[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:49

Yildiz _O-

Vind ik ook erg leuk die veelzijdigheid van onze toppertjes!

Gister heerlijk rondje gestapt. Maar man, ik moet eens hondentraining met hem gaan doen. Hij is zo panisch voor honden... We gingen 180 graden de andere kant op toen een husky het ruiterpad kruiste %) Van de week komt de smid weer, z'n hoeven gaan wat scheef groeien. Hij stond vanmorgen op stal in z'n hoef te bijten, 'wtf waar ben je mee bezig? >;) ' Hij heeft dus een lelijk wondje bij z'n hoefbal. Waarschijnlijk kapot getrapt en nu jeukt dat. Ja dan ga je gewoon lekker in je hoef bijten :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 12:25

Gelske, ik vind Jhadorah helemaal niet zo'n naarling hoor.... je komt ze veel erger tegen :P Maar als je het gaat vergelijken dan lijken ze naast Qaseem natuurlijk al gauw naarling, want die ziet er gewoon hartstikke goed uit.

Nicky ook al hoeftroubles. Wondjes bij de hoefbal zijn rottig ja. Pff. Hopelijk valt het mee en wil het fijn genezen, is een rottig plekje om een wond te hebben.

Mish staat op ijzers!

Iemand hier vroeg nog om een foto van de scheur. Het was echt een flink ding, niet schrikken. Er is maanden terug een hoefzweertje uit gekomen, en daarna was het scheurtje rustig aan het uitgroeien, niks aan de hand... blijkt dat de afgelopen hoefsmid (drie weken geleden pas!) haar héél verkeerd op haar hoeven heeft gezet (scheef naar binnen, je kan het wel wat zien op de foto in de link), en de afgelopen week werd de scheur dan ook ineens een stuk erger en scheurde ook helemaal door naar boven.

https://lh4.googleusercontent.com/pd_ZS ... =w384-h512

Dus zodoende met flink wat spoed de hoefsmid ingeschakeld. Die was er vanmorgen bijgeweest en heeft haar bekapt. Fijne vent, heel kundig en hij heeft super werk verricht.

Afbeelding

Afbeelding

Nu houden de ijzers de hoef goed bij elkaar dat het rustig de kans krijgt om echt goed uit te groeien.
Hij was heel erg te spreken over Mish! Hij is op de vorige stal ook een keer langs geweest, van de zomer, maar toen was ze best wel paniekerig. Nu stond ze er heel relaxt bij. De eerste keer branden bij de hoef voor de ijzers vond ze doodeng met al die rook, maar bij de tweede hoef bleef ze al helemaal kalm staan, kon het halstertouw gewoon ontspannen laten hangen. Hij vond ook dat ze ongelooflijk snel leerde. Leuk om te horen, dat soort complimentjes :D

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:02

Super Eline! Waar heeft ze nu precies die scheur, linksvoor? Dan ziet het er nu echt al heel veel beter uit! Ze staat ook netjes op de ijzertjes. Ben zelf geen fan van dubbele lippen maar met scheuren is het helaas wel beter. Hij heeft ze wel netjes naar voren geplaatst, dan wordt het hoefmechanisme zo min mogelijk belemmerd :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:06

Ja dat was op de laatste foto de rechter hoef, voor haar links dus :)

Dubbele lippen was inderdaad bewust voor de scheur gedaan. Ze liep meteen na het bekappen al zoveel beter op haar hoeven. Hij deed het ook liever niet zo maar het was wel echt beter voor haar.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:09

Ja met scheuren ontkom je er niet aan. Haal je ze er weer onderuit als de scheur genezen is?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:11

Ja zeker weten, ik ben zelf niet zo van de ijzertjes, dus als het ook maar enigszins zonder kan blijft ze lekker zonder lopen. :j In dit geval was het even noodzaak, maar verder hoeft het van mij niet zo. Al helemaal niet met zo'n jong dier dat verder weinig slijtage aan de hoeven heeft.

De hoefsmid zei dat het waarschijnlijk nog een of twee keer moest en dat het dan goed was :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:15

Dat ziet er alweer een stuk beter uit zeg!
Flinke scheur was het idd. Nu lekker laten uitgroeien zonder zorgen ;)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:24

Ik heb nog wat foto's ontvangen van mijn 'cursusdag' :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit enorm leuke jonge hengstje mocht zo mee naar huis, wat een knuffelkont <3
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:12

mooie foto's zeg!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:03

Dankje :)

Ik heb eindelijk land gevonden voor Dayem! Op loopafstand van stal dus kan gewoon lekker blijven rijden en met heeeel slecht weer kan die eventueel gewoon naar binnen. Ze gaan ongeveer half april erop en tegen oktober eraf, afhankelijk van het weer. 24/7 voor een normale schappelijke prijs dus helemaal top :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:19

jeetje wat een scheur van Mish! hopelijk helpen de ijzertjes

Stoere foto's Nicky, ik zag ze al op facebook en het schimmeltje op de laatste foto vond ik meteen prachtig! en heerlijk dat je nu wei hebt kunnen vinden *\o/*

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:24

jeetje Aleeneh!! zo'n erge scheur heb ik nog nooit gezien... Fijn dat de smid haar op ijzers heeft kunnen zetten, en wat goed van haar dat ze zo braaf was!! weer een vooruitgang :)

Nicky ik vind Dayem echt zo gaaf op de foto's! zo te zien doet ie het goed met showtraining :j

Die pluizen oortjes van Ilya :+: wat liefffff ♡

vandaag is Uk verhuisd -O- ik heb op U2 gereden, bijrijdster doet Noah vandaag. zometeen sushi maken met mijn zusje en haar vriendje uit Zweden :Y)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:33

Nice foto's nicky en wie was dat knappe ventje?

Ik vroeg idd om foto van Mish dr scheur, kan enkel zeggen fijn opgelost en tsja dan maar op een ijzertje het gaat erom dat het weer hersteld ook bij zo'n gup ze moet haar hele leventje er op lopen en no feet no horse ;) wie was jou smid ook alweer?
Je wilt niet weten wat voor hoeven ik ondertussen onder ogen heb gehad van dramatisch verwaarloosde hoeven tot echt vreselijke aandoeningen waarbij je je afvraagt hoe komt dat ooit weer goed maar gebeurde toch, moet zeggen heb veel heel veel bijgeleerd (nu vind ik dat soort dingen altijd wel interessant) en ben dan bij mish ook benieuwd naar het verloop en dat de scheur er maar mooi uit gaat groeien ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:37

Dayem dacht gewoon dat het de wolf was! :oo :D
Leuke foto's, lekker dat Dayem straks op de wei kan!

Zo zeg Mish heft wel een enorme scheur!(niet doordenken) :')
Maar ook aan haar andere hoef bovenop kneuzingen, of niet?..die vorige hoefsmid heeft het wel slecht gedaan, dat zie ik zelfs.. _-:(
Gelukkig gaat het nu helemaal goed komen!

Ilya aan de smurrie. :9

Fu heeft vandaag maar eens vrij..met dit droge weer moet ik mezelf bedwingen..anders raakt ie nog overspannen. :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:40

Tam, jammer dat Uk weg is, maar je hebt het nog druk zat!
Sushi, blegh. :Y)
Wij hebben een kip in een braadzak!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:51

Nicky, wat een prachtige foto's van Dayem. Elke keer dat ik hem op de foto zie is hij weer mooier! Vind hem heel knap uitgroeien. Lekker dat je land voor hem hebt, wel fijn dat hij op de wei kan blijven! Dat is wel lekker :)

Tammy, balen dat je Uk moet missen joh :( Maar je hebt nog wel een tweetal hele leuke paarden over om te rijden gelukkig!

Tammy_ schreef:
jeetje Aleeneh!! zo'n erge scheur heb ik nog nooit gezien... Fijn dat de smid haar op ijzers heeft kunnen zetten, en wat goed van haar dat ze zo braaf was!! weer een vooruitgang :)

Tot nu toe alleen maar vooruitgang *\o/* Ik ben zo blij!

Bren79 schreef:
Ik vroeg idd om foto van Mish dr scheur, kan enkel zeggen fijn opgelost en tsja dan maar op een ijzertje het gaat erom dat het weer hersteld ook bij zo'n gup ze moet haar hele leventje er op lopen en no feet no horse ;) wie was jou smid ook alweer?
Je wilt niet weten wat voor hoeven ik ondertussen onder ogen heb gehad van dramatisch verwaarloosde hoeven tot echt vreselijke aandoeningen waarbij je je afvraagt hoe komt dat ooit weer goed maar gebeurde toch, moet zeggen heb veel heel veel bijgeleerd (nu vind ik dat soort dingen altijd wel interessant) en ben dan bij mish ook benieuwd naar het verloop en dat de scheur er maar mooi uit gaat groeien ;)

Ah kijk dat was jij ja, ik was het even vergeten! :D
Hoefsmederij JG doet het bekappen bij mij, hij heet Joep en komt uit Dalfsen. Ik vind hem een hele fijne kundige man. Legt precies uit wat hij doet en je kan zeggen wat je wil maar alle paarden die ik door hem heb zien doen staan top op hun benen. Hij vond het ook echt schandalig hoe ze nu bekapt was.
Ik zal nog wel updates plaatsen later hoe het gaat met uitgroeien :)

MirandaFuego schreef:
Zo zeg Mish heft wel een enorme scheur!(niet doordenken) :')
Maar ook aan haar andere hoef bovenop kneuzingen, of niet?..die vorige hoefsmid heeft het wel slecht gedaan, dat zie ik zelfs.. _-:(
Gelukkig gaat het nu helemaal goed komen!

:') :') :')
Ja, haar andere hoef was ook niet helemaal jofel, klopt helemaal. Ook op haar achterhoeven stond ze niet lekker; na vandaag zag ik meteen een enorm verschil in haar manier van lopen. Kon nog niet helemaal netjes terug worden gezet in de goede stand omdat ze drie weken hiervoor nog door die andere smid bekapt was, en heel kort was gezet, maar het kleine beetje wat hij nu kon doen scheelde al enorm veel.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:04

Hmmm sushi :9

Dankje Eline! Ik vind dat met Mish ook hoor, wordt echt een paard nu!

Wie zijn eigenlijk allemaal van plan naar de amateur te gaan 7 juni?

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:57

Ik zou het heel leuk vind om mee te doem met de amateur maar ik ben geen lid meer en 90,- euro om mee te doen vind ik zonde van mijn geld. Wel jammer want het is wel heel leuk en gezellig.

Wat een scheur bij mish haar hoef dan denk komt dat wel goed maar het ziet er nu wel weer super uit. Fijn dat ze zo braaf was met beslaan. Die spreek woorden uitbeelden zijn echt zo leuk toppie topic :D

Ahh pluisie Ylia lief.

Mooi Nicky Dayem ziet er echt top uit hij word echt steeds mooier.

Echt ballen Tammy Suchi nee bah al vind ik het er wel lekker uit zien maar rauwe vis of vlees zijn niet aan mij besteed.

Fu overspannen nou straks nog in therapie nee dat wel je niet Miranda.

Wat was het koud vandaag bah mijn energie level daalde meteen tot nul nog wel even met de honden naar het strand geweest en een patatje gegeten. Maar toen ik thuis kwam kon ik me er niet meer toe zetten om wat met de paarden te doen :o .

Het was echt veel beter Donderdag en dat vond Sjaak ook ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:20

Wow wat een scheur! En wat een nette oplossing! Zo kan t mooi uitgroeien idd! Mishje gaat echt helemaal goed komen! +:)+

Mooie foto's van Dayem! Kan alleen maar instemmen met de rest; hij groeit fijn uit!
En in hele mooie conditie!
Amateur weet ik nog niet, twijfel enorm Nour weer aan te bieden voor de keuring voor een hogere premie of misschien nog jaar te wachten...

Ilya pluizehoofdje! <3 Heeft ie lekker slobbertje?

Yum yum sushi! Kun je t hele gezin hier s nachts wakker voor maken! :P
Kip is ook lekker! Hier lekker gourmetten ok lekker! Ben van de kleine hapjes! Tapatjes ook zo lekkerrrr :Y)

Knappe Sjaak! Hij steekt goed in zijn vel!
Hier was t ook kkkkoud :brr:
Maar daar kun je je op kleden en ja, we hebben dan toch n voor Nour best spannende rit gehad: eerste keer over de bruggetjes, door hekjes, langs gekleurde wapperende linten, veel verkeer en... echt echt t water in en draven! Hij vond t best spannend maar gelukkig waren z'n boelkloedige ijscovriendjes erbij. Uiteraard moest meneer wel voor op als t ff kon! :D

Waterpret!

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:27

K*t, hele lange bijleespost gemaakt en ineens is-ie weg :o

Dus sorry als ik op sommige mensen niet gereageerd heb, maar ik heb even de puf niet meer om het opnieuw te doen := Heel veel gave foto's en filmpjes gezien in elk geval!

Ik heb vandaag bijna 40 km gemend in de Veluwe met arabiertje Nathan. Het zand was best zwaar dus hij was een beetje aan het eind van zijn latijn, maar hij heeft heel goed zijn best gedaan +:)+
Heerlijke omgeving trouwens, ik was er nog nooit geweest maar ik heb echt van het uitzicht genoten!

We hebben alleen niet zo'n geluk met het weer, ik heb het erg koud gehad en op de rustplaatsen kreeg Nathan het ook koud :brr:
Nu staat hij lekker met een dekentje op wat te recupereren, en ik heb een halfuur in de douche gestaan voor ik weer een beetje mens was :=

Morgen rijden we ook nog, maar waarschijnlijk doen we niet zo'n lange rit als vandaag :)

Sem is helaas niet mee, maar door de trailerlaadproblemen die nu eindelijk een beetje opgelost raken wilde ik hem de lange rit van +4u niet aandoen (enkel, terug is nog eens zoveel)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:45

wat vervelend dat de rit niet zo geslaagd was met die kou. Is ook minder fijn dan.
Jammer.

Dat ziet er stoer uit yil! Knappe nour!

Sow, sjaak had er zin in! haha Lekkerdier!

Sushi, lekker hoor!

Ik heb vanmiddag mijn gekke bier maar weer eens aan de longe gedaan.
Werken aan de buikspieren en ontspanning. 2 weekjes gaan we dit doen en dan gaan we er maar weer eens op. Ze deed het aardig vandaag. Was wat gespannen zo nu en dan. Maar dat is niet erg. We hebben goed af kunnen sluiten. Blij mee!

Ook nog flink schrik gehad. Ik ging de shetten binnen halen, staan er 2 mensen aan de hengstenwei.
Dus ik loop naar achteren en zet de stroom af, wil weer weg lopen en roepen ze me. De ene hengst zat vast met zijn voet in de manen van de andere hengst en kon niet meer opstaan. Was ook gedraaid en kon niet los komen. Mijn hart bonkte in mijn keel. Paar keer schrok de staande hengst en sleurde zijn kleine broer dus mee aan zijn been. Ik denk dit gaat gigantisch mis en die breekt zijn been straks gewoon. Dus weer gerust gesteld en ik probeerde zo zijn manen te breken met mijn handen. Dat ging natuurlijk niet zomaar, dus doordat ik eruit schoot schrok de hengst weer. de liggende sprong overeind en kwam helemaal omhoog steigerend van de pijn en toen schoot ineens zijn voet los. Gelukkig!! (ik had het gat nu natuurlijk wel al groter gemaakt)
Komt er niks in de draad, raken ze met de manen in de knoop.... *zucht* :(
Ik heb serieus echt even bij moeten komen van de schrik. De hengst die vast zat ook. Was ook totaal uitgeput en heeft zeker een kwarier voor zich uit staan staren en geen pas verzet. Gelukkig gaat het nu weer goed met hem. Niks aan te zien ook niets aan zijn been. Gelukkig hebben de shetten nu mega vacht nog, dus ik denk dat dat wel een geluk is geweest voor eventuele wonden. Hij zal vast wel wat verrekt hebben, maar dat gaat wel weer over.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:02

Jammer van Uk Tam, dat is wel echt balen.

Wat een stoere foto's van Sjaak!

En Nour en jij Yildiz ook dapper zeg in dat koude water, wel leuk :D

Ilya aan de slobber met seniores priores erdoor, een beetje gejat van zijn mams :P

wow wat schrikken, vast in de manen dat hoor je niet gauw zeg :oo

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:23

Nee zoiets maken wij alleen maar mee. :(
Gelukkig goed afgelopen.
Hij stond weer helemaal helder in zijn stalletje grapjes te maken en vrolijk te wezen. Mn scheetje.

Ilya is slim! Hihi

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 08:37

Nomnomnom... Ilya! :9

Koud viel eigenlijk wel mee, was al behoorlijk opgewarmd door t ritje, meneer wilde gaaaaan! {:}
Schrok me alleen een hoedje toen we t water uitkwamen en meneer z'n natte staart droog zwiepte in m'n nek! :oo _O-

Pfff Jes had t al gezegd maar dat is idd mega schrikken. Hoe krijgen ze t ook soms voor elkaar he?! En Nope je bent niet de enige die dat soort dingen meemaakt, met Nour heb ik dat zo ongeveer een periode bijna maandelijks meegemaakt toen ie anderhalf was. Vastrollen op stal, in hekken en zelfs zichzelf onmogelijk vastzetten op de poetsplaats. Misschien toch iets van jonge hengsten, zie nu al dat TT veel voorzichtiger is bv bij vastzetten.
Gelukkig wel steeds goed afgelopen hoor al hebben we er beide de littekens nog van op onze benen staan. Meej zunne rare strapatsen! :roll:
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 15-03-15 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 08:38

Gelukkig is het zo goed afgelopen dan, ongelukjes zijn nooit leuk (ben je gelijk weer een paar jaar ouder zeker)

Ja Ilya is een ouwe snoeperd maar ik laat hem sowieso overal van mee-eten, ik denk dat weinig veulens al zoveel soorten voer geproefd hebben :+

Sorry dat ik zo vaak hem plaats haha, ben nog steeds zo blij met hem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding