[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:24

Jmc wil er geen discussies over voeren maar iets duidelijk maken.
Maar laatmaar sommigen zijn echt.
open maar een discussie over belgen hier wordt tog niks zinnigs meer over av vertelt.
gelukkig mijn mening.
jmc je mag zeggen wat je wilt (hoe wil je verliefd worden op een ras die op een poster ziet en dan begint te praten of je het ras al eeuwen kent, ik heb een av en jullie ook en ben en nu wel heilig van over tuigd dat niet iedereen er mee om kan gaan. en ik vewoord mijn reacktie hoe ik wil al is het een drama Knipoog Knipoog
Bren79 dat ze het dan bij de topic belgen houd.
ik heb niks met belgen vindt ze niks en vindt het hier niet thuis horen.

toeka gooi het eruit je bent altijd welkom weet je tog. Knipoog Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:29

Anne_Sea schreef:
Bedoel je dat ik ging vragen wat jullie van belgen vinden?
Jouw reactie vond ik ook niet leuk. Ga je eerst zeggen dat ik daar absoluut niet over moet beginnen, omdat dat hier niet moet, en dan post je zelf een haflinger.

laatmaar, erg welkom voel ik me niet in dit topic.

Je bent gewoon welkom hier hoor!! Lachen

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:33

Missfcdb, Ik wil me ook verdiepen in dit ras, maar het is toch niet zo dat ik pas in dit topic mag posten als ik alles weet? Ik ben hier ook óm te leren. En omdat ik veel jonger ben dan de meeste van jullie, weet ik ook nog niet zoveel. Ga nou niet alles lopen afkraken wat ik zeg, en dat je me penny vindt, weet ik inmiddels ook wel.

En als ik wil weten wat mensen hier van belgen vinden, ga ik niet een nieuw topic aanmaken of in een belgentopic posten in de hoop dat je misschien heel toevallig net dat topic aanklikt.

Sorry, ik had niet moeten zeggen dat ik me niet welkom voel. Bij veel mensen hiet voel ik me toch wel welkom, maar door wat missfcdb was ik een beetje van slag Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:35

Missfcdb.. ik ben het nu toch wel een beetje beu.. nu er iemand nieuw op het forum komt die nog geen ervaring heeft met de arab, voel jij je ineens almachtig terwijl jij ook nog vrijwel niets weet.. Jij zeurt dat ze het over belgen heeft, terwijl JIJ een Haflingerfoto notabene plaatst.. en volgens mij is een Haflinger EVENMIN een arabier als een Belg...
Citaat:
We hadden het over moderne haflingers en friezen.
Ik laat een foto van mijn vriendin der moderne haflinger zien hoe mooi ze is.

Dus over Friezen en Haflingers mag wel gesproken maar dan niet over een Belg? kom op man! Rolleyes

Bovendien praat het meisje helemaal niet alsof ze de arab al eeuwen kent want ze gaf al meteen eerlijk en duidelijk aan geen ervaring te hebben met het ras. Ik vind het ronduit onbeschoft zoals jij haar probeert weg te schuiven uit dit topic! Je moest je schamen...!!
Citaat:
Kom gezzelig naar Sint oederode doe wat ervaring op ga langs de boxe waar de arabjes staan klets met mensen ze zullen je graag alles uitleggen.
iedereen moet leren jong en oud het is nooit te laat om te leren.

Neem dit advies vooral voor jezelf op!!

En inderdaad LEES eerst voordat je post zoals JMC al meldde, want nu ga je echt te ver! Je bent toch geen moderator?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:42

Het was niet de bedoeling om je te raken of van streek te maken.
je bent echt van harte welkom iedereen wilt je helpen.
Maar ga eens bij iemand langs bij jou in de buurt die een av heeft.
of kom naar keuringen daar leer je iets van.
ik wil je ook niet afkraken maar zoals ik al eerder zij ik verwoorde het gewoon fout ik typ gelijk wat ik denk. (daar werk ik nog steeds aan haha )
Als je een topic plaatst kom ik wel even kijken net zo netjes tog.
ik ben ook in het begin om de haven klap saggie geweest en dat komt omdat ik iets plaatste zonder na te denken.
Kreeg iedereen over me heen daar leer je ook van.
Als je ooit in Den Bosch bent ben je van harte welkom en dat meen ik echt.
ik ben ook een soort penny hoor en ik deel ze graag stappels hier thuis liggen ik kan er gewoon om lachen moet je ook doen haha (als je wilt kun je een paar boekjes lenen haha)

neej gelukkig niet was tog nog niet klaar en dat je me beu bent dat is aan de anderen kant naar jou ok dus what te problem haha
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-08 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:42

Cynthia: Amen Afgod

Ik wilde ook wat zeggen, maar wist nog even niet hoe ik het moest verwoorden, maar ik bedoelde precies wat jij hierboven schrijft.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:45

Anne_Sea schreef:
Missfcdb, Ik wil me ook verdiepen in dit ras, maar het is toch niet zo dat ik pas in dit topic mag posten als ik alles weet? Ik ben hier ook óm te leren. En omdat ik veel jonger ben dan de meeste van jullie, weet ik ook nog niet zoveel. Ga nou niet alles lopen afkraken wat ik zeg, en dat je me penny vindt, weet ik inmiddels ook wel.

En als ik wil weten wat mensen hier van belgen vinden, ga ik niet een nieuw topic aanmaken of in een belgentopic posten in de hoop dat je misschien heel toevallig net dat topic aanklikt.

Sorry, ik had niet moeten zeggen dat ik me niet welkom voel. Bij veel mensen hiet voel ik me toch wel welkom, maar door wat missfcdb was ik een beetje van slag Knipoog

Je mag gewoon alles vragen wat je wil hier! Niets van aantrekken hoor:)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:48

@ Destiny: ja mijn irritatiegrens werd even flink bereikt..

En @ missdbfc: je verschuilt je altijd maar achter 'ik heb moeite met goed neerzetten wat ik denk, en doe het dan fout'

Maar wat mij betreft gaat dat excuus na 10 x niet meer op.. dus tip: lees je tekst voortaan 3 x over voordat je op het knopje verzenden drukt..! Je verziekt het zo voor jezelf en dat is erg jammer.... als jij niet wil dat mensen een verkeerd beeld over je hebben, wees dan even wat alerter! eerst denken dan doen!

edit: en kap aub met die vervelend pb'tjes.. het interesseert me niet hoe jij over me denkt.. als je wat wijzer zou nadenken, zou je begrijpen dat ik dit voor je eigen bestwil zeg...

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:52

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:53

CtjeLief het is aangekomen.
mijn hoogte punt is weer bereikt kwa iritatie weet je hoe ik me heel dag heb gevoeld.
maar maakt niet uit we beginnen gewoon weer gezzelig bij af en gaan vrolijk veder zoals gewoonlijk ieder zijn ei kwijt mooi.
Was weer eens hard nodig!

ik hou voor geopend gesprek alah belgen gooi het eruit wat jer er van vindt.

Afbeelding

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:56

Citaat:
mijn hoogte punt is weer bereikt kwa iritatie weet je hoe ik me heel dag heb gevoeld.

sneu als JIJ een rotdag hebt, maar waarom moet een onschuldig iemand dat ontgelden?!
De gezelligheid heb jij nu zelf even verpest, sorry hoor..

misschien morgen weer.. Ik denk dat iedereen er wel weer even klaar mee is, bedankt!

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:04

het is niet zo dat ik pagina's vol wilde schrijven over belgen, hoor x)
Ik vroeg me gewoon af of liefhebbers van slanke, kleine, elegante arabiertjes ook dikke, grove, stoere belgen ook leuk vinden

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:06

Uhm en nee ik hou niet van Belgen Anne Tong uitsteken Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:06

Anne_Sea schreef:
Bedoel je dat ik ging vragen wat jullie van belgen vinden?
Jouw reactie vond ik ook niet leuk. Ga je eerst zeggen dat ik daar absoluut niet over moet beginnen, omdat dat hier niet moet, en dan post je zelf een haflinger.

laatmaar, erg welkom voel ik me niet in dit topic.

allereerst: welkom!

en dan: zo te zien aan deze reactie weer een zinloze discussie aan de gang... de gouden tip voor iedereen: selectief lezen Knipoog
gewoon even een keer vluchtig op het av-deel op bokt rondkijken om alle mutsen, guppies, penny's, schapen, koeien en varkens waar je je aan stoort er tussenuit te plukken, reacties daarvan vervolgens gewoon overslaan bij het (bij)lezen in een topic, zo hoef je je er ook niet aan te irriteren en blijft de boel hier gewoon gezellig Knipoog
En het werkt echt hoor, ik lees bijv. mijn eigen reacties ook niet, hoef ik me ook niet te irriteren aan eventuele spelfouten e.d. Clown

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:09

Hahaha ja idd selectief lezen Haha!

*edit* met jouw spelfouten valt het wel mee hoor ShamalArabs *LOL*
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 19-06-08 23:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:10

Ik ben zelf niet zo van de belgen maar ieder mooi paard(Of op zijn eigen wijze mooi) wat in het voorbijgaan mijn aandacht wekt, kan ik van genieten ongeacht het ras, maar de AV heeft mijn hart gestolen voornamelijk ook door hun karakter Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:53

Goh gezellig dagje hiero Nagelbijten / Gniffelen
missfcdb ik ga even mee in een tip die ik hier heb zien staan, lees aub in het vervolg als je commentaar op iemand hebt je stukje eerst een keer of 3 door inderdaad voor je post. Je kunt ontzettend kwetsend zijn. En iemand die zich regelmatig aangevallen en gekwetst voelt/voelde zoals jij ivm vosje of je mening zou beter moeten weten lijkt me Knipoog
Dus voortaan svp wat minder bot reageren en dan is het een stuk gezelliger en leerzamer met elkaar Ja

En wat andere rassen betreft Haha!
Bij ons op stal staan een paar héle mooie haflingers. Leuk ook dat ze van oudsher ontstaan zijn vanuit een kruising Oostenrijks bergpaardje met arabisch volbloed Knipoog Die kruising is de stamvader van het ras. Dus ze bevatten minimaal 25% arabisch bloed Knipoog
Bij mij op stal staan nu 2 jaarlinghengsten waarvan de moeders haflinger zijn en de vader Juravel OX, waarschijnlijk zijn laatste nakomelingen. Ontzettend leuke dieren Lachen

Zelf kan ik een goed gebouwde Fries, Andalusiër of ander barok ras heel erg waarderen. Dat statige en trotse vind ik geweldig. De arabier heeft ook dat trotse, maar dan gecombineerd met vuur en gratie. Ik hou zeg maar van een ras dat trots uitstraalt, prachtig!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 08:32

Citaat:
Zelf kan ik een goed gebouwde Fries, Andalusiër of ander barok ras heel erg waarderen. Dat statige en trotse vind ik geweldig. De arabier heeft ook dat trotse, maar dan gecombineerd met vuur en gratie. Ik hou zeg maar van een ras dat trots uitstraalt, prachtig!

Helemaal mee eens, in zeker zin hebben deze paarden wat gemeen met de AV..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:24

jullie je zin.
ShamalArabs weet je tog met mij.
Ik vindt iedereen is welkom maar nooit een paarden ras in het echt gezien te hebben dat gaat bij mij te ver.
Ik praten mee toen ik er een had das heel wat anders.
Maargoed laat lekker.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:27

Missfcdb je mist het punt. Het gaat erom hóe je het zegt..

En dan nog, ook al heeft iemand nog nooit een paard in het echt gezien, mag diegene daarom dan niet meepraten? Is toch jouw probleem niet? Ik snap niet dat je je daarom druk kan maken.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:46

Weet je, ik denk dat menig gepassioneerd AV-liefhebber wegblijft uit dit ooit gezellige HK-topic omdat sommigen niets anders kunnen dan lukraak zever (even op zijn Belgisch Knipoog ) uit hun nek slaan.
Ook al geef je hen tips, het helpt toch niet want ze doen er gewoon niets mee.

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:10

In een ander topic had ik al verteld dat Reikyh , onze ruin van bijna 5 , niet echt rastypisch is .
maar ik vind dat hij ook wel dat trotse uitstraalt ,
Kenners zeggen van hem dat hij een veel te groot hoofd heeft voor een arab , te korte nek heeft , en ook veel te grof is en te dik ( Bloos ,)
dat klopt ook wel , maar het is voor mij toch "mijn sprookjes paard" (hi hi) ,
Ik had van de week wat foto's gemaakt toen Sanya even op hem reed , ik denk dat je wel kunt zien wat ik bedoel ....( mijn barokke arab......)
Ze probeert hier het achterwaarts gaan
Afbeelding
en nog eentje
Afbeelding

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:17

je ziet anders meteen dat het een arab is hoor, en dat ie misschien wat grof en groot is, komt wel erg mooi uit onder het zadel! je mag gewon lekker trots op je AV zijn hoor!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:41

He meiden het was zo lang weer gezellig laten we het zo houden! Ik lees ook selectief en ik denk dat dat de beste manier is om irritatie te voorkomen.
Daarbij kan iedereen nog leren en of je nu wel of niet contact hebt met een arabier maakt mij niets uit. Ik heb zelf wel een arabier en leer nog altijd van de topics en discusssies hier en op av. Laat elkaar weer even in je waarde!

Misscfdb ik reageer nooit op jou persoonlijk maar als er iemand is die bijna altijd offtopic gaat in meerdere topics ben jij dat wel. Dus zul je ook eens een opmerking over een belg moeten laten passeren, ook al kun je daar misschien niet over meepraten. Dan maar even wat minder actief in het topic.
Probeer iedereen in zijn waarde te laten, dat proberen mensen bij jou ook te doen. De meeste hebben begrip voor je dyslexie en dat het er soms niet uitkomt zoals je bedoelt, maar dat is niet overal een excusses voor.

Leuk paard hierboven! Heeft wel wat van die van mij weg! Misschien ook niet zo rastypisch als zou kunnen maar gelijk te herkennen als av hoor! Mooi paard!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:14

Ik vind het ook een leuke arab hoor Wheaty! De foto in je profiel van hem is ook erg mooi en ik zie wel degelijk dat het een echte AV is Lachen Leuke arabs in je profiel!