[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:15

Jup, Djuun is echt op en top merrie. Valt ook echt niet te ontkennen :')
Vond altijd die mensen die over van die typische merries praatte irritant, want dat sloeg allemaal nergens op vond ik. Djuun heeft het tegendeel bewezen :')
Ik kan soms goed begrijpen waarom mensen liever voor een ruin kiezen hahaha :')
Maar ben dol op de gekke merrie hoor <3 Kwam in een soort parkje (waar ik lekker illegaal op het voetpad reed) nog mensen tegen met een pup die haar zoooo mooi vonden :D *trots* :D

Die spikkels vind ik ook leuk :D Maakt ze weer anders in het schimmel zijn :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:17

Haha ik heb ook de ervaring dat het wel klopt, typische merries :P

Ik zou niet gauw voor een ruin kiezen juist, dat is toch saai!? :)) (grapje jongens)

Leuk he als mensen je paard mooi vinden <3

Set heb ik vandaag verwend met een banaan (om te eten, god wat klinkt dit raar :') ), krijg ik nu een tropisch veulen? :D
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 25-05-14 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:17

Ik denk het :')

Ik ga mezelf nog ff in het zonnetje neerplanten :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:18

heb net mn post veranderd, maar jij las gelukkig niks raars _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:26

Omg Kat _O- ik weet niet wat jij anders met een banaan doet hoor _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:26

Siel _O- Wat een film. Zie het helemaal voor me :=

Kan merries juist wel waarderen...beleef met Nas ook altijd hele avonturen. Laatst zat ze met dr kont op het fietspad, schrok van een eend :') En daarna uiteraard even extra waardig doen, want je bent een prinses of je bent het niet natuurlijk :+

Set verwend met een banaan <<) Misschien nog even een mango erbij ofzo voor een tropisch veulen? :P Hoewel....misschien plakt ze die er gauw aan en heb je een hengstveulen :P

Schrijven helpt :j Werkt fijn om er realistisch in te blijven staan en het is ook gewoon prettig om alles wat er door mn hoofd spookt even van me af te schrijven. Vannacht uur rondjes gereden en enorm gehuild, en op dat soort momenten neemt de emotie even compleet de overhand en kan ik niet meer realistisch denken. Door het op te schrijven kan ik de emotie een klein beetje parkeren.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:29

Haha misschien lust ze wel mango :D Ze vindt bananen en sinaasappels erg lekker :D

wat erg voor je Amy maar zulke dingen helpen inderdaad wel.. als ik down was ging ik altijd douchen of dingen doen ter afleiding.

Misschien wil je het er niet over hebben hoor maar wordt Nas nu wel gedekt? Of werd ze nou niet hengstig ofzo.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:33

Huilen is ook geen schande he Amy :) Ik huil heel makkelijk hoor, schaam me er ook nergens voor. Zo ben ik nou eenmaal.
Maar fijn dat schrijven helpt! En of het nou verlicht of niet, iedereen hier leeft enorm met je mee!

Bren, had het idd op FB gelezen van je hond, veel sterkte!!

En ja, die gekke merries hebben zo hun charme hoor :)) En ik ben dol op onze maffe merrie <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:33

Lang leve halsters bouwen en intussen Supernatural kijken idd :D Douche is mijn denkplek ( :') ), das eigenlijk nooit echt afleiding. Maar gelukkig volgend weekend de mini-show dus flink aan de bak om nog een mooi aantal halsters en setjes te maken voor die tijd. Heb al een hele gave liggen, bruin met bling en veren. Alleen nog even wachten tot de kralen voor aan de neusriem binnen zijn. Is leuk, voor mini's mag het veel gekker dan bij de Arabieren :D

Die 2 van mij lusten echt niks, saaierds. Appeltjes gaan er altijd in maar verder niet hoor. Behalve dan sprite bij Nas, das wel lekker, uit het flesje natuurlijk :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:35

Oh bij mij is bed denkplek dus ga douchen als ik de slaap niet kan vatten.
Mijn hoofd zit de laatste tijd ook erg vol met veulen, en nu ten tweede de keuze wel of niet te dekken dit seizoen die keuze is nu weg gelukkig, en ben ook nog eens dolverliefd op een advertentie dus zit stiekem ook nog te twijfelen daar op in te gaan maar wat moet ik eigenlijk met 4 paarden plus omstandigheden die ik mee moet nemen in mijn overdenkingen :o

Set lust echt alles!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:36

Ik kreeg ook op mn kop omdat ik niet huilde :o Alleen probeer ik me overdag sterk te houden. Ik kan de emoties nu gewoon niet de overhand laten nemen, dan kan ik nooit meer die beslissing nemen als het inderdaad nodig is. -O- Ik wil hem gewoon nog lang niet kwijt... ;(

Ze wordt idd gewoon gedekt :j De kopers van het veulen zijn volledig op de hoogte van alles ook. Maar ze wil maar niet hengstig worden... Iemand dacht al dat het misschien is omdat ik zo messed up ben door de hele situatie. Hoop het niet, want het zal binnenkort toch wel eens moeten gaan gebeuren...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:38

je kan haar hengstig spuiten he :) heb het bij Set moeten doen, snap dat het geen eerste keuze is maar je moet toch wat af en toe. Spannend hoor.

probeerde vandaag schoppend veulen te filmen maar het hield zich ineens heel stil :P dus hopelijk lukt het komende week wel ergens. Heb wel wat andere filmbeelden van de paarden maar die zijn saai :+ die stop ik wel bij het beweeg-filmpje als het lukt het te filmen.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 25-05-14 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:39

Ohh wat lastig is dat he!! Zo kreeg ik deze week een fantastisch gaaf hengstveulen aangeboden.....aanbod wat ik eigenlijk niet kan weigeren. ''Gelukkig'' zijn de transportkosten naar NL dusdanig pittig dat ik dat niet kan betalen. Een derde paard is gewoon niet haalbaar en zelfs als....nouja, dat dus....houd ik het even een tijdje bij alleen Nas. Lekker met haar tutten en gaan rijden en lol hebben. Geeft financieel toch ook wat meer ruimte en dat is ook wel eens leuk.
Maar het is wel moeilijk, hij is echt heeeel erg leuk...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:41

Het moeilijke voor mij is dat ik de ruimte heb, haha. Maar waar ben ik mee bezig, denk ik dan.. Ik word maar heel zelden dol op een paard via advertentie en die zwarte is gewoon onbereikbaar.. Deze iets minder.

Voor jou lijkt het me dan ook nog lastiger nu je gewenste hengst in de lappenmand zit...
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 25-05-14 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

:j is ook mijn ''laatste optie''. Normaal gesproken is ze juist vrij regelmatig, dat is het flauwe eraan. Ze was half april nog mooi hengstig dus had haar al lang al verwacht. Nou toont ze op zich ook nooit heel extreem maar doe af en toe even checken en dan heeft ze wel wat interesse in Umoyax maar slaat uiteindelijk toch af.

Set_Elkol

jammer joh!

we praten steeds net langs elkaar heen haha.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:42

_O- Ik denk ook al nu eerst effe refreshen :=

T is moeilijk idd hoor... Het aanbod is zo waanzinnig en heb ik ook gekregen omdat die persoon enorm met me te doen had in deze situatie. Weet hoe gek ik ben op Umoyax. En dit hengstveulen heeft een prachtige afstamming, heel hoge kwaliteit en als ik het goed heb begrepen ook nog een SE. Ben blij dat ie zo ver weg staat, dat maakt het even wat makkelijker om het af te slaan :+

Kan me je twijfel ik elk geval heel goed voorstellen. Als je zo verliefd ben vanaf de advertentie is dat toch lastig. Had ik ook met Nas. De twijfel, maar zoooo in love op de foto's, toch maar voor gegaan. Nog geen seconde spijt maar ik kan me voorstellen dat als je er dan straks 4 hebt het ook wel een beetje veel wordt...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:49

Ja dat dus :j Ik kan Blue wel 'wegdoen' maar die heeft dat toch ook niet verdiend om ingeruild te worden, zo'n lief en mooi merrietje. Plus als ik dit nu niet doe, kan ik nog een 2e keer met Set fokken of 'de plek' overhouden voor iets anders. Plus het geld natuurlijk.

Voor jou ook heel moeilijk dus..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:54

Nogal := Kreeg ook al filmpjes, ben echt hopeloos verliefd. Aan de andere kant ben ik emotioneel niet erg stabiel op het moment natuurlijk... Begin er gewoon niet aan. Hoe mooi het ook is allemaal, er komt wel weer wat anders op mn pad. Voorlopig heb ik genoeg aan mn hoofd wat allemaal een plaatsje moet krijgen en is er toch nog steeds een voorzichtige hoop dat Umoyax toevallig twee goede dagen had ofzo. Maar als hij vandaag weer zo anders is begint het langzaam maar zeker toch wel een beetje duidelijk te worden ;( En als dat het geval is wil ik mezelf een tijd van rust gunnen, even door met mijn prinses en daar ten volle van gaan genieten...

Ik snap je inderdaad. Zou er dan denk ik ook voor kiezen om die plek te ''bewaren''. :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:04

Katja, wat heb jij een hoop plannen en overdenkingen zeg :+ Is het zo goedkoop in Groningen om paarden te houden? :P

Lekker van je af schrijven als dat werkt Amy :) Vinden wij echt niet erg! Wil je Nassiebal ook nog voor jezelf dekken met Umo?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:08

__Nicky schreef:
Katja, wat heb jij een hoop plannen en overdenkingen zeg :+ Is het zo goedkoop in Groningen om paarden te houden? :P

Eigen land maakt meerdere paarden houden sowieso opeens een stuk makkelijker!

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan Kat, die beslissing :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:12

Ouders hebben eigen land dus ik betaal geen stalgeld :) en daarnaast ja, Groningen is 1 van de goedkope provincies.

de beslissing over het dekken ben ik erg tevreden over :+ met die advertentie zou ik het zelf heel graag doen maar voelt zo belachelijk, een 4e paard? :x mijn vriend vindt het ook stom dat ik alweer geld uit zou geven dan.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:18

Ja, met daarbij, wat ga je er letterlijk mee doen :P Niet dat je natuurlijk perse met elk paard wat moet doen, zeker niet als ze 24/7 net als bij jou lekker buiten staan, maar je wilt ze toch ook wat TLC geven :)
En als je veulen straks wilt voor de endurance, dan moet je daar ook genoeg training in stoppen :)

Ik denk dat je er zeker goed aan doet en dan kan je altijd nog een keer besluiten Set, Blue of toekomstige merrie in Set dr buik te laten dekken :P

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:22

Ah ik wist niet dat het land van je ouders was. Dat maakt het financieel inderdaad een stuk leuker :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:24

nou als dat nog niet duidelijk was :+

Siel, inderdaad van genieten en endurance of buitenritjes :D jeej