Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:35

Ja jes ga je ook meedoen??? Leuk! Moet je doen! Ook toevallig dat jullie het paard van Marije kennen.

Ja Yilz...gister 11 whahaha....Over 11 gesproken...ik was 11 toen bea begon met het werk dat ze nu vaarwel zegt. Met de huidige troon wisseling is mijn eigen dochter 11, wat een toeval toch weer. En binnenkort heb ik voor de 4de x in mijn leven een dubbelcijfer als leeftijd.

En Bask! toppertje! Helemaal niet verkeerd als dat ergens door de aderen stroomt.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:13

Al die dubbele cijfers.. Pff
Zal ik dan maar vertellen dat ik afgelopen januari op de 22e , 22 jaar ben geworden
En dat vorig jaar Zig op 05-05 5 jaartjes werd haha
Lang leven de mooie getallen! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:24

die is goed +:)+

we blijven nog ff dubbellen....Ben straks dus de dubbele leeftijd van jou. :o :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 08:01

Jaja, want Nancy is dit weekend jarig! *\o/* Alvast een hele fijne dag!

Er begon me al iets te dagen! Dan heb ik Daan bij de koeienclinic gezien en was t t paard dat aan de zijkant stond (aan de koeienkant zeg maar)? Vond hem wel n lekkere body hebben en een vriendelijke uitstraling! Was hij toen nog hengst?

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:29

Mogge allemaal!

Hier een berichtje van een stille meelezer :)

Op zondag 24 februari hebben we een pleasure / hunter clinic met Colin Rietdijk. Colin is een van de beste trainers in Nederland in deze onderdelen. Door ziekte is er een combinatie uitgevalen dus er is een plek vrij gekomen.
In totaal kunnen 8 combinaties meedoen die elk met zijn tweeen een uur les krijgen.

Op zondag 17 maart komt Colin nog een keertje terug om vragen en problemen op te lossen waar je tegen aan bent gelopen. Voor deze clinic zijn nog 4 plaatsen beschikbaar.

Meer info via PB

Voor de locatie zien http://www.stalderuuter.nl/ in Haarle (gem. Hellendoorn)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:33

yildiz, ja klopt dat was die daan ja. ;) en nee hij was toen ook al ruin hihi

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:58

Die vriendelijke uitstraling is ook precies waarvoor ik ben gevallen! Ik zocht een lieverd, een échte Arabier met een will to please. Daan lijkt de hele tijd te vragen: 'Kan ik al iets voor je doen?' Het is echt een pleaser, heerlijk!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 13:06

Ik vond hem toen wel groot tonen! Was die andere Arab dan hengst Jes? Geheugen als n zeef...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:08

Die zwarte die op de korte kant stond zeker? Da's een hengst volgens mij ja. Mooi dier, maar wel erg zenuwachtig volgens mij. Die stond zo te draaien en te mieren in die stal...

Ik ga Daantje deze week eens meten :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:47

nee die zwarte is ook ruin, maar wel eentje die aandacht wil ja haha Dat laat ie wel weten. Maar ook die is in de omgang wel erg leuk vind ik, alleen hij pakt wel alles vast, een echte grappenmaker vind ie zelf :P

Daan is idd niet zo klein hoor. Mooi maatje en geloof wel iets groter als nada.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:21

Geheugen als n zeef dus....Kwam denk ik door }:0

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:58

@Epigram staat jou paardje op de goudse hout ^^
ik heb daar vroeger gereden ik kom daar nog wel is elke vrijdag vanwege paarden klas :P
ik heb jou paard nooit egt gezien daar ofso
staat je er sinds kort? :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:37

Epigram zoals het paard heet, staat te WNL in Zwartewaal is een volbloed arabier. En wordt alleen uitgebracht in reining bij de drha. Het zou heel goed kunnen dat ie vroeger (voordat WNL bestond) bij Goudse hout heeft gestaan.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:26

Rije schreef:
Hij is heul stoer: letterlijk en figuurlijk. Is niet gauw bang, heel dapper, alleen water heeft deze Egyptische meneer een rothekel aan :)) En hij is nog wat hectisch soms, maar dat komt wel goed. Hij is niet zo groot hoor, ik gok zo'n 1.50? Moet hem nog eens meten thuis.

BM RULES! *\o/* :):) Ben gék op dat zadel, zo heerlijk!

Even zoeken...

Hij is al minder bolletje :=
[ Afbeelding ]

prachtige stoere arab! En welkom en dikke proficiat met deze knappe aanwinst! Ja hij is heel sterk gebouwd, en mooie uitstraling hij kende een westernopleiding en ervaring in pleasure, reining, trail? all around?,

dikke proficiat aan al de jarigen! met die unieke dubbele cijfers ;-) xxx
mvg Glenn

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:52

Rije schreef:
Ja vertel eens? :D

Hier geen wedstrijd-newbies geloof ik hè? Behalve ikzelf dan :') Inschrijfformulier voor de oefenwedstrijd op 24 maart staat ook online, dus als je nog liefhebbers kent of tegenkomt... overhalen!!!!! :))

Hier nog een actief mee lezer :P
Volgens mij wonen de meesten van jullie aan de andere kant van land (ten opzichte van mij dan ;)), ik zou het leuk vinden jullie een keer tegen te komn op een wedstrijd, maar ik hou het voorlopig eerst nog bij het noorden des lands. :(

En tav newbs ... ik ga dit jaar toch echt echt echt maar eens mijn arabier starten in de L2... Er moet nog hard geoefend worden voor we er klaar voor zijn, maar ik ga er in mij gewoon maar aan geloven. En halen we 0 punten, dan halen we 0 punten. Wedstrijd ervaring moet je tenslotte opdoen :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:33

westernfriek schreef:
ervaring in pleasure, reining, trail? all around?,

Bij mijn weten alleen reining. Trail sowieso niet, dat moeten we helemaal vanaf het begin gaan aanpakken, maar hij is dapper en onderzoekend zat, dus komt goed.

Je hebt helemaal gelijk weslyjune :) wedstrijden zijn toch nog steeds vooral voor de leuke hoor! Kom je bij de dawra starten of ergens anders?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:44

ah leuk de reining, soms geen vroegere actie foto's (vorige eigenaar) van hem in de reiningtraining?

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:43

Nee heb zijn vorige eigenaresse alleen telefonisch gesproken. En ook alleen basis reining, hoor, geen spectaculaire dingen nog. En nou moet het arme ding met zijn nieuwe baasje eerst de langzame onderdelen doen :(:)

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:39

Rije schreef:
Nee heb zijn vorige eigenaresse alleen telefonisch gesproken. En ook alleen basis reining, hoor, geen spectaculaire dingen nog. En nou moet het arme ding met zijn nieuwe baasje eerst de langzame onderdelen doen :(:)

:P ohh ... sneu ...

En ik denk niet dat ik bij de dawra kom, lijkt me heel erg gezellig, maar volgens mij organiseren ze niks boven zwolle :)
Ik hoor wel leuke dingen over dawra weekend, misschien word ik alleen daar al lid voor.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:22

We proberen zoveel mogelijk locaties te vinden die voor iedereen bereikbaar zijn. We zoeken daarom vooral rondom Amersfoort, soms met uitschieters een andere kant op. Met zo'n kleine club is het helaas niet te doen om alle vier de windstreken aan te doen en je zult dus altijd een stukje moeten rijden :)

Ik ben nog nooit op het weekend geweest, maar het lijkt me superleuk om dit jaar te gaan :j

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:22

Wij komen iig op de bbq dit jaar :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:28

Ik ga niet mee met het weekendje. Helaas heb ik nog meer paarden die verzorgd moeten worden. ;)
Ook ik zal niet veel DAWRA wedstrijden rijden. Om diezelfde rede als weslyjune. Te ver weg. Maar ik wilde wel persee lid worden.
Het blijft een 'western arabieren' organisatie hey! Dus ja daar moet je wel lid van zijn! :D En alles wat ik mee kan rijden, is mee genomen! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 00:33

Kwestie van een goeie oppas zoeken Jes! :P
Ben alleen vorig jaar nog maar mee geweest naar t weekend maar tis duidelijk: Dat gaat dus écht wel elk jaar Pennyponykamp worden! Was zó leuk! Leerzaam, ontspannend en gewoon oergezellig!
En dit jaar ook nog es jubileum!!! Komaan! Daar valt toch echt wel wat te regelen? *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:59

haha nee sorry yil. Hoe leuk het ook klinkt. Maar heb hier 9 pony's staan. Dan nog 2 die altijd thuis staan en weer ander voer nodig hebben vanwege verhoogde kans op hb. Die vertrouwen we niet zomaar toe aan andere helaas.
en ja 9 pony's, daar hebben we nou eenmaal voor gekozen. Dus helaas ook nooit een vakantie voor ons. ;) Wij zijn blij als we eens een dagje weg kunnen en dat doen we ook maar zelden. (een hele dag bedoel ik dan)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:16

Jammer Jes. Gelukkig hebben wij een gezin dat eventueel op ons huis en beestenboel past als we langer weg zijn. Maar blijft altijd lastig.