Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:22

melissa_b schreef:
jaaa en in... bleiswijk en beverwijk!?

Dat is na het NK zeker? Beverwijk in november ben ik denk ik wel ivm DAWRA, dat is ook leuk voor Cyann. Bleiswijk weet ik nog niet.
Start steeds meer DRHA en steeds minder WRAN. Dit seizoen heb ik ook slechts 2 wran wedstrijden gestart t.w.de eerste te Bleiswijk en ik zal de laatste starten te vrouwenpolder :D.
Maarrrrrrr vanaf 2011 zal Cyann regelmatiger met Nirvana in de WRAN ring verschijnen, dat jaar wordt ze 10 en mag ze zonder "mij aan het lijntje" starten. Nu kan ze alleen nog maar bij de WRAN Leadline pleasure starten en inmiddels vindt ze dat al niet meer zo leuk.

In oktober gaan we naar de DRHA te Wanroij. Planning is om met beide paarden te gaan.

En heeeeeel misschien gaat Cyann in 2011 ook DRHA starten. Na de DAWRA wedstrijd te zeist zal ze regelmatiger gaan lessen, ze pakt het zoooooo snel op en vindt het helemaal te gek. (spint harder dan ik met Nirvana! :D ) Dus we gaan de winter eens afwachten hoe die kleine smurf zich gaat ontwikkelen. <3

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:39

Ojeeee..... Als Cyann gaat starten durf ik niet meer hoor! :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:21

chicken :D ;)

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:51

Leuk dat het zo goed gaat Countree :D :D

Brittol

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:14

Hallo!
Mag ik me mischien ook melden hier?
Heb sinds kort een bijrijdpaardje; Romanza. Is een arabiertje die actief is in de westernsport. Eigenaresse zit in de DAWRA, volgensmij zit ze ook in het bestuur of de organisatie zelf Eva van der Kolk heet ze. En ben zelf nog een beginnende western ruiter, maar vind het erg leuk om het te leren! :D
Had het eerst helemaal niet zo met Arabieren, Quarters waren meer mijn ding, maar ik moet zeggen dat ik het ras echt veel leuker ben gaan vinden! En mijn enthousiasme groeit steeds meer! :j

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:27

Hey welkom hier!

Jaaah Eva, die ken ik al heeeeel lang! +:)+ :j
lieve meid!

We hebben al jarenlang iets gemeenschappelijks......genaamd G.Basgier :D

Doe haar maar de groetjes!

Nancy van June en Nirvana, dan weet ze precies wie je bedoelt.

Mooi paard hoor Romanza! Kom je mee kijken te Ermelo bij de DAWRA/nat. AVS keuring?? Doen hoor! is echt heeeeel leuk.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 23:37

Ik ben er in ieder geval 12 september bij (zonder mn meissie)!! Start je met je dames Countree? Ben benieuwd wie er nog meer gaan?!

We hebben maandag trouwens onze allereerste stoptraining (bij gebrek aan goede ondergrond). Gaan zeker foto's maken dus die zien jullie tzt wel verschijnen!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:48

Leuk dat er zoveel met/zonder paard naar Ermelo komen! Yildiz, ik ben er ook, zullen we dan eens agenda's gaan trekken voor de date met Scorpio?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 00:01

In dat geval neem ik de agenda zeker mee, heb er zoooo veel zin in!!! Welke onderdelen start je Krista?

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:03

Ik moet nog inschrijven, heb er eigenlijk nog niet goed naar gekeken :o
maar dat zal wel Hunter under Saddle, Pleasure, Horsemanship worden. Als er Western Riding & Versatile is dan die ook.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:03

Ik zal manlief eens heel lief aankijken om naar Ermelo te gaan.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:31

CounTree schreef:
Hey welkom hier!

Jaaah Eva, die ken ik al heeeeel lang! +:)+ :j
lieve meid!

We hebben al jarenlang iets gemeenschappelijks......genaamd G.Basgier :D

Doe haar maar de groetjes!

Nancy van June en Nirvana, dan weet ze precies wie je bedoelt.

Mooi paard hoor Romanza! Kom je mee kijken te Ermelo bij de DAWRA/nat. AVS keuring?? Doen hoor! is echt heeeeel leuk.

Echt waar? Wat leuk zeg! :D
Ik zat er wel over te denken om naar Ermelo te gaan, maar ik moet even kijken of het mij een beetje uitkomt. Wil wel dolgraag mee :j

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:30

Brittol schreef:
Hallo!
Mag ik me mischien ook melden hier?
Heb sinds kort een bijrijdpaardje; Romanza. Is een arabiertje die actief is in de westernsport. Eigenaresse zit in de DAWRA, volgensmij zit ze ook in het bestuur of de organisatie zelf Eva van der Kolk heet ze. En ben zelf nog een beginnende western ruiter, maar vind het erg leuk om het te leren! :D
Had het eerst helemaal niet zo met Arabieren, Quarters waren meer mijn ding, maar ik moet zeggen dat ik het ras echt veel leuker ben gaan vinden! En mijn enthousiasme groeit steeds meer! :j

Welkom :wave:

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:49

Ik kom heel misschien ook kijken. Maar dan wel zonder paard

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:52

Gister naar vrouwenpolder geweest WRAN C jub show.

Ik deed mee in de reining L2 en jackpot reining L1/L2. In beide waren 3 combinaties aan start. Waaronder ik 2x....duh. Lekker veel dus, das dan wel weer jammer. En eigenlijk niet te doen met twee paarden.

Een onaangename verrassing was de dikke nieuwe zand bodem die er volgens zege net een week lag. Erg zwaar om te stoppen. Dan weet je opeens weer, waarom DRHA starten zo fijn is.....grote arena, goede bodem, van te voren deelnemende combinatie bekend en dus ook het aantal en zelfs de startvolgorde. Maar ja...we kwamen om de paarden uit te testen.

Het plakkende effect bij mijn paarden was weer volop aanwezig! Daar schrok ik wel van. De L2 reining kwam ik bewust op June binnen op 2 handen. Dat ging redelijk. De jackpot heb ik nogwel geprobeerd op 1 hand, maar helaas waar ik al bang voor was....t lukte absolute niet telkens op twee handen gepakt.
Nirvana heb ik wel op 1 hand gereden, maar heel bewust zo rustig mogelijk. Het liefst rent ze zo hard mogelijk door de bak heen om weer snel bij haar halfzus te zijn in de voorring. Dus daar trapte ik dit keer niet in. Koste dan wel flink extra penalties m.n. bij rollbacks, (waar ik lekker lui indraaide en uitdraafde) maar ja, dat liever dan een ongecontroleerde roadrunner....miep miep zoeffff. :+ .

Al met al weer een super oefening geweest. En met nirvana 4x 2e :+

Daarna weer gauw naar huis, waar June der veulen smekkend op haar stond te wachten! ca. 00.00 uur waren we thuis....paarden uitladen/verzorgen, kids naar bed en zelf. Dan ben je weer blij dat niemand van het gezin de volgende dag vroeg op moet.

Oh naar aanleiding van deze wedstrijd, heb ik me zojuist ingeschreven voor de Semi finals Junior Reining L2 voor het NK WRAN met beide paarden. De trophy hoefde vriendlief niet uit mijn hoofd te praten....laat maar ff met al dat geplak van die twee 8-). Mocht de Semi final goed gaan, dan kan ik altijd nog anders beslissen.....maar voorlopig zie ik dat ff niet zitten.

Maar eerst op naar Ermelo.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:43

Ik had me voor alles ingeschreven in Ermelo met Nadra, ook Hunter nu ik L4 met haar start. Maar helaas heeft ze een kleine blessure, ze is niet kreupel maar wel een ei op achterbeen, gescand en is bandje overrekt /gekneusd dus dat wordt 6 weken stappen....

Heb ik maar de stoute (western) schoenen aangetrokken en een startnummer met Sumo aangevraagd....
:= :=

Ingeschreven met hem voor showmanship, horsemanship en pleasure...vind het doodeng maar eens moet de eerste keer zijn. Heb geen idee hoe hij zal reageren dus we gaan voor de oefening.

gr claudia *D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:26

That's the spirit! Gewoon DOEN! Gaat het mis, dan gaat het mis. helaas pindakaas. Je hebt dan iig je uiterste best gedaan en een leerzame dag gehad. En gaat ie goed....joehoe!!!

Wel balen van Nadra, maar gelukkig is het een kleine blessure.

CU soon en alvast succes!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:14

Countree: Goede oefening geweest, wel weer jammer van de bodem en weinig deelname ;)

Claudia: Balen van die blessure ;( hopen dat het snel beter gaat.

Woensdag ga ik mijn powny verhuizen <3

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:12

racinggirl schreef:
.....

Woensdag heb ik les!! 18.30 uur.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:05

@ Countree; jammer van het geplak (uhm... wat bedoel je daar eigenlijk precies mee, voor blondie hiero?! :o ). In Ermelo hopelijk betere ondergrond, we gaan het zien!
@ Clau; jammer van Nadra, komt wel goed toch?!
Wel weer mooie gelegenheid om dan Sumo es uit te proberen en voor mij om hem in het echie te zien. Ik kom jullie aanmoedigen (heel zachtjes he, dat ie niet schrikt, haha!) :P

Hebben vanmiddag onze eerste stoptraining (bij mn trainster op stal, heb geen goede ondergrond helaas), ben heel benieuwd!!!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:07

CounTree schreef:
racinggirl schreef:
.....

Woensdag heb ik les!! 18.30 uur.

Dan zie ik je ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:20

yildiz schreef:
@ Countree; jammer van het geplak (uhm... wat bedoel je daar eigenlijk precies mee, voor blondie hiero?! :o ).

Het kudde beplak....
1 van de paarden in de voorring en de ander op de trailer...das niet zo'n probleem. Maar oh wee als beide kort na elkaar moeten starten en dus samen in de voorring lopen. June houdt Nirvana dan telkens in de gate waar ze is. "afblijven die hoort bij mij!" Loopt ze in de ring en nirvana in de voorring....wil ze eigenlijk vooral naar de uitgang. Anders ook wel, maar minder. Dan heb ik opeens geen neckrein meer. :+

Nirvana der neckrein werkt wel, maar ook zij wil dan veel liever dan anders de BAK UIT naar June!

Beide paarden zijn dan ook veel prikkelbaarder dan anders. En hebben dan een erg kort lontje.

Toen ik voor het eerst met beide DRHA startte verbaaste ik me juist dat ze eigenlijk beide vrij "normaal" waren. Maar dan zijn er zoveel starts dat je er rustig eentje op de trailer kan laten staan en dus ruimschoots de tijd hebt om eerst de ene los te rijden en de showarena in en dan de andere.

Als er weinig starts zijn, begin ik zelf natuurlijk ook wat gestrest te raken....hup hup opschieten paardje ruilen en hoppa de ring weer in.....als een kip zonder kop zit je dan te paard. haha. Gelukkig wordt het wel wat minder, maar eigenlijk is het niet te doen. En dan het goedbedoelde commentaar van mijn super fanatieke aanhang.... :Y) <3

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:37

yildiz schreef:
In Ermelo hopelijk betere ondergrond, we gaan het zien!

In Ermelo komt alleen mijn dochter aan start. Ik heb nl. les van de jury. Als je binnen 30 dagen voor wedstrijddatum les hebt gehad van de jury, is deze verplicht je de arena uit te sturen. Dus een grote no no voor mij. ;)

Maar op zich vind ik het niet zo erg, was toch niet echt van plan te starten vanwege de bodem die niet echt geschikt voor reining, kwam ik vorig jaar helaas achter. Nee wat dat betreft is de DAWRA lokatie te huis ter heide voor mij meeer ideaal!

Maar we gaan wel, want Ermelo is zooooooo gezellig!!

LisaxSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:07

Wow,mooie paarden allemaal!Ze hadden bij ons op de manege een Arabier waar we westernles op kregen *D

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:30

Yeah me paardje staat bij An *\o/* *\o/* *\o/*