Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden (max 2 foto's pp)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:16

En hoe kom jij daarbij, dat die benen zo extreem goed zijn? ben je daar expert in? Want je zegt nogal wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:21

Ik heb het toch gezien.
En beweeren jullie meer te weten dan mensen die er heel lang in het vak hebben gezeten.
Ze heeft rechte benen daar gaat het toch om en ze heeft de motor bij het aan rennen dit vertoont ze heel zelden maar als ze doet dan zijn de meeste merries niks er bij.
Ik spreek nu zo.
Die genen die toen bij de gebeurtenis van moshai was die hem echt hebben zien lopen.
Die weten waar ik het over heb.
En paps precies het zelfde Knipoog
Ik speel geen wel en nietes spel.
Ik vertel wat ik weet en ik lach jullie zwaar uit.
Als ik en vosje de amateur keuring doen en al wordt ze laatste.
ik heb lol met mijn knol Knipoog Bloos
En dan ligt ook aan mei ben geen fanaat met rennen Bloos

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:23

@missfcdb,
Je meisje is geen jonge blom meer en ze heeft al een behoorlijk aantal kindjes gehad[9?], waardoor oa. haar bovenlijn niet meer is zoals die was en bijv. haar kruis/achterhand leeg zijn door het vele dragen en voeden [leeg gedronken door d'r kid's?] dat vergt heel veel van merries dat voeden,waardoor bij merrie 's de spieren verloren gaan!
Mijn taxatie voor jou Vosje ...en dat is mijn kijk op haar zo vanachter de pc en dus niet jou persoonlijke en emotionele kijk op haar ongeacht wat jij voor haar betaald hebt ....
Ik schat haar, als je haar nu te koop zou zetten op een 1000,-/1500,-.....waarom? een paard ...ieder paard gaat als je eerlijk bent per kilo en verder wat een "gek" ervoor geeft!
Een verkoper kan wel vragen wat hij/zij wil [dus ook diegene waar jij haar van gekocht hebt]maar het is aan degene die naar het paardje komt kijken wat die er voor over heeft en of men daarna tot een verkoop kan komen!
Jij bent hopeloos verliefd op je Vosje en dat is helemaal TOP OK dan! !!!...ik hoop dat ze heel oud bij je mag worden en een heel happy paarden leven mag beleven! Knipoog
Heel veel plezier met je meisje als je naar de amateur keuring gaat, ik zal jullie aanmoedigen!!
gr,sas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:25

dakhilah Ik ga helemaal met je eens.
Ze is niet jong meer.
Maar als je bij ons langs komt en ik zet der in de bak dan is het net een veulen.
Maar inderdaad met jou ben ik het wel mee eens.
En ik laat der nog een keer dekken wil niet dat het tenkosten van mijn schat gaat Haha!
ik bp je zo even over iets best wel eng hoor.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:28

Citaat:
Ik speel geen wel en nietes spel.
Ik vertel wat ik weet en ik lach jullie zwaar uit.

Goh.. behoorlijk respectloos voor iemand die ZELF om een taxatie vraagt.. en wie zegt dat wij ook al niet jaren erin zitten? ik heb notabene jarenlang showpaarden aan de top getraind, dus ik denk dat ik een aardige kijk heb op showpaarden... Knipoog
Maar meid, geloof wat je wilt geloven, lol met je knol lijkt me een prima oplossing! zeker doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:30

Had ik het over jou nee
Over jou wis ik allang dat jij arabjes traint.
Dus jou had ik eigelijk al op lijst met respect gezet Knipoog
Ik heb toch niet bij neer gezet wie Bloos

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:32

maakt niet uit over wie je het hebt, jij vraagt zelf om een taxatie, die je vervolgens zelfs nog onterecht krijgt (want zelf taxeer je niet wat wel moet volgens de regels van dit topic) mensen zeggen vervolgens iets waar je het niet mee eens bent en dan zet je in een post dat je hen zwaar uitlacht.. dat is in mijn ogen niet alleen heel onvolwassen, en respectloos, maar het getuigt ook van het feit dat je je mening niet goed kunt onderbouwen, dus ga je maar zoiets onaardigs zeggen.. jammer hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:34

heb je nu gedaan en mooi ben er blij mee Haha!
mag ik blij zijn moet ik dan huilen.
ben eindelijk blij dat ik ken lachen naar vandaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:35

CtjeLief schreef:
maakt niet uit over wie je het hebt, jij vraagt zelf om een taxatie, die je vervolgens zelfs nog onterecht krijgt (want zelf taxeer je niet wat wel moet volgens de regels van dit topic) mensen zeggen vervolgens iets waar je het niet mee eens bent en dan zet je in een post dat je hen zwaar uitlacht.. dat is in mijn ogen niet alleen heel onvolwassen, en respectloos, maar het getuigt ook van het feit dat je je mening niet goed kunt onderbouwen, dus ga je maar zoiets onaardigs zeggen.. jammer hoor..

trouwens ben van gedachten verander hahahahahaha

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:52

missfcdb schreef:
Had ik het over jou nee
Over jou wis ik allang dat jij arabjes traint.
Dus jou had ik eigelijk al op lijst met respect gezet Knipoog
Ik heb toch niet bij neer gezet wie Bloos

Dan neem ik aan dat je mij bedoelt... Laat het dan een troost zijn, maar ook ik heb op verschillende fokkerijen met showpaarden gewerkt. Indien je de hele waslijst van stoeterijen en showpaarden wil hebben, mag je me altijd pb'en. Eens zien of je dan nog lacht... Knipoog

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:52

xXxkimmii schreef:
en die van mij,
is geen arabier maar nrps.

naam: linda
geslacht merrie
leeftijd : 5 jaar
wedstrijdervaring heeft ze niet, maar we rijden op ongeveer L2 niveau
ouders: elegant en surprise
opa aan moeders kant el beauty

zoiets??

Afbeelding

Afbeelding

hoi,
Hele leuke elegante chique sport pony!
Kan nog van alles gaan presteren , is merrie en dus kan ook nog voor nakomelingen gaan zorgen in de toekomst.....
Ik schat haar nu ongeveer rond de 2500,- á 3000,- .....
Veel plezier en succes met je knappe meisje.
gr,sas.
Knipoog

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:56

haay ,
Ik heb niet zo veel ervaring met traxeren ( of hoe je het zegt. ) ik zal het wel een paar keer proberen Haha!

hier mijn paardje

Naam :ELSaria SPAANS!!
Stokmaat : 1.46m
geslacht : Merrie
Leeftijd : In april wordt ze 7, ze is van 2001
Vader : KAR Hacedor
Moeder : C.A. Carita
Wedstrijden : Dressuur L ( M niveau ) , Springen B
Keuring : Niet echt.. Alleen bij "gewone". Daar was ik vorig en dit jaar 2 maal kampioen van de marktstad Purmerend.
Gekocht voor : 3000. Toen ze 5 was

Foto's Krijg ze niet uit de link :S...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DQXLCVZC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8AZMHHQT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKICIUWF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XWFDV6Y3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTRCM8I3.jpg

groetjes petra

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:03

ik zou nog steeds zeggen zo'n 3000 euro.. leuke merrie! Ze is wel wat aan de kleine kant misschien voor de sportliefhebber.. maar wel een leuk type..!

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:05

yousra : Denk 3000 ong??
xXxkimmii : Denk 3500 ong?

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:33

@peehtje,
Leuke kleine spaanse dame[heeft bij mij een streepje voor]..... Haha! ben spaanse lijnen fan!...ik heb een Kar Halcon merrie. Haha! ...Kar Halcon x Dachinea.......Halcon's Elléna. Vingers aflikken
Ik zou ook zegen rond de 3000,-.........
Veel plezier en succes met je spaanse schone.
gr,sas.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:57

missfcdb schreef:
Ze is niet jong meer.
Maar als je bij ons langs komt en ik zet der in de bak dan is het net een veulen.
En ik laat der nog een keer dekken wil niet dat het tenkosten van mijn schat gaat Haha!

Nee goh.. mensen die zeggen wat jij wil horen hebben natuurlijk ááááltijd gelijk. Lekker kinderachtig. Rolleyes
In mijn ogen hoor jij niet op bokt thuis aangezien je niet fatsoenlijk een discussie aan kan gaan en overal waar je de kans ziet offtopic gaat, erg onvolwassen.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:49

Redrumfox schreef:
missfcdb schreef:
Ze is niet jong meer.

Nee goh.. mensen die zeggen wat jij wil horen hebben natuurlijk ááááltijd gelijk. Lekker kinderachtig. Rolleyes
In mijn ogen hoor jij niet op bokt thuis aangezien je niet fatsoenlijk een discussie aan kan gaan en overal waar je de kans ziet offtopic gaat, erg onvolwassen.

hoi Redrumfox,
Ik had niet het idee dat ik schrijf wat zij lezen/horen wil , volgens mij was dit mijn persoonlijke mening alleen dan wat genuanceerder neergezet dan jij bijv. doet...zonder mens en dier te beledigen,dus ieder in zíjn/haar waarde te laten.

Over onvolwassen gesproken.......
Daarbij hoort iedereen die dat blieft op bokt thuis, het is een openbaar forum in een vrij land , begeeft iemand zich buiten het boekje hoort die gene wel van een moderator of dit door de beugel kan ja of nee.
gr,sas.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:26

Ik heb geen woord neergezet over jouw mening; daar bemoei ik me ook verder niet mee want zoals je zelf al aangeeft: het is een vrij land en ieder heeft het recht op een eigen mening en mag die ook uitten. Ik beledig helemaal niemand, ik ben enkel van mening dat missfcbd eens van haar roze wolkje af moet komen en de werkelijkheid onder ogen moet zien én ook eens naar anderen moet luisteren ipv alleen maar te horen wat ze wíl horen. Ieders mening is hier evenveel waard en positieve berichten hebben écht niet meer waarde dan negatieve. Sterker nog: negatieve kritiek (negatief = opbouwend) heb je meer aan dan dat je enkel de hemel ingeprezen wordt.

Nu we het trouwens toch over meningen hebben, het is míjn mening dat ik vind dat missfcbd niet op Bokt thuishoort als ze zich zo gedraagt. Want overal maar tussendoor lu.llen en je er vervolgens niets van aantrekken als er verzocht wordt ontopic te gaan is voor medebokkers erg vervelend. Daarbij komt dat ze meteen gaat lopen flippen als iemand het niet met haar eens is, wat ook niet bepaald prettig is voor anderen. Ik vind dat als je andere mensen op zo'n manier dwars zit dat je hier dan niet thuis hoort nee, want veel voeg je dan niet toe aan de sfeer > je verpest hem alleen maar.

Nu krijg ik natuurlijk weer van een mod op m'n dak omdat ik zeg waar het op staat, maar dat risico neem ik dan maar. Ik heb tenminste eindelijk mijn hart kunnen luchten over iets waar ik me gigantisch aan irriteer. Lachen

Edit: Ik ga hier nou verder niet meer op in, als je hier nog op wil reageren kan je me PBen. Hier gaat het topic namelijk niet over. Nu we het er toch over hebben: Wie was het nou ook alweer die offtopic ging? O ja! Cool Goh had ik nou niet verwacht.. Slapen

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:59

Redrumfox schreef:
Ik heb geen woord neergezet over jouw mening; daar bemoei ik me ook verder niet mee want zoals je zelf al aangeeft: het is een vrij land en ieder heeft het recht op een eigen mening en mag die ook uitten. Ik beledig helemaal niemand, ik ben enkel van mening dat missfcbd eens van haar roze wolkje af moet komen en de werkelijkheid onder ogen moet zien én ook eens naar anderen moet luisteren ipv alleen maar te horen wat ze wíl horen. Ieders mening is hier evenveel waard en positieve berichten hebben écht niet meer waarde dan negatieve. Sterker nog: negatieve kritiek (negatief = opbouwend) heb je meer aan dan dat je enkel de hemel ingeprezen wordt.

Nu we het trouwens toch over meningen hebben, het is míjn mening dat ik vind dat missfcbd niet op Bokt thuishoort als ze zich zo gedraagt. Want overal maar tussendoor lu.llen en je er vervolgens niets van aantrekken als er verzocht wordt ontopic te gaan is voor medebokkers erg vervelend. Daarbij komt dat ze meteen gaat lopen flippen als iemand het niet met haar eens is, wat ook niet bepaald prettig is voor anderen. Ik vind dat als je andere mensen op zo'n manier dwars zit dat je hier dan niet thuis hoort nee, want veel voeg je dan niet toe aan de sfeer > je verpest hem alleen maar.

Nu krijg ik natuurlijk weer van een mod op m'n dak omdat ik zeg waar het op staat, maar dat risico neem ik dan maar. Ik heb tenminste eindelijk mijn hart kunnen luchten over iets waar ik me gigantisch aan irriteer. Lachen

Edit: Ik ga hier nou verder niet meer op in, als je hier nog op wil reageren kan je me PBen. Hier gaat het topic namelijk niet over. Nu we het er toch over hebben: Wie was het nou ook alweer die offtopic ging? O ja! Cool Goh had ik nou niet verwacht.. Slapen

hoi Redrumfox,
Jij bemoeit je niet met mijn mening? maar je oppert wel dat ik schrijf wat zij horen wil.
Flauwekul meid, het is maar hoe je het neerzet ,wat ik zei ,zonder mens en dier te kwetsen!
En zoals je zelf kon lezen begreep zei toen wel wat er gezegd werd en het kwam uiteindelijk op het zelfde neer als wat anderen hadden neergezet op een wel heel ongenuanceerde manier!
Dus JIJ vind dat zij van haar "roze wolkje" moet afkomen??...en waarom dan wel??..zij moet met haar paardje leven ,niet jij, zij moet de rekeningen voor haar paardje betalen ,niet jij....zij moet van jou de "werkelijkheid" onder ogen zien?...van jou?? en wat is die zogenaamde "werkelijkheid " dan wel niet volgens jou? Dat haar paardje volgens jou niet goed genoeg is?? is dat het ?
Voor haar is dat diertje het wel...goed genoeg!!!
Er werd na alles nagelezen te hebben[alweer] geen opbouwende kritiek gegeven want er werd geen spaan van haar paardje heel gelaten!...dus als ik het een beetje begrijp en zij zou jullie/jou kritiek opvolgen ...komt het er op neer dat ze haar dier maar beter weg kan doen ? doel je daar op omdat jij het dier niets vind ??..ik vind daar niets opbouwends aan!
Ik kan het helemaal mis hebben hoor maar de kritiek die ik gelezen heb ...daar was nogmaals niets opbouwends bij te vinden en het ging letterlijk nergens over.
Ik ken de jonge dame in questie daarbij helemaal niet! en ik irriteer mij ook niet aan haar! ik moest wel in het begin even aan haar manier van reageren en schrijven wennen...maar ik had al heel gauw begrepen dat zij behoorlijk dyslectisch is en dan valt het niet mee je te verwoorden en te uiten!
Maar goed ,ik respecteer je mening wel degelijk ,we hoeven het alleen niet met elkaar eens te zijn.
En de moderator's zijn wel wat gewend , je mag [denk ik] gerust je mening geven ,niets mis mee , mits in alle redelijkheid en onderbouwend.
gr,sas.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:07

Ik heb naar mijn mening netjes haar paardje getaxeerd, en ik denk dat zij verdere 'ongenuanceerde' reacties te danken had aan haar ongenuanceerde eigen reactie.. het is een taxatierapport, en je weet dat als je je paardje in zo'n rapport plaatst dat je paard ook kritisch wordt bekeken, ik heb dat dan ook gedaan... als mij vervolgens wordt verteld dat ik onzin spreek ZONDER dat daar een goed onderbouwd argument bij wordt genoemd tja... Laten we eerlijk zijn, Missdbcf reageerde nou ook bepaald niet zo netjes.....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:09

Hey nou, ik lees stiekem mee hier en vind dat de discussie die onstaan is wel even in de koelkast mag worden gezet om weer even over te gaan tot iets leuks hoor... Haha! Of moet ik soms foto's plaatsen van mijn arabieren monstertjes om jullie mee "af te leiden"... :p (Ga ik alleen denk ik niet doen, ik wil mijn illusies nl. graag heel houden ROFL ) Zelf arabjes taxeren zou van mij natte vinger worden; daar heb ik echt totaal geen kaas van gegeten...

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:18

CtjeLief schreef:
Ik heb naar mijn mening netjes haar paardje getaxeerd, en ik denk dat zij verdere 'ongenuanceerde' reacties te danken had aan haar ongenuanceerde eigen reactie.. het is een taxatierapport, en je weet dat als je je paardje in zo'n rapport plaatst dat je paard ook kritisch wordt bekeken, ik heb dat dan ook gedaan... als mij vervolgens wordt verteld dat ik onzin spreek ZONDER dat daar een goed onderbouwd argument bij wordt genoemd tja... Laten we eerlijk zijn, Missdbcf reageerde nou ook bepaald niet zo netjes.....

Daar heb je gelijk in....meen ik ,ze is "apart" met reageren , denk dat het met d'r dyslectie te maken heeft....dan ga je heel snel in de verdediging omdat je je niet zo lekker verwoorden kan....denk ik dan he.
Maar in wezen heb ik het zelfde geschreven als anderen maar voelde zij zich door mijn manier van uitleggen niet aangevallen... Knipoog
gr,sas.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:24

vikki schreef:
Hey nou, ik lees stiekem mee hier en vind dat de discussie die onstaan is wel even in de koelkast mag worden gezet om weer even over te gaan tot iets leuks hoor... Haha! Of moet ik soms foto's plaatsen van mijn arabieren monstertjes om jullie mee "af te leiden"... :p (Ga ik alleen denk ik niet doen, ik wil mijn illusies nl. graag heel houden ROFL ) Zelf arabjes taxeren zou van mij natte vinger worden; daar heb ik echt totaal geen kaas van gegeten...

hoi ,
Hahahahaaa...ik plaats mijn buffels ook niet!
Ik ben er hopeloos verliefd op maar kan mij indenken dat anderen zo iets hebben van ....yeah right,laat maar!
En hun fouten zie ik iedere dag hoor, ze staan thuis en werk er dagelijks dag mee!!
En daarbij ze zijn natuurlijk totaaaal niet perfect want de perfecte arabbuffel bestaat niet...al hoe wel Clown ....nee tuurlijk niet!!!
Plaats die parade arabiertje maar ,ik vind het machtig mooi ,paardjes van anderen bewonderen! Pling
gr,sas.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:57

Missfcdb reageert niet eens apart meer, maar ronduit onbeschoft als je het mij vraagt!

Vriendelijk advies voor missfcdb om niet meer ZO te reageren hier op bokt, serieus wordt je toch niet genomen met teksten als: ''Ik lach jullie zwaar uit ''. Sorry meid, je weet bij lange na niet waar je het over hebt.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 00:00

Jmc schreef:
Missfcdb reageert niet eens apart meer, maar ronduit onbeschoft als je het mij vraagt!

Vriendelijk advies voor missfcdb om niet meer ZO te reageren hier op bokt, serieus wordt je toch niet genomen met teksten als: ''Ik lach jullie zwaar uit ''. Sorry meid, je weet bij lange na niet waar je het over hebt.

En jij wel?neem ik aan?
Dacht ook dat men ontopic bleef?
gr,sas.