Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:40

wauw glenn!! Dat begint al ergens op te lijken hoor! Erg mooi!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:43

4x5,
3,5x5
4x4,5

denk ik nog niet echt gemeten, maar geschat volgens de platen die we al hebben gezet enzo!
(zijn ruime boxen, op pension stal waar malha en sublimo zijn het 4x6) en shameless staat op stal bij vrienden en die zijn 3x3 en daar kan hij met moeite bewegen! Hij is de grootste dus krijgt hij de grootste stal)

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:20

Dat ziet er nu al veelbelovend uit zeg! Ben benieuwd hoe het vordert :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 11:30

Dat begint al ergens op te lijken Glenn! Fijn, zulke ruime stallen! Zou alleen Malha de grootste stal geven (merriebox) of wissel je ze tzt om?

Ben lang weekend weg geweest dus straks, na m'n werk, nog ff langs de paardjes! Heb ze gemist (zelfs Tie die schijnbaar op t moment een krolse kat imiteert :') )

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:40

Leuk gehad Yildiz?

Ik ben zóooo blij dat ik geen merrie meer heb :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 13:59

Ja best wel, was alleen kkkkkkkkoud!!! En ik mis m'n dieren nogal snel, haha, dus blij dat ik weer thuis ben. ;)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:34

Woow dat word wel wat zo die stallen!!

Het is idd veel te koud!!
Ik zit met mijn winterteentjes en bevroren vingers moed te verzamelen om op de scooter te stappen haha..
Ik ga zo dat gekke monster in de kou opzoeken!

Ze zijn heel fijn bij mij op stal de bak aan het vergroten.. hij word nu bijna 20x40 met verlichting en een nieuwe bodem.. dus dan hoop ik ook eens aan de slag te kunnen!!
Tot nu toe dus nog even geduld en alleen in de bak rollen! want er staat geen hekje omheen :\

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:00

Lekker een wat grotere bak. Hoe groot was de bak nu dan?

Ik heb een skibroek aangeschaft en daar heb ik gisteren wat walk-overtjes en een zeiltje mee geoefend met Daantje. Had het superheet toen ik klaar was :D Heerlijk hoor! Dikke jas, muts op, handschoenen aan, thermoboots, en skibroek en gaan met die banaan :))

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:22

haha ja ik loop standaard al met 2 dikke truien en een wax-jas want die is wind en water dicht!!
en 2 paar sokken en thermo laarzen.. maar die wintertenen winnen het tocht altijd wel.. als ik terug kom dan ga ik wel gelijk in bad haha..

de bak was 18x28 en nu word hij 18x37 dus dat is bijna 20x40 haha..
als de bodem maar een beetje goed is zodat we met weer en wind kunnen rijden.
en het feit dat er licht masten komen is natuurlijk helemaal goud! Dat word nu dan dus wel poepjes ruimen uit de bak.. dum dum dum

maar ik is BLIJ

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:26

Da's beter!

Ben erg blij met 'mijn' 20xbijna60-bak :j Die is alleen met vorst niet te rijden, anders bijna altijd, heerlijk!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:39

Bij ons is er helaas niet zoveel ruimte haha.. Miss wel voor een 40x40 maar dan blijft er niks meer van de pony weide over.. Das ook weer zo wat! Dus we moeten nu nog maar even geduld hebben!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 18:18

Fijn een grotere bak! :D

Net terug van de horsies. Tie stond idd mega hengstig dus opstappen was een rodeo met veel gegil, gebok en geklauw. Maar was er snel doorheen gereden. Toen maar besloten haar niet te pesten met moeilijke manoeuvres in de bak maar ff lekker de bossen in en hoofd leeg maken. Op de duinen was t zand super en hebben toen alle remmen losgegooid! Wat gingen we hard! Dat was precies wat ik maar vooral Tie nodig had, heerlijk!
Nour op stal gezet en oh oh, wat n kereltje! Liep weer flink te dribbelen en te patsen!
Helaas kan ie nu niet meer bij zijn vier jarig ijsco vriendje. Hij springt continue op hem en ijsco vindt dat best, maar z'n baasje niet.
Dus we hebben n nieuwe matti gevonden: Ome Rover, een KWPN ruin van 1.84 (van Katja) die erg lief voor m is, waar hij veel respect voor heeft en waar hij ook niet zomaar op kan springen, haha! :D
Ze hebben nu een paar keer bij elkaar gestaan en ze spelen wat af. Zo leuk om te zien!
Hier een foto die eerder op FB heeft gestaan van de heren in de binnenpaddock.
Afbeelding

Verder had meneer in n paar dagen tijd heel z'n stal verbouwd en al z'n speeltjes (ja ze zijn verwend :o ) gesloopt. Kon dus weer het eea gaan renoveren, maar soi, t menneke ziet er happy uit!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:02

Heerlijk dat het goed botert tussen de kwpner en nour. Kleine vent! hihi
Heerlijk uit geraast over de zandvlakte. Lekker hoor!

Ik lig er weer uit met rijden. Helaas, zoals gewoonlijk met die vries of sneeuw. Ik wil lente en zomer!!! :D
10 maart heb ik weer onderlinge. Weet nog niet wat ik allemaal mee ga doen. Denk reining beginners en amateurs. De rest heb ik eigenlijk niet zoveel mee. :o

Fijn dat de bak wat groter gemaakt word nenaavdw. Is al beter dan de bakruimte die je nu hebt.
Ik heb geen idee hoe groot de bak is waar ik rij. Heul groot iig. Ik schat zeker zo'n 20 x 60. Is een echte springtuin, dus zeeen van ruimte als er geen hindernissen staan. :P Daar ben ik dan weer afhankelijk van. ;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:55

Heeey wat leuk! Een western arabieren forum! Hihi jaa ik weet het beetje laat, we zitten inmiddels al op pagina 145... ;) haha. Ik was nooit zo van de bokt en forums, maar hier zitten wel al aardig wat bekenden, dus dat is leuk om mee te lezen!

Afgelopen zondag bij de ALV geweest en zit gelijk weer met me hoofd in de lente! Was weer erg gezellig om iedereen te zien! :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 23:37

Ha Canisia! Alles goed met jullie? Beter laat dan nooit he en voel je welkom hoor! *\o/* Jammer dat ik er zondag niet bij kon zijn, vind t altijd zo leuk om elkaar weer te zien en bij te kletsen!
Zijn jullie er de 7e ook bij?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:14

Jaa met ons gaat alles goed hoor! Lekker druk bezig met de paardjes! Sinds kort ook op onze nieuwste aanwinst aan het rijden, dus dat is natuurlijk altijd super gaaf! :D Nu maar wachten op die lente... grrr want die vorst, drama! We hebben trouwens plannen om ergens in maart richting Loons Druunse duinen te komen voor een dagje met onze poony's! :)
De 7e zijn we er ook bij hoor! Wel met alleen Shamit nog voorlopig hihi. Gezellie!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:59

En hebben jullie nou ook ieder een vast "eigen" paard of wisselen jullie?
Leuk de Drunense duinen! Weet een hele mooie startplek en een goeie gids! ;) Weten jullie al wanneer?

Jes in Dawramagazine! *\o/* Tof stuk joh! Passie druipt er vanaf, leuk te lezen! En top dat je Nance en mij noemt, haha! Het promotieteam komt naar je toe deze zomer, haha! :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:31

Ik zag Jessica ook al staan in het magazine, maar kwam eventjes alleen maar op de naam Bimmetje :') Ben erg slecht in real life namen, Boktnamen blijven bij mij altijd beter hangen :))

Ben zo benieuwd naar de 7e april, dan zie ik eindelijk ook de 'echte' paarden en de gezichten die bij de Boktnamen horen :)

Ik heb een leuk agendaatje in elkaar gedraaid voor dit jaar. Hopelijk de meeste DAWRA-shows sowieso, voorlopig nog geen WRAN (heb ik ook helemaal geen tijd voor hihi) We beginnen met een clinicje van Colin Rietdijk in Haarle en dan de oefenwedstrijd in Ermelo. En daarna voor het echie :D

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:34

Ik zie helemaal niet zo veel wedstrijd op de kalender van de DAWRA staan ... Ik zie volgens mij wat over het hoofd #) , waar ga jij allemaal rijden?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:01

Er zijn 4 dawra shows, die wil ik graag meedoen. Verder wat clinics denk ik, en misschien dan nog wran. Ik hoef ook niet elk werkend weg, eerst maar eens rustig aan.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:03

Jaa Dawramagazine is weer een leuke! Zoals altijd natuurlijk :P Ooh maar de nieuwe voorsteller is 'Bimmetje' hier op bokt? Super tof verhaal om te lezen! :) Ohh en Rije hier is het nieuwe bestuurslid Marije? Haha we komen er wel zo!

Maar Yildiz, nee we rijden niet ieder op 1 vast hihi. Zou niet kunnen kiezen! We wisselen netjes om de beurt. Voorlopig starten we alleen nog maar met Shamit, dus dan doen we om de beurt wisselen met de klasses.
Met Nadesh gaan we voorlopig voornamelijk lekker veel buitenrijden en hopelijk wel in de lente eens een endurance wedstrijdje starten met allebei. Hij krijgt de tijd om zijn echte zelf weer te ontdekken en om erachter te komen dat het leven van een paard leuk is ;)

Vandaar ook de plannen voor Loons druunse duinen! Tot nu toe mikken we ergens in week 11! Waarschijnlijk wel door de weeks.. Is deze fantastische gids en locatie dan ook beschikbaar? :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:33

canisia schreef:
Ooh maar de nieuwe voorsteller is 'Bimmetje' hier op bokt? Super tof verhaal om te lezen! :) Ohh en Rije hier is het nieuwe bestuurslid Marije? Haha we komen er wel zo!

:j :D

Aangenaam :wave:

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:50

Jaa zondag al soort van ontmoet haha, maar nog niet eens echt persoonlijk! Ik was samen met mij zus Robina :) Wij gaan ook lekker alle Dawra's starten dit jaar, helemaal voor het eerst! Spannend en zin in!! De oefenwedstrijd moeten we alleen missen :(, want dan willen we naar Kootwijkerbroek gaan voor een Endurance wedstrijdje :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:57

We komen elkaar vast nog wel s tegen :j

Hoe bevalt de combi endurance en western?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:10

Haha geen idee! We zijn nog aardig nieuw in allebei. Vorig jaar voor het eerst 2 wran wedstrijdjes meegedaan en 24maart wordt de eerste endurance. 22km, dus dat moet nog wel te doen zijn denk ik zo. We zullen het gaan merken :D

Wordt het voor jou met je nieuwe paardje voor het eerst met de oefendag?