[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:20

Nou ik had wel even een schermutseling :P met hem, hij wilde de stal niet uit!! ~~}>

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:45

MirandaFuego schreef:
Jes, ja ze leeft nog wel want ik heb betaald voor twee keer. :Y)
En hou toch een op met miepen, gaan met die banaan! ~~}>
*

Moet die banaan wel even zijn zadel gefixt worden :D :')

Fuego oefent voor ezel...tja had je dat maar niet op fb moeten zetten _O- :=

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:47

Lekkere varkens heb je Miran :))

Eufie is leuk! Dat bruine komt doordat het haar opbleekt door de zon. Die veulenvacht is heel dun en verkleurt snel :)

Ik ga duimen Yildiz! Hoeveel ga je er dekken dit jaar?

Morgen kijkers voor de trailer, hoop dat ze hem gelijk meenemen. Heb al een mooie op het oog namelijk 8-)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:07

Heel verhaal getypt...weg -O-

Iedereen echt enorm bedankt voor de steun. Ben zo blij dat ik het hier kan delen...

Over Inspuiten zijn de artsen het eigenlijk eens dat het heel weinig nut zal hebben. Financieel wordt het ook gewoon heel lastig, al zou ik het beslist proberen als de verwachting zou zijn dat het soelaas zou bieden. Maar dus ook niet ;( in feite moet ik gewoon gaan hopen dat als ik hem wat aan het werk zet hij zich goed houdt, dan is er nog hoop en kunnen we ook het traject met glucosamine en beslag etc in.
Wil nu eerst weten wat hij doet op pijnstillers aangezien hij nu onbelast is. Dat maakt het meteen ook zo ontzettend moeilijk en onmogelijk in te schatten.
Als hij onbelast toch pijn blijkt te hebben.....

Ik probeer realistisch te blijven en merk ook aan mezelf dat de gevoelens 'uit' staan. Op zich misschien alleen maar goed, kan nu heel eerlijk kijken en een koers uitzetten en als dat allemaal uitgestippeld is kan ik kapot gaan. Ik kan dat niet doen op emoties, want puur gevoelsmatig moet hij gewoon 30 worden en niks minder.

Maar goed. Eerst de komende twee weken afwachten. Hopen dat t geen pijn is maar dat hij gewoon apart is. Zou voor het eerst blij zijn als ie een hek in elkaar schopt :+

Jes jij hebt natuurlijk ook twee keer zulke enorme pech gehad :(:)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:09

Een stalgenootje heeft bij haar wat oudere arabische merrie goudkorrels in laten brengen op de plekken waar artrose zit. Duur geintje maar schijnt geweldig te helpen!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:13

Yildiz wat wordt ze mooi, echt een hele dame al op die foto! Pfft en 3 verschillende locaties? :oo ik vind het altijd al heel wat om beiden echt intensief te doen en die staan op dezelfde locatie :+ ik doe meestal gewoon om de dag, ene dag de een en andere dag de ander echt lekker mee aan de gang :)

Geen stroom... hebben we hier ook wel eens. Alleen Nas peutert dan de draadjes nog wel eens open := tsja als je er zelf niks over te zeggen hebt is dat altijd lastig..

Fuego wordt knappe kerel, alleen zn stal niet uit := ach....Ze kunnen niet bij alles engeltjes zijn natuurlijk, helemaal niet als stoere vent :+

Euf is ook al zo enorm leuk!! :)

Hoop ook dat je trailer gauw verkocht is. Altijd lastig als je ook al wat anders op het oog hebt :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 01:32

Amy emotie uitschakel doe ik ook.
Dus wat dat betreft weet ik precies hoe dat voelt..ik ben zelfs in het verleden wel eens uitgescholden als harteloos :)

Maar dat is puur mij overlevings mechanisme ( kan je dat zo noemen)

Goud korrels gaat toch via Erik l?

Ja die (goud) spuit is geloof ik soort van steroiden..is anders dan de hierboven genoemde spuit.

Is alleen zijn kogel toch?

Glucosamine...maar wel zo puur mogelijk..veel poeders bevatten te weinig concentratie galetinaat..
mooie verhaaltjes dure prijzen weinig van dat spul.

Primeval hoor ik goede verhalen over...

pff moeilijk hoor...dit is zo bagger klote....
Maar nog wel optie s om er op te wagen kwa behandeling...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 02:03

Zoiets is het denk ik ja....overleven.

Gelukkig is er best het een en ander mogelijk wat te proberen valt :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 06:55

Vind het echt knap hoe je ermee omgaat Amy! Knap ook dat je die knop om kunt zetten. Zeker om de juiste beslissing te kunnen nemen. Ik zou dat echt niet kunnen. Ik hoop echt dat er iets heeeel goed gaat helpen en dat je gewoon kan gaan genieten van je binky.

Die drie locaties is alleen deze week hoor nu Jazzy op KI station staat. Hopelijk mag ik haar vandaag weer ophalen en thuis bij de dames brengen. Dus dan gewoon weer twee locaties. Gelukkig.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:13

Barcelano schreef:
Glucosamine...maar wel zo puur mogelijk..veel poeders bevatten te weinig concentratie galetinaat..
mooie verhaaltjes dure prijzen weinig van dat spul.

Nou eigenlijk... Glucosamine moet je in combinatie met chondroïtine geven, deze twee versterken elkaars werking, glucosamine opzichzelf doet eigenlijk niet zo veel.
Met artrose is het vaak een beetje zoeken wat bij welk paard helpt (als er al iets is dat helpt)
Primeval (gelatinaat) hielp bij Darmorah niet, Cortaflex dan weer wel. Daar zat ook msm in en hyaluronzuur, hoewel ik bij dat laatste altijd de twijfel had of dat wel oraal opgenomen kan worden...
Ik zag trouwens laatst iets van een Belgische DA voorbij komen, die heeft een product ontwikkeld waar je goede resultaten over leest, dit schijnt trouwens sowieso een hele goede arts te wezen, hij heeft veel topruiters hun paarden in zijn klantenbestand staan, ook Nederlanders, trouwens mensen uit heel Europa, mss nog iets/iemand om in gedachten te houden Amy?
Als ik straks op de laptop zit zal ik eens even zoeken welk product en welke man dat is :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:46

Even gezocht het is Tom Mariën van equitom, ik quote even van zijn site:
Citaat:
Pioneer in stamceltherapie, eigen stamcelbank
Naast zijn deskundigheid op chirurgisch vlak is Tom Mariën ook pioneer in stamceltherapie bij paarden. Zijn paardenkliniek bevat een stamcellabo. Samen met een wetenschapper ontwikkelde Dr. Mariën verschillende soorten stamcellen waardoor de aanmaak van bijvoorbeeld nieuwe kraakbeencellen mogelijk werd, en waardoor de genezing van paarden versnelt.

Equitom beschikt over een eigen stamcelbank met verschillende soorten stamcellen voor de aanmaak van:
kraakbeencellen (artrose)
peescellen (behandeling van tendinitis en peesscheuren)
huidcellen (behandeling van traag helende wonden, vb. bij Kastelino)
De resultaten zijn opmerkelijk. Dankzij deze ontdekkingen zullen ook mensen verzorgd kunnen worden.

http://equitom.nl/
Zijn kliniek ligt ergens tussen Gent en Brussel als ik het goed heb :)

Arti gold is zijn anitartrose supplement.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:20

Stal genoot had goede resultaten bij Primeval.
Ander stalgenoot ook.
Destijds in de winkel waar ik werkte klanten ook.

Bij Barc vond ik het ook niet echt helpen...maar die zat van onder tot boven onder...dus mss zeg dat ook iets..

Denk dat t inderdaad ooo per paard scheelt...maar niet geschoten is altijd mis ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:21

Heb je bij Barc nog andere supplementen geprobeerd?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:42

Oh Tom Marien had ik idd wel eens voorbij zien schuiven, bedankt voor de tip!

Ik wil helemaal geen juiste beslissing nemen.... maar hij is te lief om met pijn te laten lopen, hij verdient een eerlijke behandeling en daar hoort laten gaan als het niet meer kan ook bij. Maar wil hem nog laaang niet kwijt, mijn grote vriend....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:45

Het schijnt idd enorm te wisselen van paard tot paard hè? Die primeval had ik sowieso best veel goede berichten over gelezen..
Umoyax zit het gelukkig alleen nog in die kogel. Al moet ik bekennen dat hij niet hoger op de foto gezet is dus in theorie zou het al omhoog aan het kruipen kunnen zijn natuurlijk... maar goed, nog geen aanleiding om dat te denken.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 11:12

Letizia schreef:
Heb je bij Barc nog andere supplementen geprobeerd?

Nee was in te ver stadium uiteindelijk
Ben nog terug geweest bii de Da.
Barc ging ook afstand nemen van alles en iedereen..kreeg rare vacht...dus in overleg in laten slapen...

Op het moment dat buut en metacam zelfs niet meer helpt dan houd het meestal op..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 11:19

:(:)
Mee eens idd. Denk ook dat het ook verschilt per paard. Nas bijvoorbeeld zou net zo gelukkig zijn met op de wei en beetje tutten en wandelen. Die vindt alles wel leuk, en werk is ook heus wel leuk maar ontspanning en aandacht zijn vooral heel waardevol voor de prinses :)
Paard moet zichzelf kunnen zijn vind ik. En soms mag dat best met een kleine beperking, maar mag nooit zwaarder worden dan het karakter van het paard..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 11:26

De ellende met dingen zo als artrose is vaak dat als ze klachten gaan geven je al ver van huis bent, een paard is een vluchtdier en zal niet snel zijn ongemakken laten merken, lastig hoor :\
Darmorah heeft heel lang rond het grensje gezeten, wel/niet, dagen dat het heel goed ging, soms weken lang, maanden lang en dan weer een mindere periode, altijd gefocust of ze wel goed liep, geen zwellingen had. Het onbezorgd met je paard bezig zijn is er dan wel vanaf hoor. We hebben zo 6 jaar lang getobd, tot ze HB kreeg en het klaar was. Hoe erg ik haar ook mis, hoeveel ik ook van haar hield, het was toch ook een soort van opluchting toen ze er niet meer was...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:08

Dat vind ik idd ook zo moeilijk! Hij is af en toe niet zuiver. Is dat dan een glimp laten zien van Veel pijn of is het gewoon af en toe even een misstap? Staan ze op 3 benen is het wel duidelijk natuurlijk maar dit...
Tegen de tijd dat ik af en toe 'niet rad' loop heb ik ook echt extreem veel pijn. Je merkt het aan mij ook nauwelijks. Maar er zijn ook mensen die bij het kleinste pijntje al sielugh zijn en zo is het bij paarden denk ik ook een beetje...

Ik kan me voorstellen dat het voelde als een opluchting. Er is weinig plezier en ontspanning meer bij als je je steeds zorgen moet maken en moet opletten.. En natuurlijk vecht je voor je dier maar ik begrijp wel wat je bedoelt ja.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:45

_O- leve arabierenland :')
Hoor inmiddels verhalen dat Umoyax gijs een hersenschudding zou hebben geslagen :')
Mag ik ook hier voor de volledigheid nogmaals opmerken dat het gewoon een kopstootje was, hij draaide ineens zijn hoofd en gijs was er niet op berekend. Heeft alleen mooi paarse ogenschaduw en verder nergens last van. :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:10

En al was het wel zo: dat is toch het risico van het vak, heb ook wel eens een flinke kopstoot gehad, trouwens, heb heel veel "te danken" aan het omgaan met paarden :') Littekens zijn nog steeds zichtbaar :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:17

:+ ken het haha. Vooral Nas heeft een fraai aandeel gehad :')

Maakt me ook verder niet gek veel uit maar tussen een onbedoelde kopstoot en een hersenschudding schoppen zit toch wel een behoorlijk verschil :') krijgt ie misschien onnodig slechte naam van.. zou ik niet fair vinden, het is juist zo'n lieverd. -O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 14:37

Jaaaa, meisje is weer thuis! Het eitje was weg dus nu weer verder met wachten.... :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 14:42

Tja... gebeurd is gebeurd toch... Asi was ook niet zo lief voor Nicky en Dayem waarvoor echt nogmaals sorry maar ja... dat soort dingen gebeuren weleens. Praat het niet goed ofzo want ze was ook gewoon even niet lief. Hebben het ook een keer gehad met trailerladen, komt er een vrouw bij staan en roept heel hard: "wát een k*tknol!" Is ook zo, op dat moment was ze ook gewoon ontzettend vervelend maar wat voegt dat dan toe op zo'n moment hè? Terwijl ik haar nou niet bepaald omschrijf als k*tknol, wel een gebruiksaanwijzing af en toe maar een heerlijk paard in de omgang. Vreemd terrein doet soms rare dingen met ze en ja, hij ging af en toe echt te ver (moet ik ook eerlijk zeggen) maar als hij thuis hartstikke braaf is dan is het toch oké. Risico van het vak vind ik ook idd :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 14:42

Fijn Yildiz! Nu duimen!