[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:43

joysjuh1987 schreef:
@ miranda whaha gekke geit..wel slim

Ja, zo'n bierbuik is een goed afdak! :j

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:55

Hahaha, slimme geit!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:59

Arme Djuun.
Mo vind zich zelf al heel zielig als hij een half uur in de regen staat :')
Vandaag weer met zadeltje gelongeerd,van de week als de bak wat beter is maar weer het rijden oppakken:)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:16

@ barcelona same here ik ga het zaterdag en zondag weer proberen. Net bij de vereniging geweest zag er leuk uit, ben benieuwd wat mijn stuiterbal er van vind

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:20

Hahaha, moest serieus zoeken naar de geit _O- :')

Leuk Joyce! Ben ook benieuwd hoe jullie het gaan vinden!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:34

@sieltjuh ik hoop dat we het overleven whaha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:38

Haha, dat zal toch wel? :D Ik vertrouw op jullie _/-\o_

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:21

@sieltjuh het zal uiteindelijk wel goedkomen. Ze doet ook verder niks maar is te enthousiast. Gaat lopen snurken dansen goh wat leeuk,,,dus niet

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:27

Haha, dan is ze zeker wel op dr mooist :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:20

Dat zowiezo maar laat ik daar nou net niet van houden. Zoals ze in de ring doet is al mooi zat. Grote doen en dansen is al genoeg

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:23

Haha, ik vind zoiets ohz ook niets hoor :n Laat ze dat maar in de wei doen als ze het zelf willen :))

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:27

Hahahaha wat een leuke foto Miranda! Moet altijd zo lachen, jij hebt altijd van die grappige foto's :')
Ziet eruit als een heerlijk plekje die je voor ze hebt!!

Dat dansen, tsja herkenbaar.. :P Shief slooft zich alleen niet voor andere mooie paardjes uit... nee voor koeien }:0

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:29

pffff ik heb een echte baal-dag... om 6u opgestaan, om 7u in de trein voor school. hard gewerkt, er achter gekomen dat ik niet de goede versies van 2 verslagen op de mail had staan, dus kon die niet inleveren. Daarna ruim 2 uur gewacht tot ik een presentatie moest geven, die ging gelukkig wel goed. Daarna weer naar huis, 2,5 UUR over gedaan, er was iemand voor de trein gesprongen dus ik kon om gaan reizen...

En dan net nog mn 30 day shred workout gedaan, ik ben kapot _O-

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:31

Hihi tam, ik moest stiekem even gniffelen toen ik je berichtje over de trein voorbij zag komen op fb :))
Omdat je dat laatst zei toen we het hier over fb hadden, dat je alleen je wekelijkse ergenis aan de trein erop zet haha _O-

Maar nee zo'n dag dat dan ook echt alles tegenzit is niet leuk! :(:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:34

Tam :(:)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:47

Pff ik had dat ook zo vaak naar school toe.
Gaat lekker ergens achter af een end aan je leven maken en val mij er niet mee lastig :+

Pony van me vriendin heeft de BirthAlarm om.....eens kijken hoevaak we voor jan banketstaaf gaan gebeld worden :+
Maar de DA was op stal en die verwacht ook dat het niet heel lang meer gaat duren:)

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:06

Jeetje jullie gaan zo snel!
Ik heb nu eindelijk alles bij gelezen.

Bedankt voor jullie steun.
Even een kleine up date: Yack maakt het erg goed! Hij is vrolijk en staat vaak op zijn gipsen pootje. Hij is wel gekrenkt in zijn ego omdat hij hengst af is :o .
Zelf gaat het wat minder goed. Ik slaap slecht en heb nog veel twijfels of ik het wel had moeten doen. Ik heb weinig puf en ben erg down. Ik denk dat als hij weer thuis is het meteen een stuk beter gaat. Zodra ik bij hem ben gaat er wel een knopje om en ben gewoon mij zelf. Ik ken alle assistentes en artsen (heb daar een 0-uren contract en werk nu hij er staat dus extra) dus word goed op de hoogte gehouden.
Hij toont geen pijn, loopt makkelijk rond in de box en kan gewoon liggen en rollen. Er was even sprake dat hij misschien einde van de week naar huis mocht. Maar er staat minimaal 2 weken voor dat ze naar huis mogen. Ze gaan regelmatig foto's maken om te kijken of de schroeven niet worden afgestoten. Gister zijn de eerste foto's na de OP gemaakt en alles zat gelukkig op zijn plek (met opstaan kunnen de schroeven of het bot breken).

Hij wil nog zo graag maar wat brengt de toekomst ons? In zijn kootbeen zitten 5 schroeven en als ze niet worden afgestoten blijven ze voor de rest van zijn leven zitten.
Hij krijgt zo wie zo artrose alleen de mate waarin gaat onze toekomst bepalen. Ik krijg van de week supplementen binnen die de artrose zoveel moeten tegen houden en zijn herstel moeten bevorderen.

Zijn grootste fan (2,5 jaar oud) komt gelukkig met regelmaat kijken en zorgt dat haar vader (daar werkzaam als dierenarts) een oogje in het zeil houdt. Hij heeft al een paar keer ziekenbezoek gehad en geniet hier echt van. Ik ga zelf 2 x per dag en dat vindt hij super gezellig.

Ik heb wel weer even ons ras omhoog gehaald! :D Ze hebben nog nooit zo'n brave arabische (ex)hengst gezien (zowel de assistentes als de da's vinden dit)! Hij vind alles best en wacht geduldig af!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:09

Pfff.. snap je twijfels hoor Myrna. Was hij nog hengst geweest, dan had je hem nog een eventuele toekomst als dekhengst kunnen geven, maar dit is zo onzeker. Zeker omdat hij nog zo jong ook is :\

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:13

Sterkte voor je ventje hoor Myrna!
Denken in de zin van "had ik maar" en "wat als" maak je jezelf helemaal gek mee en niemand is er mee geholpen, ik snap wel dat je het doet, maar helaas kan je de tijd niet terug draaien en het dood vermoeiend om je energie er in te stoppen... Dus ook sterkte voor jou, ik hoop dat je maatje snel op knapt en dat jullie nog een mooie toekomst samen hebben! :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:14

haha Shanna, gaat vanaf volgende week weer minder worden, dan ben ik op stage en daar ga ik de helft van de tijd met de auto heen :D

Myrna, wat ontzettend zwaar zeg... veel sterkte en beterschap voor Yack!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:23

Jemig, wat heftig allemaal voor jou en voor Yack. Kan me voorstellen dat je ff wat down bent, ik begreep uit je verhaal dat het ook allemaal heel snel gegaan is. Sterkte ermee!

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:34

Sieltjuh schreef:
Pfff.. snap je twijfels hoor Myrna. Was hij nog hengst geweest, dan had je hem nog een eventuele toekomst als dekhengst kunnen geven, maar dit is zo onzeker. Zeker omdat hij nog zo jong ook is :\

De castratie heb ik bewust gedaan dan heeft hij meer kans dat hij in zijn koppie gezond blijft (en het bot beter heelt ivm meer rust). Ik vindt het wel jammer dat het allemaal zo onverwachts was want was van plan om sperma te laten invriezen van de zomer. Zijn bloedlijnen zijn interesant, moeder is van Nizjni en zijn vader Honorrs doet het goed in het buitenland. Hoop dat zijn laatste veulen in NL een mooi merrie veulen wordt. (hij krijgt ook nog twee andere nakomelingen dit jaar maar die staan in Kuweit)

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:35

Iloontjeehh schreef:
Jemig, wat heftig allemaal voor jou en voor Yack. Kan me voorstellen dat je ff wat down bent, ik begreep uit je verhaal dat het ook allemaal heel snel gegaan is. Sterkte ermee!

Verwacht nog wel dat als hij thuis is jij en je zus even op zieken bezoek komen! :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:10

Myrna ook via deze kant heel veel sterkte en beterschap voor je ventje, kan me voorstellen dat je erdoorheen zit, je hebt een dappere keuze gemaakt hij is nog jong wat voor het herstel weer positief is, verder zal ik vanaf deze kant meeduimen op een voorspoedig herstel en dat je nog heel lang van hem mag gaan genieten :(:)

Hier na de vorst beetje aan het puinruimen, ook door omstandigheden heb ik dingen moeten laten liggen dus nu alles weer beetje op regel krijgen, maar gister al wel weer eventjes gereden heerlijk bak was wel nat maar ach was goed te doen, en het was hier gister ook nog eens mooi weer heel wat anders als dat het nu is :\

En las wat over AVS wedstrijden deze zijn voor mij te ver rijden op dit moment zijn alle wedstrijden 2+ uur om heen te rijden, en dat is me beetje teveel voor het goeie om dat voor de leuk te doen terwijl ik hier om de hoek ook mee kan doen en we tegen de grote paarden kunnen knokken en hun een poepie kan laten ruiken :D
Miranda wat een komisch stel beesten heb je toch ook, maar volgens mij voor jou kan je ze soms ook wel achter het behang plakken haha :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:39

Myrna en jack heel veel sterkte pff laste situatie :(:)

Wat een regen hier bah zo mega nat buiten, nja nu kan ik wel makkelijker studeren heb morgen een pittige toets. Als het mooi weer is ben ik al gauw dat ik elke keer naar buiten ga :o