[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:01

Ja ik heb je topic gezien! :D
Gaat goed he, staan ze eigenlijk samen?

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:02

Zag het! :D En nee, ze staan niet samen, ieder hun 'eigen' maatjes/groepje :) Wie weet in de toekomst!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:05

Ja je maakt eigenlijk altijd solo foto's dus ik vroeg het me af..wel leuk denk ik om ze samen te hebben staan, kan Yus hem een beetje bemoederen. (Of op zijn kop geven) :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:17

Haha klopt, ze staan nu nog apart! Denk dat het op zijn kop geven wordt, Munir is nogal boevig op het moment :=

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:25

Joyce wat balen van je manlief zijn been zeg!!

Yil, wat loopt je ventje toch heerlijk!

Nicky, wat een prachtige foto's! :+:

Gelske gaat het huishouden doen met dat heerlijke weer... Ik kan mezelf er niet toe zetten dan hoor _O-

Brenda wat jammer van de hond, maar dat is wel een flinke leeftijd voor een Dog zeg!! Heb je een foto van het pluizebolletje? :)

Aleeneh aan de job 8-) Wat fijn, gefeliciteerd!!

Hey Joyce!

Ik heb dinsdag even ruzie gehad met Noah := Hij is altijd wat lastig in galop, maar dinsdag was hij echt een draak }:) in de draf ging hij zo trekken aan links dat hij rechtsom teugelkreupel liep, en in galop was en al helemaal geen land mee te bezeilen |o Maar goed, adem in, adem uit, niet boos worden en maar gewoon doorgalopperen op de volte, binnenhand opzij en niet aan trekken, buitenteugel tegen de hals en binnenbeen er aan... Na bijna tien minuten geworstel (ontspande hij dan sprong hij achter over, dus terug naar draf, pakte hij de teugel weer, weer laten ontspannen, aangalopperen, na een rondje weer die teugel vastpakken :+ ) hield hij er ineens mee op en liep hij als een zonnetje :? Soms denk ik dat hij lichamelijk ergens last van heeft, maar als hij dan eenmaal door die dwarsheid heen is dan is er NIKS meer aan de hand, en die dwarsheid is maar ens in de zoveel tijd, dan 2 weken niet, dan 6 weken niet, helemaal niet zo vaak gelukkig. dus dan denk ik maar dat hij zijn dagje mannelijke ongesteldheid heeft :')

Ohja, en gisteren heb ik met de GVR 2 meegedaan met het oefenparcours! In het eerste parcours heb ik geleerd dat hij net zo soepeltjes kan weigeren als Noah, inclusief op de kont zitten := Maar het tweede rondje ging zonder extra voltes, met redelijke controle, en foutloos *\o/*

En onze mooie weigering in het eerste rondje :=

Afbeelding

Noah mag vandaag in de buitenbak aan de slag met springen, en GVR1 mag aan de dressuur =:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:30

Jeetje dapper hoor met zo'n slagschip! Enneh, mooie slidingstop! :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:11

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:49

Ahhh Bren, wat schattig! :D <3
En een stip op zijn koppie.. :+:

Zoowh Tam, kreeg je hem wel de bocht om.. :P
Hij springt wel makkelijk.
Noah kan ook wel stijfheid hebben, last van een spier, dat kun je er vaak ook gewoon uitrijden. :j

Munir leeft zich vast wel uit op zijn vrienden, maar een strenge moeder doet wonderen. :D

Fu liep lekker, ik ben alleen zelf een beetje lamlendig, dat heb je weleens, nou ja, lekker ontspannen ging goed en verder is het proberen hem rustig te houden als ik hem oppakte, hij wil bij de sb al zowat de piaffe in..raar paard.Maar wel leuk, hij wil graag! :))
Verder nog even gegraast en ik denk dat hij wel een lekker leventje heeft zo!

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:59

babykippie :+:

Hihi, bochten zijn niet zijn sterkste vak := aan de ene kant wil ik mn sporen af in t parcours omdat hij zelf wel aantrekt, maar zonder sporen krijg ik hem niet door een strakke bocht heen... dan banjert hij vrolijk door mn buitenbeen :x

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:45

Ga zo ff bijlezen... Joyce een topic dat ik echt wil zien.

Vandaag fijne training bij Anne!
Jes en Tie, nog een goede week en dan NRHA, toch wel heel spannend zon debuut!

Ben hoe dan ook trots op de meiden! :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:36

Zo dat ziet er goed uit! :))
Bijna door de deur gecrossed. :P

Haha Tam wat zo'n klein spoortje kan doen, zo'n bakbeest de hoek om krijgen. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:37

Bren sterkte met Bow Y;(

ElineMish gefeliciteerd met je werk! En Mish komt vast helemaal goed met haar hoefje :D

Ik had Yus en Muntje al gespot, knappe vosjes :))

Noah een draak! ~~}> mannelijke ongesteldheid :') Tam wat ben je toch een lekker briljant wijf

Wat een lieve kippies Bren!

Fu heeft een luizenleven soms :D heerlijk toch!

Gaaf hoor Yildiz, inderdaad spannend, een debuut!

Hier waren Jut en Jul/de hangjongeren weer lekker aan het douwen en bedelen om aandacht terwijl senior mams lekker stond te eten :P Nu bijna even groot!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:41

Topic gezien Joyce! Zo bebieuwd naar de zomervachtjes!

Bren, sterkte met t verlies van je maatje...nie makkelijk nie...virtuele knuf :(:)
Wat n schattig kuiken! Is t nu officieel lente?

Djiez wat trekt ie lekker op t hout Tam die GVR2! Ik zou t niet meer durven! Je rijdt m lekker rond! *\o/*

Fu genietend van t goede leven! :D

Proficiat Aleeneh met je nieuwe job! Fijn! +:)+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:43

Haha kijk die lama eens staan! :P
Hij staat Blue's trucje te doen en Blue staat er heel droog naast.. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:44

Haha ja ze leert hem hele verkeerde eigenschappen _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:46

Hij krijgt straks allemaal merrie eigenschappen, net als Noah! _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:47

Jeetje man wat gaan Jes en Tie goed. Het ziet er echt super uit hoor, petje af.
Prachtige binnenbak trouwens.

Fijn dat het met Fu zo lekker ging :) Lekker is dat als hij graag wil werken.

Jemig die weigering van Uk :') Dat is wel echt een hele lompe move, gelukkig geen valpartij ofzo. Ik ga je filmpje zo kijken, vind het knap hoor dat je zoveel aan het springen bent. Ben niet zo'n lefgozer zelf :P

Lekker gereden met Boreas, hij durft eindelijk langzaam aan zijn hals meer te laten zakken. Vind het nog wel moeilijk soms om zijn mond te volgen met mijn hand omdat hij zo beweeglijk is, maar het gaat steeds beter. Morgen heb ik weer lekker les van Joolien. Zin in.
Met Mish wel een half uur ofzo aan de hand gewandeld vandaag, terwijl Desiree op Boreas mee stapte het zandpad af. Mish vindt het echt schitterend joh, buiten := Oortjes naar voren, lekker rondkijken en met het neusje bijna over de grond stofzuigeren. Wordt lekker buitenrijden later, die heeft het helemaal ontdekt. Als we haar binnenhalen uit de paddock wil ze nu ook elke keer rechtdoor lopen naar het zandpad :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:48

als ie een BlueSetje wordt dan knijp ik in mijn handjes :D

Afbeelding
<3

Leuk dat Boreas en Mish goed samen gaan! En fijn dat je vordering merkt :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:00

Boreas loopt wel lekker door. :j
Gaat vanzelf steeds makkelijker, er moet denk ik een beetje rust inkomen bij jullie.
Leuk dat Mish zo graag op pad wil!

Set laat haar zoon lekker eten. :9

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:00

Die hangjeugd van tegenwoordig toch ook! :') Ilya had moeite met... Normaal kijken :')
Hee Miran niks over mijn homopaardje he _O- Grappig he, zo'n klein spoortje, zo'n groot effect op zo'n groot paard _O-

Eline, ik ben heel wat gemene weigeringen gewend van Meneer Noah :+ Die kan me toch smerig stoppen!! Nadeel van Uk is dat hij stopt én opzij duikt, Noah die stopt recht voor de hindernis en blijft daar :') Wat lekker dat Mish zo lief mee liep! Waarom rijd je Boreas met een touw om de hals? Hij ziet er inderdaad erg beweeglijk uit, erg druk in zijn manier van lopen.

Noah heeft vandaag lekker gesprongen in de buitenbak! Helaas bleef hij wel continu changeren achter in de wendingen, ik werd er een beetje tureluurs van :roll: Maar het springen zelf ging lekker!
en met GRV1 heb ik lekker gedressuurd, wijken gaat steeds beter. Voor mij dan, dat paard kan prachtig wijken maar ik kan NIET doorzitten op dat beest _O-

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:06

Haha jut en jul leuk dat ze het zo goed kunnen vinden kat.

Wauw wat toch een prachtige bak het ziet er goed uit met Tie en haar anderen ruiter ;) ze gaan erg goed samen.

Ja Miranda Fu wil gewoon eens een stapje verder snap dat dan :P .

Heet veel sterkte Bren dat is zo verdrietig je hond verliezen. Wat een schatig kuikentje zo lief en echt voorjaar. Leuk dat Quest onder het zadel gaat spanend maar word vast een plaatje om te zien net als zijn vader.

Haha ruzie met Noah en manlijke ongesteldheid ;) ik wist het altijd al. Prachtig jij met uk ik vind het echt een kanjer van een paard hij lijkt er ook veel plezier in te hebben.

Wat een mooie foto,s van Yusraa en Munir .

Balen dat Mish een scheurtje heeft ja het lijkt soms wel allemaal tegelijk te komen wel tof dat je werk heb gevonden.

Prachtige foto,s nicky zijn er gemaakt.

Ja ik heb boodschappen gehaald gestofzogen af gestoft wc douce gesopt en het erf opgeruimd en geveegd,
Maar had toch ook nog tijd om even van het zonnetje te genieten in de tuin en om met mijn grote vriend Sjaak en ons Juweeltje Jhadorah en daarna met onze Altijd lieve Sil en mijn kanjer Qaseem naar de bak te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:15

Wat een heerlijke buitenspeelfoto's Gelske!! Wat kijken ze zwoel/geniepig op de laatste foto _O-

Yildiz, ja hij wordt errug enthousiast van springen! Hij heeft vroeger M gesprongen, maar dat is 8 jaar geleden :+ Tie doet goed dr best! Ik zou duizelig worden van zoveel kleine rondjes :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:19

Tammy_ schreef:
Eline, ik ben heel wat gemene weigeringen gewend van Meneer Noah :+ Die kan me toch smerig stoppen!! Nadeel van Uk is dat hij stopt én opzij duikt, Noah die stopt recht voor de hindernis en blijft daar :') Wat lekker dat Mish zo lief mee liep! Waarom rijd je Boreas met een touw om de hals? Hij ziet er inderdaad erg beweeglijk uit, erg druk in zijn manier van lopen.

Oef, ja, dan leer je het vanzelf :') Opzij duiken is idd naar, dan word je nog lekker naar de zijkant geslingerd ook :')

Ik gebruik het touw eigenlijk niet, Desiree heeft die er voornamelijk aangehangen omdat hij vroeger heel snel wegschoot, en je dan heel erg naar achteren geworpen werd. Om dan niet meteen een ruk in de mond te geven had ze dat touw er ook bij. Beetje als een soort van bokriempje dus :P
En nu hangt hij er nog een beetje aan als gewoonte, denk ik.

Hij is idd heel druk in zijn lopen, hij maakt ruime passen en is best kort in zijn lijf. Omdat hij ook nog niet zo veel balans heeft is het allemaal heel wiebelig en beweeglijk. Ben al heel blij dat hij nu zo vrij durft te bewegen, gezien hoe vast hij vroeger zat. Hij wordt steeds een stukkie stabieler.

Gelske, gave foto's <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:07

Lekker aan de gang Aleeneh! Dacht idd dat ie net onder zadel was, hebben we ook zon touw in het geval ze mochten gaan steigeren.

Prachtige pics Gelske! Ze zien er goed uit! Niks nie naarling nie.
En al zo kort in de vacht! Mooi! Wacht hier ook met smart op t zomervelletje van m'n kleine ijsco! :D

Hihi ja Miran was eerste keer voor Tie het fencen. Ze snapte er niks van in het begin. Maar op t laatst werd ze wel fanatieker. Jammer dat we t sliden thuis niet kunnen trainen want ze kreeg m weer door.
Enne, ja Tie werd op t laatst ook wat duizelig van t spinnen. Ze was echt fanatiek gisteren! Jes ook trouwens! Mooi te zien. Trots op m'n kanjers! _/-\o_

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:52

Hij is nu een jaar of 2 onder het zadel, maar compleet verkeerd ingereden, waardoor hij helemaal vast zat en heel erg vluchtgedrag vertoonde. Helemaal opnieuw doorrijden en balans zoeken dus. Hij komt nu net op een punt dat hij durft te zakken met zijn hoofd, dit was eigenlijk de eerste keer echt zo. :)

Gaaf man dat Tie zo fanatiek is. Ze heeft er echt lol in he?