[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:39

Ik wil niet naar de tandarts! ;( Ik heb echt trauma's van de ortho vroeger.....en nou gaan ze weer in mn gebit poeren -O-

Wish me luck. Zal ongetwijfeld allemaal reeeeuuuuuuuze mee gaan vallen maar toch.....ik. wil. NIET!

^)

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:47

Sterkte!! Je mag altijd om een roesje vragen!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:04

Aah Amy succes :(:) komt vast goed!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:08

Sterkte amy

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:09

Komt vaast goed Amy! Sterkte

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:19

Bedankt iedereen, lief!

Ik leef nog :+ TA is niet onze vaste, deze is vrij....uhm....kordaat. Had gerust begonnen zonder verdere uitleg. Dus toen ik daarom vroeg ''ohhh heb je nog nooit een vulling gehad??'' Halllooohoooo! Je kijkt naar mn gebitsgegevens, dan zie je dat toch :+

Maar heb haar mooi laten verdoven, blij toe want vond het alsnog een rotgevoel.

Liep na een half uur nog te bibberen. Zó stom eigenlijk, want het was nou ook weer niet heel verschrikkelijk. Op de een of andere manier toch gewoon soort angst voor ontwikkeld.

Heb mezelf getrakteerd op materialen voor een heeeeel gaaf oudroze-bordeaux halster :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:43

Je hebt het weer doorstaan Amy :). Enne, zo'n cadeautje heb je dan wel verdiend :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:47

:D Vond ik ook hihi.

Denk dat het echt een heel gaaf halster gaat worden, kleuren vind ik nu al heel gaaf :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:50

we zijn trots op je Amy :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:45

Met 3 of 4 jaar even de eerste dingen, er overheen hangen, evt. op gaan zitten, vooral veel simulatie (beenhulpen simuleren kan prima met zn 2en ernaast :j ) op een ladder ernaast, ernaast springen. bit, alles erop en eraan incl. sturen en achterwaarts vanaf ernaast. Sommigen misschien zelfs een staprondje erop. En dan maakt het verder geen ene bal uit hoe oud ze zijn wanneer je het weer oppakt, of ze dan 10, 15, 20 zijn, dat eerste zit erin, op het moment dat ze er het meest open voor staan en het snelst oppakken. Dat vergeten ze nooit meer.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:26

Je hebt maar weer gehad Amy :)

Ik kreeg gister trouwens nog een goede tip om te controleren op horzellarven. Je moet een stukje doorzichtig tape 's ochtends over de anus plakken en dit er heel voorzichtig afhalen. Als er dan wittig spul op achter blijft, heb je te maken met horzelellende.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:42

Dit is echt niet cool. Ik heb nog steeds Dayems paspoort niet (AVS op vakantie, verkeerde adres, blablabla). Nu was eindelijk de aangetekende brief met het paspoort, alle gegevens en eigendomsbewijs afgeleverd bij het postkantoor volgens het briefje wat in de bus vond. Ik naar het postkantoor, is ie daar niet. Maar weer bellen met PostNL, als hij morgen eind van de middag niet bij het postkantoor is, is ie kwijt. Moet ik het AVS weer gaan bellen en zij moeten weer contact opnemen met PostNL. Gaat weer lekker!
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 29-10-13 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:47

:oo
Wat een gedoe zeg, bah! Hoop dat ie niet zoek is, dat is dan helemaal een hoop ellende...

Ik voel me blijer dan vroeger met een lolly met al die morele steun :D

Genoten daarnet. Eerst met Nas penny gespeeld, ze kwam los achter me aan in stap én draf in de bak <3 Voor het eerst echt zonder aarzeling of wat dan ook. Heb haar nu bijna een jaar, merk echt dat ze zich eindelijk aan het openstellen is voor me. Was leuk, voelde heel vertrouwd zo samen. Daarna lekker buiten uitgestapt, Nas sprong nog zowat voor een auto, ze schrok van een eend :')

Umoyax ook effe in de bak gehad, die liet me even het eea zien. Zo gaaf om te zien, vanuit stilstand in een perfecte galop, het had iets heel betoverends op de een of andere manier. Soms heb je dat :P Daarna was t ie zat en bleef staan waar hij stond, dus maar even beetje gaan hangen en springen, vond ie 1x raar, daarna vond hij het wel best. Volgens mij wordt ie echt makkelijker te beleren dan Nas :+

Mn verdoving is echt nét uitgewerkt, kan eindelijk mn mond weer normaal bewegen _O- Alleen doet nu mn kies zeer. Blehh.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:11

Ik hoop het ook niet... Godzijdank is het aangetekend verzonden dus hoef ik de kosten van een nieuw paspoort niet te betalen.

Ah leuk, lekker met je beestjes spelen :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:48

@nicke wat een gedoe met dat paspoort toch
@amy een leuk daje met je paardje en ja jezelf verwennen na de tandarts ik zeg goed bezig

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:49

Sarmiento is toch een spanjaard? Heeft echt een waanzinnig mooi barokke hals :j

6 is niet zozeer vreemd hoor om een arab te beleren.
Mo zat ook pas tegen zijn 4e jaar aan toen ik eens ging hangen.
Belangrijk vind ik de duur van de training op jonge leeftijd en of ze het in hun koppie kunnen bolwerken.
Vind 3,5-4 jaar een mooie leeftijd.

Ik was gister zo gaar dat ik zelfs niet meer op het scherm van de computer kon kijken.
Ben vroeg in me bed gaan liggen.

Klote dat gedoe van je paspoort, wel slordig van post.nl dan.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:54

Asal was al 3 en 4 jarige ook echt nog een baby wij vonden dat ze er niet aan toe was
Als 2,5 jarige of 3 jarige weet niet percies meer
Afbeelding
Asal als 5 jarige
Afbeelding
Asal nu
Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:04

-O-
Stond ik dan, met een 3,5 jarige hengst in handen, hij heeft hele dag naast hengstige merrie's lekker staan te neuzen met ze, maar in handen :n ok, imposant is ie sowieso niet, hij is klein, amper 1.48 hoog ofzo. En hij heeft niet voor niets tot 2 jarige leeftijd tussen de dames en veulens gehobbelt. Maar het valt toch tegen hoor, die anderen waren met 3,5 toch al hele kerels :j De hele club jonge mannen heeft de bijnaam: "de bejaardensoos" :+
Er zit meer peper in de echte bejaarden dan in die jonge knullen :') Tuurlijk heb ik ze liever zo schaapmak als ze zijn dan als stuiterende kanonskogels, maar een beetje meer mannelijkheid had best gemogen :o Hoewel ik al af en toe verbaasd wordt door ze als er 1 met zijn neus voorbij mijn schouder gaat :oo Dat is recentelijk :Y)

En dammit. Net de laatste club dames in de stortregen naar binnen, waren we 3 minuten eerder begonnen was ik droog gebleven :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:05

wat een puppy nog toen ja :oo die asal <3 wat een dotje ook :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:24

Ik blijf hengsten heerlijk vinden om mee te werken :+
Ik sluit niet uit dat er in de toekomst nog eens een hengst bij komt :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:46

@shamal dankje ja heb haar zo lang echt nog een puppie gevonden, ik heb toen Gamal ook een tijd gewoon als hengst gehad maar hij was makkelijk dan Asal met haar echte merrie gedrag, tutje dat ze soms kan zijn

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:18

Barcelano schreef:
Sarmiento is toch een spanjaard? Heeft echt een waanzinnig mooi barokke hals :j

6 is niet zozeer vreemd hoor om een arab te beleren.
Mo zat ook pas tegen zijn 4e jaar aan toen ik eens ging hangen.
Belangrijk vind ik de duur van de training op jonge leeftijd en of ze het in hun koppie kunnen bolwerken.
Vind 3,5-4 jaar een mooie leeftijd.

Ik was gister zo gaar dat ik zelfs niet meer op het scherm van de computer kon kijken.
Ben vroeg in me bed gaan liggen.

Klote dat gedoe van je paspoort, wel slordig van post.nl dan.

Klopt, een echte Spaanse AV. Moest even wennen aan die enorme nek. Lijkt wel een PRE. Maar vind hem wel statig zo :).

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:18

__Nicky schreef:
Ik hoop het ook niet... Godzijdank is het aangetekend verzonden dus hoef ik de kosten van een nieuw paspoort niet te betalen.

Ah leuk, lekker met je beestjes spelen :D

Wat stom hee van dat paspoort. Gaat weer lekker bij de post dus...

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:21

Ik heb net weer even een uurtje gereden. Soepeler dan gister. Maar ze is onwijs narrig, zwaar irritant. Echt niet leuk naar andere paarden ook. Elke keer als ik haar sta te poetsen en er loopt een paard voorbij dan wordt ze twee keer zo groot en gaat ze echt zo staan van 'kom maar op, ik grijp je wel'. Ze is ook niet hengstig geworden, dus ik wijt het maar weer aan de hormoontjes.. Merries..echt. Ik hoor het mezelf vorig jaar nog zeggen: 'als ik er weer een koop, wordt het een ruin'.. :') Think again... :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:38

Haha ja merrie's Mirka was er ook zo een.
Alleen zeg ik van toch maar een merrie erbij :')

Barcelano was ook een spanjaard maar was niet zo extreem barok.