[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:50

Hihi dank je wel! :D
Attent van je! :)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:59

Happy B-day! Mooi weer heb je alvast!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:52

Yildiz gefeliciteerd *\o/*

Gelske he verdorie :(:) hoop dat het heel snel voorspoedig gaat met de paardjes bah zo ontzettend balen.

Wat een super topic van Djuun vind haar zo lekker onder het zadel mooie dame

Fuego word wel een waterpaard haha en wat grappig is met mijn oude poown ben ik daar ook lang lang geleden voor het eerst het water ingegaan na die keer is dat echt een waterrat geworden die vond het eerst heel spannend en daarna vond ze dat het einde *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:15

Gefeliciteerd Yildiz! :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:26

Gefeliciteerd Yildiz *\%/*

Thanks Brenda :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:05

Fijn dat het rijden nu weer zo goed gaat, Miranda! Leuk filmpje bij het water!

Knappe Set met haar schone staartje!

Griepje, Yildiz? Helaas voel ik me ook nog steeds moe, dus heb me er maar bij neergelegd dat dat deze zwangerschap niet gaat veranderen waarschijnlijk. Leuk, de fotografe te paard, je hebt toch maar een toppaard he! Gefeliciteerd met je verjaardag!

Leuk dat Mish het wandelen zo leuk vind, ik deed dat toen Ely jong was ook uuuuuuuren, zo heerlijk! Nu ben ik na een halfuurtje al gesloopt haha

Hee Saskia, leuk dat je je hier ook weer meld! Komt helemaal goed met Door, ze lijkt inderdaad echt sprekend op Dos!

Jeetje, wat balen, Gelske, dat het weer niet goed gaat met Sjaak :(:) En dan ook nog gedoe bij de tandarts...

Is vast wel even wennen in je nieuwe huisje, Ersilia? Wel fijn dat het nu af is! En nog steeds lekker bezig met Djuun zo te lezen!

Leuk topic, Letizia, vind dat jullie Djuun fijn rijden! Heerlijk zo'n strandrit!

Merries, soms kun je ze wel achter het behang plakken _-:( Dos en Ely zijn al een ruime week pishengstig, altijd leuk zo'n eerste echte hengstigheid in de lente... En ze zijn dan ook vooral hengstig op elkaar: als Dos hinnikt, staat Ely te plassen en andersom. Ze kunnen geen moment zonder elkaar zonder het hele erf bij elkaar te hinniken, zucht... Gelukkig gaat dat wel weer over.
Gisteren Ely even gelongeerd met een balkje erbij, daar werd ze me toch een partij fanatiek van haha lekker enthousiast paard <3

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:07

Merries zijn zo lief <3 hahaha. leuk dat je ondanks de vermoeide zwangerschap toch lekker kunt genieten van Elly en dat je weer even geknuft hent met je kleine kanjer.

Dat klinkt heel herkenbaar gekke Djuun bij ons komen de grootste tractors voorbij niks maar een raar streepje een groot drama.

Heb vandaag Contact gehad met de behandelende VA van Sjaak in utrecht. Zij denkt toch een virusje ook omdat het zo in ene is komen opzetten. Het gaat nu goed maar hij is wel sloom maar ook dat valt te begrijpen als je zelf ziek bent ben je ook niet meteen beter. We moeten hem goed in de gaten houden deze week mocht het toch weer beter gaan gaat zij (en ik moet er even over nadenken) toch van een virus was. We gaan het begin van de week weer even bespreken of we hem dan nog gaan onderzoeken of het voor nu toch laten. Ik heb wel besloten hem zo ie zo te laten staan ze gaan eerdaags het land in en na de zomer ga ik wel weer eens kijken hoe of wat.

Arme Noor was zo moe vandaag echt zo sneu ze at verder wel goed dus nu maar goed in de gaten houden. Sil was ook moe maar ze at wel weer beter haar hooi zonder propjes ze heeft nu vandaag het anderen voer gekregen het valt me me maar ze is het toch lekker aan het opeten.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:27

hihi, Dos en Ely allebei hengstig :+ lekker handig die wijven die synchroniseren _O-

Denk dat dat een goede keuze is Gelske, over Sjaak :j Sneu dat je dames zo moe waren!

hihi, Noah en ik staan in uitgelicht!!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:36

Nour de koffieleut :P En stoere mannen foto's! Jij nog gefeliciteerd Yildiz :))

Stoer van Mish, lekker aan de wandel :)

Doortje is idd een kleine mammoet! Wordt vanzelf wel weer knap van de zomer!

He wat rot Gelske maar klinkt idd als een onschuldig virusje. Sterkte met Sjaak :(:)

Leuk nieuwe rondjes ontdekken Ersilia :) En lekker rijfoto's zie ik voorbij komen van Duun!

Jij ook beterschap Tam....

Miranda geweldig hoe die schrikt van het koude water, wat een muts zeg :+

Set gaat er steeds beter uitzien :)

Lekkere slettenbende bij jou Annika. Zullen ze niet extra heftig reageren omdat jij zwanger bent? :P

Poeh, gister sinds heeel lang wilde ik even RUSTIG in de bak rijden. Mijn god, daarom rij ik hem zelf niet meer in bak, ik raak zooo gefrustreerd door dat idiote gedoe van hem. Als een mongool door die bak heen racen, pff.... Morgen maar weer naar buiten, gaan we wel op het strand dressuren. Dan zet ik hem gewoon in het kimmetje, kan die niet zo hard }>

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:06

Oh blegh Nicky.., -O- wie rijdt m dan?

Tam beterschap!

Gesynchroniseerde hengstigheid! Handig (voor fokkers) en heel normaal. Tie staat nu katshengstig en zelfs Jazzy (hoogdrachtig) staat heel loyaal mee te knipperen! :')

Balen van Sjaak.... Hopelijk gaat t gauw beter.... Zo ook met de dames.

Kijk die Djuun es goan!

Vandaag m'n beste verjaardagsrit ever gehad! Eerst ontbijt op bed door m'n mannetjes en een harstslagmeter cadeau (moet nu alleen nog de elektroden binnen krijgen om m equine te krijgen) en meteen getest!
Nour sinds tijden weer eens alleen mee op rit genomen. Dat gaan we vaker doen!
Hij liep super! Geen gedram maar mooi rustig gecontroleerd en steady tempo. Maar man man wat pakt dat dier veel grond. Wilde echt grens aftasten maar enige grens die ik tegen kwam was die van mezelf (klote conditie blegh)!
Toen we 17 km/u gemiddeld reden heb ik m verplicht teruggenomen, vind ik te gek voor zon gup! Ook al was z'n ademhaling ok.
Wel heel benieuwd volgende week naar z'n hartslag!
En ja ook in de bak alles vingers in z'n neus: sidepass, travers, renvers...
Nu nog goed vererven en we hebben n toppert! *\o/*

Wat pics van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als kinderpony vorige week:

Afbeelding

Leuke reactie van hubbie toen ik vertelde over m'n conditie en rit:
Hahaha, jaaaaaa je bent gewoon te oud voor zon goed paard, HahahahahaWa!!!!!
>;)
Leuk zon vent... -O- :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:12

Super ritje zo te zien! Erg mooi daar. Ik kom gauw een keertje 'trainen' als Dayem zover is! Welke hartslagmeter heb je? Vind het altijd mega interessant, zeker icm Endomondo. Heb hem van de week ook weer eens gebruikt :) Dayem wordt trouwens dressuurmatig doorgereden door mijn instructrice :) Staat nu even op een laag pitje ivm opbouwen wat ik liever rechtuit buiten doe, maar ze zal over twee weekjes wel weer verder gaan. Zij heeft een stuk meer geduld met zo'n lastige puber :P
Afbeelding

Afbeelding

Dit is trouwens mijn ritje van afgelopen week met hartslag

Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoeveel km heb je gereden dan Yildiz? En volgens mij ben je hartstikke jong!
Jip en ik starten zondag op de 62 km, zin in!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:24

Leuk Nicky!!! Jaaaa tis fantastisch trainen hoor hier! {:} Nu eigenlijk beste seizoen omdat er nog geen steekbeesten zijn! Je hebt m lekker lopen hoor daar. Vind m echt mega ontwikkeld in n jaar tijd. Tof!

Bijna 15 km vandaag. En echt moeten afremmen. Hij is over paar maanden pas 4 dus wil echt rustig aan doen. Wat lastig is omdat ie zelf zo graag wil en alles m zo gemakkelijk af gaat. Ik twijfel heel erg hem volgend jaar pas te starten of misschien nog dit seizoen (sept/okt) in de Endurance. Wat denk je?

Succes Zondag!!!! *\o/*
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 18-03-15 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:26

Misschien aan het eind van het seizoen 1 of 2 korte klassen 1. Lekker kalm aan hoor!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:28

Thanks :D Instructrice heeft hem lekker aan het lopen hoor, dat krijg ik nu niet voor elkaar :+

Ik vind hem daar nog wel echt te jong voor Yildiz... Ik vind 5 echt de minimale leeftijd om rustig aan te beginnen. Ze kunnen zo snel kapot gaan, dat zou doodzonde zijn :(

Maar nou heb ik nog geen antwoord op m'n vraag, welke hartslagmeter heb je nou? :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:30

Oh doh! De polarRC 3 GPS
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 18-03-15 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:31

De equine belt? Die is fijn, gebruik ik nu ook :)

Volgens mij kan je de RC3 ook aan Endomondo koppelen :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:42

Yildiz, dat ziet er uit als een fijne verjaardag!!
En te oud, ben je gek! 8)7
Conditie moet je gewoon nog even krijgen..maar kan ook best zijn door je moeheid, misschien toch een virusje..(Nikita had het ook, die moeheid, en is nu ziek)
Maar ik zou ook nog even wachten, 5 is echt al vroeg zat!

Mooie foto's van Dayem, hij loopt lekker!
Jammer dat je het geduld niet hebt, dat voelt hij natuurlijk piekfijn aan.. :Y)

Jip ook, leuke foto's! Je kleuren zijn tof!

Merries, verschrikkelijke dramaqueens...gelukkig heb ik een hele brave ruin... :')

Gelske, kan natuurlijk net toeval zijn, ook omdat hij misschien wat minder weerstand heeft.
Beterschap met 'm, het gras zal hem vast goed doen.

Bren, grappig met je oude poown, Fu moet bij elk nieuw watertje even opnieuw nadenken, het Zuidlaardermeer is wel heel fijn maar je kan er de zomermaanden niet terecht..maar gelukkig heb ik meertjes genoeg!
Hier nog wat pics van gister, had hem daar ook even rondgeslingerd, aan het werk die ouwe knol! ~~}>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:44

Lekkere grote longeerbak, haha!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:56

Nou idd! Is dat vlakbij jou Miran? Mooi!

Haha, nou virusje of niet m'n conditie is zowiezo bagger hoor! Ben wel sterk (alle ponyvrouwtjes toch ;) ), maar conditie...
Ik stelde Khan vandaag al voor samen te gaan joggen. Antwoord: "Mam, doe dan maar echt rustig aan want echt samen lopen komt niet goed..."
Vind ik dus niet normaal he, zon reactie, tsssss..... _-:(

Oh cool als dat zou lukken op de Endomondo! Moet m echt nog ff uitvogelen hoor. En m'n elektroden komen ook pas Volgebde week binnen

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:00

Ik rij al een jr of 20 endurance en heb maar een simpele HF meter.
Ik snap nooit hoe al die rommel werkt.
Ergens ligt nog een GPS in de kast maar ik gebruik een Runtasticappje op de foon.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:18

Hahaha, mooi te lezen! :D
Ik kreeg in Ysselsteyn ook de tip absoluut niet altijd met hartslagmeter te rijden maar wel je paard te leren kennen. Hoe snel herstel, etc...
Ik vind het hoe dan ook een te gekke sport! En helemaal leuk en op lijf geschreven voor Nour in de nabije toekomst. Ook al zal t mijn western ambities echt niet in de weg staan of die van Nour.
Toch cool die veelzijdigheid van die arabjes? *D

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:12

Klopt!
Ik rij bijna nooit met meter. En weet eigenlijk altijd wat de HF is.
In het begin dat ik met Jip begon weer wel veel om gehad. Idd, leer je paard lezen.
Leer ook weten welk tempo je rijdt, heel belangrijk.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:46

Ik zit ook te denken om een hartslagmeter aan te schaffen, wij trainen niet echt voor de endurance, maar vind het wel belangrijk om te weten waar je staat. Gisteren bv over het strand, echt ff flink zwaar, hele mulle stukken, nog wel gedraafd en wat kleine stukje galop gedaan daar waar de bodem het toe liet, spannend toen we de eerste keer het water in gingen, flink klim de duin op. Dan zie je ze best even pompen, maar ze hersteld naar mijn idee ook heel snel, maar zou dat best bevestigd willen hebben :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:48

Trouwens, even een gekke vraag, maar dragen jullie bepaald ondergoed als je een langere rit doen? Ik merkte na de rit van gisteren (die met z'n nog geen 15km nou ook weer niet super groot was) down under toch wat schraal was, zeg maar :Y)