[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:00

ik stapte meer af omdat ik het voor haar niet te intens wilde maken :D en opstappen doe ik normaal ook wel van een krukje :j

jemig wat schrikken Joyce! Beterschap voor je man. Succes met de paardjes verhuizen.

Lekker Miran, wel vertellen over de basisschoolrit :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:43

Ja, ik heb Fu ook vanaf het begin geleerd met het krukje, dat hij netjes moet gaan staan. :j

Das alweer een paar dagen geleden van de gigantische rit naar school.. ;)
Ik had daarvoor in de bak gereden thuis en dat ging helemaal lekker, alleen ik ben dan zelf bekaf! :=
Fu doet het goed, steeds een stapje beter, fietsen is wel 10 stappen in één keer, nu nog Nikita leren goed te fietsen dan kan ik erop met Nikita ernaast op de fiets!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:54

@Miran hij is weer thuis maar zijn been is nu 5 cm dikker dan de andere en heeft nog wel flink last, erg gaaf je dochter te paard naar school. Wou ik vroeger ook wel
@kat ja was idd schrikken gelukkig is hij weer thuis

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:02

Vandaag voor eerst ff op Marah gehangen, volgende x ff iemand op de grond erbij want ze ging draven en dat hangt niet heel chill

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:14

Fijn hoor je eigen huisje Siel :) Zal idd wel een hele klus zijn om de nodige boodschappen in huis te halen. Dat is toch bizar veel denk ik (olie, zout en peper, .....). Je huisje ziet er op de foto's gezellig uit!

Jeetje wat naar Joyce :( Beterschap voor je vent!

Fijn dat Fardani al wat beter gaat!

Ik wacht nog op foto's, nog even geduld :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:41

5 cm?! :oo Wow, das best boel! Beterschap! Y;(

Hihi geduld is schone zaak Nicky, maar verdorie ook geen sneak preview?! :P

Katja nogmaals fijn hoe je dat doet! Mijn trainster doet t ook altijd alleen en los. Er is dan al zoveel aan vooraf gegaan dat vasthouden echt niet meer nodig is.
Zelf vind ik t net als bij Marah wel fijn een extra handje te hebben. Dat idd als ze dan toch gaan draven of weglopen ik veilig kan blijven hangen totdat ze stilstaan (om er dan af te kunnen springen).
Ach ja ieder z'n manier natuurlijk al ben ik er steeds meer van overtuigd dat t zadelmak maken niet t grootste issue is maar juist wat daarvoor is gebeurd. ;)

Miran de fietsheld! Ben je zo handig in! Ik durf t echt niet maar zou met Yul en Tie wel heul fijn zijn. Tie kent t, nu ik nog (of niet)? Hebbie tips?

Morgen met Jes en Tie weer naar Boekel zin an! Sliding plates uitproberen whoop whoop!
Nour heeft vandaag z'n wekelijkse dressuurtraining gehad. Over drie weken gaan we ook les pakken. Heel benieuwd!

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:49

Aleeneh, wat een leuke foto van Mish en Boreas :D

Canisia, leuk dat jullie zo goed gewerkt hebben in de bak! Veel plezier in Oostenrijk!

Waauw Siel, hoe is het in je nieuwe huisje?

Nicky fijn dat de fotoshoot met Dayem zo leuk was! Ik ben ook benieuwd naar het resultaat!

Brenda, wat een gave foto's zeg :D

Katja, wat heerlijk terug dat filmpje met Blue *\o/* Dat gaat echt wel heel erg goed hé! Wanneer mag ik mijn welshje brengen om zadelmak te maken? ;)

Gelske, dat ziet eruit als een heerlijke dag aan het strand! Leuke foto's :D

Yildiz, ze begint er toch erg drachtig uit te zien hé ;) Gave foto van Nour weer trouwens!

Roma, fijn dat het goed gaat met Fardani :) Mausi ziet er nog niet zo heel erg drachtig uit maar dat komt wel ;)

Joyce, wat was dat schrikken met je man zeg! Hoe gaat het nu met hem?
Fijn dat je paardjes terug bij je ouders terecht kunnen :)

Miranda, dat lijkt me zo gaaf fietsen met je paard, maar ik durf dat niet hoor := Fijn dat je hond zijn tandjes nu gedaan zijn!

trustHim, stoer dat je op Marah gehangen hebt :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:55

Wanneer krijgen we nou een foto van jou in het dressuurzadel? :)) Hij loopt knap zeg, fjietfjiew! <3 Hij toont op die foto trouwens ook groot.

Nee sorry, heb echt nog niks.... Heb ze even snel op het schermpje van de camera gezien en dat zag er al zo mooi uit :) Ze zei dat ze met een paar dagen al wel wat zou hebben. Geduld is idd een schone zaak :+

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:01

Worden Tie en Nour allebei door iemand anders gereden het ziet er goed uit Nour onder het zadel.

Alleen zou ik helemaal niet durven erop ik baal er best van dat ik de paarden niet meer zelf durf in te rijden daarna dan weer wel . Ach kat ik had toen bij Dibah zadel hoofdstel en iemand die haar vast had en ik lag mooi in het ziekenhuis als het fout gaat gaat het fout dan maakt het niks uit of je met van alles en nog wat er op gaat zitten. Het heeft zeker ook niks met hoe je een paard voorbereid dat doen wij ook echt altijd . Dibah was zo super braaf met alles zadeltje hangen noem maar op maar toen ik er echt op zat ging ze helemaal door het lint werd echt blind. We hebben haar toen weg gebracht en die hebben er ook nog een hele kluif aan gehad en daarna ging het prima. Alleen heb ik er wel een inrij trauma van over gehouden ;) .

Nee Miranda ik moest geen bikini aan zo ie zo geen aan rader ik zie er veel beter uit met heen veel kleren :D . weer lekker wezen fietsen met Fu. Gaat het goed met je hondje zere kiezen is echt niet fijn.

Jeestje Joys dat is echt schrikken heel veel beterschap voor je man. En fijn dat je paarden weer naar je ouders gaan .

Lekker op je zelf Siel. Als je op een gegeven moment alles hebt besef je denk ik niet inderdaad wat je allemaal moet kopen als je weer net begint. En heb je al lekker gekookt voor je zelf of schiet dat er nog een beetje bij in.

Morgen weer vrij moet echt FF weer wat in en om het huis doen dus zal geen heel paarden dagje worden helaas :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:13

Gave foto!
Kijk dat pootje eens omhoog gaan! :wow:
Tips voor fietsen...euhhh..ik zorg dat Fu niet te ver voor komt, zo heeft hij beter in de gaten dat hij niet opzij kan, verder moet ie gewoon goed luisteren als ik sneller of langzamer ga, zelf vind ik het lastig het touw op de goede maat te hebben, want je hebt maar een hand vrij en dan is het niet zo makkelijk korter te maken.
Als je paard een beetje voorzichtig is gaat het best makkelijk, met type doordouwer is het lastiger.

Soms is een extra hand wel handig maar ik kloot ook meestal alleen aan en dat lukt meestal ook wel.
Als je paard gaat draven luistert ie misschien niet goed want ho is ho dat geld bij alle gekke dingen die je doet dus of het is te vroeg en je moet nog even wachten of je moet gewoon strenger zijn, hetzelfde als dat je doet als je ernaast staat.

Beterschap voor je man, Joyce, verwen hem maar even lekker, alleen niet te vaak anders gaat ie nooit meer naar zijn werk! ~~}>

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:25

/3 Haha ik miste ondertussem wat post.. :')
Gelske, getsie, het wordt weer lekker weer en dan ga je het huishouden doen.. :Y)
Ja in bikini is erg onthullend..ik zie mezelf liever ook niet zo bloot op de foto.. :')
Das niet leuk dat het inrijden niet goed ging, jammer dat het zo is gelopen, gebeurd eigenlijk niet zo vaak, maar de paarden die ik heb gedaan reageerden allemaal wel normaal en vertrouwd, al merk ik ook wel dat als je ouder wordt je ook wel wat voorzichtiger wordt. :j
Fu was trouwens ook heel braaf, ik was eerst zonder zadel, het zadel vond hij wel spannend maar niet extreem, hij snapte ook gelijk wat ik bedoelde met aandrijven, knapperd!
De hond voelt zich wel oke en heeft goed gegeten en hij krijgt voorlopig nog pijnstilling.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:31

Ok Miran! Ga t denk ik toch maar eens proberen. Eerst zonder Yul er maar op haha. En anders fotograaf Maris in de buurt voor pics van hilarische lanceringen! _O-
Eerste keer Jazzy buiten hebben we ook zo gedaan, die kende de fiets ook. Ik erop en iemand ernaast. Ging top! Dus wellicht ook voor double T dalijk een goed plan?

De man van Joyce heeft geluk niet met jou getrouwd te zijn Miran! Hahaha!!! :P
(Maar idd... Niet te veel verwennen die kerels, ze doen altijd al zo zielig als ze wat hebben >;) ~~}> _O- )

We wachten geduldig Nicky! |o

Gelske, beetje opletten he?! :P ;) :D
Ik train alles zelf. Alleen Tie wordt sinds juli? wekelijks getraind door Jes zodat ze samen reining kunnen starten. Ben geen reiner, Jes wel maar heeft momenteel geen wedstrijdpaard, mes snijdt dus aan twee kanten.
Nour wordt ook wekelijks getraind door Val in de dressuur. Bijna zelfde verhaal, ben absoluut geen dressuurruiter dus neeeeeeee Nicky, zoals we hier zeggen: Himmel nie in da dressuurzadel! :P
Nour is echt een sportpaard en op moment is ie best te showen in dressuur/classic ridden. Daarnaast train ik m zelf western want hij kan giga lekker joggen! En ja, als ie oud genoeg is gaan we ons ook eens wagen aan de Endurance.
Leuk toch die versatility van die bieren! :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:52

Hoe ouder, hoe voorzichter je wordt Gelske. Begrijpelijk dat je het uitbesteed :)

Knappe Fuutje. Fijn dat woef het beter doet :)

Jaaaawel Yildiz, gewoon een keer voor de foto :))

Jaaa, over een kwartiertje krijg ik wat foto's! :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:54

@Yildiz ja vind ik ook veel vanavond zelf 7cm. les plakken whaha. geloof dat mijn man dan een beetje anders is die zegt nooit wat valt gewoon flauw vd pijn dan weet ik dat ik de dokter moet bellen en dan zn autoo sleutels verstoppen anders gaat hij zo weer aan het werk.
@Eline91 zolang hij het been hoog houd gaat het goed, hij kan er niet te lang op staan maar dan hadden ze hem ookal wel gezegd
@Nicky ben super benieuwd naar je foto's
@Gelske een paarden dagje bah wat vervelend hihi
@Miran nou moet hem nu gewoon thuis houden, pfff zijn werk dat is wat

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:11

:D :D :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:40

Mooi Nicky!! :))

Joyce, mijn man had een aantal jaar geleden zijn been gebroken met voetbal met zijn groep toen hij leraar was, toen wilde hij zelf terug lopen..dat lukte alleen niet zo goed dus hebben ze hem maar naar het ziekenhuis gebracht. :P
En twee jaar terug had hij zijn arm gebroken en toen wilde hij het eerst nog maar even aankijken..toen heeft hij niet zo lekker geslapen. :') (ik zei natuurlijk al dat hij naar het ziekenhuis moest maarja, net zo eigenwijs als Fuego..)
En hij vond het heel vervelend dat hij van de dokter niet direct mocht autorijden.
Dus toen moest ik hem naar z'n werk brengen..
Mannen, het blijven rare wezens. :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 06:40

Moooooooi Nicky!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 07:40

Fwiet fwieuw!!! Moooooi Nicky!!
Die eerste van jullie samen is echt prachtig! <3

Jullie hebben dus bikkel mannen! Ik woon er hier met 3 samen en voor mij is wel duidelijk hoor dat vrouwen kinderen baren en niet mannen! :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 07:49

Waaaauw Nicky wat moooooi! <3

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:09

Wauw Nicky! Echt hele mooie foto's!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:28

Mooie foto's nicky!
Miran geweldige acties doe je met je dochter love it
Jou gevoel met inrijden klinkt mij bekend pffff heb veel paardjes ingereden maar vond het keer op keer spannender worden ookal zijn er nooit gekke dingen gebeurd maar nu met Quest ga ik toch hulp inschakelen waren al wel dat we erop zaten en rondreden maar hij gaat rennen en dat in combi met de spanning wat ik er nu zelf bij heb is niet goed dus nu komt er binnenkort iemand om dat te doen en aangezien de lente blijft afspraak maken, want heb zin om hem te gaan rijden.
Hier een hubby die toch wel een bikkel bleek door de foute beoordeling van foto waar gezegd werd dat er niks gebroken was heeft hij bijna 2 maanden met een aan gruzelementen gebroken hielbeen rondgelopen, waarop een operatie is geweest met pennen en platen om dit en onderste enkelgewricht vast te zetten pennen zijn eruit maar plaatwerk zit er nog steeds in die mag blijven zitten en als de klachten toenemen bestaat de kans dat de hele enkel vastgezet gaat worden, dus ookal vind hij dat hij met een griepje bijna dood gaat met dit soort dingen gaat hij gewoon door.
Joyce het belangrijkste dat jullie gelukkig zijn ;)

En zoals sommige op fb wel hebben gelezen hebben we onze oude kanjer Bow in laten slapen hij ging zo hard achteruit dat hij zelf haast niet meer in de benen kon komen en we hem moesten helpen hij heeft mooie leeftijd van 11 jaar gehaald en zeker voor een dog maar vreselijk de stilte en leegte die hij achter laat.
Ondanks dit is er gister een kuikentje uit het ei gekomen leuk zo'n pluizebolletje.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:23

Jeetje Nicky, wauw, echt prachtige foto's :D Moet je trots op zijn en ophangen aan de muur!

Bren, heel erg veel sterkte met het verlies van je lieve hond. :( Vreselijk he die leegte ineens.

Paardje dat gaat rennen, kan me voorstellen dat je dan icm spanning zegt van ik zoek er hulp bij, lijkt me een heel verstandige keuze. Wel leuk als je straks Quest kan gaan rijden :D
Mish is geen rennerd als ze iets spannend vindt; Mish gaat stilstaan of vol in de achteruit. Weet niet wat ik fijner vind :') vooruit denken is op zich best prettig.

Mish alweer in de lappenmand; ze had al een scheurtje in d'r hoef, al best lang en het was er rustig uit aan het groeien... maar het ziet er ineens een stuk naarder uit, dus meteen de hoefsmid gisteren maar gebeld en die staat zaterdagochtend op de stoep gelukkig. Hopelijk heeft ze dan toch echt alle APK weer gehad voorlopig :+

Other news... Ik heb werk *\o/* Zestien uurtjes met kans op meer eventueel als ik dat wil. Eindelijk, na ruim een half jaar ziek veel sollicitaties per maand eruit te hebben gegooid. Het moet nog een beetje bezinken hoor! Maar ooh wat is dat fijn.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:15

Even mini-bijlees :o

Brenda, heel veel sterkte met het verlies van jullie hond. Zag het op FB, het geeft zo'n enorme leegte!

Eline (Mish), gefeliciteerd met je baan!!!! :D :D

Mooie foto's Nicky! Is hij nou zo groot?

Katja aan het Blue-zitten geweest, braaf paardje! Ben benieuwd of je haar dit jaar nog gaat dekken!

Zag op FB het een en ander langskomen van je huisje Ersilia, leuk! Lekker je eigen plekje.

Fijn dat Fardani weer opknapt! Kan hij straks zijn carrière beginnen als rijpaard :)

Gelske met de paarden naar het strand geweest. Wou dat we hier een watertje hadden om te plonzen. Maar daarvoor moet ik met de trailer/vrachtwagen op pad :). Je hebt hier gelukkig wel mooie buitenrij-mogelijkheden.

Yildiz, leuk om een recente foto van Jazzy te zien! Mooi rond en gezond. Nourtje druk aan het werk!

Eindelijk weer eens wat foto's van mijn paardenkinders :D
[ITP] Yusraa en Munir genieten ook van het zonnetje!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:55

Bren, echt rottig van je hond, hij is wel echt oud geworden maar het blijft altijd een gemis. :(:)
En het inrijden is ook gewoon op gevoel, als het niet goed voelt moet je het niet doen, dan werkt het niet.
En het is geen schande om hulp te hebben, beter dan dat je tegen je gevoel ingaat.
Kuikentje? Foto! :))

Mish is dan net als Fu, die is ook van de stop en achteruit.
Maar hij is ook wel eens hard gaan rennen en wilde niet stoppen, dat was toch wel vervelender, vooral omdat we richting een drukke weg gingen.. :x
Ik hoop dat haar hoef meevalt.
Gefeliciteerd met je baan!
Wat ga je doen?

Hoi Joyce!
Ik ga even je topic kijken!

Hier niet veel nieuws, ga straks even rijden. :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:58

Hoi! :D