Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zoralena

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:28

yashmina, dat borsttuig is echt top! proficiat daarvoor! mijn zadeldeken vordert ondertussen wel redelijk. zaterdag naar de manege eens gaan passen voorlopig.
groetjes

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:08

Yashmina schreef:
precies hoe jij zegt, klooien tot het lukt Haha!

nee, op de eerste foto die ik net geplaatst heb zie je dat ik nog mn cap draag, dat was verplicht bij de manege, vaak moet je daar rekening mee houden...dus wat heb ik gedaan, een heel eind stof gekocht om mee te beginnen! Daarna heb ik een vierkant geknipt van 150 cm in het vierkant dus Clown
de vlakke kant speld je dan tegen de bovenkant van je klep op de cap...dan maak je een gezichtssluier van ongeveer 20x30 cmm, waar je aan de bovenzijde een tunnel in naait --> voor het elastiek, deze sluier versier je dan met paletten en kralen en dan is je cap bourqua compleet!

ik denk dat je hier meer aan hebt dan de uitleg van de echte bourqua op de tweede foto ( eigenlijk is bourqua een gewaad, zon hoofdsluier met neus en mondbedekking heet quafsa) want die is zonder cap en ik neem aan dat dat op de manege niet is toegestaan... ik hoop dat je de uitleg snapt, anders ff roepen he Knipoog

Oke bedankt Haha! Dus een vierkant kleed van 150 x 150? Lachen

Yashmina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:21

ja een vierkant van anderhalve meter x anderhalve meter Lachen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:52

Oke Lachen En dan maak je dat vast onder de klep van je cap ofzo? Lachen
Ik ga ook even proberen of het mooit lijkt om die doek ónder de cap te doen. Dat wappert denk ik wat minder? Lachen

Yashmina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:51

ik had de doek van boven af er op gespeld, het moet toch ook wapperen?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:21

Ja, maar niet teveel. Ik moet springen, en als het dan in m'n gezicht komt met een weigering ofzo, dan zie ik niks meer ROFL

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:13

ik ben niet echt meer mee met al het gewapper van sluiers enzo:)
ik heb eigenlijk een klein vraagje. weten jullie of je singels apart kunt kopen?
groetjes

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:15

Voor het zadel bedoel je? Natuurlijk, want maten kunnen per paard verschillen, ook met hetzelfde zadel. Gewoon in de ruiterpsortzaak, op internet en ook veel hier op bokt aangeboden.

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:30

oke dan bedankt! en eigenlijk is er nog iets dat ik niet goed weet. namelijk of je die gespjes waar je de singel en stijgbeugels enzo mee versteld(heb je ook aan je broeksriem) kan je die ook apart kopen? groetjes

Yashmina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:07

alles kan, je kan dan het beste een groothandel in paardentuig raadplegen Knipoog

maar wil je ook verklappen wat je aan het maken bent? ik ben namelijk erg nieuwsgierig van aard!

Yashmina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:13

Bonjoy schreef:
Ja, maar niet teveel. Ik moet springen, en als het dan in m'n gezicht komt met een weigering ofzo, dan zie ik niks meer ROFL

zo dus: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RZGMQGKQ.jpg

Clown het zal je maar gebeuren!!!

sluiers waren voor mij wel raar, misschien kennen jullie het wel; als je op wedstrijd bent dat je lief glimlacht naar alle toeschouwers en vooral naar bekenden, dat deed ik dus ook en ik maar verbaasd waarom niemand terug glimlachde, tjah.....met een quafsa ziet natuurlijk niemand je mond Cool !!!!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:42

Yashmina:hahaaa ik lig hier in een deuk!echt ik zie het al helemaal voor me! sorry hoor ik vind het echt heel grappig! Tong uitsteken

he mijn andere smiley doet het niet Boos!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:31

Yashmina schreef:
Bonjoy schreef:

zo dus: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RZGMQGKQ.jpg

Clown het zal je maar gebeuren!!!

sluiers waren voor mij wel raar, misschien kennen jullie het wel; als je op wedstrijd bent dat je lief glimlacht naar alle toeschouwers en vooral naar bekenden, dat deed ik dus ook en ik maar verbaasd waarom niemand terug glimlachde, tjah.....met een quafsa ziet natuurlijk niemand je mond Cool !!!!

Inderdaad, ik ga liever niet geblindoekt door 't parcour ROFL
Wat vreemd zeg dat die mensen niet terug glimlachten, arme jij! Ach gut ( Tong uitsteken Tong uitsteken )

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:23

yashmina, ik maak een paardenset. zo'n arabische. ik zal vanavond eens een ontwerpje doorsturen. groetjes

Yashmina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:44

zoralena schreef:
yashmina, ik maak een paardenset. zo'n arabische. ik zal vanavond eens een ontwerpje doorsturen. groetjes

dat snap ik Knipoog maar hoe en wat?! ik ben zo nieuwsgierig Cool

@ bonjoy: als je de sluier op mijn manier vastmaakt zal je niets gebeuren:p
ok maak vanmiddag wel fotos van mn bouqua Knipoog kan je zien hoe ik dat gemaakt heb

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:05

Ja is goed! Haha!

Ik ben na school naar de winkel geweest Lachen Ik ga toch neit zwart doen. Ipv zwart, heb ik beige gekocht Lachen Met goudkleurig satijn. En ze ik was even in die winkel aan het rondwandelen enzo, en toen vond ik geweldige leuke soorten band!!! (Het is een klein, nogal rommelig winkeltje, dus je moet er ff tussen rommelen om leuke dingetjes te vinden Tong uitsteken)
Ook allemaal soorten band, die je aan die 'moderne' halsters ziet. Heeel erg leuk Kwijl . Ik moest me echt inhouden, anders had ik overal een stukje van gekocht Nagelbijten / Gniffelen

Dit heb ik gekocht:
http://i110.photobucket.com/albums/n95/ ... 060004.jpg
- Beige Fleece
- Goudkleurig satijn
- Goudkleurige flosjes band

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:09

Oeh Joyce! ziet er leuk uit! Waar ben je dan geweest?

OOOH.. ben zo blij! Ik zie net op m'n online cijferlijst dat ik een 9,9 had voor Wiskunde. Tong uitsteken

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:36

@ JENNX: Bij 'Heike Stoffen & Kleinvak', in Emmen Knipoog
9.9!!!!! Zo hee! Afgod

Sjippeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:41

Aah! HElemaal te gek!
KAn iemand ff een uitleg geven? Want het is voor mij nog niet helemaal duidelijk (A)
En ik wil er 1 maken voor mijn kwpn vriendinnetje (Vliegenschimmel).
Wat voor kleuren zijn daar mooi bij? Ik heb meestal een soort van ijzig blauw.
Hebben jullie ook sites met tips ofzo??
Want ik snap het nog niet zo heel errug, want ik wil zo arabisch mogeljk Haha!

nja hoop op zo veel mogelijk tips Haha!
VOor de stoffen zo snel mogelijk antwoord, ga vanavond naar Den Bosch Haha! (Zit ook een mooie wereldwinkel met veel indisch enzo Lachen )
En wat zijn ongeveer de totale kosten om zon show halster te maken??
Kettinkje heb ik waarschijnlijk al.
ik 5 mm breed ofzo.
Ik denk eigenlijk dat het iets te klein is (A)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:42

Tja, je kunt het zo duur maken als je zelf wil! Clown

Het ligt eraan hóe je je halster wil maken. Vlechten, of met nylon. Lachen

Sjippeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:48

Hm zo arabisch mogelijk, en ik vind een beetje dik halster wel mooi Haha!

Zo ongeveer 2 à 3 cm breed ofzo?
En glimmend is natuurlijk ook enig (A)
(Zegt docent beeldende vorming altijd xD )

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:00

Joyce ziet er heel mooi uit wat je gekocht hebt, ik ben nog steeds erg nieuwsgierig!
Zal binnenkort even foto's maken van mijn vorderingen maar ik had vandaag tentamen dus eerder kwam het er niet van! En dit weekend neemt de staleigenaar ons allemaal mee uit eten en met het werken zaterdag erbij en zondag voorlezen op wedstrijd heb ik helaas weer weinig knutseltijd (maar wel veel andere leuke dingen)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:31

Warme kleuren vind ik persoonlijk het mooist op een witte of een schimmel. Daarbij denk ik aan (bordeaux)-rood, oranje, (donker) paars en roze. Die kleuren spreken ook meer op een wit paardje.

Maar de koude kleuren, als (licht) blauw, groen, geel en lila zijn ook heel erg mooi, alleen komen die wat minder naar voren. Dat vind ik persoonlijk iets minder mooi. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Zwart vind ik ook wel mooi, maar wel in combinatie met een andere kleur. Hier een voorbeeld: http://www.mijnalbum.nl/Foto=7UFEIZZA

Op Wikipedia staat een kleurenlijst, opzich wel heel handig. Als het goed is zijn de meeste kleuren ook wel in wol en katoen te koop. http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_HTML-kleuren

Over wol en katoen gesproken, je kunt het in principe allebei goed gebruiken. Maar de meesten in dit topic hebben, na mijn inzien, toch de voorkeur voor wol. Dit is namelijk gemakkelijk aan elkaar te naaien en ook veel zachter voor je vingers. Katoen schuurt best wel onder het knopen/vlechten. En ik heb de laatste tijd ook alleen maar wolhalstertjes gezien. Je moet eigenlijk gewoon kijken wat jij een fijne basis vind. Of je neemt, zoals Joyce (Bonjoy) nylonband.

Sites met tips, die zijn er niet echt. Het is toch meer het zelf ontdekken en uitproberen. Wel heeft Joyce (Bonjoy) een korte uitleg gemaakt hoe je in het algemeen een (toch vrij simpel) een showhalstertje in elkaar te zetten. Binnenkort komt ook de link van de showhalstersite in dit topic te staan. Wel kun je op de eerste pagina van dit topic kijken, daar staat een soort van uitleg, met foto's voorzien.

De kosten hangen helemaal van jezelf af. Ben jij iemand die echt naar de winkel gaat om spulletjes in te slaan, of verzamel je allemaal rommeltjes van bijvoorbeeld een ketting die een keer kapot is gegaan bewaar je de kraaltjes. Moet je nog nieuwe wol/katoen kopen, of heb je dat wel in huis? Heb je nog andere materialen nodig, bijvoorbeeld voor de neusriem kan een hondenketting gebruikt worden maar ook een gewoon gevlochten of geknoopt stuk. Je kunt het wat dat betreft zo goedkoop en zo duur maken als jij zelf wilt. Als je dus nog kraaltjes nodig hebt, kun je die bestellen op http://www.sayila.com en http://www.kralen.nl . Sayila heeft een supersnelle service, Joyce (Bonjoy) heeft hier volgens mij VEEL ervaring mee.

Pfoe .. je wilt niet weten hoelang ik hier mee bezig ben geweest.. Sigaar

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:42

Om het toch even overzichtelijk te houden, hier nog even verder wat ik wilde vertellen ..

@ Joyce: 'Heike Stoffen & Kleinvak' ken ik. Echt zo'n lekker rommelwinkeltje om gezellig even wat inkoopjes te doen.
Ja, een 9,9 .. Kon ik wel goed gebruiken naast m'n 4.. Tong uitsteken

Ik ga morgen vroeg met m'n vader en zusje naar Coevorden. Bij de intertoys zijn MP3-spelers in de aanbieding van €80,- voor €49,- En m'n zusje had €50,- euro gewonnen met een balonnenwedstrijd. Dus die gaat het daar aan besteden ...

Maar ik ga dan maar even bij het hobbywinkeltje langs om wol te kopen. En ik ben nu dus ruzie aan het maken met mijzelf over de kleur. ¬¬ Paars/Bordeauxrood/Oranje .. ?? Of dan toch .... *zucht*

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:01

Ik ben ondertussen met donkerpaarse wol begonnen om een echt 'traditioneel' halster te maken... Kwestie van dat ook eens te proberen...