[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:11

Arm ding... ;( Ja bij zadelmak maken maar zeker ook doorrijden kan er zoveel fout gaan. En ga t dan maar weer eens herstellen! Gelukkig is ie bij jullie ik goede handen. Leuk te lezen hoe jullie samen zo van de horsies genieten! Lijkt me ook fantastisch Mish weer lekker elke dag te kunnen zien.

Ja ze is echt n topper, heel werkwillig! Nour heeft dat ook en TT moeten we natuurlijk nog afwachten maar is in ieder geval n nieuwsgierig meidje.
En ze is fantastisch om mee op wedstrijd te hebben, heel makkelijk, je neemt d'r zo mee op t terras. :D

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:04

Zullen we idd maar zeggen door kuikentje dat het lente is en dit vooral blijft en het alleen nog maar mooier word.

Eline gefeli met je baan dat is echt even lekker, heb je ook foto van mish dr hoef iig balen maar je doet er wat mee ;)
En super dat boreas gaat zakken en dan zie je ook direct dat hij zijn pas meer af gaat maken, zou daarmee toch ook de westerninvloeden gebruiken ( dit vind ik zelf ook erg prettig werken )
Tam volgens mij vind Uk deze sprongetjes het niet echt waard hihi hij gaat volgens mij pas echt werken als de hindernissen omhoog gaan hij trekt wel aan op het hout maar volgens mij mag je meer doorgalloperen, dan krijg je nog meer t gevoel binnen een paar sprongen door de bak te zijn, maar iig probeer tempowisselingen te rijden heel klein en extra groot laten galloperen, waardoor jij meer controle krijgt (en denk dat je met hem juist ook goed die balkentraining kan doen die je met Noah ook doet, en vooral galopbalken)
En Tie gaat lekker ze moet dan toch op 1 hand starten? En ze mag soms nog iets meer watch where you go doen waardoor haar houding nog meer meegaat in de oefening ( maar geloof dat Tie haar soms ook wat overdonderd waardoor ze soms achterblijft wat ze wel hersteld, maar hoelang zijn zij nu samen bezig?) En op de stops gaan lekker waar je soms de moeilijkheid van de arab ziet tegenover een quarter waar de arab hoger in kruis is waarbij ze top ondertreden waarbij de voorvoetjes van de grond komen, maar dat zal voor haar zo gaaf voelen i like.

Gistermiddag heeft Mas mij super kunnen troosten wat is dat toch een heerlijk mega aanhankelijk mannetje, Quest gelongeerd die was op het begin lekker boefig haha net een hertje, en ook met Reem heerlijk gereden zij voelt zo goed wat ze moet doen om me weer te laten lachen ( een knuffelkont is zij niet maar ze weet hoe ze mij moet inpakken met werken)
Ook ging ze top met mijn bijrijder ben erg blij met haar

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:45

Thanks meiden, ben er zelf ook super blij mee! Ben erg benieuwd naar de rest, die komen later. Hij toont idd aardig groot, wordt ie inmiddels ook wel. Hij zit tegen de 1,57 aan.

Ach wat sneu Brenda, sterkte :(:) En dan ook weer nieuw leven, kuukeltjes! <3

Wat gaaf Eline een nieuwe baan! Zeker met vooruitzicht op meer, altijd goed :D Wat rot van Mish dr hoefje... Leuk filmpje van Boreas! De bak lijkt me wel wat zwaar of lijkt dat maar? Wel fijn dat hij steeds beter gaat, zeker als je leest waar hij vandaan komt :)

Gave foto's Joyce, Munir wordt groot zeg.

Gaaf hoor Tam, daar heb je toch een grote dosis lef voor nodig :=

Fu heeft een heel naar leven bij jou Miran :+ Hij wordt maar verwend.

Training zit er goed uit Yildiz! Spinnen doet ze ook al behoorlijk op snelheid zeg! En de eerste racestrepen, hihi :P

Katja de baby is echt al huge! Papa was niet zo groot toch? Zal die boven mama uitkomen?

Lekker dagje Gelske :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:41

@Brenda: Ja wat dat betreft neem ik de westerninvloeden wel weer een beetje mee :P
@Nicky: De bak is vorig jaar net nieuw aangelegd. Hij is nog aan het inzakken en daardoor nog wel aan de zware kant. Als ik dit vergelijk met een paar maanden terug is het al massa's beter, dus volgens mij komt dat met de tijd helemaal in orde :)

Brenda, fijn dat het zo lekker gaat met je paardjes. Volgens mij heb je daar echt de perfecte combi lopen bij elkaar.

Ah Nicky hij is lekker aan de maat dan ja, hij zal nog wel een paar cm groeien waarschijnlijk, of niet?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:17

Nicky das een reus vergeleken bij Fu! :D

Sirel is helemaal zo'n grote, Bren, hoe groot is ie ook weer?
Lekker dat je paardjes zo goed gaan en dat ze altijd troost kunnen bieden. :j

Aleeneh, ik ben ook nog steeds bezig met Fu's leerproces, hij is 13, maar het is evengoed heel leuk om zo bezig te zijn al kost het veel tijd.
Het is erg belonend om te zien dat het steeds beter gaat. :j
Dat geeft toch extra voldoening.
Boortje zal het ook wel steeds makkelijker gaan doen, jullie zijn al enorm vooruitgegaan, ontspanning is een hele uitdaging met een gespannen paard.

Gelske, wat zien ze er toch goed uit!
Gelukkig had je nog wat tijd over naast het huishouden! :P

Yil, ja, je paarden mee op het terras aan de bier, dan worden ze ook snel draaierig.. :D

Noah en Fuego hebben allebei merrie neigingen...eigenlijk snap ik het wel, Fu woont samen met een man en er moet er toch 1 het vrouwtje spelen. :')

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:39

Ik wil jullie bij deze bedanken voor jullie leuke lieve reacties op het filmpje van yil van mij en Tie.
Ik wist trouwens niet dat hier nog meer reiner in het topic waren. Leuk! :D

We gaan zeker ons best doen volgende week. Maar het vooral ook schooling. ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:26

Bimmetje :P , ziet er gewoon heel leuk uit! :))
Alvast succes volgende week!

Kijk, Fu was vandaag verkleed! :))
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:51

haha dank je!

Ziet er goed uit die Fu!
Wanneer start je DAWRA? :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:43

Jes! :')

Die bloody shoulder van Fu, blijf t toch echt super mooi vinden! <3
En idd, hop hop op naar cowboy dressage of trail&dog (bij gebrek aan hond kan vast een kleine, niet nader te bepalen Zosjavriendje, verkleed worden als hond? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:50

Fu is stoer in die outfit en inderdaad is zijn shoulder echt mooi.
Miran heeft ook 2 honden Yildiz :P

Set begint nu ook te verharen eindelijk, Blue merk ik nog weinig aan en Ilya heeft wel kriebels maar zijn babyvacht laat denk ik anders los dan de haren van Set want ik zie nog geen losse haren. Ze zijn happy met zn drie maar ik denk dat Ilya vast blij is als hij in de toekomst leeftijdsgenootjes zal hebben :D Lijkt me wel leeg straks met alleen 2 dames.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:25

Zal wennen zijn katja! Maar het is voor het goede doel toch? ;)
Komt helemaal goed met je kleintje.

Yil, ~~}>

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:29

Wauw Miran, Fu is sexy zo!! :):)

Lijkt mij ook een lege boel zonder Ilya Kat, zeker omdat hij al zo'n aanwezigheid is _O- Maar alles went denk ik. Verharen heb ik met Noah geen last van :Y) Ik zie wel dat er zomerharen beginnen te komen, hij krijgt langere glimmende haren tussen de korte haren door!

Brenda, Uk kan zeker hoger :j Maar daar wou ik zonder begeleiding niet aan beginnen, en helaas gaat hij morgen verhuizen naar zijn nieuwe stal -O- vandaag heb ik voor de (voorlopig) laatste keer op Uk gereden -O-

en met Noah heb ik weer mikado gespeeld! Tammy_ @ [RIJ-ITP] Balkentraining met AV Noah

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:29

hihi dat achterbeentje! zo leuk.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:31

Mooi plaatje zo Tammy!
Is een goede oplet oefening zo voor ze.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:35

Vind Verkleed als hond toch funnier denk ik! :D

Hier gaat t ook hard met t verharen!
Gisteren foto van Tie op poetsplaats bij Anne zie ik al n voorzichtig zomervachtje doorschemeren?

Afbeelding

Nour verhaart ook hard maar die was al zo kort in vacht. Foto vandaag:

Afbeelding

En Double T... Tja die haart ook maar dat kan me niet snel genoeg gaan... >;)
Foto vandaag:

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:36

Ziet er goed uit Tamara! +:)+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:40

_O- _O- _O-

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:42

Vooral die foto van TT... Die vind ik het leukst _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:43

Nour heeft zo'n mooie warme lichte honingkleur bruin <3

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:04

Ik vind TT er erg goed uit zien hoor :D .

Jammer dat je Uk niet meer kunt rijden maar gelukkig heb je je topper Noah altijd bij je ziet er echt goed uit op de foto hij tilt zo leuk zijn benen op :D .

Ja dat word wel heel saai zonder Ilya dat lijkt me echt moeilijk je vriendje zo ver weg.

Zo dat ziet er goed uit bij Fu het staat wel echt leuk zoon westeren zadel.

Ja er is geen beteren troost dan lekker met je paardjes aan de gang Bren.

Jammer als het mis is gegaan met inrijden het gebeurt toch heel vaak en dan duurt het heel lang voordat het weer goed komt. Fijn dat je nu zo lekker weer op weg bent met Boreas.

Dank jullie voor de complimenten van onze jaarlingetjes Onze Shah Quille ziet er ook altijd goed uit van zich zelf hij heeft nooit een dek op krijgt geen kracht voer staat altijd overdag buiten is niet veel tot niet gereden het laatste half jaar en erg ziek geweest maar toch ziet hij er altijd top uit. Zijn kinderen hebben dat eigenlijk ook allemaal Vind zelf Jhadorah nog wel een beetje naarling maar dat komt mischien ook wel omdat ik haar vergelijk met Qaseem dat is natuurlijk al echt een compleet paard.

Ik vind het echt elke dag ontzetend leuk om te lezen hoe verschilent iedereen maar met veel plezier met zijn paardjes bezig zijn. En dat we dan ondanks het verschil ook zo gezellig er over kunnen kletsen is toch best bijzonder :)

Vandaag gewerkt dus verder geen paarden nieuws :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:25

:D

Nou idd Gelske! Totally agree! _/-\o_

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:31

Vind ik ook! Western, show, dressuur, endurance, springen, mennen, en alles wat daar tussenin zit komt er hier voorbij! Heerlijk :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 00:26

Er is toch niets zo mooi als de veelzijdigheid van de Arabier?!! :D
*\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 00:31

Ja heerlijk toch!! Vind het echt tof dat er zoveel mogelijk is met die heerlijke veelzijdige paardjes.

Wat doet Noah dat toch goed, je ziet echt vooruitgang per fotoserie, Tam! Leuk om te zien dat dat steeds beter en beter gaat. Is het ook wat je er zelf van had verwacht?

[VN] Beeld een spreekwoord uit en draag bij aan de Wiki!
Ik heb vandaag een beetje lol gehad met Jolien en Desiree. Getuige pagina 3 van dit topic. :') _O-
Les ging super trouwens. Weer veel tips gehad waar ik weer mee verder kan, en Boreas deed het net zo fijn als gisteren. We komen er wel.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 12:37

Haha ik doe al aan westerndressage, alleen dan met dressuurzadel en westernhoofdstel. :P
Zosja zou wel een goede hond zijn, hij komt op commando ook naar je toe draven, en kan af en zit. :))
Maar ernaast is hij wel lastig, gaat hij Fu afsnijden enzo.. :P

Yil, TT heeft wel een mooie vacht om te scheren, kun je nog een mooi dekje van maken. :D

Noah gaat goed zo zeg, ziet er stoer uit! :))

Kat, als Ilya op kamers gaat kun je op de dames gaan rijden!

Eleneh, goed dat Boreas gestaag doorgaat.
Ik ga zo even kijken naar je spreekwoord!