Arabian Horse Weekend @ Sint-Oedenrode 14 & 15 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:58

BabiiVeeraa schreef:
Ik vond dat jullie het weer super hebben georganiseerd hoor Annelieke! Ga er maar aan staan, zo'n grote show, 2 dagen, nationaal, internationaal én amateur, dat is niet niks hoor. Zelfs op een keuring die maar 1 van deze 3 doen sluipen er wel eens foutjes in, dat houd je toch. En terecht dat je trots bent op Maud en Ysabella, ze zijn zo lief samen, en je ziet Maud iedere keer weer verbeteren, volgens mij leert ze erg veel van Ysabella ;)

Die zonder halster was idd niet Cuba, die op de foto aan de hand wel. En waar ik al bang voor was, ik trek inderdaad een verschrikkelijk hoofd tijdens het rennen, whahahaha *\%/*

Tnx Vera! Dat klopt, uiteraard mag dat geen excuus zijn maar helaas is het door de hectiek die op dat moment plaats vond gebeurd. Ze leert ontzettend veel van Ysabella. Het is echt een gouden pony maar zodra Maud stopt met rijden, stopt Ysabella ook. Zondag was het weer een top oefening voor hun. In de proef wil ze nog wel eens te netjes rijden en dan gaat de impuls verloren, nu moest ze haar impuls houden en ik denk dat ze nu weer veel vertrouwen heeft gekregen in de middendraf. Eens kijken of ze deze over 2 weken ook zo in de proef eruit kan gooien :D

Haha we trekken allemaal een vreselijk hoofd tijdens het rennen (en ik ook tijdens het rijden -O- ) Ik vond het knap van je hoor, Cuba ging echt hard! :')

Oja als jullie ideeen hebben hoe we het bestgaand beter kunnen stimuleren voor de ruiters dan laat maar weten! We zorgen al voor leuke sponsor prijzen maar toch blijven de inschrijvingen slapjes.

FM_Arabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:04

Aleeneh schreef:
FM_Arabians schreef:
Heeft er nog iemand foto,s gemaakt van ons hengstveulentje F&M Dhior ? Nr 33 op zaterdag en Gold Medal ? En Brons op zondag maar weet het nummer niet meer ,..

Was dat dit leuke ding? Want daar heb ik wel een paar foto's van :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Karmaya:
[ Afbeelding ]

Klopt !! Dit zijn onze paarden F&M Dhior en F&M Karmaya.
Heel erg bedankt voor de foto,s!!

Ik merkte juist hoe erg Dhior verbrand was , toen ik er wat op ging smeren.
Hij had ook vreselijke jeuk aan zijn hoofdje .
Ik heb hem toen helemaal in staan smeren met levertraan zalf en toen kwamen al zijn haren ervan af.
Dat was pas het moment dat ie zo kaal was , 4 of 5 dagen voor de show.
Ik vond het vreselijk , maar voor hem was het vanaf dat moment juist 1 grote opluchting want de jeuk was weg. De rest van de dagen heb ik hem alleen nog maar met zonnebrand gesmeerd voordat ie naar buiten ging en met levertraan zalf als ie weer naar binnen kwam.

Ik vermoed dat z,n hele blesje wel weer terug komt , want er zit nu alweer meer haar op dan zondag.

Maarnu genoeg over zijn hoofdje , zoals ik al zei had ik er meer last van dan hem en gingen we zeer succesvol terug naar huis.
Jullie zullen hem vast nog wel eens met bles zien :j

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:36

Alleen als je ook in de hoofdring geweest bent Zeeuw.

Van Dhior heb ik er een stuk of 20, van zijn zus ook een paar, maar niet zoveel. Ook Cuba heb ik gevonden aan de hand!

Straks vast even een kleine voorproef van Dhior, ben hartstikke druk maar verwerk zo snel als ik kan, nog steeds werkt een pb'tje het beste!

edit//
Ik vond overigens Dhior errrg aansprekend en lekker brutaal, met of zonder verbrand hoofdje, en daar zijn de foto's naar mijn mening ook naar

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:57

Oke, zoals gezegd een aantal van Dhior!

Binnenkomen, nog aan het lijntje
Afbeelding

Mams vond ik overigens ook een knap koppie hebben!
Afbeelding

Zweven!
Afbeelding

Close upje
Afbeelding

Met krans
Afbeelding

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:58

Inderdaad jammer dat er zo weinig animo is voor de rijrubrieken. Ik heb geen idee hoe je mensen kunt stimuleren om mee te doen. Het zou wel leuk zijn als de rijrubrieken in de hoofdring gereden zouden kunnen worden. Maar dat kost natuurlijk wel veel tijd.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:00

Lijkt mij juist erg leuk om mee te doen aan een rijrubriek.
Probleem grotendeels is denk ik de afstand, de meeste AVS dagen zijn, zijn mij vandaan in ieder geval, erg ver weg. Ik zit met hetzelfde probleem, ik zie niet voor me hoe ik mijn paard een uur verderop krijg.

De meeste 'echte' dressuurruiters die wel beschikking hebben over vervoer rijden nou eenmaal niet op arabieren.

Jeannette

Re: Arabian Horse Weekend @ Sint-Oedenrode 14 & 15 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:07

Ik moet er ook bijna 2 uur voor rijden met mijn vrachtwagen. Helaas kan ik naast de mijne geen ander paard zetten. Hij is a.h.w. nogal blij als we op stap gaan. Mijn merrie is dat wel gewend, maar niet ieder paard vindt het fijn als er eentje staat te bokken en de piaf doet.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:09

Hier een beetje het zelfde, ik zou juist gaan voor de rijrubriek, maar heb geen eigen vervoer, als dat er ooit eens komt, komen wij de rijrubriek versterken :D

FM_Arabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:14

Kimmej schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zweven!
[ Afbeelding ]

Close upje
[ Afbeelding ]

Met krans
[ Afbeelding ]

Heel Gaaf !! Die van Ya Karma en F&M Dhior samen is inderdaad heel mooi!!

Dhior is een zoon van onze eigen hengst BB Escondhio en Ya Karma.
F&M Karmaya is ook een dochter van Ya Karma maar dan een andere vader.

Meer foto,s zijn natuurlijk welkom!! Hetzij via dit topic , of via email : f.maat6@kpnplanet.nl of via PB.

Over een paar dagen als ik de meeste foto,s heb gezien , maak ik een selectie en ga ik kiezen.

Groetjes Femke

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:16

FM_Arabians schreef:
Kimmej schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zweven!
[ Afbeelding ]

Close upje
[ Afbeelding ]

Met krans
[ Afbeelding ]

Heel Gaaf !! Die van Ya Karma en F&M Dhior samen is inderdaad heel mooi!!

Dhior is een zoon van onze eigen hengst BB Escondhio en Ya Karma.
F&M Karmaya is ook een dochter van Ya Karma maar dan een andere vader.

Meer foto,s zijn natuurlijk welkom!! Hetzij via dit topic , of via email : f.maat6@kpnplanet.nl of via PB.

Over een paar dagen als ik de meeste foto,s heb gezien , maak ik een selectie en ga ik kiezen.

Groetjes Femke

:D
Ze komen via de mail, stukken makkelijker als alles uploaden (duurt lang!). Ik heb morgen een afspraak staan voor foto's afleveren en ik heb daar nog wat werk aan, dus dat moet nu eerst even af, daarna ga ik alles echt goed indelen en dan komt de nabewerking van de aanvragen als eerste.

kmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:31

Kimmej schreef:

Van Dhior heb ik er een stuk of 20, van zijn zus ook een paar, maar niet zoveel. Ook Cuba heb ik gevonden aan de hand!

Straks vast even een kleine voorproef van Dhior, ben hartstikke druk maar verwerk zo snel als ik kan, nog steeds werkt een pb'tje het beste!

edit//
Ik vond overigens Dhior errrg aansprekend en lekker brutaal, met of zonder verbrand hoofdje, en daar zijn de foto's naar mijn mening ook naar

Hallo,

ik had je een pb gestuurd, maar misschien is die niet goed verstuurd of aangekomen..
Heb je toevallig ook nr: 56 Bahir samen met zijn moeder Angel Saartina (schimmel) op de foto gezet? :D

Alvast bedankt :)

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:37

kmo schreef:
Hallo,

ik had je een pb gestuurd, maar misschien is die niet goed verstuurd of aangekomen..
Heb je toevallig ook nr: 56 Bahir samen met zijn moeder Angel Saartina (schimmel) op de foto gezet? :D

Heb ik nog geen reactie gegeven? Kan hoor, heb wel meer pb'tjes gehad. Maarrr ik heb hem, als je je mailadres al heb gepbt dan krijg je ze vanzelf op klein formaat (nogmaals, 4101 foto's, dus geef me evennnnn de tijd). Heb je dit nog niet gedaan, doe het dan alsjeblieft alsnog eventjes. Werkt een stuk makkelijker!

kmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:39

Kimmej schreef:
kmo schreef:
Hallo,

Heb ik nog geen reactie gegeven? Kan hoor, heb wel meer pb'tjes gehad. Maarrr ik heb hem, als je je mailadres al heb gepbt dan krijg je ze vanzelf op klein formaat (nogmaals, 4101 foto's, dus geef me evennnnn de tijd). Heb je dit nog niet gedaan, doe het dan alsjeblieft alsnog eventjes. Werkt een stuk makkelijker!

Helemaal geweldig! *\o/*
Ik heb mijn email adres erbij gezet, ik ben erg benieuwd :D
Hartstikke bedankt in ieder geval! :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:43

Jammer dat er niet zoveel animo is voor de ridden classes. Mijn zus en ik hebben het er weleens over (zij is dan wel westernruiter maar op de amateurkeuring deed ze mee aan de engelse zadelrubriek en wellicht als er animo voor is zou een western rubriek natuurlijk ook prima kunnen) Ik vind de boxhuur voor één zadelrubriek gewoon echt te hoog. Mijn merrie staat niet graag stil op de trailer en dan zouden we ook graag een hele dag willen kijken naar de rest van de show dus een box voor haar is dan gewoon wel zo prettig. Ik begrijp dat je natuurlijk de boxhuur voor iedereen gelijk moet houden, anders zou je misschien nog een mooie combiprijs kunnen maken (de zadelrubriek zelf kost namelijk niet zoveel) Of wellicht een combiprijs voor zadelrubriek + show, net zoals bij veulen + moeder gedaan wordt? Wij zijn een leek hoor op dressuurgebied maar ik heb me wel afgevraagd wat de juryleden nu graag zouden willen zien tijdens zo'n zadelrubriek. Wellicht dat er misschien vanuit de commissie een clinic gegeven kan worden met tips en tricks over hoe nu zo'n zadelrubriek te rijden? Ik zeg maar iets hoor, maar wellicht dat je daarmee mensen kunt stimuleren, het is namelijk hartstikke leuk om eens mee te doen!

SanneeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:52

Heeft een van jullie toevallig foto's gemaakt van Habib's Madiba?(1 jarige hengst)
Zaterdag deed die mee met nummer 13 Benjamin bracht hem voor en zondag heb ik hem op de amateur voorgebracht nummer 113. (ook nog in het best of show amateur)

Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:15

Kimmej schreef:

edit//

Wij zijn alleen in de tweede ring geweest aangezien wij tweede waren.
Niemand heeft foto's van de amateur keuring?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:04

Ik denk dat het gebrek aan animo een beetje een 'logisch' gevolg is van de huidige trends bij de Arabieren. Er ontstaat een soort splitsing tussen gebruikspaarden en showpaarden. En voor de mensen die zo'n gebruikspaard hebben is een weekend show redelijk aan de prijs.
Doodzonde want oa aan Badi'ah zie je dat het ook beide zou moeten kunnen.

Kan het niet helemaal onder woorden brengen wat ik bedoel haha. Maar ik denk dat het gebrek aan animo niet iets is wat een organisatie kan veranderen, maar dat het iets is dat op veel grotere schaal anders zou moeten.
Ik heb altijd het idee dat in Engeland/VS een Arab ohz op show populairder is, misschien een idee om dat eens onder de loep te nemen? Naar mijn idee zit daar ook wat meer 'show' in, ik vind de zadelrubrieken eerlijk gezegd ook nooit bijster interessant om naar te kijken, wellicht dat daar nog iets te behalen valt?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:05

Sanneeh ik heb die denk ik ook wel. Welke kleur heeft hij?

SanneeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:45

Xoranlover madiba is vos van kleur

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:53

Ik ben helemaal niet bekend met arabierenshows maar vond het ook jammer dat de ridden classes zo weinig deelnemers hadden. Nu is zo'n rubriek best gaande voor mensen die hun paard dressuurmatig onder het zadel rijden ook niet het meest interessant om te rijden en duur vergeleken bij een gewone dressuurwedstrijd. Misschien is het een idee om tijdens de show een wedstrijd te laten verrijden in de dressuurcompetitie van het AVS? Die ruiters willen dan waarschijnlijk ook hun kunnen in de rubriek bestaande wel laten zien. Hoewel ... tijdens het concours van Maarheeze is er ook altijd een rubriek best gaande rijpony. Daar is de animo ook niet groot.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:12

zijn er toevallig mensen die op zaterdag foto's hebben gemaakt van onze blerbek in en voor de liberty? Hij deed immers leuker vóór de showring dan in de ring zelf -O-

gaat om deze kerel Afbeelding Startnummer weet ik even zo snel niet, maar met zijn vriesmerk valt hij wel op denk ik

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:18

Dat vind ik zo'n gaaf paard! Ik heb vrij veel foto's van hem, alleen mijn laptop is nu dus in de maak maar ik kan kijken of ik ze nu al kan versturen :)
Ik heb alleen foto's van hem tijdens de liberty op zaterdag.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:28

Van hem heb ik ook foto's van zaterdag. Pb me even iedereen die graag foto's wilt. Ga dadelijk eerst paardrijden en dan zal ik kijken wat ik kan doen.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:36

Ik ben van mening dat show en gebruikspaard echt wel samen gaat. Mijne vindt het super leuk om de liberty te doen en laat zich ook graag zien onder het zadel. En we rijden niet alleen de Avs wedstrijden maar vaker de "gewone"KNHS wedstrijden. En ik ben niet de enige, toch Vera??

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:37

Het is wel zo dat ik met de huidige brandstofprijzen wat selectiever ben geworden. Vrachtwagen rijdt niet op water, helaas.