[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 14:47

Spannend! :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:34

Iloontjeehh schreef:
Tja... gebeurd is gebeurd toch... Asi was ook niet zo lief voor Nicky en Dayem waarvoor echt nogmaals sorry maar ja... dat soort dingen gebeuren weleens. Praat het niet goed ofzo want ze was ook gewoon even niet lief. Hebben het ook een keer gehad met trailerladen, komt er een vrouw bij staan en roept heel hard: "wát een k*tknol!" Is ook zo, op dat moment was ze ook gewoon ontzettend vervelend maar wat voegt dat dan toe op zo'n moment hè? Terwijl ik haar nou niet bepaald omschrijf als k*tknol, wel een gebruiksaanwijzing af en toe maar een heerlijk paard in de omgang. Vreemd terrein doet soms rare dingen met ze en ja, hij ging af en toe echt te ver (moet ik ook eerlijk zeggen) maar als hij thuis hartstikke braaf is dan is het toch oké. Risico van het vak vind ik ook idd :)

Mn been is inmiddels groen/paars haha!

Maar kan idd gebeuren, ongelukjes zitten in een klein hoekje, zeker met hengsten.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:50

Wauw, ik zat dat filmpje te kijken van die Tom Mariën op zijn site, maar dat moet echt wel een topvent zijn zeg! Alle top of the bill paardenmensen zijn klant bij hem. Bijzonder :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:55

joepie Yildiz spannend met de fokplannen! Hoop dat ze drachtig is!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:44

-O- terug van stal. Ziet er niet goed uit voor mijn grote vriend ;(
Had een heel ander paard staan vanavond. Alle scherpe kantjes eraf. Natuurlijk gewoon een jonge hengst in het voorjaar en een beetje leuk stout, maar dat mag ook. Even een brul toen ie de merries zag hoort er bij. Maar ipv een heleboel happen (nooit bijten overigens) maar 1x, we moesten omlopen naar de bak en ipv streeeeeessss om vreemde objecten gewoon even kijken en prima. Geen gestuiter, maar gewoon lief (doch actief, een dooie is het nooit geweest) meelopen. In de bak nog net niet huppelen, gewoon vrolijk scharrelen. Wandelde een paar keer tegen een paar balken die op de grond lagen aan, en ipv er boos op te worden gewoon doodgemoedereerd in zn achteruit.

Mijn gompie zoals ik hem ken...

Wat voelt dit dubbel. Aan de ene kant heb ik genoten vanavond van mijn vriendje zoals ik hem ken. Aan de andere kant het nu toch wel zeer sterke vermoeden dat hij al die tijd al pijn heeft. T is dag 2 pijnstillers, dus echt conclusies trekken doe ik nog niet. Maar het ziet er niet fraai uit... ;(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:48

Amy nu aan de pijnstillers en meteen zo'n ander paard.. Klinkt niet goed he :( Wat heftig, ik hoop op beter nieuws voor jullie..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:49

Pfff.. zo heftig allemaal! ;( Weet gewoon niet wat ik moet zeggen, heel veel sterkte! :(:) Zo jong nog... ;( Ik blijf voor je duimen!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:51

Bedankt.
Ik doe erg mn best om me groot te houden want als ik breek, breek ik flink ook. Maar man wat is dit moeilijk... De afspraak was dat ie 30 zou worden, met een holle rug en grijze haren boven zn ogen. Niet dit.

Ik vond hem gewoon algeheel blijer ogen ook, keek anders uit zijn ogen. Danielle zei dit ook, nog voordat ik deze gedachte had verwoord. Hij was ook heel relaxed met buiten en binnen zetten begreep ik.
Dit is allemaal ook hoe ik hem ken...en waar ik dus al zo bang voor was.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:54

:(:)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:55

Wat ontzettend kl*te zeg Amy, zo jong nog en dan nu dit echt niet leuk. Ga je nog wel voor een second opinion of is het echt zo duidelijk dat er weinig aan te doen is? Sterkte en ik hoop toch voor je dat het mee gaat vallen en nog een lange tijd samen hebben.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:59

Ik ben zelfs voor de third opinion geweest..
Vandaar ook dat het even heeft geduurd voordat ik het echt openbaar bekend heb gemaakt zeg maar, ik wilde eerst alles een beetje duidelijk hebben, ook voor mezelf.

Er is gewoon echt vrijwel niks aan te doen. De enorm dure behandelingen blijven over maar zelfs die hebben bar weinig kans van slagen. Het grootste probleem is eigenlijk dat hij nog volledig onbelast is. Heb je er nou eentje die al een paar jaar ohz is valt er meer over te zeggen. Ik wilde ook gewoon helder hebben of hij nu, terwijl hij jong en onbevangen door het leven scharrelt, al pijn heeft. Dan ga ik er geen zadel meer op gooien, niks. Als hij nu al pijn heeft...wat valt er dan nog te doen? ;(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:01

heel hard maar als zo'n jong en fit ogend paard zonder belasting al pijn heeft dan ga ik inderdaad met jou mee Amy :( hoe lang speelt dit al dan? (vond je al een poosje wat afwezig op bokt, of lag het daar niet aan? heftig dat je dit niet hebt kunnen delen hier maar snap dat je eerst zekerheden wilde)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:06

Hij heeft de blessure opgelopen met 8 maanden oud. Althans, toen stond hij ineens met die dikke kogel en een week of 2 onregelmatig. Daan en ik vragen ons wel af of hij het misschien bij mams al heeft opgelopen, maar je weet dat natuurlijk nooit. In elk geval sowieso stond ie met 8 maanden oud er al mee.

Afgelopen zomer slopen die gekke dingen er steeds meer in, maar eigenlijk begon het allemaal al een beetje na st Oedenrode 2 jaar terug waar hij toen onderuit gleed en die kogel weer dik was. Daarna begon hij hekken te slopen enz.

Het was allemaal heel verklaarbaar, leeftijd, hormoontjes, etc. Maar toen ik die uitslag kreeg en erover na ging denken pastte alles ineens ook heel prima bij pijn. In de winter is hij vaak niet te genieten in zijn stal, hij wilde ook met 1,5 al niet naar buiten heb hem onder deken móeten zetten. Allemaal van die dingetjes...en het werden er steeds meer die steeds minder bij hem gingen passen zoals ik hem ken.

Dat was het idd :j

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:12

Jeetje zeg wat heftig! Snap je helemaal, een paard met pijn heeft geen paardwaardig leven, echter hoop je dat dit pas op late leeftijd is en niet als ze zo jong zijn. Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar ik ben ooit een jaarling verloren, mijn eerste veulentje en een paardje waar ik dacht een toekomst mee te hebben, gewoon geen woorden voor hoeveel pijn zoiets kan doen. Nogmaals sterkte en ik hoop toch dat er een lichtpuntje komt en hij nog heel lang een pijnvrij leven kan hebben!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:16

Oh wat verschrikkelijk! Dat is al helemaal jong. :(:)

Ik duim ook heel erg hard dat ik morgen die malle gladiool weer aantref maar gevoelsmatig betwijfel ik het echt... ;(

Hebben jullie trouwens nog ideeën om de bute erin te krijgen? Hij laat zn voer nu staan -O- Had het al door de slobber gegooid maar dat moet ie dus ook niet...

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:19

Met appelmoes mengen en in een grote spuit en dan direct in ze mond spuiten....

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:26

Ik deed het oplossen in water en met een spuit er in, net als n wormenkuur.
Heftig hoor meis :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:28

Ok bedankt, dan moet ik dat maar proberen. Kan ik dat eventueel ook 's avond klaarleggen voor de volgende ochtend? Dat Danielle het er alleen maar in hoeft te stoppen?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:29

Ooh geen idee, maar denk het wel hoor, mits je het koel kan wegleggen :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:32

Dat moet wel lukken idd :j
Bedankt! Gelukkig is ie altijd wel makkelijk met wormenkuren ook, scheelt iig :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:39

Ik haalde btw mn buut (equipalazone) in België ivm de prijs, scheelt de helft, belachelijk toch :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:41

Amy geef nog wel even de tijd.
Mss was de stress van zondag op trailer staan etc...een trigger.

Ik herken dingen wel hoor....straks najaar etc....ander soort lucht vochtigheid...kan toch zoiets makkelijker opspelen.

Is het destijds van de hengstenkeuring geweest van die val in het hek...Barc is op zijn kop in de opvang kooi over de kop gegaan...of is het aangeboren.....maar ja diep van binnen weet ik dat je er niks aan heb...het is gebeurd en of het is er....

Ook alle hersenspinsels in die in je hoofd spoken hebben bij mij destijds ook de revue gepasseerd....

Hoe moeilijk het ook is vind het super van je (al heb je er geen klote aan deze woorden) hoe je alle optie's bekijkt...ook de moeilijke... :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:45

Dat sowieso :j Daarom durf ik ook nog geen conclusies te trekken. De echte test zal pas zijn op het moment dat de buut op is. Valt hij dan terug in dat prikkelbare gedrag, weet ik het pas echt...

Dat inderdaad. Als ik er nu naar kijk vallen dat soort dingen dus als puzzelstukjes in elkaar. En het was altijd wel te plaatsen hoor...ze gaan dan natuurlijk ook weer korter buiten, hij houdt niet van slecht weer, etc etc.

En idd waar het door komt, je schiet er geen ruk mee op. Het spookt wel door je hoofd maar er iets aan doen gaat toch al niet meer.

Bedankt. Heb er toch wel degelijk iets aan, want het steunt me toch. :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:06

Fijn dat je er toch iets aan hebt....

Pff net folders gemaakt...besteld en ja hoor vergeten er op te zetten dat hij goedgekeurd is :')
Vorige keer al me mail er verkeerd opgezet..kunnen bij werken met goud stift _O-

BlonT zijn en digibeet is geen goede combi :o?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:18

Das behoorlijk Blont, haha! :P Geeft niks, klosje garen is ook wel eens in de war... :(:)

Fu*k zeg Amy! Jezus, raakt me ook diep, juist omdat ik me zo goed kan voorstellen hoe je je moet voelen. Zo jong en dan al die twijfels, je paard die niet zichzelf is... Echt super sh*t. En das n understatement.
Ik had nog een blij filmpje van Nour van de HK, maar nu echt niet in de mood zeg maar...
Meid, leef met je mee...