[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:40

En terecht! ;)

Hij begint echt veulen af te worden! Hoe oud is hij nu? (Solly, ben echt slecht in dat soort dingen bijhouden)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:44

Geeft niet :D 6,5 maand!

en thanks :o

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:11

Lekkere snoeperd is Ilya en gister was het ook echt slobberweer, ben ook benieuwd naar zijn zomervacht straks zal dat weer een ander kleurtje worden, net zo als bv palomino's en valkjes dan soms met zomer en wintervacht 2 totaal verschillende paarden.
Nour aan de spetter haha gister was het mij ook veel te koud, gelukkig dagje vergaderen dus met paardjes eigenlijk niks kunnen doen ook.
Gelske laagvliegende sjaak heb je nu ook meer het idee dat hij weer de oude aan het worden is hij ziet er top uit iig, net als de ukkies.
Tam jammer dat hij verhuisd is maar ik geloof dat je er zo weer 1 bij te rijden hebt enne dan niet zo'n grote hoor iets kleiner is toch wat handiger rijden hihi niet in 2 sprongen aan de andere kant van de bak, en noah gaat lekker geloof ik jullie gaan in een erg fijn ritme nu over de balken probeer dat ritme na de balken ook steeds verder uit te bouwen . Doet Noah dat overspringen op beide kanten of voornamelijk op 1 kant, iig zorg dat hij doorspringt in de galop en wat je ook kunt proberen om soms wat contrastelling aan te nemen niet extreem maar net zo dat je voldoende sprong voelt in de galop, dat kan voor Noah net dat stukje balans geven om niet over te springen. ( dit doe ik bij Reem ook wij zijn beide rechts en op die hand kan ik alle dingen makkelijker bewerken op links minder maar om hetzelfde gevoel en vooral opwaartse sprong ipv voorwaartse sprong werkt het fijn om dan afwissend contrastelling te rijden, zodat ik steeds terug ga naar het fijne gevoel en dit bouw ik ook gewoon af zolang het gevoel op beide kanten gelijk is)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:22

Ik denk dat hij een warme tint krijgt/oranjegeelbruin en ik houd juist van de grijzige variant haha. :P maar hoe dan ook ben ik erg benieuwd en vind ik hem sowieso mooi.

Koud was het gister he! Echt niet normaal.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:34

Idd not nice die kou maar ik las dat de temperaturen flink omhoog gaan *\o/*
En Ilya is gewoon gaaf en zijn kleurtje is een super extraatje waarbij je nu ook lekker iedere keer weer verrast word hoe hij ook daarmee veranderd !!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:40

ik vond het gister ook erg koud. :brr:

Ben ook heel benieuwd wat ilyastraks doet in zomervachtje. Is altijd zo spannend hun eerste verharing! hihi

Yil, oh nour was dus ook zo niet zuinig en lomp?
Pfff idd kost je echt weer een paar jaar buhhh.
De 28 hebben we stamboekopname voor feniks. (de jongste hengst, 3 jaar) dus ik was al bang dat dat niet door zou gaan door kreupel ofzo. Maar volgens mij gaat het prima met hem. Dus van de week toch maar eens aan de haver zodat hij iets meer van zichzelf wil gaan laten zien ;)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:08

Oh vergeten te reageren daarop maar oef gelukkig is dat met een sisser afgelopen, die kleintjes zijn erg hard voor zichzelf (en helaas ook anderen) die spoken altijd wel weer dingen uit waar je grijze haren van krijgt. Wat doe jij met die ukkies enne foto's ook altijd leuk ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:37

Ik was shetlandpony fokker. (kleinschalig)
Maar aangezien we niets meer kunnen verkopen, is de plek op en dus besloten te stoppen met fokken.
Ik heb 4 shet merrie's lopen en 3 shet hengsten. 1 merrie en 2 hengsten zijn eigen fok.
Wij zijn dus actief in de keuringswereld van shetlanders bij het NSPS.
Daarnaast ben ik instructeur (dressuur) en geef kinderlessen met shetten hier aan huis. Ik heb nu 3 shetlanders onder het zadel. Dus lekker druk, maar wel leuk allemaal.

paar foto's:
Rooby onze eerste gekochte shet (merrie, 10 jaar)
Afbeelding

Timmy (aangekochte shet, merrie 14 jaar)
Afbeelding

Mijn eigen gefokte hengst (de jongste, 3 jaar)
Afbeelding

stammerrie van onze fokkerij (Kroon merrie en is nu 10 jaar)
Afbeelding

eerste eigen fok (merrie, 7 jaar)
Afbeelding

2e eigen fok (hengst, 5 jaar)
Afbeelding

aangekochte hengst (voor de opfok gekocht zodat onze hengst een maatje had)
Afbeelding

Dat is dan onze shetten kudde waar ik heel trots op ben *D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:28

wat een leukies Jes!! Noah is een grote shettenfan, staat hij in de zomer mee buiten 's nachts :) altijd rennen dollen en bokken als hij na het rijden de nachtwei in gaat en hij die kleine leuke opdonders ziet :))

Ilya is echt groot aan het worden, voor mij hoef je geen sorry te zeggen hoor Kat! ik vind hem zo leuk om te zien :+:

gisteren was het inderdaad verschrikkelijk koud! heb kleumend springles gegeven in de buitenbak :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:52

Ja en vandaag is het ook weer zo koud. Brrr

Ja de shetten zijn echt geweldig. Nooit gedacht dat ik ze zo leuk zou vinden. Maar hun karakter is ontzettend leuk! Ik zou ze niet meer kunnen missen hoor. :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:18

Jeetje wat een naar ongeluk :(:) De poownies zijn leuk!

Stoere actiefoto Yildiz 8-)

Van de week weer 15 graden dames :D

Ik ga vanavond maar weer eens richting strand, lekker aquatrainen :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:37

Echt Nicky 15 graden daar maak je me heel blij mee {:} .
Lekker naar het strand weer heerlijk hoor ik hoop dat ze Sil Dinsdag nu een keertje echt aan haar tanden kunnen helpen dan kunnen Erwin en ik ook weer eens een strand ritje maken.

Dat ook echt niet fijn in de kou les geven brrr dan kun je beter les krijgen.

Wat een prachtige shetlanders ik vind ze ook geweldig wij hebben er ook drie. Oei wat een eng ongeluk met je hengstjes phoe dat is echt goed afgelopen hoe gaat het nu met de heren. Ja hengstjes zijn wel brokken makers maar merries kunnen weer in ene zo gemeen uit de hoek komen het is nou eenmaal het risico van paarden samen staan maar ik zou toch echt niet anders willen.

Of Shah Quille er helemaal weer is bren wil ik nog niet zeggen maar we gaan langzaam vooruit.

Ja Ilya ik vind het echt super jammer dat hij zijn geboorte kleurtje niet houd zo schattig die blonde maandjes staartje en zoon creme zachte vacht. Maar er komt vast ook een mooi kleurtje onder deze jas vandaan. Ik zeg altijd tegen onze kleintjes het is niet erg als jullie later toch niet zo knap worden dan verwacht als je maar gezond en lief bent ;)

Dat heb ik ook wel eens Eline echt balen als je mooie post weg is. Zo das een mooi stukje gemend met Nathan die zal wel moe zijn geweest en jij inderdaad heel koud brrrr.

He Nour als water rat gave foto zo maar ook koud hoor of viel het wel mee met nat worden? Wel super braaf dat hij zo door het verkeer enz liep ik hou daar wel van zulke brave paarden daar heb je zo veel plezier van.

Nou vandaag weer braaf met de paardjes aan de slag geweest. Dibah in de bak gereden ging echt goed ben nu toch wel weer meteen begonnen met draven (moet altijd ongeveer 10 minuten stappen naar de bak) en dan is ze toch een stuk rustiger. De bak was ook nog net gesleept ohhh dat rijd toch wel erg lekker hoor. Toen met Sjaak naar de bak gereden in stap daar even aan de longe vond hem een beetje stijf op links in het begin. toen nog even in de bak erop wat rustig gestapt en gedraafd en dat voelde weg goed. De terug weg ook nog even een stukje laten draven dat vond ie wel leuk denk ik lekker de oortjes erop.
Toen noor FF zadel opgedaan hoofstel en even gelongeerd in de bak dat gaat gaat super verder. Thuis kriebelde het toch even om op haar te hangen maar ja was alleen vandaag. Toch gedaan voet in de beugel en er even in gehangen eerste keer draafde ze weg dus toen liet ik me snel terug vallen. Maar de tweede keer bleef ze rustig staan dat was wel weer genoeg voor vandaag :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:06

Lekker Nicky!

Goed bezig Gelske :D Klinkt als een productief dagje.

Ik ben vandaag bij een lief vriendinnetje en haar zwarte god geweest <3 (rara wie zal dat zijn :P )

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:16

Is een van de dingen die ik nog mis hier, begaanbaar water! Lijkt me heerlijk Nicky :j
Gelske, klinkt als een heerlijke dag! Fijn is dat he, een gesleepte bak :Y) En wat goed van Noor, netjes blijven staan!

Nou vertel Kat! :))

Noah heeft vandaag een longeerdagje aan de pessoa gehad. Ik begin stiekem al een klein verschilletje te zien in zijn achterhand qua spieren. Er is een extra lijntje te zien, wat een grotere spier zou betekenen. maar het kan ook gewoon zijn dat ik dat nooit eerder gezien heb omdat ik er niet op lette en het er altijd al zat :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:18

Eufika/Annorio :D
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 15-03-15 19:20, in het totaal 2 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:19

Cool dat je nu al verschil ziet! :):) Motiveert weer! :)

Lekker druk dagje Gelske! Vond t vandaag ook kkkkkoud. 15 graden... Ik teken ervoor!

Edit: ik dacht wat anders hihi. Maar idd Euf! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:20

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:20

Aaaah!!! Je petekindje! <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:21

<3 lekker ding hoor, ik laat het verder aan Annika over in hoeverre ze hem toonbaar vindt hihi

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:21

Euffiepeuffie!! :+: ook al zo'n selfiepaard _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:28

hij was heerlijk aaibaar :D en zwart! jeej!

en heel zoenbaar :D

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:51

Haha Eufika heeft lenige zoenlippen! :D
Hij is zo veranderd, echt groot en zwart en mooi!

Jes, wat een heftige toestand, gelukkig goed afgelopen!
Jij gaat die manen voorlopig vast flink in de cm zetten..
Wat een mooie poowny's, ik ben ook dol op kleine mormels.

Yil, zwemmen met dit weer, brrrrr, haha, hij was wel bang dat zijn hoofd nat werd!

Gelske, weer druk daggie en al gehangen, top!
Nikita hing net ook, ze zat zonder zadel en het kleine mormel maakte Fu aan het schrikken, toen hing ze aan zijn nek enbdat vindt hij niet leuk dus dan gaat ie ronddraaien, ze had zich toen maar laten vallen.
Maar ze vond het wel grappig.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:54

Oja Tam ben benieuwd, zal vast wel lukken wat dikke billen te kweken!

En Kat, ik vind donkere manen ook mooi, hij is sowieso apart!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:03

Gelske, wat een heerlijk dagje!
Wat fijn dat ze het allemaal zo lekker deden. Kan niet beter!!

haha katja, wat een leuke foto met euf!

Verder gaat het hier weer goed met de mannen!
Geen blijvende schade te zien. Gelukkig!
Ik doe de manen regelmatig uitkammen en in de CM. Maar het punt is dat ze samen zo kroelen en er dreadlocks in maken met hun lippen. Ja die vallen er natuurlijk niet zomaar uit. >;)
Maar gister weer extra cm erin gedaan :o

Nee gelske, ik zou ook echt niet anders willen hoor!
Hier staan ze lekker ook lekker samen. Zou ook echt niet anders willen.
Hengsten en merrie's uiteraard wel apart maar wel gewoon in zicht haha Gaat prima.
Ik kan me ook uren vermaken om de hengsten te zien spelen. Zo lomp en hard, maar owzo mooi om te zien. Merrie's spelen niet zo, zijn idd meer piepers haha en te serieus. :P
Heb voorheen nooit hengsten gehouden, alleen maar merrie's altijd. Maar ik hou echt van het hengsten karakter! Ben dr voor gevallen! <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:48

Ilya blijft heerlijk hoor Katja, hoe meer je hem plaatst hoe liever! :D
Gave foto's met Euffie trouwens ^^

Wat een heerlijke shetties zie ik hier passeren! :P Gaaf hoor Jessica!

Gelske, dat klinkt of je weer goed gewerkt hebt met je paardjes zeg! +:)+

Tammy, fijn dat je al een verschil ziet in de bespiering! :)

Zo, wij hebben weer een heerlijk ritje gemend vandaag met Nathan :D Het was gelukkig minder koud dan gisteren, maar we hebben het toch maar op een iets korter tochtje gehouden.
We zijn wel verdwaald natuurlijk, ineens was er geen pad meer en stonden we midden op de Veluwe, omgeven door omgevallen boomstammen := Gelukkig hadden we een GPS bij, stel je voor waar we gezeten hadden zonder _O-

Al bij al was het een heerlijk weekend, zeker voor herhaling vatbaar. Hopelijk volgende keer met Sem erbij :)