehoord! Ben benieuwd!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:28

Amy, ik ken het gevoeld. En iedereen zegt dat je je niet schuldig moet voelen, maar vanbinnen doe je dat toch. Dat gevoel kan nog even blijven, maar vroeg of laat ga je dat kunnen accepteren, je moet jezelf tijd gunnen daarvoor en voor nu mag je je rot voelen, ook al heb je gedaan wat je kunt. Daarin berusten is nu moeilijk, maar dat komt nog wel.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:30

Die Noah, grapjas :')

Klinkt goed Annika voor je kinders!

Welkom Tieneke, je hebt twee hele knappe mannen!

Fijn dat alles oké was met Djuun's gebit!

Ik denk dat ik dat ook gedaan zou hebben Kat, als ik het over kon doen. Remoyo was wel gescheiden van zijn moeder maar ze stonden nog wel in dezelfde stal en dat zorgde voor veel stress bij Asi, denk dat dat een goede optie is!

Ooh Amy, je moet je niet schuldig voelen hoor! Dit kon je ook niet weten en het ongeluk had je ook niet kunnen voorkomen. Je hebt gedaan wat je kon door het advies op te volgen en ik weet zeker dat Umoyax je dankbaar is voor jouw eerlijkheid en openheid over de situatie, onwijs veel respect voor!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:30

Bedankt. Utrecht belt vandaag terug. Maar opereren ga ik alleen aan als het ook echt voor lange termijn gaat helpen en hem ook serieus gaat helpen. Afwachten dus.

Annika, daar ben ik dus ook van overtuigd. Hij heeft me zo veel geleerd!! Denk steeds: was ik maar een trage leerling, misschien was ons dan meer tijd gegund...

Ik ben juist altijd zo heilig erop dat alles communicatie is. Maar dit was ook zo moeilijk te beoordelen door de hormonen.. toch vond ik het nooit echt bij hem passen, dat gekke gedoe.
Ik ben in elk geval blij dat ik nu toch mn gevoel gevolgd heb ook al dacht de da dat ik gek was. Toch voelt het als zo laat... Zo vaak hem op zn falie gegeven terwijl hij alleen maar probeerde iets uit te leggen. Dat doet zeer..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:36

Amy, ik heb geprobeerd toen om Falco met de zweep op te jagen, terwijl hij even later dood was. Je moet jezelf toestaan om jezelf te vergeven. Misschien kan dat nu niet, maar dat schuldgevoel slijt wel. Je hebt altijd het beste voor met je paard en dat is wat telt.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:03

Amy je hebt alles voor hem gedaan en dat doe je nu weer. T schuld gevoel wat er nu is is net als wat Tieneke zegt slijt echt, das nu misschien moeilijk te bevatten maar uit ervaring weet ik dat het zo is.
En met Annika ben ik het ook eens ze zijn met een rede bij ons en of je nu een langzame leerling of snelle bent dit had je niet aan kunnen zien komen.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:07

Niet schuldig voelen Amy. We kunnen nu eenmaal niet alles in een enkele keer uit het gedrag van ons paard lezen. Wat ik je vanochtend al zei, hij is ontzettend hard voor zichzelf geweest. Een van de eigenschappen van het Arabisch Volbloed.

Heel veel succes! X

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:09

Wat een nieuws Amy! Jeetje, wat schrikken.
En inderdaad wat de rest zegt, jij deed en doet je best. Ga je niet schuldig voelen, beter dan je best doen voor hem kan je niet. Heel veel sterkte.
Erg dubbel om te zien dat hij zich nu fijner voelt.

Leuke selfies kwamen er voorbij!

Katja, ik denk dat het voor het veulen inderdaad een goede optie is om een periode op eigen benen en nieuwe omgeving te staan. Ik kan me ook helemaal voorstellen om hem/haar ook weer daarna naar huis te halen om het daar verder te laten opgroeien.
En ohjee, verliefd op een advertentie. Al een besluit genomen? En om wat voor pony/paard gaat het dit keer? ;)

Welkom Tieneke, knappe heren heb je! Wat zijn je toekomst plannen met ze?

Nicky, leuk filmpje op het strand.

Sorry voor de mensen die ik overgeslagen heb := Dat is niet opzettelijk, maar na 10 pagina's bijlezen ben ik niet zo'n ster in onthouden. En via mobiel is zo'n bijleespost best nog wel eens lastig :+

Hier hebben we een mooi aanbod voor onze woning gekregen, met inruil van een woning waar we helemaal weg van zijn. Het is dus nog even spannend hoe het verder gaat lopen.

Al zijn er wel nog wat haken en ogen aan betreft de pony's en het toekomstige beeld.. Ik ga daar in ieder geval nu nog niet verder op in hier op het forum.. PB kan eventueel altijd.
Al is het erg warrig en vaag nog

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:02

Iemand toevallig ervaring met leasecontracten (voor fokmerries)?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:10

Lastig.. Kijk eens op de website van het AVS Annika.. Is het die van Facebook? Vosmerrie? :D