Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:32

22 km moet idd wel twee doen zijn. Spannend hoor!

De week voor de oefenwedstrijd doen we onze eerste clinic onder het zadel op vreemd terrein, dus ermelo wordt als het goed is dan ons tweede avontuur samen. Ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen!!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 00:37

canisia schreef:
Vandaar ook de plannen voor Loons druunse duinen! Tot nu toe mikken we ergens in week 11! Waarschijnlijk wel door de weeks.. Is deze fantastische gids en locatie dan ook beschikbaar? :D

:D Locatie is altijd beschikbaar! Gids op woe en do ochtend maar moet die week wel ff ander paard regelen want Tie is dan net die week op sexvakantie! :o

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:47

He Rije, leuk! Nog een endurancerijder hier *\o/*

HELE goede combi (tot je klasse 3-4 wilt rijden, dan is het lastiger te combineren). Western zorgt er voor dat de randvoorwaarden voor de endurance goed zitten :D zoals kunnen rijden met een losse teugel, controle over je paard en een paard dat recht in balans loopt .

Hoeveel rij/train je?

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:19

Hey canisa, welkom hier.
Gaaf dat jullie beide gaan starten endurance en western. Lijkt mij ook erg leuk om te doen zou er alleen zelf niet de tijd voor hebben om te kunnen trainen.

Ik ga ook proberen om alle wedstrijden behalve de oefenwedstrijd van de Dawra te gaan starten. Als alles gaat lukken met vervoer regelen ;(

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:08

Heey joyce! Gezellie! Jaa de tijdsindeling is het grootste probleem.. haha. Ook vooral omdat ik komende 2 maanden nog vaak in het buitenland zit voor ski wedstrijden haha. Hmms iets met multitasken? :P Ach ja we zien het wel wat lukt en niet lukt.

Jaa we zijn niet al te serieus hoor, het gaat ons voornamelijk om voor de lol meedoen en lekker op stap te zijn met de paardjes. :D Geld overigens voor de western en de endurance.
We proberen nu elke week een rit van rond de 2uur te rijden met beiden en door de weeks gaan we met de merrie nog een x naar buiten voor een iets kortere maar wat snellere rijdende rit. Met de ruin (dit zijn beetje zijn eerste keren uberhaupt buiten rijden in zijn leven, dus nog beetje rustig aan) doen we dan nog 1 of 2x per week uur/anderhalf uur lekker aan de fiets naar buiten. Dan nog een aantal x savonds wat longeerwerk en grondoefeningen en gemm 2 daagjes per week rust. Zoiets ongeveer :D
We hebben nog tot 10 maart om ons in te schrijven voor Kootwijk, dus we kijken het tot dan nog eventjes aan. En anders wordt de eerste Rennese :)

Ga jy dit jaar veel endurance starten met je haflinger en/of arabier? Wij gaan vast nog wel veel tips nodig hebben hahaha :D Tevens ook voor de western, maar daar hebben we zo langzamerhand onze connecties hihi (met onzettende dank aan de dawra crew! *\o/* )

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 13:55

Ski's achter pown binden? :D

Endurance lijkt me idd ook echt super! Maar ook hier tijdgebrek met baan, kids, etc. Wellicht als de kids uit huis zijn en ik gepensioneerd, haha! :+

Wéér sneeuw! Wordt er echt niet goed van! Wil zomerzon! -:(-

Jes, hoest met Nada? Las op FB dat ze brokken had gemaakt? Hopelijk niet meer kreupel? Beterschap en dikke knuf voor jullie beiden... :(:)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:57

Haha jaaa of powwn mee naar oostenrijk? :P
Hee maar Tie op seksvakantie?! Doet ze goed!! Wie is de gelukkige? :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 14:55

Ja dat doet ze heel goed, nog met een grote zwarte man ook... :D

Gelukkige is Jazzmeen <3 :

Afbeelding

Afbeelding

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:30

Soooooodaan!!! Je weet wel wat ze zeggen he.. one's you go black you never go back.. haha
Gaaf dingg! Is dat niet ook de papa van die nieuwe kleine uk van Kirsten de Roos? Oehh spannend weer hoor! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 16:17

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:27

Geen enkel verstand van bloedlijnen, maar Daantje heeft ook 'Bey' in zijn officiële naam. Familie...? :D

Jazzmeen is wel een prachtig dier zeg! :wow:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 16:43

Haha, wie weet? Staat Daan misschien in de allbreedpedigree? Dan kun je t zo terug vinden! :D

Ga zo maar eens naar m'n andere "Bey" hihi! Kijken of we z'n hoofd een beetje in een chique modelleke kunnen scheren. :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:54

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:26

JAAAA, ik sta in het magazine hihi *\o/*
Leuk om te horen dat jullie het stuk(je) leuk vinden. hihi was een beetje langer uitgevallen. :o
Ja yil, heb jou en nancy idd genoemd. Maar door jullie ben ik ook zo enthousiast geworden van de DAWRA. :j

Met nada gaat het wel weer. Gelukkig niet kreupel meer, enkel wat stijfjes. Achterbeen is iets wat dik, maar niets om me zorgen over te maken. Het is ook zo'n muts af en toe. Miss paniekzeiker. :(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:27

Jazzmeen is gaaf hoor! Mooie foto's van hem.

Canisia, Bimmetje = Jessica idd hihi :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 19:45

Oh fijn Jes, gelukkig maar! Wat is ze toch n brokkenpiloot! Hoe had ze t voor elkaar gekregen?

Marije, zo te zien (correct me if I am wrong) is jouw Daantje Egyptisch gefokt en nope, geen familie.
Heb trouwens net m'n inschrijving op de bus gedaan. Vandaag Tie gereden en omdat ze (welgeteld 1 reeks maar Hey, moet ergens beginnen ;) ) om de twee passen changeerde zonder te bokken, beetje overmoedig mezelf ingeschreven voor de Versatile. Dat wordt lachen! :+

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:06

Wauw yildiz wat is jazzmeen gaaf!!!!..
Klopt furby is van vh Cadaar en is Egyptisch gelukkig krijg die beetje bouw van mamma mee en is die tot nu toe niet zo iel. Maar ja ti's afwachten wat die straks doet...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 20:43

Spannend he zon gup? Ze veranderen steeds weer! Hoe gaat t nu met Furby? Weer helemaal fit?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:49

Tja wat krijgt madam niet voor elkaar. *zucht*

Mijn vriend ging ze halen uit de wei (ik was nog werken) nada en savanna, komen altijd direct naar de poort om mee naar huis te gaan. Vriendlief ging eerst de shetters binnen zetten en nada miss ongeduld, sprint zoals gewoonlijk dan naar achter in de wei. Nu viel ze en brak de voorsluiting van haar deken. Ze stond op en het deken klapt aan de voorkant open. Dat is dus paniek! Ze begon te rennen terwijl het deken over haar kont naar achter zakte en ze dus in de knoop kwam. Het deken bleef daarna aan een weidepaal hangen en vervolgens trok ze de hele paal uit de grond en knappen de draden. Waarschijnlijk is dus zo'n dun rond schrikdraad de boosdoener van de wonden geweest waarin ze verstrikt is geraakt, want het is er zo ingesneden.
Voorbeen: van kroonrand tot kogel snijwond. Achterbeen: voorkant en binnenkant schenkel flinke snijwond. Borst 2 snijwonden. ;(

Vriendlief heeft eerst de omheining weer gemaakt en ondertussen was ik ook thuis. Hij kwam al aanlopen met nada en heb haar meteen van hem overgenomen en haar meteen verzorgd en de wonden schoon gemaakt.

Dus ik denk dat we nog achteraf nog heel veel geluk hebben gehad.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 23:19

Heel veel geluk is een understatement! Jee ze had d'r pezen wel kunnen doorsnijden! :oo Ze heeft blijkbaar n engeltje op d'r schouder!
Blijf er bij: ik vind houten omheining het veiligst. Zoals op m'n vorige adres weet je wel?
Ze staan nu wel achter houten omheining maar met een draadje er voor, ook scherp draad en dus link. Maar goed, ook met lint kunnen ze stunten, paarden krijgen werkelijk alles voor elkaar! Zo vindt Nour het heerlijk om in de binnenpaddock (zie vorige pic) in de meest linke hoek te gaan rollen. Krijg steeds een hartverzakking, zie m al helemaal vast liggen in blinde paniek! Jaag m dus waar ik kan altijd naar een veiligere plek.

Maar goed, tis weer ok afgelopen zullen we maar zeggen... ;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:54

Whoohoo lekker verhaaltje... #) Jeetje dat schrik je wel ff flink! Gelukkig is ze nu weer oke zeg! En idd op de een of andere manier krijgen ze altijd echt de vreemdste dingen voor elkaar. Ik had er vandaag opeens 2 in 1 stal staan... Ook heel logisch.. Maar dat zijn gelukkig onschuldige dingetjes.

Ohh haha maare verkeerde zwarte in me hoofd dus :o Ben ook niet al te best met namen en foklijnen hihihi, geen flauw idee wat voor types me eigen twee zijn :o .

Heb je je nu al ingeschreven voor 7 april Yildiz? Of voor de oefenwedstrijd?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 00:19

7 april idd! Heel veel zin an! :D Probeer, net als Joyce, alle DAWRA wedstrijden dit jaar mee te doen, bv de Oefenwedstrijd en het EK. WRAN ga ik, op Kaatsheuvel na, niet starten. Met Nour z'n shows erbij is t allemaal al druk genoeg. ;)
En jullie? Nog niet ingeschreven? :P

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:35

Tot wanneer kan je voor de AVS inschrijven? :P Als dat al snel moet, moeten wij toch eens gaan beslissen wat we gaan starten :O Ah wacht zie het al, voor 27 maart inschrijven. Dan hebben we nog eventjes :) Denk dat wij alleen nog walk&jog starten. Hms, Pleasure & Trail kwa rijden. En dan denk ik Showmanship en misschien in hand trail. Maar dat is alweer best veel, ookal zijn we met 2 mensen die starten, het blijft maar 1 poony die het moet doen :D En die dressuur klasse is ook zo grappig haha. Gaan jullie die starten?

Mag je nou trouwens walk&jog én beginners starten of niet? Hebben het er op ALV over gehad, maar weet het nou niet meer precies. Volgens mij dus niet meer. Wij kunnen sowieso nog niet echt een nette galop, dus dat maakt de keuze makkelijk voorlopig :P

Wij proberen avs, wbn, summer en fall show te starten. En als we ons tussendoor vervelen is er nog wel ergens een WRAN ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:24

yildiz schreef:
Nope, das VH Cadaar, een, ik geloof volledig (Glenn help?) Egyptisch gefokte hengst.
https://www.google.nl/search?q=vh+cadaar&hl=nl&client=safari&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=M_IcUZiFAei00QW6hIC4DA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=320&bih=368#i=15
Jazzmeen (Essteem) voert Braziliaans/Amerikaanse lijnen als Ali Jamaal en Bey Shah. Die vind ik zo mooi combineren met de Russische. <3
Jazzmeens dekboek is dit jaar heropend.

vh cadaar is straight egyptian! vader bouzinika, komt uit de bekende bouznika stoeterij!
Egyptische zijn vaak nauwer in de borst maar er zijn uitzonderingen (tdr white stone, waar ik normaal malha dit jaar terug probeer vol te krijgen na de abortus die ze me gaf op 4.5 maand :( )

en jazzmeen is zoals jij het noemt braziliaans.amerikaans gefokt!
Hele knappe hengst! en fokt ook bijzonder goed, en zelf een echte sportkrak in real toen zijn springparcourtje mogen bewonderen toen TAL les nam, met open mond staan kijken hoe hij er voor ging!
Ik hoop voor TIE EN JAZZMEEN een knap blond popje a la YAMEENA of een bruintje, zwartje, als het maar gezond is!!

en leuk Bimmetje dat jij in dawra staat! Zo western arab land komt in magzines, ik in baps en jij in dawrablad! Arabland gaat nog te klein worden met die westernfans in arabland haha!
Oei hopelijk geneest het snel met NADA BIMMETJE ik duim alvast!
mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:52

Kijk daar spreekt de kenner! Verdiep me ook in de bloedlijnen maar jee, tis ingewikkeld en véél. Nog hele hoop te leren!

Glenn, ik ga voor het blonde poppetje ala Yameena! :D (dat is de nakomeling van Jazzmeen met de volle zus van Tie).