Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 18:53

Nou dat viel mee zeg! Wauw! Brave pown zeg!

Ben gisteren met Nour aan de wandel geweest. Was ruim maand geleden en ja ja, meneer is behoorlijk veranderd in een maand tijd! Hormoontjes gieren door het lijf. Heel braaf is ie hoor! Maar eenmaal andere paarden in zicht..... Steigeren en lopen patsen! Dus heb m flink op z'n plek gezet...
Eenmaal in t bos weer zo zoet...
En toen weer terug langs de andere paarden en ja hoor, weg aandacht, welkom patser!
Kleine mannetjes worden groot, zucht...

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:07

Ja super dat het zo goed gaat met Scarlet, wauw er al op! Zo binnenkort draaf je al rond ;-) Nancy!
Nour doet ook zijn best! en ja die hormonenboost heeft shameless ook met momenten! Aaan de hand goed enzo maar als er nu eenmaal dames in de buurt zijn dan moet hij zich toch laten zien! Maar dan met het nodige correctieoffensief lukt het dan weer goed ik Gisteren, longeersingel, doek erop en zo terug wat longeren! Met dat rotweer lagen we weer stil! Heb ik vooral veel vrij gewerkt, laten showen en als hij goed showt belonen met veel lof complimentjes en gerust laten, uitstapen! Hij begint meer en meer zo te ronken en te showen, zie ik graag! Krijgt meer attitude, niet meer zo flauwe jongen!

Ja ze zijn allemaal sinds 1januari in principe een jaartje ouder geworden hey! Scarlet en Shameless 3 en Nour al 2 net zoals Qute Guy van Jessy!
Over enkele tijd zitten we als godblieft allemaal met dat rare jongebiertje onder het zadel en rijden we rond!

mvg Glenn
Ik hoop dat het regelboek in orde komt met allemaal jullie hulp!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:39

haha nou zo snel ga ik niet hoor Glenn...rustig aan. Zo nu en dan denk ik...oh ja, Scar ff weer wat met der doen, tis alweer ff geleden haha.
Peppy is ook 1 hormonen bom en een blok beton...zo ondeugend! Doe ik het monty halster om, eerste wat ie doet....longeerlijn in zijn mond! En een lol dat ie dan heeft! Ik boos want zo kan ik niet corrigeren. >;) Gaat 5 seconde goed en dan heeft ie hem weer vast. Net een jonge hond. Ook loopt ie lekker te marcheren, maar dat wil ik niet hebben aan de lijn. Hij moet normaal doen en wachten met zijn frustratie en dus pakt ie de longeeerlijn weer de stuiterbal :roll: Ook zijn deken...hele gevechten heeft ie ermee.
In de wei ligt zijn bal...hij pakt hem op en rennen met dat ding....Scar schrikt zich rot telkens. En hij maar rennen en schudden met dat ding in zijn mond. Laat de bal los, rent naar scar en bijt der keihard in der derriere, scar boos en de boel weer aan het rennen en bokken. En dan opeens gaat Scar weer in de aanval op hem. Echt zo'n broer en zus spel.
Was ook wel lachen toen we Scar na uren uit de wei haalde, stond pep daar opeens met saaie June waar die flink respect voor heeft...De clown!
Op het moment gooi ik Nirvana niet meer bij Peppy....die gedraagd zich veels te dellerig naar mijn zin. Ze vindt die aandacht van Pep wel leuk...jaja hou die sexuele voorlichting nog maar ff bij je opoe Nirvana!! Pep heeft tegengas nodig, anders denkt ie dat ie alles mag. Hij lijkt al op Bokito met zijn brede rug....dus zitten we niet op een onschuldig lonkende nirvana te wachten...

weslyjune

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:05

CounTree; lekker bezig! Is Glen nog een hengst, of denkt hij dat alleen maar?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:34

pep bedoel je? hihi

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:00

oja :P Blond ... gaat lekker ...

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:27

Voor zover ik weet ben ik nog hengst in die termen haha!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:29

haha Glenn ik wou het net zeggen...yep GLENN is hengst!! hihi _O-
*\%/*

Ik vind hem leuk!! al die namen...whaha het levert wel een lach stuip op. :+

Mocht Glenn willen dat ie hengst was....hahaha denkt ie alleen maar :D ;)

ff serieus dan maar: Onze Peppy is een effen gekleurde zwarte paint HENGST!

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:34

_/-\o_ sorry sorry ... ik en namen .... niet mijn talent ...

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:37

Westernfriek = Glenn -> Shameless, hengst
CounTree= Nancy -> Peppy, hengst.

Het blijft vanzelf een keer hangen :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:51

weslyjune schreef:
_/-\o_ sorry sorry ... ik en namen .... niet mijn talent ...

shake hands!! :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:52

weslyjune schreef:
Westernfriek = Glenn -> Shameless, hengst
CounTree= Nancy -> Peppy, hengst.

Het blijft vanzelf een keer hangen :P

Nee hoor Glenn is geen westernfriek, maar Wetsernfriek :j :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:32

Wat een schrik Jessica, dat had idd heel anders kunnen aflopen... Hoe gaat het nu met de brokkenpiloot?

Nancy: het regelboek is volgens mij net vorig jaar helemaal bijgewerkt, maar blijkbaar is dat niet nauwkeurig genoeg gebeurd. En helemaal met jullie eens dat juist een regelboek glashelder en niet dubbelzinnig moet zijn. Wat fijn Yilldiz dat je hier eens naar wilt kijken, en Nancy ook +:)+ Kan ik hierin wat voor jullie betekenen in het bestuur?

Nancy schreef:
Een amateur ruiter mag immers extra starten in de open klasse. Dus dan mag een walk jog ruiter toch ook wel extra starten in de beginners klasse? lijkt me wel zo eerlijk.

Andersom mag niet. Een open ruiter mag niet starten in de amateur klasse en een Beginner mag niet starten in de Walk Jog klasse.

En zo hadden we het precies in ons hoofd en zo is het ook in de ALV besloten. We willen nu dus zeg maar naar 4 aparte klasses. Er mag dus door W&J'ers best een stapje naar boven worden gemaakt, maar zoals het wel eens gegaan is dat een Beginner eerst eens een 'oefenrondje' trail deed bij W&J en daarná nog de trail bij de Beginners, daar willen we dus vanaf.

Oh en Yildiz, je inschrijfformulier is binnen hoor! :j In ieder geval al één dappere ziel die een dressuurproefje gaat ondernemen *\o/* (Twee als ik mezelf meereken :)))

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:58

haha ik dacht eerst dat we niet op 1 lijn lagen....maar toen ik het nogmaals las liggen we WEL op 1 lijn.

Heb je eenmaal de status beginner, dan mag je natuurlijk nooit nog ff oefenen in de WJ. Dat is van de zotte.
Zo is die regel natuurlijk ook nooit bedoeld, maar helaas stond dit blijkbaar niet duidelijk genoeg in het regelboek. Dat het niet mag, zou toch logisch moeten zijn?? Want waarom zou er anders een promotie regel zijn tussen status WJ beginners en beginners?! :')

Dit bedoel ik dus met foutjes die ontstaan zijn door knippen, plakken en kopieren. :j

Is er tijdens de ALV ook nagedacht over de Beginners? Mogen die bv. ook een nivo hoger starten bij de amateurs? Hierin voorziet het regelboek nl. niet.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 17-02-13 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 22:13

Zijn er al veel inschrijvingen? Ja schrijf altijd op tijd in hihi! :D Heb er weer zo veel zin in! Hopelijk is Tie dan drachtig gescand en kan ik ook echt echt mee doen.

Ik denk dat Marije hetzelfde bedoelt? Ik heb inmiddels Paulette een mailtje gestuurd dus ik ben benieuwd... Moet natuurlijk ook draagvlak hebben binnen het bestuur dus in die zin zou je het kunnen ondersteunen? :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:13

ja ze bedoelt exact hetzelfde!!
Heb je status WJ, dan mag je op twee nivo's starten t.w. WJ en Beginners
Heb je status Beginner, dan mag je alleen bij de Beginners starten.
Heb je status Amateur, dan mag je op 2 nivo's starten te weten amateur en open
Heb je status Open, dan mag je alleen in de open starten

vraag me nog steeds af hoe het met de beginners zit....mogen die idd alleen in nivo beginners of ook nivo hoger Amateur?

e.e.a. houdt natuurlijk dan wel in, dat je extra punten voor je huidige status behaald als je als WJ ruiter ook in de Beginners start en daarin punten behaald. Punten behaald in het nivo beginners worden dan opgeteld bij je huidige status en tellen dan dus ook mee ter promotie.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 17-02-13 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:24

Over het vraagstuk van de Beginners hebben we het niet gehad Nancy :n Moet ik wel heel eerlijk bekennen dat ik nog niet dusdanig thuis ben in het regelboek en in de praktijk dat ik daar iets over kan zeggen. Maar verder bedoelen we precies hetzelfde en je voorbeelden maken het helemaal helder! :j

Draagvlak lijkt me eigenlijk niet zo zeer een issue op dit gebied: als het regelboek niet klopt (en dat doet het dus niet) dan moet het gewoon kloppend gemaakt worden :) Ik ondersteun jullie initiatief dus sowieso, ik hou errug van verbeteren :D Is zelfs m'n werk, maar ook een beetje een tic :))

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:31

Tuurlijk moet het kloppend gemaakt worden. Daar zet menigeen zich al jaren voor in. Alleen is de vraag, wie zet die laatste stap?? Heb jij toegang tot het regelboek op de website? dan heb ik nog wel een flinke lijst van onlogica die ik vorig jaar mei al heb ingediend bij het bestuur met cctje naar de voorzitter. Blijkbaar is er nog altijd geen tijd voor geweest.
(En met mijn lijstje was ik nog maar tot blz 23 gekomen..)

Enkele simpele voorbeelden uit mijn lijst:
Op blz 12+13 wordt bij punten 160, 161 en 162 verwezen naar punt 166. Helaas punt 166 staat nergens meer in het regelboek.

Op blz 13, punt 167
Bij de puntentelling wordt de DAWRA ROM genoemd. Nergens in het regelboek staat omschreven hoe men een DAWRA ROM kan behalen.

Op blz 22, punt 367. Promotiepunten beginner. Voor behaalde punten wordt hiervoor verwezen naar punt 133/134. Die verwijzing is ook niet correct, want daar wordt niet over punten gesproken maar over plaatsingen.
Idem punt 387 waar de promotiepunten van de amateur worden bespoken.
En bij punt 397 heeft men het over promotiepunten voor een open ruiter??

oftewel veel knip, plak en kopieer fouten. Het gebeurd nou eenmaal maar het is zo jammer dat het dan net ff niet afgemaakt wordt.

Oh en wat dat betreft hebben we heel duidelijk dezelfde tic. Op mijn werk worden ze ook gek van me :D :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:55

Tussendoor nog ff een filmpje geupload van demo vorig jaar tijdens de vestingsdagen hellevoetsluis.
Enjoy... http://youtu.be/Hjq38bm8MuE

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:37

Yildiz heeft al een mail gestuurd begreep ik, dus dan is het iig weer even op de kaart gezet. Wie het daadwerkelijk gaat aanpassen kan ik nu nog niet zeggen, dat zullen we eerst even moeten bespreken. Tijd is inderdaad een issue, plus dat het bestuur een nogal woelige periode achter zich heeft, maar dat mag natuurlijk geen excuus zijn om deze dingen te laten liggen. Ik zal dan ook in de gaten houden dat het balletje nu echt gaat rollen :j

Over de ROM staat wel een korte uitleg op de site, maar die zou ook zeker in het regelboek moeten. Volgende week ga ik met Paulette om tafel om eens goed te bekijken wat we met de ROMS moeten en willen en hoe dit handig bij te houden is. Suggesties hiervoor zijn welkom trouwens!

Leuk filmpje! Wat een goeie vertegenwoordigers zijn jullie toch, en wat een prachtig weer was het toen *zwijmelt en verlangt naar zomer*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 01:19

Goed bezig Rije.

De omschrijving op de site is van de AVS Performance Rom, die omschrijving staat ook ergens in het regelboek, maar de AVS perf Rom is wat anders dan de DAWRA ROM.

Verschil tussen AVS Perf. ROM en DAWRA ROM (in het kort):
-AVS performance ROM; totaal som van minimaal 3 onderdelen,behaald op WRAN en DAWRA wedstrijden. (minimaal 30 punten)
-DAWRA ROM; minimaal 10 punten behaald op DAWRA wedstrijden in 1 onderdeel.

N.B. De puntentelling die hier genoemd wordt van de DAWRA ROM is trouwens conform het oude regelboek. Aangezien de punten van de AVS Perf. ROM onveranderd zijn tov het oude regelboek (anno 2004) neem ik aan dat de DAWRA ROM ook dezelfde telling heeft behouden.

Het kan trouwens ook zijn, dat de DAWRA ROM vorig jaar tijdens de ALV is geschrapt uit het regelboek, maar dat weet ik niet zeker. Dat moet dan in het verslag vd ALV staan.

Vandaag was er iig al wel de ZON!! yeah!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 02:14

Trouwens, de DAWRA ROM is vreemd genoeg nog nooit uitgereikt. En zover ik weet de AVS perf ROM ook niet. Terwijl er zeker wel paarden moeten zijn die beide ROMS bij elkaar gereden hebben. Zeker Penthor!!

Hoe dan ook punt 167 is niet correct cq niet volledig.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:14

Is het niet zo dat de ruiter zelf moet aangeven voor de ROM in aanmerking te komen? Geloof dat het bij het AVS wel zo werkt.

ALV notulen van vorig jaar hebben we gekregen, dus die moet ik dan nog eens nakijken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:57

We hebben groen licht! Ik krijg de versie nog toegezonden dus dan kunnen we aan de gang! Nancy, zullen we ff PB-en om concrete afspraken te maken want ik denk dat t wel handig om Skype te installeren.

Verdorie ben er vandaag achter gekomen dat Nour z'n hakken licht gevuld zijn met vocht! >;) Ik denk dat ie n tijdje terug heeft vastgelegen... Heb er nu simicur opgesmeerd, een spier en gewrichtsgel, hopelijk gaat dat helpen en worden het geen piephakken... Baal er echt van! Nour niet, die loopt de hele dag blij te zijn, beetje chillen met z'n driejarige vrouw naast m in de paddock, uitgeschacht en wel... :roll: ... Yup... Het wordt lente! *\%/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:08

Hee das goed nieuws, het eerste deel dan. Het tweede is idd balen, hopelijk zakt het gauw af!

Daantje stond van het weekend ook zo lekker te kroelen met zijn parttime vriendin Swarupa, zo lief :+: