[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:42

goede morgen wat is het rustig hier
Asal al gereden kort vandaag wand de buurjongen waren weer fijn trekkers aan het afspuiten en deze zijn niet echt voorzichtig dacht stop dr wel mee om stress te voorkomen. Het gaat de laatste tijd zo lekker dus houden zo
Jullie nog plannen vandaag? heb ik vakantie maar moet vanmiddag nog wel naar een scholing bah...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:57

Ik moet hard aan de slag met mijn stage opdrachten, ga vanmiddag naar de sportschool en misschien ook even naar de kapper, en vanavond een uurtje lesgeven :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:00

@tamara zo dan heb jij ook wel een druk ingeplande dag. Ik heb nu vakantie wand ik moest vakantie uren opnemen had er nog teveel staan haha nja dan doen we dat maar ook wel een keer fijn

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:05

Niks geplant paardjes doen en ja misschien ff huisje schoonmaken.
hoewel ik echt een hekel heb aan.schoonmaken maatja soms moet het even.
Laaste van reico vertalen en hopelijk weekend me site klaar.
Serie kijken twijfelen tussen under the dome of.swichted at birth vandag.
Totaal niks bijzonderd eigenlijk

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:28

Goodmorrrrning! Heerlijk rustig weer zo zonder storm :).

De planning voor vandaag....werken (geen zin) en straks naar stal en Princesa even rijden. Gister was het weer drama na 3 dagen een beetje losgooien en longeren. Zo stijf als een plank, kijken naar elk waaiend blaadje in de bak, kop de lucht in en ik zat er maar een beetje bij.. Dus ze mag vandaag weer even flink aan het werk voor ze het weer een leuk spelletje begint te vinden :).

Ik heb gister van de fokker van Princesa eindelijk foto's ontvangen van Sarmiento (Princesa's vader). En ben blij verrast :). Wil ik even met jullie delen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:35

@lilian wooow wat een knappert die vader

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:43

Zo ben ik ook weer! Afgelopen periode druk geleerd voor tentamen, druk geweest met mijn knol en wat gezeik hier en daar thuis. Daarnaast onwijs vele pijn ana mijn rug, kortom helemaal top dus! :')

Lilskie, knappe vader zeg! Woow <3
Ik moet ook werken hoor waar ik totaal geen zin in heb!

Weer druk geweest afgelopen periode hier! Ik moet echt beter mijn best gaan doen om bij te blijven! Ga vanaf nu beter bijlezen 8-)

Ik ben sinds kort begonnen met longeren en een singel bij mijn bijna 3 jarige kerel! En hij pakt alles zo goed en snel op :j Afgelopen tijd ook nog even zorgen gemaakt omdat hij zichzelf heeel erg drastisch aantikt met peeskkappen om, gelukkig dat dit alleen op de cirkel is en dus puur balans is daar zijn we nu mee bezig om dat in orde te krijgen :j Het komt nu allemaal dichtbij, het trainen etc. Hopelijk kan ik er in april voor het eerst opzitten! :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:45

@nicky welkome back, kleine mannetjes worden groot

Hier gister ook 1 vd mini's voor het eerst een bitje in gehad ook zo leuk die worden ook zo snel groot

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:52

Nicky: een beweeglijke periode dus... Wat k-lote van je rug hee. Fysio misschien een idee? Helpt mij namelijk ook altijd goed.

Spannend, volgend jaar erop! Balans is aan het begin sowieso erg lastig voor ze, dat houdt vanzelf op.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:53

Ik moet zo naar de tandarts, heb gaatje ^) En ik heb zo'n hekel aan de tandarts!!!!

Wat doet hij het goed zeg! Netjes!
Umoyax ben ik alleen nog maar aan het grondwerken, maar doet ie ook erg braaf. Stemcommando's gaan al heel goed (alleen dat ''ho'' hangt af van zijn bui :+ )

Die eerste foto van Sarmiento :~ Gave knol zeg, potverdorie.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:56

@amy bah niet leuk, ik doe met asal ook veel op stem alleen veel in het engels wand ik zeg altijd goedzoooo met mijn twentse accent klinkt dat net zo als hoooo dus zo heb ik er al een keer bijna afegelegen. hoooo doe ik nog wel maar goed zo niet meer whaha

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:57

Welkom terug naamgenoot. Wel grappig: zelfde naam, zelfde soort peerd, zelfde periode van beleren ;)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:58

Sterkte Amy... Tandartsen zijn ook niet leuk, en een gaatje al helemaal niet :(.

Voor de mensen die zelf hun AV hebben ingereden, wanneer zijn jullie begonnen? De merrie die bij ons nu in training is, is namelijk al 6 jaar en wordt nu pas ingereden. Gister kleine discussie gehad over de leeftijd van het inrijden bij AV's.. Een stalgenootje zei dat dit zo laat mogelijk moet gebeuren omdat AV's laat (rond 8) pas volwassen zijn.. Wat is jullie mening?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:00

:= Das ook lastig ja hahaha.

Umoyax doet het echt heel braaf op stem maar sowieso, ook buiten de bak doe ik het meeste op stem/praten. Alleen als er effe een kwartje in zit ben ik bak-decoratie :')
Nas heeft dat af en toe ook, dan houd ik maar gewoon het lijntje vast tot het weer over is :+

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:01

Nicky, dat is toevallig! Hoe ver ben jij nu in het proces van beleren?

Lilskie, morgen ga ik langs de dokter. Ik denk zelf namelijk dat het 2 dingen kunnen zijn, reuma of hernia. Beide klachten komen overeen en beide komt voor in mijn familie.. Dus maar even langs de dokter, hopelijk heb ik het mis en valt het allemaal mee!

amy, tandarts balen! Hou ik ook nooit van :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:04

Net zo ver als jij. Lekker bezig met longeren, af en toe een touwtje eraan :) beetje wandelen, Parelli. Na de winter erop klimmen :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:06

lilskie schreef:
Sterkte Amy... Tandartsen zijn ook niet leuk, en een gaatje al helemaal niet :(.

Voor de mensen die zelf hun AV hebben ingereden, wanneer zijn jullie begonnen? De merrie die bij ons nu in training is, is namelijk al 6 jaar en wordt nu pas ingereden. Gister kleine discussie gehad over de leeftijd van het inrijden bij AV's.. Een stalgenootje zei dat dit zo laat mogelijk moet gebeuren omdat AV's laat (rond 8) pas volwassen zijn.. Wat is jullie mening?

Ik heb meerdere AV's beleerd. Veelal tussen de 3 en 4 jaar maar ook een 7 jarige fokmerrie. Dat ging opzich best wel prima. Ze pikte dingen alleen wat minder snel op dan het jonge grut. Die zijn vaak toch wat leergieriger. Maar het voordeel van een oudere is dat ze wat rustiger zijn.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:07

lilskie schreef:

Ik ben zelf wel een voorstander van later beleren. Arabieren zijn vaak laatbloeiers.
Als ik zie hoeveel mijn merrie nog gegroeid is na haar 3e jaar... Zij was er lichamelijk, maar ook zeker geestelijk nog totaal niet klaar voor om met 3 beleerd te worden. Dit is uiteindelijk op ruim 4.5-jarige leeftijd gebeurt.
Het belangrijkste is te kijken naar je paard of die eraan toe is.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:12

Ik zit er idd ook het liefst tegen de 4 jaar op :j Met 3/3,5 rustig aan beginnen, alles op zn tijd :)
Maar daarbij ben ik vooral heel erg voor kijken naar het paard. Umoyax ga ik niet redden om met 4 op te klimmen terwijl ik met Nas juist lekker de tijd moet nemen voor ik een volgende stap zet.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:17

Ik denk ook dat je het gewoon per paard moet bekijken :). Maar ik zie ze weleens met 2,5/3 jaar op die KWPN'ers stappen, dat vind ik dan weer een uiterste. En redelijk belachelijk ook trouwens...

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:19

Nicky, touwtje eraan heb ik nog niet gedaan. Ik heb hem al wel liggen. Hij heeft nu 4 keer die singel opgehad, wil dat nog even een paar keer herhalen en zorgen dat zijn balans wat beter is voordat ik het touwtje ga gebruiken. Hoe heb jij dat gedaan? Eerst gewoon heel los en dan langzaamaan wat verder?

Ik wil idd na de winter erop en dan aan ons tempo rustig aan verder. Als blijkt dat hij er nog niet aan toe is dan wil ik wel een stukje basis hebben en hem dan nog een jaartje laten staan.

Zoals hij er nu uitziet wordt het aankomende zomer hooguit er een paar keer opklimmen dat hij het kent en hem dan nog een jaar laten, hij is nog ebst wel een puppy

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:21

Jup. Nu moet ik zeggen dat die van mij echt alles boven verwachting doet. Meeste paarden komen wel even tegen dat touwtje in omhoog maar hij snapte gelijk de bedoeling. Ik had hem de tweede keer al iets strakker gezet dat het touwtje wel op kon zoeken.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:22

@lilian Asal heb ik pas met 5 ingereden en nu is ze 7 en gaat ze pas volop mee naar de wedstrijden zij was ook een laadbloeier maar is denk per paard verschillend mijn andere AV Gamal die liep met 3 al op de hengstenkeuring onder het zadel

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:33

Ooh dat is wel erg netjes zeg! Pakte hij hier alles ook zo snel op?
Dan weet ik vast wat ik kan verwachten haha! Die van mij pakt tot toe alles heel erg snel op.
Singeltje om ook, 2de keer al gelijk strak gedaan en hij wandelt ermee rond alsof hij al jaren doet, geen enkele keer er tegenin gegaan.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:35

@nicky ja hij vond het super om aan het werk te mogen moet wel zeggen dat hij toen bij een prof stal stond om keurigsklaar gemaakt te worden ik hoefde hem alleen maar te rijden