[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:49

Geweldig Miran :)) Zie die mensen op de achtergrond kijken naar het spektakel :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:23

Letizia schreef:
Trouwens, even een gekke vraag, maar dragen jullie bepaald ondergoed als je een langere rit doen? Ik merkte na de rit van gisteren (die met z'n nog geen 15km nou ook weer niet super groot was) down under toch wat schraal was, zeg maar :Y)

Wat doe je toch in dat zadel? :+ :P
Nope niet echt. Nu met m'n dunne smurfenbroek draag ik n string maar das meer uit visueel oogpunt. :')
(Gewone onderbroek tekent zo af.)
Ik heb ook nog wel speciaal paardrijondergoed. Ziet er niet uit maar wel extra stevig voor de tijd jaren geleden in Spanje waar we ritten van 8-10 uur maakten.
Nu ik erover nadenk waren er idd mensen die veelal een soort van wielrenbroekjes onder hun rijbroek droegen met zon zeemleren lap?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:30

Onder een endurance broek moet je eigenlijk in de blote billen rijden, net als wielrenners.
Op wedstrijden heb ik altijd een charmante HEMA onderbroek. Dan geen last.
Maar soms rij je je door, soms niet.
Ik heb me wel eens in 3 km doorgereden, was bij mijn knie maar ook vaak 120-ers gereden zonder enige last.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:41

Moet je er ook in plassen, net als wielrenners :')
@Yildiz, je weet toch wat ze zeggen over amazones :))

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:48

Oh baaaahhh!
Dat maar niet, yuk!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:07

Nicky ik heb geen slimme telefoon dus Endomondo wordt het 'm niet := Maar de GPS voldeed prima, en die werkt ook als we in de ardennen rijden waar geen bereik is met de foon:)
Rustig in de bak rijden is er voor jou dus niet bij, heb je een idee waarom hij zo heftig reageert? Doet hij dat bij je instructrice ook?

Miranda wat leuk dat je Fuego even hebt laten springen! :D Grappig filmpje in dat water trouwens!

Annika, leuke foto's hoor! Waar ben je op vakantie geweest?
En die hengstigheid: Tja merries hé... _O-

Katja, Set ziet er goed uit zeg! Hoe houd je haar zo mooi op gewicht tegen het einde van de winter? En wat is die staart mooi schoon ;)
Wat een lieve filmpjes, even lekker kriebelen ^^

Yildiz wat een leuke foto's van Nour zeg, leuk dat hij het graag gezellig maakt! En hij weet wel dat hij hengst is zo te zien :) Fijn trouwens dat je zo vlot alleen buiten kan met hem!
Ben je al wat minder moe intussen?
Ik heb het gisteren gemist maar alsnog gefeliciteerd! :D

Aleeneh, leuk dat je met Mish bent gaan wandelen! :D Grappig dat ze zo schrok van haar eigen ijzers!

Gelske, wat rot dat Sjaak weer niet in orde is zeg :( Lasting dat jullie niet weten wat er aan de hand is!
Balen ook van de tanden van Noor, hopelijk krijg je daar geen problemen mee...

Ersilia gelukkig is je eerste week in je nieuwe huis meegevallen :) En goed dat je ondanks de hengstigheid toch lekker gereden hebt!

Tammy, wat fijn dat er op stal naar je geluisterd wordt :) Veel beterschap hoor! :(:) En wat en gave crossfoto's! :D

Letizia ik had je foto's al gezien, leuk zeg! Fijn dat je wat beter in je vel zit :) Heerlijk gereden op het strand zo te zien? ;)
Ik heb trouwens TenCate boxershorts voor het rijden, die vind ik heerlijk zitten en ze schuiven ook niet _O- Ze zijn deze week zelfs in aanbieding bij de Appie denk ik :)

Saskia wat gaaf zeg, 62 km is wel heel ver :=

Ik heb gisteren echt heerlijk gereden met Sem :D We hadden opnieuw springles en hij heeft heel erg zijn best gedaan. Op de eerste sprong wou hij weigeren maar hij is er met wat aanmoediging toch over gegaan, en daarna heeft hij geen enkele keer meer geweigerd. We krijgen ook steeds meer controle in het parcours :) Opvallend is wel dat hij op een laag parcours makkelijk gaat rennen terwijl hij veel gecontroleerder springt als het wat hoger gaat.

Sinds een paar weken hoor ik dat hij af en toe een droog kuchje heeft, maar het is eens een dag wel en dan weer een week niet dus ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Hij lijkt verder helemaal niet ziek. Gisteren op de les zei iemand me dat dat kuchje ook kan duiden op wormen, weet iemand of dat klopt? Hij wordt wel regelmatig ontwormd maar het is nu ongeveer tijd voor de volgende ontworming, dus ik vraag me nu af wat ik het beste kan geven.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:39

Goedemorgen

Yildiz super verjaardag heerlijk
Annika hihi hengstige heksen lol hier Reem ook hengstig en voor t eerst dat Quest er op reageert en een nog groter wonder Reem doet redelijk lief tegen hem ( eerder kon ze dat alleen tegen andere merries bij gebrek daaraan nu toch maar iets van genegenheid naar t mannelijk schoon)
Jammer dat je zo moe blijft maar je kan dat maar beter accepteren en rekening mee houden zodat je vollop kan genieten, en wauw die euf ben benieuwd hoor hoe hij straks eruit gaat zien dat word een mooie zwaan <3
Tam wat een gaaf topic van Noah jij ook alweer aan de beterende hand Yildiz ook?
Miran lekker bezig wat genieten ook met dit weer he
Set ziet er goed uit Kat mijn complimenten weet hoe moeilijk het kan zijn soms mogen de mama's wel wat egoïstisch zijn zodat ze er zelf niet aan onderdoor gaan en Ilya is super gevoed door haar wat een beer al.
Door zal nu vast ook weer grizly af raken

Hier gister op en top genoten van het weer Reem ging heerlijk met rijden en ze geeft mijn bijrijder ook een vertrouwd gevoel dat zij ook zo op Reem rondcrossed (zij is door ongeluk vertrouwen kwijtgeraakt dus heel blij dat Reem haar zo'n goed gevoel geeft, wat ben ik blij met die rarebieren die zo gevoelig zijn en zich zo kunnen aanpassen aan die die het verdienen)
Quest even flink aan de longe aan het werk gezet even zijn mannelijke praatjes kopje kleiner maken, ben alleen aan het twijfelen of ik diegene die gaat helpen met verder inrijden binnenkort al laat komen of toch eerst hem laten castreren wat ik overigens erg spannend bij hem vind en vooral dubbel gevoel bah.
Mas is mijn knuffelkont hij maakt zoveel goed voor het nu missen van onze hond, want Mas wil ook wel op schoot kruipen om even later me weer te laten genieten van een showtje love those horsies!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:35

Bren, je kleine ziet er top uit!
Fijn dat Reem zo lief is. :j
Castratie is natuurlijk altijd wel een beslissing, maar het heeft zo zijn voordelen. ;)

Eline, het is wel de tijd voor een kuchje.
Gewoon goed in de gaten houden dat hij niet achteruit gaat in conditie.
Met de hogere hindernissen moet hij echt gaan nadenken, hihi, die lagere zijn voor hem natuurlijk een lolletje! :D

Yildiz, rijden met een string??OMG ik zou helemaal open liggen.. :oo

Onderbroeken zonder naad en talkpoeder, dat is bij mij het beste! :j

Lekker he dat strand hier, het is geen zee maar groot genoeg voor ons!

Djuun was dus ook het water in geweest?!
Helemaal top! :))

Oja, mijn vorige paard had chronische bronchitis dus ik heb zo aardig geleerd een ademhaling in te schatten. :j

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:43

Ja strand is het leukste wat er is :D ik ben echt dol op het strand het is voor mij echt een soort therapie even naar het strand en ik ben helemaal opgeladen.

Fijn he zoon brave merrie als reem die zijn echt goud waard het is heel bijzonder hoe ze rekening houden met iemand die angstig is. Ja castratie is best een ingreep ik vind het ook altijd weer spanend maar ja het is uiteindelijk veel gemakelijker en in vele gevallen ook veel fijner voor het paard. Een knuffel paard is leuk fijn dat ie je helpt met het verlies van je vriend.

Eline Weer lekker aan het springen geweest. Ze kunnen gaan hoesten van wormen maar het is natuurlijk ook weer wat droger nu. Gewoon even in de gaten houden op het internet kun je kijken welke ze nu moeten kwa wormen kuur (ben het FF kwijt).

Ik doe gewoon geen lange ritten hahaha maar even zonder grap ik heb naadloos van sloggie die werken het beste.

Nicky haha ja ze vinden in de bak vaak niet zo leuk he ik kan dat wel fijn dart je iemand hebt die je daar bij kan helpen het ziet er goed uit.

Weer lekker op rit geweest met Your en een mooi cadeau en ontbijt das een leuke verjaardag.

Vandaag weer gewoon het leuke nieuws. Dibah gereden in de bak ging echt super heel veel mooie stukjes en de rem begint weer goed te werken. Toen even met Noor en Jhadorah naar de bak geweest en nog even ze laten grazen. Het ziet er tot nu toe goed uit bij noor ze eet goed en ik zie of ruik geen rare dingen. En sil gaat ook goed ze moet nu het anderen voer en ik dacht nou zal mij benieuwen of ze het eet maar ze vind het super lekker de emmer was helemaal leeg en schoon gelikt :D .

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:33

Haha Sil vond het dus goed, dan verwacht je iets anders en dan valt het mee, ook wel eens fijn!
Gelukkig werken je paardjes verder goed mee.
Het was ook echt lekker vandaag, echt warm!

Fu heeft het ook goed gedaan, als ik begin dan moet hij even inkomen maar als ik hem oppak gaat ie als een tiet en kan ik hem nauwelijks bijbenen...mijn conditie moet ook nog wat verbeteren. :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:20

Geweldige foto's iedereen! Leuk die endurance ambities hier :D Sorry ben wat te futloos om alles persoonlijk bij te lezen.

Set komt inderdaad netjes aan en is nu veel mooier op gewicht al kunnen er nog steeds heel wat kilo's aan. Ergste is als Ilya zoogt dan houdt ze nog steeds als een moeke haar buik in en dan lijkt ze ineens wel erg dun. Heb vandaag eens foto's gemaakt van mama's kindje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:25

Hihi die grote knul aan de tiet! :D
Hij krijgt al een beetje een ander vachie he?

Fu heeft trouwens vandaag zijn soepjurk aan, dan doe ik snachts zijn gewone deken er over.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:27

Ja hij verhaart nu en er komt weer een wat geler/minder wit paardje onder vandaan. Dus eigenlijk wat donkerder maar de benen worden lichter. Blijft dus even afwachten :D Ik verwacht dat hij warm oranjegeel wordt.

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:33

Nou, ik ben benieuwd, grappig dat zijn benen weer zo licht worden! :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:59

Quest is knap! <3

Hij is idd flink aan t verkleuren, toverballetje! ❤️

Hier ook de puf niet voor uitgebreide reply post, solly! Y;(
Dacht dat t beter ging maar vandaag weer zo moe. Als t zo aanhoudt ga ik ff bloedje laten trekken, t voelt niet als griepje (bovendien heb ik vlgs mij alles wat heerst al onder de leden gehad :P ).
Vandaag wel weer stappen gezet wat betreft m'n paardenplanning voor de komende tijd dus heel benieuwd wat en hoe het allemaal uiteindelijk gaat lopen maar de meeste plannen en concrete afspraken zijn gemaakt. Blij mee.
Minder blij was ik vandaag met een jolige hormonale hengst en stuk voor stuk hengstige manegeponies maar ja, dat zal de lente wel zijn, pffff.... alle zeilen moeten bijzetten om nuttig grondwerk met meneer te doen. Maar tis uiteindelijk weer gelukt.
Nu maar eens ff niks en voetjes omhoog! Ok mooi! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:05

wat vervelend Yildiz, hoop dat het overgaat

Trouwens ik heb vandaag de eerste daas/steekvlieg van Ilya geslagen :oo hoop dat die per ongeluk ergens is uitgekomen want maart is wel bizar vroeg.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:27

Woeh coole foto's van Fu in de zandbak!

Fijn Eline :) Wormen en hoesten? Nog nooit gehoord. Kan best wat stofallergie zijn hoor, heeft Dayem ook als het hooi erg stoffig is.

Mooie foto's van Mas!

Eindelijk wat beter nieuwe Gelske :) Wat Sjaak al wat beter?

Ilya aan het verkleuren :)

Wat rot Yildiz.... Beterschap :(:)

Oh ik zit op een roze wolk en ben keihard aan het nagenieten. Heerlijk rondje met zonsondergang gemaakt. Hij was zo braaf! Heerlijk met een lang teugeltje kunnen draven en zelfs sinds tijden een galopje gemaakt. Zo fijn <3

Afbeelding

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:34

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:51

Yil, het is ook best druk he, je hebt misschien ook best veel hooi op je vork? :Y)

Lekker Nicky, er was een mooie ondergang ook vanaaf! :j

Kat, eergister ben ik al helemaal lekgestoken toen ik tegen de avond de paarden hun slobbertje gaf, stikte van de muggen, er zater er wel tien op Fu's gezicht..
En vandaag ook een daas naar de andere wereld geholpen.
Het is geen strenge winter geweest, dus er staat vast nog wat te wachten. >;)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 07:44

Hieperdepiep hoera onze Jhadorah is vandaag een jaar *\o/* Y)(^) .

Afbeelding

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:32

Gefeliciteerd!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:05

Gefeliciteerd!!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:52

Proficiat! :D
Worteltjestaart gekregen? Y)(^)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:10

Gefeliciteerd! *\o/*
Fu had op zijn verjaardag wel taart gekregen! :))
En wij hadden net ook een stukje gebak!
Nikita heeft oorpijn..maar dat gebakje lustte ze wel! :))

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:01

Nee geen wortel taart moest ook werken vandaag helaas. Maar wel vanmorgen even extra met haar geknuffeld. Gewoon al weer een jaar geleden dat ze geboren werd waar blijft de tijd :D .

Ja het zal gerust niet fijn worden met de vliegen bij onze paarden zijn er ook al van die steek mugjes bah waarom bestaat zoiets ook.

Wat een prachtige foto,s Nicky lekker he zoon buiten ritje daar kun je als ruiter en paard echt van genieten.

Als ik het zo lees en bekijk heb je het ook best druk Yildiz en dan nog de gezondheid van je zoontje. Je lijf geeft denk ik toch een beetje aan op te zijn!
Ahh Yanour zijn hormoontjes aan de loop ja het is de tijd van het jaar nu he.

Ilya nog lekker aan de melk bar ze vinden het zo fijn bij mama zelfs onze inmiddels niet drinkende veulens zijn nog echt dol op hun mama en anders om.

Hoe gaat het met Sjaak ik durf er bijna niks meer over te zeggen maar vandaag was hij (volgens Erwin) lekker aan het boeven. Hij was een beetje indruk aan het maken op de dames met een schowtje en een beetje Sil die de baas over hem is aan het uitdagen. Dus het lijkt wel dat hij zich weer beter voelt en dat het echt een virus is geweest.